יום הכיפורים הוא זמן טוב לחשבון נפש לאדם וגם לבעלי ומנהלי חברות וארגונים, אשר עובדים רבים תלויים בהם בתעסוקתם ובפרנסתם.
לרגע נדמה, שעיקר המשאבים מושקעים בעיקר בתחום הפרט, שכן ישנן חברות אשר נדמה שכלל אינן עוסקות בניתוח מצבן העסקי ו/או מספיק עיוורות שלא לראות להיכן הולכות ומובילות את עובדיהם כצאן לטבח.
אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היא חברת
הום סנטר (גילוי נאות, הכותב היה אחד ממקימיה לפני כ-20 שנה ושימש כסמנכ"ל סחר ויבוא במשך כשמונה שנים, בתקופת דודו מהום סנטר והמבצע היום - קרי בשיא פריחתה).
החברה נמצאה מזה שנים לא מועטות בהידרדרות איטית ונסיגה, עד שכעת פשוט ליבי נחמץ לנוכח מיעוט הלקוחות, מיעוט העדר של מוצרים נדרשים ובעיקר מצב רוח שפוף של המנהלים והעובדים, אשר מזה תקופה לא קטנה, מנסים להשתלב במקומות עבודה חילופיים.
הפדיונות הנמוכות טרם ראש השנה, הציבו לכולם את המראה הלא נעימה, אולם נדמה שכלום לא קורה. מחירים יקרים ומדיניות פרסום מוטעית ושגויה מהיסוד.
הרשת ממשיכה עדיין להשקיע ממון רב בפרסום (כאילו שבלעדיו בכלל אפשר לסגור את הבסטה) ושיטת הפרסום כולה טעות אחת גדולה. הרשת מפרסמת קופונים (לא אטרקטיביים - ניתן למצוא בשוק מוצרים דומים במחירים נמוכים ללא הבאת הקופון) ובנוסף גם דורשים מהלקוח, כתנאי - לא רק לממש את הקופון היקר, אלא גם להוסיף עוד 100-50 שקלים בקנייה של מוצרים אחרים.
הגיע הזמן שמישהו יתעורר כבר. אפשר לחשוב שהרשת כל-כך אטרקטיבית. הכי חשוב כעת, זה להכניס לקוחות לחנות, כדי שיהיה כסף לשלם משכורות לעובדים הנאמנים - זה מה שחשוב כרגע. אולי צום יום הכיפורים - יפיל למישהו את האסימון?!