|
להירגע על אמת [צילום: רוברט בוקאטי, AP]
|
|
|
|
|
מה עושים אנשים מצליחים בקיץ? קודם כל, כותב טיים, הם יוצאים לחופשת קיץ. הם קובעים מראש מתי ייצאו, משריינים את התאריך ובאמת יוצאים. לין טיילור, מומחית למקומות עבודה, מציעה לנצל את הזמן – הן בחופשה והן לפניה ואחריה - גם כדי לחשוב ולפעול בתחום הקריירה. אלו הן ההצעות של טיילור לניצול אופטימלי של חודשי הקיץ.
לקבוע מטרות שניתן למדוד. לאנשים מצליחים יש אסטרטגיה, ואין סיבה שלא תהיה להם כזאת גם לחודשי הקיץ. טיילור נותנת דוגמאות לתכנון שכזה: כך וכך ימים לחופשה מוחלטת, פגישה עם מספר מסוים של לקוחות, זמן מוגדר לבילוי עם בני משפחה.
לשקול את העתיד המקצועי. זהו זמן טוב להעלות על הכתב את המחשבות בשאלה "היכן אתה נמצא בקריירה שלך". המסמך הזה יכול לענות על שאלות כגון: האם המשרה הנוכחית שלך היא חלק מתוכנית הקריירה שלך? האם הגדרת התפקיד עולה בקנה אחד עם המקום בו אתה רוצה להיות כעת? האם העבודה תואמת את רגשותיך? האם אתה מאושר ללכת לעבודה? האם יש לך כישורים שלא ניצלת בשנה האחרונה? האם יש למשרה שלך סיכויי צמיחה?
לדבר עם הבוס על הקריירה. הכנת אותו מסמך עלולה להביא אותך למסקנה, שהקריירה שלך לא עונה על שאיפותיך. במקום לפנות לבוס בתלונות, בוא אליו עם תוכנית. למשל: אתה יחצ"ן ורוצה לעסוק בסיעור מוחות, אבל נתקעת עם לקוחות שגוזלים את רוב זמנך. תחשוב כיצד עריכה של יותר מפגשים יצירתיים תועיל לשורה התחתונה של החברה וכיצד אתה היית עושה זאת – ואת זה תביא לבוס שלך. תחשוב כמו יזם, אומרת טיילור.
חשוב מעבר ליום העבודה. אם אתה לא יכול להיות מספיק יצירתי בעבודה, חפש דרכים לעשות זאת מחוצה לה. אולי תתחיל בלוג, אולי תתנדב בתחום עיסוקך. בסופו של דבר, נקיטת יוזמה גם מקדמת את הקריירה שלך.
היפגש עם אנשים. כמעט כל העסקים עובדים לאט יותר בקיץ, וזו הזדמנות לקיים פגישות במקום העבודה ומחוצה לו – אפילו ברחבי הארץ, ואולי גם בשילוב של קצת חופשה בנסיעות אלו. אתה יכול להזמין את הבוס ואת עמיתיך לארוחת צהריים. ובכלל, הקיץ הוא ההזדמנות לכל המפגשים שלא יכולת לקיים בחודשים העמוסים שעברו.
תירגע. לפעמים קשה להסביר לאנשים העובדים קשה, שהם זקוקים להתרגעות. אבל אנשים מצליחים באמת מכירים בחשיבות של הקדשת זמן למנוחה והתרעננות – לבדם או עם משפחה וחברים. ושים לב: הרעיון איננו שתקדיש את חופשתך לכתיבת תוכניות עבודה או לפתוח בלוג. אתה באמת צריך להפריד את עצמך מהעבודה. אין כמו ניתוק מוחלט לזמן מה, קובעת טיילור.