|   15:07:40
דלג
  מתי דוד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

החדשות בשולי ידיעות

לפרופ' שלמה בן עמי היה האומץ האינטלקטואלי וההגינות הפוליטית האישית, כמי שהיה במפלגת העבודה וממובילי התהליך המדיני, להודות בכישלון הסכם אוסלו
24/10/2017  |   מתי דוד   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בן-עמי. התפכח [צילום: פלאש 90]


קק"ל פלשתיני? קרן קיימת ערבית?

"מפאת התקינות" הפוליטית, הולכת ומתעצמת תופעה מסוכנת, מחוץ לכותרות של השיח הציבורי. קיבוצים, מושבים ובעלים פרטיים של קרקעות חקלאיות, מחכירים ומוכרים את אדמותיהם לערבים. ישראל הציונית מאבדת את נכסי הקרקע שלה לטובת "קרן קיימת ערבית" . מדובר בעסקות חוקיות ולגיטימיות תמורת כסף גדול. הנה כמה דוגמאות: כפר הנשיא 4,000 דונם. משמר העמק 15 אלף דונם. רביבים 20 אלף דונם. סאסא 17 אלף דונם. עמיעד 10 אלף דונם. אילניה. ראש פינה. יבנאל. כפר תבור. גדרה. ערביי ישראל "גואלים" אדמות.

ברצלונה המוסלמית

העיר שהתחולל בה לאחרונה טבח הדריסה של טרור איסלאמי, חיים בה חצי מיליון מוסלמים שהם 30 אחוז מתוך 1.6 מיליון תושבי העיר. בברצלונה פועלים בה 264 מסגדים, בתי תפילה ומרכזים מוסלמים.

העיר נשלטת על-ידי מפלגות השמאל הקיצוני שאוהדות ותומכות במוסלמים. סעודיה וקטר מממנות במאות מיליוני דולרים את הפליטים המוסלמים שמגיעים לעיר. בפברואר השנה הייתה בברצלונה הפגנה ענקית, משותפת לשמאלנים ולמוסלמים, בדרישה מממשלת ספרד לקלוט פליטים מוסלמים. בעיר סאלט הסמוכה לברצלונה 40 אחוז מתושביה הם מוסלמים.

לאחרונה הוקם שם מסגד ענק במימון סעודי.

ברוב הערים הספרדיות בנוסף לברצלונה, גוברת הפעילות האיסלאמית הדתית של תושביהן המוסלמים עם חלום על "זכות השיבה" אל האיסלאם ששלט בה בעבר ההיסטורי הרחוק.

לאן נעלם האינטרנציונל הסוציאליסטי?

מאז תום מלחמת העולם השנייה, גוף פוליטי בינלאומי זה, תפס מעמד והשפעה רבה בקהילה הבינלאומית, לאור העובדה שבמהלך שנים רבות, שלטו מפלגות סוציאליסטיות רבות בממשלות גם באירופה וגם בכמה מדינות במזרח. מציאות זו חלפה ועברה בעשור האחרון במיוחד. לאור גל גדול של כישלונות אלקטוראליים שספגו כל מפלגות השמאל הסוציאליסטיות - סוציאל דמוקרטיות באירופה המערבית והמזרחית. מפלגות המרכז והימין שולטות כיום ברוב המדינות כמו: גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, אוסטריה, נורבגיה, הולנד, פורטוגל, דנמרק, פולין, והונגריה. אפילו בהודו מפלגת הקונגרס השמאלנית נחלה מפלה. התוצאה היא שהאינטרנציונל הסוציאליסטי (והדגל האדום) איבד את מעמדו והשפעתו ונעלם מהשיח הציבורי והפוליטי. פג הקסם של החזון הסוציאליסטי, כביכול הפתרון הנכון לכל בעיות העולם.

נאום ההתפכחות של פרופ' שלמה בן עמי

בגיליון חג ראש השנה של מעריב התראיין פרופ' שלמה בן עמי, שכהן בזמנו כשר החוץ והשר לביטחון פנים. היסטוריון זה בעל מוניטין בינלאומי, היה לו האומץ האינטלקטואלי וההגינות הפוליטית האישית, כמי שהיה במפלגת העבודה וממובילי התהליך המדיני, להודות בכישלון הסכם אוסלו באומרו:

"גם אם השמאל היה בשלטון לא היינו מגיעים להסכם".·

"רצח רבין לא גמר את השלום. ברק ואולמרט הלכו רחוק מדי".·

"אוסלו מיקש אותנו. הסיסמה סוף הכיבוש היא חסרת תוכן". ·

זעקתו של מפא"יניק וותיק

אברהם כץ עוז (המכונה כצלה) שכהן כחבר כנסת ומזכ"ל איחוד הקבוצות והקיבוצים 1974-1968 ועסק בפועל בהקמת ישובים, פרסם מסר לחבריו ומוקיריו במפלגת העבודה. קול זעקה נגד החרמת הטקס בגוש-עציון, לציון חמישים שנה להתיישבות.

