|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

האחריות המוסרית של ראש ממשלה מכהן

אין בהודעת ראש הממשלה אף מילה ולו גם טיפ טיפה של הבעת צער על כך שהיועץ המשפטי לממשלה, החליט להגיש כתב-אישום (כפוף לשימוע) נגד אשתו של ראש ממשלה מכהן. אין בהודעה זו, טיפ טיפה של נמיכות קומה ואמירה של "אולי טעינו. אולי, לא היינו בסדר, אבל לא מדובר בעניין פלילי". ומה יש בהודעה זו? יש בה בכל חוסר הכבוד הראוי גסות לשמה.
11/09/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

על שולחן העבודה שלי במקום בו מונחים כרטיסי הביקור, בתוך מאחז נאה, לשימושם של לקוחותיי ולקוחות בכוח בולט וזועק לעין כל משפט, שדאגתי לחרוט על לוח נחושת ולהדביקו למאחז כרטיסי הביקור. המשפט פוגע - מישרין בעיניהם של היושבים בצידו השני של שולחן העבודה, מולי, עד שאין יכולים הם לחמוק ממנו. וזהו דבר המשפט: "בבית ספר של החיים אין חופש תמיד לומדים מחדש". חלקו הראשון של המשפט, לקוח ממובאה המובאת בקדמת אחד מספריו של הסופר הברזילאי, ז'ורז' אמאדו ותחתיה מופיע המשפט: "כתובת על משאית הנוסעת בכביש ריו-באהיה". חלקו השני הוספתי, מיוזמתי ומדעתי שלי.

בשונה מהפתגם, שחציו שאלתי מהסופר הברזילאי המנוח וחציו הוספתי לו, מיוזמתי ומדעתי שלי, החרות ועולה נגד עיניי, מעשה של יום ביומו, הרי ישנו משפט חשוב לא פחות ואולי אף יותר המהווה לי תמרור וסימן דרך תמידי. בשל חשיבותו של משפט זה, נחרת הוא על לוח ליבי, עד שאיני נזקק לתזכורת כתובה שלו, נגד עיניי, מעשה של יום ביומו. כוונת הדברים לאחד ממשפטי המפתח וההכוונה, שטבעה בי אמי מורתי המנוחה, ימתקו לה רגבי עפרה. "זכור", אמרה לי היא לא פעם כשהיא מנופפת באצבעה המורה כלפיי, תוך שהמשיכה ואמרה לי: "מי שאיבד הבושה איבד הכל".

כשפורסם, בסופו של השבוע החולף, ביום ששי, ערב שבת קודש, כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע פומבית כי הוא החליט להגיש כתב-אישום (בכפוף לשימוע) נגד שרה נתניהו, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, ציפיתי לשמוע התייחסות כל שהיא מהגברת שרה נתניהו. ציפיתי לשמוע לפחות, כמה מילות הסבר. אבל מסתבר ומתברר שהגברת הנכבדה בחרה להתבצר בשתיקתה הרועמת.

תגובה הגיעה לעניין זה ודווקא דווקא מכיוונו של ראש הממשלה המכהן בעלה של הגברת שרה נתניהו - האדון הנכבד, בנימין (ביבי) נתניהו. ראש הממשלה המכהן של מדינת ישראל, שח שיחו בפייסבוק הפרטי שלו, בתגובה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, להגיש כתב-אישום נגד אשתו (כפוף לשימוע).

אלה הדברים שפרסם ראש ממשלת ישראל המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו, כהודעה מטעמו לכאורה, כאדם פרטי לאומה, בפייסבוק הפרטי והאישי שלו (ככל שראש ממשלה מכהן, יכול להיחשב, אם בכלל, אדם פרטי) אלה המילים בהם עשה שימוש בנימין (ביבי) נתניהו, בזו הלשון:"ההוצאות על מזון וארוחות מוזמנות בחמגשיות התנפחו באורח פלא בתקופתו של עד המדינה מני נפתלי כאב הבית, וצנחו באורח פלא כשעזב. למה ההוצאות זינקו דווקא בשנים האלה? מי אכל או לקח את הכמות העצומה הזו חמגשיות וארוחות, שהספיקה לקבוצת כדורגל? בוודאי לא משפחת נתניהו. שתבינו, על זה מתבסס כל הסיפור נגד רעיית ראש הממשלה. סיפרו לנו על רהיטי הגן, החשמלאי, הבקבוקים, המלצרים, המטפלת נשאר בסוף רק הסיפור ההזוי והשקרי של החמגשיות שאת רובן המכריע הזמין מני נפתלי. גם זה יתנדף בשימוע. ראו לפניכם, הנתונים מדברים בעד עצמם".

