|
להזמין בלי לעמוד בתור [צילום: צ'רלס ארבוגסט, AP]
|
|
|
|
|
ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס מצאה כנראה את הסוד להחזיר אליה את הלקוחות האמריקניים: שתייה בזול והמבורגרים מפוארים – כותב פורצ'ן, בעקבות פרסום התוצאות הרבעוניות של הרשת.
החברה דיווחה (25.7.17) על הרבעון הטוב ביותר שלה בחמש השנים האחרונות, עם הכנסות של 6 מיליארד דולר – אומנם ירידה של 3% לעומת אשתקד – אבל זינוק של 28% ברווח הנקי ל-1.4 מיליארד דולר ורווח של 1.70 דולר למניה. בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני הגיע הרווח ל-2.2 מיליארד דולר – עלייה של 18% בהשוואה למחצית הראשונה של השנה שעברה.
המכירות במסעדות בארה"ב גדלו ב-3.9%, והחברה מייחסת אותן למבצע בו מכרה משקאות קלים בדולר אחד ולהשקת ההמבורגרים המשודרגים. במסעדות הוותיקות, הפעילות 13 חודשים ומעלה, נרשמה עלייה של 6.6% במכירות – הרבה יותר מתחזיות האנליסטים.
לדברי פורצ'ן, התוצאות מלמדות על הצלחת מאמציו של המנכ"ל סטיב איסטרברוק לבצע מהפכה בעסקי מקדונלד'ס, כולל בתפריט ובהפעלת המסעדות – שנתיים לאחר שהחל את המהלך. מקדונלד'ס התמודדה עם זמנים של תנועה חלשה במסעדות, ועשתה זאת על-ידי שימוש חכם באמצעים החדישים ביותר. היא מפעילה את שירותיה של חברת אובר לביצוע חלק מן המשלוחים, והשיקה אפליקציה המאפשרת ללקוחות להזמין מראש את המנות ולחסוך את זמן ההמתנה. בחלק מן המסעדות הותקנו גם מכשירי הזמנה אוטומטיים, שוב – כדי למנוע את הצורך להמתין בתורים המייגעים.
בשנה שעברה, מזכיר השבועון, זינקו המכירות בזכות המבצע בו ניתן היה להזמין ארוחת בוקר כל היום. התרגיל השיווקי השנה הוא כאמור השתייה הקלה המוזלת וההמבורגרים החדשים. כל אלו אמורים למשוך לקוחות בטווח הקצר – והתוצאות מגלות שעמדו במשימה. בשנים האחרונות מבצעת מקדונלד'ס שינוי כלשהו מדי שנה, כדי לשמר את התאוצה שלה.