בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
'היהדות הישראלית' שמנסים לשווק לנו איננה פרשנות אלטרנטיבית לתורה אלא ניסיון להיות חלופה לתורה עצמה ● זהו אוסף של רעיונות נחמדים של אנשים טובים שמסתמכים על התנ"ך כשנוח להם ומזלזלים בו כשזה פחות מתאים
|
פרשנות אלטרנטיבית [צילום: מוסאב אלשמי/AP]
|
|
|
|
|
קמפיין ההדתה של ארגוני הקרן החדשה ממשיך במלוא המרץ. עמותות שונות יוצאות נגד כל סממן יהודי במערכת החינוך וקוראות להורים לספר להן על כל מקרה איום שכזה. רק תחשבו איך היינו מגיבים אם תופעה כזו הייתה מתרחשת באירופה. להגנתם הם טוענים שאינם מתנגדים ליהדות אלא 'לממסד הדתי'. כמובן, הרי זו טענה הרבה יותר פופולרית. אנחנו אוהבים את היהדות, אנחנו רק מתנגדים לחז"ל/לפרשנות האורתודוקסית/לממסד הרבני. טענה יפה, אך היא אינה עומדת במבחן המציאות. בשבוע שעבר התפרסם מאמר של ניר ברוידא, ראש רשת ה'ישיבות' החילוניות "בינה". במאמרו מתייחס ברוידא לפרשיית פינחס, זמרי וכזבי בת צור. העובדות ברורות: זמרי וכזבי מקיימים מערכת יחסים אסורה לעיני ההמון ובתגובה פינחס הורג אותם. לא רק העובדות ברורות, גם היחס האלוקי לסיפור הוא חד-משמעי. בעקבות מעשה זמרי וכזבי מתחילה מגפה בישראל, מגפה שנפסקת רק לאחר שפינחס הורג אותם. לאחר מכן זוכה פינחס לשבחים מפורשים מאלוקים, "פינחס בן אלעזר בן אהרון הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כיליתי את בני ישראל בקנאתי". ברוידא, לעומת זאת, בוחר לספר סיפור אחר. בנרטיב שלו כזבי בת צור היא בכלל קורבן של אלימות גברית ואילו פינחס הוא רוצח. על מי חולק ברוידא, על פרשנות חז"ל? הרי הדברים כתובים במפורש בתורה. יש רק שתי אפשרויות: או שברוידא לא מאמין שאלוקים כתב את התורה, או שהוא מאמין אבל חולק על אלוקים בעצמו. בין כך ובין כך, יהדות זה לא. 'היהדות הישראלית' שמנסים לשווק לנו איננה פרשנות אלטרנטיבית לתורה אלא ניסיון להיות חלופה לתורה עצמה. זהו אוסף של רעיונות נחמדים של אנשים טובים שמסתמכים על התנ"ך כשנוח להם ומזלזלים בו כשזה פחות מתאים. אולי זה מסביר את הכתף הקרה שהם מקבלים מהציבור הישראלי, ציבור שיודע לחפש ולמצוא את היהדות במקומות האותנטיים שלה. הכותב הוא חבר "התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית"
|
תאריך:
|
17/07/2017
|
|
|
עודכן:
|
17/07/2017
|
|
בנימין שינברג
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ארי בוסל
|
18/07/17 02:16
|
|
2
|
|
דתיים חרדים=כתות
|
18/07/17 07:51
|
|
3
|
|
אחד העם
|
18/07/17 09:18
|
|
4
|
|
אחד העם
|
18/07/17 09:36
|
|
ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בהונגריה הוא בראש וראשונה בעל משמעויות כלכליות. שיתוף פעולה עם ישראל בתחומי האנרגיה, מים ומערכות רכב אוטונומיות הוא אינטרס הונגרי חשוב. הונגריה מתעניינת ברכישת גז מישראל, ובפיתוח מערכות רכב אוטונומיות, שכן יש בה מפעלים לייצור מנועי מכוניות ושאר חלקי חילוף.
|
|
|
המתיחות בין נשיא אירן, חסן רוחאני, למשמרות המהפכה, אשר ליוותה את מערכת הבחירות לנשיאות שהתקיימו במאי, גוברת בשבועות האחרונים ואף התפתחה לכדי עימות גלוי וחריף במיוחד, ביחס לעבר. העימות הנוכחי פרץ סביב שני אירועים מרכזיים: הראשון, מתקפת הטילים שביצעה אירן לעבר מטרות דאעש בסוריה; והשני, ביקורת שמתח הנשיא רוחאני על מעורבות משמרות המהפכה בכלכלה.
|
|
|
רובכם בטח ישיב - בגלל המחיר, אבל מסתבר שזה לא רק בגלל טיעון חשוב שכזה. תשאלו את החברים הקרובים שלכם, מדוע הם מעדיפים לקנות מזון ברשת מסוימת ולא ברשת אחרת ותופתעו ממגוון התשובות השונות לשאלה זו והן בהחלט לא רק מחיר.
|
|
|
כבר מזמן הר-הבית הוא חבית חומר-נפץ-דליק. עוד מתקופת המאורעות שלפני הקמת המדינה שימש האתר הקדוש כמוקד לשלהוב-יצרים לערבים ולהסתה פרועה לאלימות כנגד היישוב היהודי, שזמם כביכול להחריב את אל-אקצה - המסגד הקדוש שבתחום הר-הבית.
|
|
|
לעיתים קרובות מדי, השלב בחיים של לימוד מאומץ, לצורך תואר רבני או אקדמי, לצורך תעודת מקצוע, לצורך כבוד ומעמד, תופס את עצמו כחזות הכל, וכך נוצרים אנשים ששבויים בידע שלהם. חכמי ישראל לימדו כי "תלמיד חכם שאין בו דעת - נבלה טובה הימנו" (ויקרא רבה א טו). איך אפשר להיות חכם ללא דעת? זהו חכם שאינו מבין את מה שהוא יודע. הוא נותר סגור בתוך המילים. זהו ידע חסר רוחניות. אין לו קריצת עין ביחס לידע שלו. חסר לו המבט השובב, המביט על הדברים מהצד, ולכן הוא מתייחס לעצמו ברצינות יתר, חי באשליה שרק האמת וכל האמת היא רק אצלו, ואין בלתו. בכל תחום יכול האדם להפוך עצמו לספר מלומד, לארון ספרים, לאנציקלופדיה מדברת, ויש בכך סכנה רבה עבורו ועבור ההולכים שולל אחריו. כדי שחכמה תהיה אמתית, רוחנית, עליה לאותת אל מה שמעבר למילים, לאותת אל חכמת חיים, לאותת לסיפור, לגוף, לתנועה, לניגון, לשתיקה. רק לחכמה כזו, המפנה מקום לזולת, לחכמים ממנה, לחכמות ממנה, למקור החכמה העליון, יש סיכוי. זאת ועוד, גיליתי בספרו של יאיר דרייפוס 'חתונה של אבודים'.
|
|
|
|