אתה הבנת ת'זה ברוך? אתה בטוח שאתה מבין מה שקראת? אין בהודעה זו אף מילה ולו גם טיפ טיפה של הבעת צער על כך שהיועץ המשפטי לממשלה, החליט להגיש כתב-אישום (כפוף לשימוע) נגד אשתו של ראש ממשלה מכהן. אין בהודעה זו, טיפ טיפה של נמיכות קומה ואמירה של "אולי טעינו. אולי, לא היינו בסדר, אבל לא מדובר בעניין פלילי". ומה יש בהודעה זו? יש בה בכל חוסר הכבוד הראוי גסות לשמה. יש בה יוהרה והתרסה כלפי עולם ומלואו, בבחינת "הכל אשמים - ורק רק. רק רעייתי, שרה, שתחיה, הינה זכה וחפה מכל אשמה, טהורה ולבנה כשושן צחור".

נכון, לא הוגש עדיין כל כתב-אישום נגד הגברת, שרה נתניהו. חזקת החפות עומדת לה, כמו נגד וכלפי כל מי שטרם הוגש נגדו כתבאישום. במאמר מוסגר אדגיש ואציין, כי לטעמנו אנו, חזקת החפות, חייבת לעמוד גם למי שהוגש נגדו כתב-אישום והוא טרם הורשע. גישה זו לא נתקבלה בפסיקת בית המשפט העליון ומי שהוגש נגדו כתב-אישום, אינו נהנה עוד לפי ההלכה הפסוקה, שיצאה מלפני בית המשפט העליון מחזקת החפות. עם זאת, אי-אפשר להתעלם מהעובדה שהיועץ המשפטי לממשלה החליט על הגשת כתבאישום (כפוף לשימוע) נגד שרה נתניהו.

הגשתו של כתב-אישום (ואפילו בכפוף לשימוע) אינו דבר של מה בכך. בהודעת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שליוותה ההודעה על ההחלטה להגיש כתב-אישום (כפוף לשימוע) נגד שרה נתניהו, צוין והודגש, כי ההחלטה להגשת כתב-אישום (כפוף לשימוע) התקבלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן חומר הראיות בתיק, ולאחר ששמע עמדות הגורמים הרלוונטיים וכן לאחר שהובאה בפניו גם המלצת פרקליט המדינה, שי ניצן ופרקליטות מחוז ירושלים, לשקול הגשת כתב אישום נגד הגברת שרה נתניהו, בכפוף לשימוע.

לפני כארבעים שנה לערך בתקופה שעדיין התביישו פוליטיקאים, שנתפשו בקלקלתם וקיבלו אחריות מלאה למעשיהם ולמחדליהם הורשעה לאה רבין ז"ל, רעיית ראש הממשלה המכהן, דאז, יצחק רבין ז"ל, בגין אחזקת חשבון דולרים, בבנק אמריקני, בניגוד להוראות הפיקוח על מטבע זר, שאסרו זאת, באותה עת. השופט דב לוין, שדן בכתב האישום שהוגש נגד לאה רבין ז"ל, קבע אז בפסק דינו, כי: "הכספים במטבע זר הוחזקו על-ידי הנאשמת ונעשה על-ידה שימוש בהם במשך ארבע שנים רצופות ובמגוון של דרכים, שכל אחת מהן היא פסולה כשלעצמה". על לאה רבין נגזר קנס בסך 250 אלף לירות, אותו שילמה היא בעזרת הלוואה מבן דוד שלה ומידיד המשפחה.

בעקבות הפרשה הודיע רבין בשידור טלוויזיה בתאריך 7 לחודש אפריל 1977 כי הוא יתפטר מראשות הממשלה ברגע שיאפשר לו זאת החוק, ויפרוש מהנהגת המערך. מאחר שכראש ממשלת מעבר לא היה יכול רבין להתפטר, הוא יצא לחופשה מתפקידו כראש הממשלה ואת תפקידו מילא בפועל ולמעשה, שמעון פרס.

