השיווק המודרני בנוי במידה רבה על היכולת לאתר את הלקוח הפוטנציאלי בהסתמך על מיקומו והיסטוריית הגלישה שלו – מה שמעורר חששות כבדים לפגיעה בפרטיות. כללים חדשים שנקבעו בבריטניה עומדות לשנות את המצב – מדווח דיילי טלגרף.
את המידע העצום שאוגרות החברות, אנו לרוב מוסרים מרצוננו – מציין העיתון. זה יכול להיות באמצעות אפליקציות המצביעות בכל רגע נתון על מקום הימצאנו, זה יכול להיות באמצעות ניטור חיפושים און-ליין, זה יכול להיות באמצעות מעקב אחרי הפייסבוק והאינסטגרם. החברות והמשווקים טוענים, ששימוש במידע זה מאפשר להם להציע טוב יותר את שירותיהם ושעקב כך הלקוחות מרוצים יותר. חלקם אף אומרים, שזהו בדיוק סוג הפרסום והשיווק שרוצים הלקוחות במאה ה-21 – כזה שמכוון ישירות לצרכיהם וחוסך להם זמן של חיפוש.
אלא שהגולשים והמטלפנים לא תמיד יודעים מה המשמעות של המידע שהם מוכנים לחלוק, מציין העיתון, והם לא גם תמיד יודעים שביכולתם לצמצם את כמות המידע הנאגרת לגביהם. מאחר שהבעיה המרכזית היא חוסר מודעות, המצב ישתפר כאשר ב-25.5.18 ייכנסו לתוקף התקנות של
האיחוד האירופי בנוגע להגנת מידע. תקנות אלו יבהירו כיצד נעשה שימוש במידע, וחברות שיפרו אותן יהיו צפויות לקנסות גבוהים במיוחד.
כיום טוענות החברות, שהלקוחות מסכימים לאיסוף המידע בכך שאינם מתנגדים לאיסופו. לפי התקנות החדשות, יהיה צורך באישור פעיל של הלקוח – אשר יסמן ריבוע מתאים או יבחר באפשרות "I Accept" – כדי שניתן יהיה לאגור את המידע. מי שירכוש מידע מצד שלישי, יהיה חייב לוודא שהוא הושג כחוק. מי שיפר את התקנות, עלול להיקנס ב-4% ממחזורו העולמי – ואצל חברות כמו פייסבוק, מדובר במאות מיליוני דולרים.
דיילי טלגרף צופה, שהתקנות החדשות ישפיעו על כל עסק המפרסם ומשווק ברשת. למשל: חנות אופניים יכולה כיום לאתר לקוח שהתעניין בדגם מסוים ולבשר לו שהוא הגיע; מהשנה הבאה יהיה לקבל את אישורו לשמור את הפרטים שהוא מוסר אוטומטית (דרך ה-cookies) ברגע שהוא נכנס לאתר שלה. יש החוששים שמגבלות אלו יביאו חלק מן העסקים לחפש פרצות ולעקוף אותן, אך אחרים משיבים, כי פיתויים כאלו היו ויהיו תמיד, ואם הלקוח ניצב במקום הראשון בסדר העדיפויות של העסק – איש לא ינסה לעקוף כדי לעקוב.