|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

פוטין אינו סופר ת'אמריקנים - ממילימטר

נכון לעכשיו, האמריקנים מבולבלים, לחלוטין. פוטין הורה - בתגובה לסנקציות האמריקניות לגרש כ-750 אמריקנים תוך 1000 האמריקנים המוצבים ברוסיה, אל מחוץ לגבולות רוסיה. רב הוא הנסתר על הגלוי, בעניין זה. היתרון הטקטי, יחד עם יתרון ההפתעה והמכה הנגדית הבלתי צפויה, מצד הרוסים, נשמר בידי הרוסים. בינתיים, הצליח פוטין לגרום למבוכה גדולה לאמריקנים
02/08/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
[צילום: איוון ווצ'י/AP]

ככל שהולכים ומתבהרים דברים, מתגלה אט אט שהסנקציות שהטילו האמריקנים על רוסיה והאמורות לפגוע בכלכלתה, לא רק - שככל הנראה - לא תשגנה מטרתן, אלא היפוכן של דברים הוא הנכון. סנקציות אלה יפגעו - קרוב לוודאי, דווקא בארצות הברית ובכלכלתה.

ראוי לתת הדעת ולשים לב לכך, כי ברגע שהכריזה ממשלת ארה"ב על הטלת הסנקציות הצפויות על הרוסים, נזעקו הגרמנים והקנצלר האוסטרי והשמיעו דבריהם נגד הטלת סנקציות אלה על רוסיה. טענתם של האוסטרים והגרמנים הייתה שמדובר בסנקציות כלכליות, שמטרתן להיטיב עם כלכלת ארה"ב, על חשבון כלכלתן של מדינות אחרות, דוגמת גרמניה ואוסטריה. הגרמנים לא היססו להזהיר ממשלת ארה"ב ולהודיע לה - באופן פומבי וגלוי - כי ככל שיפגעו סנקציות כלכליות צפויות, ביחסי המסחר גרמניה-רוסיה, הרי הם לא יהססו לו, גם לרגע להטיל סנקציות כלכליות נגדיות, כלפי ארה"ב. הגרמנים נימקו זאת בהגנה על האינטרסים המסחריים של גרמניה ולא הרחיבו יותר.

כבר עמדנו על כך ברשימתנו הקודמת ("מחלקה ראשונה" - תאריך 27.7.2017) כי הסנקציות הכלכליות הצפויות מצד ממשלת ארה"ב כלפי הרוסים, לא רק שלא יפגעו בהם, אלא הם דווקא יחזקו אותם, מאוד מאוד. כתבנו עוד, באותה רשימה, כי העם הרוסי ששרד ניסיונותיהם של נפוליאון והנאצים הגרמנים לכבוש את רוסיה, יוכל לעמוד במבחנים קלים יותר, דוגמת הטלת סנקציות כלכליות כלפיו, על-ידי ממשלת ארה"ב.

והנה טרם יבשה הדיו על כתבתנו הקודמת, בעניין זה וזכינו לחזות עין בעין במפגן הימי האדיר, שערך הצי הרוסי בעיר הנמל החשובה, סנט.פטרסבורג, לרגל יום הצי, שחל בשבוע החולף. הרוסים נערכו והתכוננו היטב לקראת אירוע ראווה הפגנתי זה. כמי שמורגלים במצעדים מרהיבים ומרשימים, בכיכר האדומה, שבמוסקבה, הרי ידעו הם להציג הצגה מושלמת, גם בנמל המצומצם, של סנט.פטרסבורג. כלי משחית ימיים עצומים ומרשימים בגודלם אלה, עגנו חוצה לנמל של סנט.פטרסבורג שלא יכול היה לקלוט, כמו-גם הכיל אותם.