אפשר להבין לליבם של ראש ממשלת ישראל, בנימין (ביבי) נתניהו ורעייתו, שרה נתניהו. הרדיפות שרדפו אותם ועדיין רודפים אותם ההצקות שהציקו להם ועדיין מציקים להם כלי התקשורת והמדיה האלקטרונית, הינם, רדיפות והצקות, ללא נשוא. חלק ניכר ונכבד מרדיפות והצקות אלה, הינו דוחה, מכוער, בלתי הגון ולא היה כמו גם, אין גם עתה כל מקום לנקוט בהם, כלפי משפחת נתניהו. עם זאת, זהו "מחיר התהילה" שמשלם כל מי המבקש "להשתזף בכלי התקשורת כפוליטיקאי", לצורך קידום מטרותיו הפוליטי. זה הוא מחיר החשיפה שמשלם פוליטיקאי החשוף, הוא ובני משפחתו באופן תמידי ורצוף לביקורת ציבורית ותקשורתית, בלתי פוסקת.

בכל הכבוד הראוי נזכרתי, תוך כדי כתיבת דברים בפתגם הארמי: "לא עכברא גנביה, אלא חוריה גנביה". לא, חלילה וחס, שמחשידים אנו הגברת שרה נתניהו, בעשיית מעשים פליליים, אבל התנהגותה והתנהלותה הציבורית, משל הינה מרי אנטואנט, במחילה, הביאה והזמינה עליה כלל הרעות שבאו עליה ועל בעלה, ראש הממשלה המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו. רעות אלה נסתיימו כידוע לכל בכתב-אישום (כפוף לשימוע). עניין לנו בכתב-אישום (כפוף לשימוע) צנוע ומצומצם למדי, נוכח מבול והר האשמות העצומות והרבות, מכדי ספור, שגוללו על הגברת שרה נתניהו ושפעת הרפש הרב שהובא לפתחה. יחד עם זה עסקינן בכתב-אישום (כפוף לשימוע) ולא בשתיית שמפניה ורודה, באווירה קלילה ונינוחה. כתב-אישום זה אם יוחלט לאחר השימוע להגישו לבית המשפט נגד שרה נתניהו עלול, חלילה וחס, להביא להרשעתה של שרה נתניהו, בפלילים.

ובכך נסיים דברינו אנו. מצפים אנו לקצת צניעות, מראש ממשלתנו המכהן, בנימין (ביבי) נתניהו ומרעיית ראש הממשלה המכהן, שרה נתניהו. מצפים אנו לקורט קמצוץ קל של בושה שיבוא אלינו, ממחוזותיה של הגברת נתניהו. מצפים אנו ממנה שתפנה היא עצמה ולא בעלה, כשליח מטעמה בפנייה ישירה לציבור ותתנצל, על אורח חייה הפזרני והראוותני ותסביר כי נהגה שלא כראוי, מבחינה ציבורית, אם כי לא דבק במעשיה כל רבב פלילי שהוא.

מתברר ומסתבר, כי טעינו בה, בגברת שרה נתניהו. מתברר ומסתבר, כי טעינו בציפיותינו הבסיסיות ביותר ממנה, לפיהם מצופה, ממי המצויה במעמד של אשת ראש ממשלה, כי תפנה בפנייה ישירה לציבור תתנצל ותסביר מעשיה. מתברר ומסתבר, כי טעינו בה, בגברת שרה נתניהו, בחושבנו, כי חודש אלול, בהיותו חודש סליחות, הינו זמן מצוין לפנות לציבור, בפנייה ישירה, להכות ולהתנצל על התנהגות פומפוזית ומרגיזה ביותר. ובכן, הגברת שרה נתניהו אינה סופרת אותו מסנטימטר. מה זה מסנטימטר? היא אינה סופרת אותנו ממילימטר. אתמול שבה היא ועלתה פעם נוספת על מטוס, כשהפעם היא בדרכה עם בן-זוגה, ראש הממשלה המכהן, בדרך לאמריקה הלטינית.

