|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מעלליו של הרב הראשי

יוסף עליכם

הרב יצחק יוסף שיווק השבוע ללא בושה את ספרי אביו, מהם הוא ומשפחתו מקבלים תמלוגים. זוהי רק האחרונה בסדרת אירועים חריגים ואף חמורים בהם היה מעורב הרב הראשי בארבע שנות כהונתו, שחלקם מצביעים על כך שאינו ראוי להמשיך בתפקידו
20/10/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   סדום ועמורה   |   תגובות
ההתבטאות החמורה ביותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אין לו כישורים
הרב יצחק יוסף קיבל את תעודת הכושר לרב עיר - דרישת מינימום לרב ראשי - בבחינה בעל-פה כאשר אביו, הרב עובדיה יוסף, היה הרב הראשי לישראל. רק בשנת 2006 התברר שהתעודה שלו לא אושרה כחוק בידי מועצת הרבנות הראשית, ואז הוא קיבל אישור בלי בחינה נוספת. בנוסף לכך, הוא משמש כנשיא בית הדין הרבני הגדול למרות שמעולם לא הוסמך לדיין.

הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, קידם השבוע ללא כל בושה את מכירות סדרת "יביע אומר" שכתב אביו, הרב עובדיה יוסף. המכירות הללו נותנות לא רק יוקרה - וכזו לא חסרה לרב עובדיה המנוח - אלא גם כסף ליורשיו, ובהם הרב הראשי.

זו ממש לא הפעם הראשונה שהרב יוסף - בעל מעמד המקביל לזה של נשיא בית המשפט העליון - מתנהג בצורה שאינה הולמת את מעמדו ואף גרוע מכך. אחרי פרשת הרב יונה מצגר, מותר לנו לחשוד שאפילו רבנים ראשיים אינם בהכרח ובאופן אוטומטי נקיי כפיים ומצניעי לכת. ככל שידוע לנו ברגע זה, הרב יוסף אינו נגוע בענייני כספים חמורים כמו מצגר, ואין לנו סיבה לחשוד בו בהקשר זה. הוא כן נגוע בהתנהגות המעמידה אינטרסים זרים מעל המתבקש מתפקידו הממלכתי הבכיר.

הנה עוד כמה מקרים מארבע שנותיו של הרב יוסף בתפקיד. חלקם סתם "לא בסדר", חלקם כאלו שבמדינה מתוקנת היו מחייבים אותו להתפטר או מביאים להעברתו מתפקידו. לא במערכת הפוליטית הרקובה והגזענית בה מתמנים בישראל דיינים לבתי הדין הרבניים.

בחירת רב העיר נשר
בחש והצליח [צילום: יעקב כהן, פלאש 90]

נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, קבע לפני חודשיים, כי הרב יוסף התערב במארס השנה בצורה גלויה לטובתו של הרב יצחק לוי בבחירות לרב העיר נשר, ובכך הפר את החובות האתיות החלות עליו. "מדובר בהתערבות גלויה בהליך בחירה, בפעולות שתדלנות ובפעילות אקטיבית פסולה מצד הדיין למען בחירתו של מועמד למשרה ציבורית", קבע ריבלין.

הרב יוסף התערב כאשר ההתמודדות על רבנות העיר נשר לא הוכרעה בעקבות שוויון קולות בהצבעה על המועמדים. ימים אחדים לפני סבב ההצבעה השני, הזמין הרב יוסף לשיחות אישיות את חברי האסיפה הבוחרת, בנוכחותם של הרב לוי ויועצו של השר אריה דרעי, והפציר בהם לתמוך ברב לוי. לאחר הבחירות התגאה הרב יוסף בפומבי, כי הפך את דעתם של מרבית חברי האסיפה הבוחרת (למעט אחד, חובש כיפה סרוגה ש"לא רצה לשמוע בכלל"). בנוסף לכל, מהחלטתו של ריבלין עלה שגרסתו העובדתית של הרב יוסף בתגובה לתלונה עליו לא הייתה אמת.

הגט מצפת
הרב לביא. זעם חרדי [צילום: יוטיוב]

בג"ץ אסר במארס השנה על בית הדין הרבני הגדול לדון מחדש ב"גט מצפת" וקבע, כי החלטתו של הרב יוסף לדון מחדש בגט - ניתנה בחוסר סמכות ודינה להתבטל. התנהלותו של הרב יוסף בכל הפרשה הזאת הייתה חריגה, ועמדה הן בניגוד לסדרי הדין והן בניגוד להלכה.