אם לא די בכך הרי מומחי ימיה כותבים כבר מזה, שנים מספר כי ארה"ב איבדה שליטתה בקוטב הצפוני. בעוד שארה"ב מפעילה שתי שוברות קרח שאחת מהן, "אלכס היילי", הינה מיושנת למדי הרי הרוסים מפעילים, מעשה של יומיום ושעה שעה, 25 שוברות קרח שמישות ויעילות להפחיד. הסינים הבינו, רק לאחרונה, שהשימוש בנתיבי הים באזור הקוטב הצפוני, הינו זול - בהרבה - מנתיבי הים, בהם עשו ועושים הם שימוש עד כה. לכן, מפעילים גם הם שוברת שלג מודרנית באותו אזור. עם זאת שליטתם הימית של הרוסים, באזור הקוטב הצפוני, אינה ניתנת להכחשה או לכל ערעור שהוא.

הבריטים, מזמן, אינם שולטים עוד בים. קרב טרפלגר והניצחון האדיר שהשיג הצי הבריטי, בפיקודו של אדמירל, הוריישו נלסון, הינם כעת נחלת ההיסטוריה. הרוסים משמישים בסיסים ונמלים, שבעבר הוזנחה שמישותם. במקביל, מחזקים הם אחיזתם בסוריה. בסיסי הים שלהם בערים: טרטוס ולטקיה, מהווים להם בסיס אסטרטגי וטקטי כאחד, לפעילות ימית שוטפת. האזור שורץ צוללות גרעיניות וצוללות ביון רוסיות, המהוות איום של ממש על הכוח הימי האמריקני. האמריקנים משתמשים בבסיסים בטורקיה ובשאר נמלים אחרים, באזור הים התיכון.

הגם שברשימה זו דנים אנו בעיקר בכוח הימיה הרוסי, הרי בל נתעלם מכוחם האווירי של הרוסים. נכון הדבר שבתחום זה אין לרוסים עדיפות מספרית על מספרם של כלי הטייס האמריקנים, עם זאת, המטוסים הרוסים החדישים הרוסים מדגמי "מיג", כמו גם מדגמי " סוחוי", טרם זכו לחשיפה מוחלטת. רב לגביהם, הנסתר על הגלוי. הרוסים מגלים טפח ומסתירים טפחיים בתערוכות האוויר אלה. תערוכות אוויריות אלה משמשות הזדמנות פז לריגול של ארה"ב אחר המזרח ושל המזרח אחר המערב. בתערוכות אלה, כמעט ואין חושפים הרוסים, דבר וחצי דבר, על סדרת מטוסיהם החדשים למעט מפגנים אווירים מרשימים שלהם וביצוע טיסות מרהיבות, בשמיים הפתוחים. גם במפגן הימי בסנט.פטרסבורג לא חסרה הפגנת כוח אווירית מרשימה.הרוסים שלחו, בזה אחר זה, שורות של מטוסים שחלפו מעל צי המשחתות והצוללות שעגנו תחתיהם.

מאז מלחמת העולם ה-2 טרם נבחנה יכולתם הצבאית, הרגלית והשריונית, כאחת, של המזרח והמערב. שדה המערכה בין ישראל למדינות ערב מהווה במת ניסויים לרוסים ולאמריקנים, כאחת, כדי לבדוק ולבחון כלי הנשק החדישים שלהם. הדברים נכונים, לא רק בתחום המטוסים אלא גם בתחום הרק"מ ( רכב קרבי משוריין). הרוסים הזרימו כמויות נכבדות של טנקים וכלי רק"מ, לסוגיהם השונים, כמו גם טילים חדישים ביותר, לתוככי סוריה. האמריקנים לא פתחו פה - בתגובה לכך - השמיעו קולות צפצןף, במחאה.

במצב הדברים האסטרטגי והטקטי שנוצר באזורנו, כמתואר לעיל, מצא עצמו ראש ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו, נפגש ולא פעם אחת עם ולדימיר פוטין. בשיחות אלה, שתוכנן לא נמסר במלואן, לפרסום, דנו השניים ב"הבנות" בין הרוסים לישראל, בכל הקשור לפעילות האווירית שמבצעת ישראל, דבר שבשגרה, בשמי סוריה תוך שהיא תוקפת - לכאורה - משלוחי נשק ששולחת אירן לחיזבאללה.

