באחרונה למדנו מהתקשרות כי חברת Gett מתחילה להפעיל מודל של נסיעות שיתופיות. למעשה Gett עוטה עליה תחפושת של מונית שירות, בה בעת שמזה שנתיים משתתפות מוניות השירות הפעילות בדיוני ועדת הכלכלה בנושא רפורמה חדשה להבראת הענף. נדמה שטייקונית מוניות הספיישל סוטה מהנתיב שסלל לה
משרד התחבורה, ומנסה למתוח את גדולות האפשר ביצירתיות מתחכמת שבסופו של דבר תפגע בנוסע. פעילות זו תחזק את כוחה המונופוליסטי של Gett בשוק המוניות וזאת תוך הפעלת רכבי הסעה בשכר במסווה של מונית שירות בניגוד לתקנות התעבורה, בה בעת שהיא דורסת את מוניות השירות הקיימות.
אין פלא ש-Gett נוקטת במהלך הזה, שכן נוכח השתהותם של ועדת הכלכלה ומשרדי התחבורה והאוצר להכניס את השימוש ברב קו למוניות השירות, כפי שהצהירה מנכ"לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה האחרונה, גרמה לכך שכמות מוניות השירות תלך ותפחת בשל חוסר כדאיות כלכלית. Gett מנסה לנצל את חלון ההזדמנויות ולענות לביקושים גם במחיר הפסד, שכן משתלם לה לטביע את חותמה על הענף ולצבור בו ניסיון ומוניטין טרם ייצאו מכרזים חדשים להפעלת מוניות שירות כפי שמתכנן משרד התחבורה.
השאלה היא האם משרד התחבורה יסכים לקבל עובדות בשטח מבלי להפעיל את מלוא כובד משקלו כנגד מי שמנסים לשנות את מפת התחבורה הציבורית, ולהפוך את נוסעי המוניות לשבויים בידי מונופול. התנהגות זו של Gett הופכת אותה, למעשה, ל'חאפרית' של הענף - תופעה אותה משרד התחבורה מיגר בעת כינון הרפורמה ב-2005.
על משרד התחבורה לאסור כניסת Gett לתחום הפעלת מוניות השירות, בוודאי בתקופה זו בה משרד התחבורה מעוניין להבריא את מוניות השירות ולהפוך אותנו לענף יעיל, אפקטיבי ומשלים לתחבורה הציבורית בזכות כניסתן העתידית של מוניות השירות הפעילות להסדר הרב קו.
בכל הנוגע להטמעת טכנולוגיות תחבורה שיתופית, אנו גורסים כי מוניות השירות הן הפתרון ולא הבעיה והן הפלטפורמה הקיימת האידיאלית והמתבקשת להטמעת הטכנולוגיה. במידה ומשרד התחבורה יהיה מעוניין לבחון כניסת אפליקציות תחבורה שיתופית לקווי השירות, הרי שיש לעשות זאת תוך קיום שיח עם תאגיד מוניות השירות הפעילות ובהתבסס על הרישיונות הקיימים, כדי שמוניות השירות תשתלבנה בטכנולוגיית התחבורה השיתופית ותהווה פתרון מיטבי ויעיל לרווחת ציבור הנוסעים.