"אני זועק נגד מפלגת העבודה, המחנה הציוני ומנהיגיה המתהדרים במורשת מפא"י לשעבר ונגד מקבלי ההחלטות שם. מי שמכם להחרים? בשם מי אתם מדברים"?

מתוך 400 אלף הישראלים החיים כיום מחוץ לקו הירוק כ-320 אלף חיים בישובים שהוקמו על-ידי ממשלות מפא"י - עבודה.

במייל שהפיץ לחבריו במפלגת העבודה, פירט את שמות כל הישובים שהוקמו בשטחים על-ידי ממשלות מפלגת העבודה, על בסיס תוכנית אלון, בימי גלילי, אלון, אשכול, גולדה ופרס. שמות הישובים שהזכיר בפנייתו: גוש-עציון, ישובי צפון ים המלח, כל ישובי הבקעה, מחולה, בקעות. רימונים, כוכב השחר, מעלה אפרים, מבוא שילה, כל ישובי הגולן, ממבוא חמה עד מרום גולן, קצרין, מעלה אדומים, קריית ארבע, יתיר, גבעת זאב, נווה יעקב, גבעון החדשה, גילה, אפרת, בית אל, רמות, אריאל, קדומים, קרני שומרון, וישובים סמוכים לשולי כפר סבא.

יהודים אנטישמים בלייבור הבריטי

"לא יכול להיות", יאמר כל קורא. אבל האמת נחשפה במפלגת הלייבור הבריטית שהתכנסה לאחרונה בעיר ברייטון. בלייבור נוהגים לצעוק "ציונים החוצה", כחלופה האנטישמית ליהודים החוצה"/ את הדרישה לסלק את היהודים הציונים מהלייבור, הובילו שני יהודים, נעמי ווימברון אידריסי ומיכאל קלמנוביץ'.

אורח הכבוד בכנס היה מיקי פלד, ישראלי לשעבר שחיי בארה"ב וכל עיסוקו הוא בניהול מסע הסתה נגד ישראל ונגד הציונות. ירון דקל ראיין אותו לסידרת הכתבות על הקהילות היהודיות בארה"ב ששודרו בערוץ הראשון.

הוא מופיע "כאיש עדות" בכל הכנסים בקמפוסים שמאורגנים על-ידי הפלשתינים ותומכיהם. מכוניתו מקושטת בדגלי פלשתין.

אחותו, נורית פלד, פרופ' לחינוך באוניברסיטה העברית, נוהגת לארגן ולנאום בברלין בכנסי הזיכרון לנאכבה הפלשתינית "כאלטרנטיבה" ליום הזיכרון לחללי צה"ל. מיקי ונורית פלד הם ילדיו של המנוח האלוף מתי פלד.

מנכ"לים חדשים בשני ארגוני שמאל מוכרים

אבי בוסקילה, מנכ"ל "שלום עכשיו", במקומו של יריב אופנהיימר הוותיק.

מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן לישראל חדשה, במקומה של עו"ד טליה ששון.

שניהם קצינים עם רקע ביטחוני בשירות צה"ל. שניהם מבתים של משפחות ימניות לאומיות. שניהם פעילים בקהילת הלהט"ב.

מינויי אנשים אלה, בעלי רקע שונה לחלוטין מקודמיהם השמאלנים האידיאולוגים היא ההוכחה לאובדן השפעתם של ארגונים אלה בציבור הישראלי. שני המנכ"לים החדשים מונו כדי לנסות לשפר את מעמדם של שני ארגוני שמאל אלה שנחשפו בזכות המחקרים והפרסומים של תנועת "אם תרצו" שחשפו את המימון וההתנהלות שלהן.