תזכורת: האישה בה מדובר קיבלה את הגט בשנת 2014, שבע שנים לאחר שבעלה שקע בתרדמת בעקבות תאונה. בית הדין הרבני, בראשות הרב אוריאל לביא, קבע במאי 2014, כי הוא יכול להעניק את הגט בשמו של הבעל, שכן אין ספק שחיי הנישואין הגיעו לסיומם. פסק דין זה עורר זעם בחוגים חרדיים ומנע את מינויו של הרב לביא לבית הדין הרבני הגדול. ביוני 2014 פנה לבית הדין הרבני הגדול אדם שאין לו כל קשר לתיק ולצדדים, והגיש ערעור על פסק הדין. בנובמבר 2016 החליט הרב יוסף לדון בערעור בהרכב של 11 דיינים. עוד הורה לזמן לדיון את ההרכב בראשותו של הרב לביא.

בג"ץ הזכיר, כי רק מי שהיה צד לתיק המקורי יכול לערער עליו – וכאן נענה הרב יוסף לבקשתו של אדם זר לחלוטין, שאין לו כל קשר לסיפור. השופט אליקים רובינשטיין ציין, כי מניעיו של אותו אדם נותרו עלומים. ואילו החלטתו של הרב יוסף עוררה שורה של תהיות במישור הפרוצדורלי: מדוע נקבע הרכב מורחב לראשונה בתולדות בית הדין, מדוע הוזמנו דייני בית הדין האזורי ומדוע הרב יוסף העמיד עצמו בראש ההרכב לאחר שנתן חוות דעת נגד הגט.

מכות בשיעור
בוחש בתחרות בין הערוצים החרדיים

בנובמבר 2015 התחוללה מהומה בשיעורו השבועי של הרב יוסף. כמה בריונים ממשתתפי השיעור תקפו באלימות את רפי אוחנה ודוד טוויטו, טכנאי תחנת רדיו קול ברמה, שהגיעו להעביר בשידור חי את השיעור ופגעו בציוד. הרב יוסף לא את התקיפה ואף תקף את המותקפים. הרקע לתקיפה היה הנסיונות למנוע מהתחנה, שאינה מזוהה עוד עם ש"ס, להעביר את השיעור למאזיניה.

הרב בניהו שמואלי, אשר מסר את השיעור המקדים, קרא לניצים להיות בשקט, אבל אז אמר לו הרב יוסף: "שנה שלמה הם עצרו את השידור. עכשיו באו להפריע. קול ברמה, רשעים מרושעים. תראה, זה תורה דרבים. שנה שלמה לא העבירו את השיעור שלי. החרימו את השיעור שלי שנה שלמה, עכשיו באים להפריע פה. איזה חוצפה, איזה חוצפה. זה צבי עמר זה הרשע הזה מצרפת. רשע גדול. הוא ואריאל אדרי רשעים גמורים אלה. נו מספיק, רבותי, באתם פה להפריע. די. די. חצופים".

את הדברים יש לראות על-רקע בחישתו של הרב יוסף – בעל מעמד מקביל לזה של נשיא בית משפט – בתחרות בין ערוצי הרדיו החרדיים. הוא בירך את הנהלת תחנות רשת מורשת ורדיו קול חי שהעבירו בשידור חי את שיעורו, וקבע ש"אין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור ללא אישורי. ובלאו הכי שומר נפשו ירחיק עצמו מהאזנה לכלי תקשורת שאינם נשמעים לגדולי ישראל" – דהיינו קול ברמה.

תעמולת בחירות

התנועה לאיכות השלטון פנתה ערב הבחירות האחרונות ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן, בטענה שהרב יוסף קרא כמעט במפורש להצביע בעד ש"ס. היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה וינשטיין, קבע שההתבטאויות שתוארו בעתירה עלו לכדי תעמולה אסורה, אולם "חזקה על הרב יוסף כי יימנע בעתיד מלקחת חלק בתעמולת בחירות". לנוכח קביעה זו, דחה ג'ובראן את התלונה. אבל הקביעה העובדתית ברורה: הרב הראשי ניהל תעמולת בחירות לטובת המפלגה שהביאה אותו לתפקיד.

העלייה להר-הבית

זו הייתה כנראה ההתבטאות החמורה ביותר של רב ראשי אי-פעם: הרב יוסף האשים את היהודים העולים להר-הבית בהסלמה הביטחונית ובאחריות לפיגועים המבצעים מחבלים פלשתינים". בהלוויתו של שלום בעדני, שנרצח בפיגוע דריסה בירושלים, אמר הרב יוסף: "עלייה להר-הבית היא עבירה חמורה שעונשה מיתה בידי שמים. רבנים שמתירים זאת הם רבנים מליגה ד' ואי-אפשר שהם יחלקו על גדולי ישראל". לדברי הרב יוסף, היהודים העולים להר-הבית מתסיסים את הערבים ומוסיפים שמן למדורה. "מכאן תצא הקריאה להפסיק את הדבר הזה. צריך להפסיק את הדבר הזה. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל", אמר.