שנה חלפה, שנה באה. אני עדיין בשוק מהתנהגותה זו של הגברת שרה נתניהו. שנה חלפה, שנה באה. ועדיין איני מבין מאיפה יש לה, לשרה נתניהו, העוז והחוצפה לילך בדרך ההתנשאות הבוטה הזו? שנה חלפה, שנה באה. ואיני מבין עדיין מדוע שולט בה, בשרה נתניהו, ההיבריס ובעוצמה כה רבה? איני מבין גם, איך אין היא מתביישת ולו גם במעט - במכלול מעשיה ובהתנהגותה שנחשפו ברבים, שאפשר אינם עולים כדי מעשים פליליים של ממש, אבל כבוד רב אין בהם.

אז שנה טובה לכולכם למי שעוד נותר בו קמצוץ של בושה. שנה טובה לדוד גיבור, לחייל אשר על המשמרת וכן גם למי הנהנה מחרות ההסמקה המשחררת אותו מכבלי הנהנתנות, הגסות והתנהגות אנושית מחפירה. לא לפחוד, שרה נתניהו. ההתנהגות המתוארת שלך, ברשימה זו, אינה התנהגות פלילית. לא ולא. היא היא רק התנהגות בלתי ראויה, מכוערת, דוחה ומתנשאת.

הכותב הוא השותף המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמוגם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, הלבנת הון, פירוקים ופשיטות רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים משפחתיים ודיני משפחה, כמו גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  11/09/2017   |   עודכן:  11/09/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האחריות המוסרית של ראש ממשלה מכהן
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
11/09/17 15:43
2
ב_שמואל
11/09/17 20:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כחלק מפסטיבל יום ההולדת זכיתי השנה למתנה מתמשכת ומושכת שאי-אפשר היה לסרב לקבלה: חוויות אמנותיות ומוזיקליות הן בלונדון והן בווינה, שתי ערים יפיפיות, שתי בירות אימפריאליות לשעבר, כל אחת בקסמה המיוחד החולש על חיי התרבות העשירים שלהן. שתיהן משופעות במוזאונים ובגלריות מהשורה הראשונה, בהצגות תיאטרון מרתקות, הצגות אופרה, קונצרטים וכו'.
11/09/2017  |  שיה מלכין  |   יומני בלוגרים
כנראה שלרובכם השם לוקסאוטיקה אינו אומר דבר ואפילו גם חצי דבר, למרות שמדובר באחת החברות הגדולות והפעילות בעולם, אשר מייצרת מותגים מוכרים וידועים בוודאי לכל אדם וילד מגיל שש ואפילו פחות מזה.
גל הפריחה הכלכלי שבא על גרמניה, או אז בשנות השמונים של המאה הקודמת, הביא בעקבותיו צורך עז ודחוף לידיים עובדות, בעיקר במקצועות הטכניים ובמה שקרוי בעגה המקצועית "עבודות שחורות". הפתרון לצורך המשווע לידיים עובדות שיפתרו הצורך, הנואש כמעט של גרמניה של אז, בידיים עובדות, בתקופת "הבום" הכלכלי וכנגזרת מכך תקופת הפריחה הכלכלית כמו-גם השאננות, היהירות והביטחון החברתי-מעמדי הנגזרים מכך הביא לגרמניה מאות אלפי פועלים טורקיים. הללו נטמעו, עד מהרה, בחברה הגרמנית, למדו חיש קל שפתם של צאצאי הטבטונים, אך לא נטשו דתם, שפתם והרגלי האכילה שלהם. חיש קל מלאה גרמניה, במסגדים, "דונרים" של שווארמה ושאר מיני בשרים, שהכנתם בדרך של צלייה על אש ובאורחות חיים מזרחיים, הזרות לאוזן ולעין הגרמנית.
10/09/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ביבי צוטט כמי שאומר ששרה לא תסכים לשום עסקת טיעון בעניינה. אני דווקא מכבד מאוד את רוח הלחימה שלה. היא אינה מוותרת. אינה נסוגה.
08/09/2017  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
אין מטרת כתבה זו (שהיא גם לא מחקר מדעי) לשפוט את רגר או לקבוע את מידת תרומתו לעיר או את מחדליו אלא, לספר את סיפורו האישי, הישגיו ולהציג בפני תושבי העיר את מלוא עיסוקיו למען המדינה בתפקידים רבים בבית ומחוץ לגבולותיה
07/09/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il