גשר רמת אלחנן, שקרס השבוע במתחם שבין בני-ברק לגבעת-שמואל, הוא רק אות-אזעקה לגשרים רבים נוספים, הפזורים זה מכבר ברחבי המדינה, והזקוקים לשיפוץ ותיקון מיידי מחמת בנייתם הרעועה והרופפת, שאינה עומדת בסטנדרטים הדרושים. על-פי עדותם של מומחים לעניין, גשרים אלה מיושנים, נמוכים מדי וסובלים מליקויי-בטיחות חמורים. מה שברור הוא שבמצבם העכשווי הם אינם משדרים עוד יציבות לשמה, וקריסה של גשר נוסף במדינה היא, לפיכך, רק עניין של זמן.
אם לא די בביקורת שלילית שכזו על מחדלי "נתיבי ישראל", בא דוח
מבקר המדינה הקרוב לשפוך עוד שמן למדורה הרותחת בלאו הכי, ולהעיד בעליל על גשרים לא מעטים שהם בלתי-תקינים, ושחלקם אף מצויים במצב בטיחותי חמור, שבו סדק קטן בלבד עלול להמיט אסון דומה לזה שאירע השבוע בין בני-ברק לגבעת-שמואל..על-פי הנתונים הקיימים בהווה, מסתבר ש-40 אחוז מהגשרים במדינה נחשבים למיושנים ובלתי-עמידים.
תהיות נוגות
בתוך כך מעוררת לא מעט חלחלה העובדה שהגשר שקרס השבוע אכן עבר קודם לכן בדיקת-בטיחות על-ידי סוקר חיצוני וזכה בה אפילו לציון 95. קריסת הגשר, ארבעה חודשים לאחר בדיקתו, יכולה לכן רק להעלות תהיות נוגות באשר לכשרות הבדיקה. אחרי ככלות הכל הדברים אמורים בגשר שכלל לא היה מחובר לבטונדות, אלא רק מונח ככה סתם עליהן.
והרי רק לפני שמונה שנים אירעה באותו גשר ממש תאונה דומה, כאשר משאית נתקעה בו. הגשר אומנם לא קרס אז מייד, אלא חוזק ונפתח מחדש, מבלי שהוגבה עוד קודם לכן, כדי להקדים רפואה למכה, ובכך רק עמד על כרעי-תרנגולת. די היה, לפיכך, במנוף שניצב על גבי משאית כדוגמת השבוע, כדי להפיל מחדש את הגשר, וזו הסיבה לאסון שאירע.
אך לשווא מנסה,"נתיבי ישראל" להטיל את אשמת הקריסה השבוע על נהג המשאית, שמצא בה תוך כדי כך את מותו. שהרי גשר מוצק ועמיד כראוי, הבנוי כמובן על-פי סטנדרט תקני, לא היה בשום אופן נסדק ונפגע, גם מעוצמת פגיעתו של מנוף.