כלל עסקי ידוע הוא, ש"מצוקות של אנשים הם הזמן הטוב ביותר להזדמנות עסקית". הדברים באים לידי ביטוי בכל מיני מקומות בחיים. הדבר בולט בתחום הרפואה. חולים מחפשים מזור למחלתם ונופלים כפרי בשל בידי מניפולטיביים עם תרופות סרק שרק מזיקות להם. יש הנופלים בידי הטוענים ליכולות דתיות אישיות ורוחניות, ונותנים חוות דעת רפואיות שלא על-פי הרפואה הקונבנציונלית ומסיבים נזק בלתי הפיך לחולים.
דוגמה אחרת ניתן למצוא במאנשי עסקים שנמצאים במצב של סחרחורת עסקית או חוסר קשה בתזרים מזומנים, ונאלצים לקחת הלוואות בריבית רצחנית ומשעבדים את נכסיהם ונכסי בני משפחתם. עיננו הרואות, כי לדבר אין סוף: יש קבוצות של אנשים שמתפרנסים אך ורק ממצוקות של אחרים.
בשנים האחרונות נפלו עורכי דין קורבן לנוכלויות דומות. בעלי אתרים כאלו ואחרים באים לעורכי הדין ומציעים להם פרסום באתר והעלאה של כתבות באתרי חדשות, תוך התחייבות שהדבר יביא להם לקוחות. חלק נכבד מעורכי הדין התלוננו שאף לקוח לא הגיע מפרסום זה, והחלק האחר טענו שככל הנראה הפניות היו רק טלפונים פיקטיביים ש"ביקשו" לשמוע פרטים והצעת מחיר טלפונית ונעלמו כלעומת שבאו. עורכי הדין נדרשו לשלם עבור כתבות אלו אלפי שקלים, רבבות שקלים בשנה -ומצאו את עצמם בפני שוקת שבורה.
שוב חוזרים לאותה בעיה: מנצלים מצוקות של עורכי דין, כאשר הפרנסה קשה בשל ריבוי העוסקים במקצוע. כאילו לא די במצב הקשה גם כך, נאלצים לעיתים עורכי דין אלו אף לקחת הלוואות לממן פרסום מיותר שלא מוכיח את עצמו. הלשכה אינה יכולה להתערב בנושא, שכן מדובר בהתקשרות מסחרית חופשית, אלא רק להציף אותו.
כיצד כן נוכל לקדם את המשרד ולהגדיל את קהל הלקוחות? עצתי היא להתמקד בחברים, קרובים ובני משפחה ולבקש מהם להציע את שירותי המשרד לקרובים להם. אפשרית גם פנעיה ללקוחות הקיימים של משרדנו, איתם יש לנו קשר טוב, לבקש מהם להמליץ על המשרד אצל אחרים. המלצה אישית חמה של בעל ניסיון טוב על משרדכם ללקוח פוטנציאלי, טובה יותר מעשרות כתבות, מאות פוסטים ממומנים ואלפי שקלים שנשפכים על פרסום כזה או אחר. אין ללכת שולל אחרי הבטחות חסרות משמעות על כתבות שיכולות להביא לקוחות, או כל מיני פתרונות קסם שפתאום יגרמו ללקוחות לנהור ולהסתער על משרדכם.
דרך נוספת להביא לקוחות היא עזרה קולגיאלית לחברים למקצוע. לנסות תמיד להושיט יד, לעזור בין בעצה בין בתבונה ובין בשליחת דוגמאות ומסמכים אחד למשנהו. תתפלאו לשמוע: חברים למקצוע הם אפשרות מדהימה להגדלת המשרד ולא רק בהפניית תיקים שאינם בתחום עיסוקם של הקולגות. קולגות באותו תחום יכולים להעביר תיקים שאינם מספיקים לטפל בהם או שאינם יכולים לטפל בשל
ניגוד עניינים כזה או אחר. שווה להושיט יד קולגיאלית. מלבד הסיפוק האישי בתרומה החברתית ואהבת החינם, זה יכול גם להגדיל את העבודה במשרד.