|
רווח גדול [צילום: AP/David Duprey]
|
|
|
|
|
ישנה נטייה טבעית שדווקא במוצרי היסוד הרווח הוא קטן, שכן אלה מוצרים יום יומיים, כמו מלח, קמח, קטניות ואורז.
אז כדי שתחשבו פעם נוספת. הכסף הגדול תמיד מצוי ברכש טוב ואיכותי (נהוג לומר אצלנו שספק טוב שווה הרבה יותר מלקוח טוב), אולם ברגע שמדובר על מוצרים אשר נרכשים בתפזורת, קרי שקים, קיים רווח נוסף ומשמעותי בתחום האריזה.
מציאות זו מביאה לכך, שרוב האורזים גם מייבאים בעצמם את הסחורה ואורזים אותה במספר מותגים שונים על-מנת לבדל את הסחורה בשוק ללקוחות השונים.
לדוגמה, ניתן לראות יצרן הממוקם באזור התעשיה של מישור אדומים בשם מיה, האורז קטניות תחת מותג הבית שלו וגם מספק סחורה דומה תחת מותג שופרסל.
הרווח מאריזה של מוצרים אלה, מגיע לפעמים גם למאות אחוזים ובהם, אבקות אפיה, אבקות סוכר, תמציות אפיה למיניהן, פירות יבשים, תבלינים, שמנים, רטבים, תרכיזים ובעצם מה לא. אז בפעם הבאה שאתה קונים מוצרים בתפזורת ובעיקר בשווקים, שם עדיין מקובל להתווכח על המחיר, אל תהססו לחתוך במחיר גם בשליש, שכן הרווח אליהן גבוה מזה.