קרקע בפרדס חנה
"הדברים טעונים ליבון" [צילום: משה מילנר, לע"מ]

בעתירה שהוגשה לבג"ץ בשנת 2015 נטען, כי הרב יוסף התערב אישית בניסיון להבטיח הקצאת קרקע בפרדס חנה לעמותת "אור הפרדס" בראשה עומד עוזרו. זאת, בעוד המחלוקת על הקרקע תלויה ועומדת בבתי המשפט, ואף קיימת החלטה שיפוטית לפיה נציגת זרם החינוך שלש"ס ביישוב היא עמותה אחרת.

לשכתו של הרב יוסף הכחישה את הדברים: "האירועים המתוארים בעתירה הם פרי דמיונו הקודח של העותר. כל אדם יכול לטעון בעתירה ככל העולה על רוחו, ללא כל צורך בביסוס עובדתי". הדברים לא הגיעו להכרעה שיפוטית, שכן בג"ץ קבע שהיא מוקדמת מדי. לצד זאת ציינו השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וצבי זילברטל:

"השתלשלות העניינים המתוארת בעתירה מעוררת לכאורה תהיות לא מעטות. העותרת מבקשת עוד משלהי שנות התשעים של המאה הקודמת כי יוקצו לה מקרקעין בתחומי המועצה. המועצה הכירה בזכותה של העותרת במסגרת ההחלטה הראשונה ושבה והכירה בזכותה להקצאת מקרקעין בהחלטה השנייה, אך החלטות אלו בוטלו עם היבחרו של ראש המועצה הנוכחי במסגרת ההחלטה השלישית. יתרה מכך, המועצה התחייבה בפני בית משפט זה עוד בשנת 2001 כי תדון בבקשת ההקצאה של העותרת בתוך זמן סביר; אך לא כך נעשה.

"כעשור לאחר מכן, בשנת 2010, שב בא-כוח המועצה והצהיר בפני בית משפט זה כי הצעת העותרת להקצאת מקרקעין 'תיבחן לגופה תוך חודש ימים' ובפסק הדין נקבע כי 'יש להניח כי ההכרעה לגופה תתקבל בתוך זמן קצר וסביר'. אך גם לאחר הצהרה זו לא נעשה דבר ככל שהדבר נוגע לבקשת העותרת. לעומת זאת, בקשת אור הפרדס, הפעילה בתחומים המשיקים לפעילות העותרת, אושרה בהליך מהיר יחסית כמתואר לעיל והדברים בהחלט טעונים עיון וליבון".


תאריך:  20/10/2017   |   עודכן:  20/10/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוסף עליכם
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית
20/10/17 12:09
2
ייחודי
20/10/17 13:51
3
עקיבא
20/10/17 15:37
4
צורי
20/10/17 15:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סדום ועמורה
מגיפת איסורי הפרסום הנוגדים את החוק והפסיקה ממשיכה לשבור שיאים. שופטת בית משפט השלום בכפר סבא, מרב גרינברג, ניהלה בדלתיים סגורות תיק על הפרת אמונים בעירייה בשרון - ולא אישרה לפרסם את שמות הנאשמים גם לאחר שהורשעו ונגזר דינם.
19/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עמותת שוועת עניים ועד הצדקה למען עניי ארץ ישראל תובעת 23.5 מיליון שקל מחברת קיי.טי ייבוא ושיווק, העוסקת בשיווק ירקות ופירות. העמותה טוענת, כי תרומות במיליוני שקלים נגזלו ממנה והועברו אל החברה בניצוחם של מנהלי העמותה הנתבעים גם הם: יששכר מזוז, אחיו משה מזוז, אברהם זיו (זיביטיאשוילי), ורפאל חדד, וכן בעליה של החברה יוחאי קוסובר.
18/10/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
שערוריית שחיתות העשויה להיות בקנה המידה של זו שהתחוללה בחברת סימנס – כך מגדיר השבועון הגרמני דר-שפיגל את ממצאי תחקירו על יצרנית המטוסים האירופית איירבס, העלולים להגיע עד לצמרת הגבוהה ביותר שלה.
10/10/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מזכ"ל הסתדרות המורים לשעבר, יוסי וסרמן, הודה והורשע (3.10.17) בשלוש עבירות מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות, שיבוש מהלכי משפט והטרדת עד. ההרשעה באה במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור, ללא הסכמה על העונש. המדינה תבקש לגזור על וסרמן שנת מאסר בפועל.
03/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
שלמה דרעי, אחיו הצעיר של שר הפנים אריה דרעי וסגן יו"ר קק"ל, נחקר (יום ב', 2.10.17) במשרדי יחידה להב 433. הוא נחקר יחד עם אדם נוסף המקורב אליו. השניים שוחררו בתום חקירתם.
03/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי  
דרעי חשוד בשוחד והלבנת הון  /  איתמר לוין
נעצרו בעלי קניון וראש מועצה  /  איתמר לוין
ארבעה רבנים חשודים במרמה  /  איתמר לוין
אישום נגד רוני גולן, בכפוף לשימוע  /  איציק וולף
לטווח הארוך  /  איתמר לוין
ארגנטינה עדיין מושחתת  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il