תאריך:  24/10/2017   |   עודכן:  24/10/2017
מתי דוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החדשות בשולי ידיעות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
תודה למתי דוד
24/10/17 17:36
2
מתי דוד
24/10/17 18:25
 
למתי היקר
25/10/17 04:59
3
7_7_7.
24/10/17 21:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בוגי יעלון - המטריף בשער של הצוללות - נזכר לפתע שהוא איש ההתיישבות וההתפשטות ומכריז על עוד מיליון מתנחלים ביש"ע ואם זה לא מספיק ככותרת, הוא גם מנבא שלא יהיה "שלום" עם הפלשתינים כי הם לא יוותרו על השטחים שבידי ישראל מאז 1948, בתרגום שלי להצהרתו האלוף עמירם לוין - נכשל בפוליטיקה והפך לנביא זעם וחורבן כמו כמה מעמיתיו
24/10/2017  |  אברהם פכטר  |   מאמרים
ממשל טראמפ מכחיש את הדיווח בחדשות ערוץ 2, לפיו אנחנו נמצאים על סף הגשת תוכנית אמריקנית להסדר שלום אזורי בין ישראל לשכנותיה.
23/10/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
חוזה פורט לרמי שנחתם בין ארה"ב לאינדיאנים במאה ה-19, קבע שהאזורים של מדינת לקוטה (חלקים מחמש מדינות בצפון ארה"ב) הם רכוש אינדאני ולארה"ב אין כל תביעה לגביהם.
23/10/2017  |  יאיר ויסמן  |   מאמרים
הפרק הזה נפתח באמירה שמחייבת התייחסות: "מאז מלחמת ששת הימים רווחה במערכת הביטחון הישראלית תפיסה, שעל פיה שטחי יו"ש מחולקים בצורה כמעט פלאית: האזורים שהנוכחות בהם חיונית להגנה על ישראל אינם מאוכלסים בפלשתינים רבים, ואילו השטחים המאוכלסים בפלשתינים רבים אינם חיוניים לביטחון ישראל". ראשית, אין כאן "פלא"! הפלשתינים לדורותיהם התיישבו בהתאם לחוקי ההתישבות ההיסטוריים, באזורים בהם מקורות המים היו נגישים יחסית וניתן היה לייצר שטחים לעיבוד חקלאי. שנית, הגדרת "ביטחון" נובעת מהגדרת האיום על הביטחון. שליטה על מקורות מים (אקויפר ההר) היא סוג של איום, לוחמת גרילה או טרור היא סוג של איום, ופלישת צבאות זרים זה סוג אחר של איום. עצמת האיום נמדדת מהיכולת להתמודד מולו ומתוך זה נגזרת החיוניות של השטח לביטחון. לדוגמה: "כשחורצים" את יו"ש במספר רב של דרכי גישה סלולות מגדילים את היכולות להתמודד מול איום פוטנציאלי ומקטינים את הסיכון הביטחוני. החלוקה השטחים "הפלאית" הזאת היא דיכוטומית ומתחילתה הייתה מונעת כבר על-ידי יגאל אלון מהרצון ליישב שטחים ביו"ש ביהודים ולכן היא פשטנית מדי לעניין הגדרת צרכי הביטחון. כי מרגע שמוקם ישוב יהודי ביו"ש נוצר צורך הגנתי ביטחוני. יגאל אלון איתר שטחים ריקים יחסית מפלשתינים כדי ליישב בהם יהודים וייצר לזה את הנימוק הביטחוני. שליטה בגב ההר, שליטה במקומות הגבוהים ביותר, שליטה בבקעה כדי למנוע פלישה של צבאות אויבים ממזרח לירדן. בעיקר לגבי הטענה המשלה שהאחיזה בבקעה מונעת פלישת צבאות זרים ממזרח, זאת טענה מופרכת! הישובים לא מסוגלים למנוע זאת! הם אפילו לא תצפית של התראה וצה"ל אינו סומך עליה כלל ועיקר, ומסתמך על אמצעים צבאיים משלו. חשוב להודות בכנות שהאחיזה הישובית בבקעה, מעבר להיותה חלוצית וחקלאית, היא פוליטית ונועדה לכבול את ידי הפוליטיקאים ולמנוע, בבוא יום, אם וכאשר, אפשרות של היסוס של ממשלה והמנעות (מחשש הסלמה) מלהקדים ולשלוח צבא לבקעה כאשר מסתמן איום צבאי ממזרח. כשקיימים ישובים יהודיים תחת סכנה החובה לשלוח צבא כדי להגן עליהם. כאן מתחילה ומסתיימת הסיבה האמיתית של האחיזה בבקעה.
23/10/2017  |  גד גזית  |   כתבות
בלחץ קמפיין ברשתות החברתיות הפלשתיניות, החליטה ברגע האחרון עיריית רמאללה (יום א', 22.10.17) לבטל את הקרנת סרטו החדש של הבמאי הלבנוני-צרפתי, זיאד דווירי - "המתקפה". הסיבה לביטול: דווירי צילם את סרטו הקודם בישראל.
22/10/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il