חברות התעופה הגדולות באירופה זוממות לפגוע בחברות התעופה הבריטיות לאחר פרישתה של בריטניה מ
האיחוד האירופי בשנת 2019 – מדווח העיתון דיילי מיילי על-פי מסמכים שהגיעו לידיו.
כמה מן החברות הגדולות ביבשת מבקשות לחתום על הסכם תעופה חדש, שלטענת העיתון יקפיץ את מחירי הטיסות לבריטניה וממנה וגם יוריד את מספרן. לדברי חברות אלו – ובראשן לופהטאנזה, KLM אייר פראנס ו-TAP הפרוטוגזית – אחרי הבקרזיט יש להתייחס לחברות הבריטיות כאל "אזרחי מדינות שלישיות", מעמד דומה לזה שניתן לחברות התעופה הישראליות.
הדבר יפחית את מספר הקווים בו יוכלו לפעול במדינות האיחוד האירופי, לעומת המצב כיום בו הן יכולות לפעול בו בצורה חופשית, ומדינות האיחוד יוכלו לקבוע איזו חברה בריטית תטוס ולאן (למעט בקווים הבריטיים). יתרה מזאת: חברות טיסות-החסך הבריטיות – איזיג'ט, מונרך ו-Jet2 – לא יוכלו כלל לטוס בין מדינות האיחוד אלא רק לבריטניה וממנה. למצב כזה תהיה השפעה גם על הנוסע הישראלי: איזיג'ט, למשל, מבצעת כיום טיסות מתל אביב למספר יעדים מרכזיים באירופה.
דיילי מייל אומר כי מדובר במלכודת נוספת בה תצטרך ממשלת בריטניה לטפל במסגרת שיחות הברקזיט, הצפויות להיות מורכבות ומסובכות ממילא. איגוד חברות התעופה של בריטניה מסר בתגובה, כי הוא ער למסמך שפרסם העיתון – ואשר הוכן כבר בחודש מאי – ולדבריו מדובר בנושא טכני שאותו יש לפתור ברמת הממשלות. מנכ"ל האיגוד, טים אלדרסלייד, הדגיש, כי פגיעה בחברות הבריטיות תפגע גם בנוסעים האירופיים, שכן היא תביא לצמצום התחרות בקווים בתוך האיחוד.
מנכ"ל חברת טיסות-החסך האירית ריינאר, מייקל אולירי, סבור שמדובר בבעיה של ממש: "הצרפתים והגרמנים לא משקיפים מן הצד. הם פועלים כדי לפגוע בבריטיש איירוויס ובאיזיג'ט. זוהי הזדמנות היסטורית עבורם וזה נאמר במפורש במסמך שלהם: לא לטיסות פנימיות באירופה לשום חברת תעופה בריטית, אפילו אם יש הסכם בילטרליים [בין בריטניה לבין אותה מדינה]".