באשר לעובדת שליטתם המוחלטת של הרוסים בתחום הימיה, בסוריה, אין לנו, אפילו לא פתחון פה. שם להבדיל מאינטרס ישראלי למנוע החדרת נשק דרך סוריה - אין יכולים אנו לומר, דבר וחצי דבר, נגד ההתפשטות המורחבת והמואצת של הרוסים בסוריה והפיכתה של סוריה וחופיה, לנמל ימי רוסי ענק, הבנוי בשטחה של סוריה.

מעניינת תהיה, עד למאוד מאוד, "הנקודה הישראלית", בסכסוך המתפתח והמתהווה בין הרוסים לאמריקנים. לא נראה כי קרוב יהיה היום שבו טיל אמריקני יירה לעבר מוסקבה או קרוב יהיה היום שבו טיל רוסי יירה, לכיוון ניו-יורק. עם זאת, קרוב, גם קרוב היום שבו כלי נשק רוסיים וכלי נשק אמריקניים, חדישים ביותר, ייבחנו ויופעלו בחזית הסורית-אירנית-רוסית-ישראלית- ושל ארגוני הטרור למיניהם, הממוקמים בסוריה.

כרגע, נכון לעכשיו, האמריקנים מבולבלים, לחלוטין. פוטין הורה - בתגובה לסנקציות האמריקניות לגרש כ-750 אמריקנים (דיפלומטים, טכנאים, אנשי פקידות ועוד) מתוך 1000 האמריקנים המוצבים ברוסיה, אל מחוץ לגבולות רוסיה. שמותיהם של המגורשים, טרם פורסמו, בידי הרוסים. רב הוא הנסתר על הגלוי, בעניין זה. היתרון הטקטי, יחד עם יתרון ההפתעה והמכה הנגדית הבלתי צפויה, מצד הרוסים, נשמר בידי הרוסים. בינתיים, הצליח פוטין לגרום למבוכה גדולה לאמריקנים, שלא ציפו להנחתה הזו, מכיוונו או מצידו.

יהיו הדברים אשר יהיו. דבר אחד ברור לחלוטין. הרוסים אינם מתכוונים לעבור לסדר היום, לעבור בשקט ולהתעלם מעובדת הטלת הסנקציות האמריקניות שהופעלו נגדם. הם מגיבים לסנקציות אלה בכוח - ובכוח רב. המונוליטיות הרוסית, יחד עם יסוד המשמעת העצמית המוגברת, כמו-גם תודעת ההקרבה של היחיד, למען הכלל פועלת - ובגדול! - לטובת הרוסים.

בתחום זה האמריקנים חלשים לגמרי ואינם יודעים "לשחק" ת'משחק באופן נכון וראוי, כפי שמשחקים אותו הרוסים - והיטב. הרוסים מרגישי בני בית, במשחקים מסוג זה ויש להם יתרון עצום, על פני האמריקנים, בתחום זה, מתקופת עמידתם האיתנה והעזה, אל מול הגרמנים. האמריקנים חסרי ניסיון וטירונים לגמרי, בתחום זה.

הריקבון המוסרי והנוחות הכלכלית, שאליהם הסתגל המערב, בשנות השפע שלו, מחלישים אותו ומקנים עוצמה יתרה לדוב הרוסי הנחוש יותר והמוכן לסבול יותר, כיחיד, למען עוצמתו של הכלל. זה הוא סוד כוחה של רוסיה ומקור העוצמה של ולדימיר פוטין אל מול ארה"ב ודונלד טראמפ. בקרב הזה האמריקנים כבר הפסידו - ומראש. השאלה הבאה הינה, מי יזכה במלחמה הכוללת שתיפתח אם בכלל, בין המערב, בראשות ארה"ב לבין רוסיה שחזקה דיה, להתייצב מול המערב, כולו, ללא כל עזרה שהיא מצד גרורותיה לשעבר, מברית המועצות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  02/08/2017   |   עודכן:  02/08/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פוטין אינו סופר ת'אמריקנים - ממילימטר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
3/08/17 10:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאחר שדומה עלינו שחלק ניכר בחברה הישראלית אינו יודע תשעה באב מהו ולכן מתייחס הוא ליום זה, כאל סתם של חול, בבחינת בורות לשמה וכמי שהינו בגדר של "תינוק שנשבה בין הגויים", נקדים, בבחינת "שירות לציבור" - ברשימתנו זו - מילות מספר למהותו של יום חשוב וקדוש זה. תשעה באב הוא יום צום לזכר חורבן בית המקדש הראשון והשני, החל בט' באב, בסופם של שלושת השבועות, הנמנים מאז תחילת המצור על ירושלים ועד כיבוש העיר והריסת ושריפת בית-המקדש, שהיה מצוי בה, שלושת השבועות קרויים: "ימי בין המצרים". דיני האבלות בתשעה באב חמורים וכוללים חמישה עינויים ומנהגי אבלות נוספים, נוסף לאמירת קינות על החורבן וקריאת מגילת איכה.
01/08/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
דומה כי לא היו כל טעויות וגם/או לא היו כל שיקולי דעת מוטעים, "שהחמיץ" צה"ל (הרמטכ"ל עצמו, כמו-גם הפרקליטות), בקשר להתנהלות משפטו של חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה והתייחסות הפומבית, בכלי התקשורת למשפט אזריה. משהחליטה מערכת התביעה של הפרקליטות הצבאית להגיש כתב אישום נגד עזריה, באישום של הריגה, חייבים היו הפוליטיקאים למתן להגם המיותר - בכל הכבוד הראוי - ולהניח למערכת המשפט לומר דברה.
31/07/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בתחילת חודש ינואר 2017 הוציא מלפניו בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, בראשות השופטת הצבאית, אל"ם מאיה הלר, הכרעת דין המרשיעה חייל צה"ל, סמל אלאור אזריה. הכרעת הדין שניתנה פה אחד נקבע, כי סמל אלאור אזריה אשם, בעבירה שעניינה הריגה, לפי סעיף 298 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 ובעבירה שעניינה התנהגות שאינה הולמת, לפי סעיף 130 לחוק השיפוט הצבאי, תשט"ו - 1955.
30/07/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
רק מי שלא ביקר ברוסיה (והכוונה לרוסיה עצמה, ללא כל קשר לברית המועצות שהתפרקה זה מכבר והפכה להיסטוריה) ויכול היה להתרשם מעוצמה ומגודלה של מדינת ענק זו, הגדולה ביותר בשטחה בעולם, יכול לקוות ולהאמין, מעשה פתי כי העיצומים הצפויים ישפיעו על רוסיה בכלל ועל פוטין, בפרט. ייכתבו דברים אשר ייכתבו על פוטין וייאמרו דברים אשר ייאמרו על איש זה, הרי אין כל ספק שמדובר במנהיג, מבטן ומלידה. פוטין "יודע" את העבודה והוא גם "מספק ת'סחורה".
27/07/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
תמוה הוא הדבר תמוה עד למאוד מאוד, כי במאה ה21 עדיין ניתן לשלול פרנסתו של אדם שלא הורשע בפלילים, אך ורק בשל האפשרות שהוא עלול להיות מורשע בפלילים בשל הגשת כתב אישום נגדו. ככל שהדבר נשמע תמוה, הרי בחוק לשכת עורכי הדין שחוקק בשנת 1961 כלול סעיף 78 (ב) הקובע, כי עורך דין שהורשע בבית משפט או בבית דין צבאי בשל עבירה פלילית, רשאי בית דין משמעתי מחוזי, לבקשת קובל ואם מצא שבנסיבות העניין היה בעבירה משום קלון, להשעותו זמנית מלעסוק במקצועו עד להכרעה סופית בבקשה שתוגש לפי סעיף 75 לחוק לשכת עורכי הדין.
26/07/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il