|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ח"כ זוהיר בהלול לך לך כבר הביתה

ברשימה הערבית המאוחדת אין מקום משוריין למיעוטים. שם כולם מיעוטים וכולם ערבים. ספר לכולם שנבחרת לכנסת בתאריך 14 לחודש ינואר 2015 בגלל שניצחת את חבר הכנסת והשר לשעבר, ראלב מג'אדלה בהתמודדות על מקום ששוריין למיעוטים? אז לא סיפרת לאף אחד שאתה לא ציוני ואתה פלשתיני, נכון?
31/10/2017  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ח"כ זוהיר בהלול [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

אם היה ח"כ זוהיר בהלול אדם אידיאולוגי של ממש ולא כזה המפזר אידיאולוגיה בגרוש ואינו מוכן לשאת בתוצאות מעשיו אלה מצפים היינו ממנו שיתפטר מהכנסת ויחזיר המנדט שקיבל לכאורה, במרמה ותוך הטעיה לרשימת "המחנה הציוני" שמטעמה נבחר לכהן בכנסת. זה יכול להיות מהלך ספקטקולארי מצד זוהיר בהלול, שהיה מחזיר לו הכבוד של מי המוכן לשאת בתוצאות משנתו האידיאולוגית, המנוגדת לזו של הרשימה שמטעמה נבחר לכנסת. אולם שדר הספורט והעיתונאי הפופולרי מהעבר, התגלה בהווה כעוד עסקן עלוב מהמגזר הערבי. נבהיר דברינו.

מן המפורסמות שאינן מצריכות ראיה שאותם יודע ומכיר גם מי שאינו שולט בשפה העברית, לפני ולפנים ומלהטט בתורת ההגה ובעיצורים שלה כי מצע של מפלגה הוא מסמך עמדה המפרט עקרונות המפלגה והתוכניות שתגשים עם עלייתה לשלטון. עם מצע כזה, פונה המפלגה לציבור במטרה לשטוח תפיסותיה הפוליטיות וכדי להצליח בבחירות. המצע כולל רשימת נושאים מרכזיים דוגמת ענייני ביטחון, כלכלה ועוד וכן פירוט המדיניות בה תומכת המפלגה בכל נושא. מקובל הדבר, כי התחומים המוגדרים במצעי המפלגות השונות, נחשבים בדרך כלל כמייצגים תחומי העניין והנושאים האידיאולוגיים שהמפלגה חרתה על דגלה, שיהוו בסיס לתשתיתה האידיאית מדינית חברתית.

עם הקמת הרשימה הפוליטית בחודש דצמבר 2014 שכונתה בשם: "המחנה הציוני", שהיוותה מיזוג של מפלגת "התנועה", בראשות ציפי לבני ומפלגת העבודה, בראשות יצחק (בוז'י) הרצוג, לשם ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה20, בחודש מרס 2015, פורסם מצעה של רשימת "המחנה הציוני". במצע רשימה זו שפורסם בתחילת שנת 2015 נכתב, בשמם של יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני, כי: "אנחנו גאים לפרוס בפניכם את המצע של המחנה הציוני. מצע זה משרטט את קווי היסוד של חזוננו ושל הדרך האחראית אשר נוביל אחרי הבחירות".

עיון מרפרף במצע רשימת "המחנה הציוני" מגלה, שבמצע כלולים בין היתר המשפטים הבאים: "המחנה הציוני" רואה בטיפוח הזהות היהודית הישראלית לגווניה יעד ראוי וחשוב. במקביל מחויב המחנה הציוני לחזונה של מגילת העצמאות בדבר הבטחת חופש הדת, המצפון והפולחן של כל אזרחי ישראל. יעדים ציונים ודמוקרטיים אלו מחייבים הסדרה מחודשת של חלק מן התחומים הנוגעים ליחסי הדת והמדינה בישראל". באשר לעקרונות שינחו רשימת "המחנה הציוני", בעת כינונה של ממשלה, בהשתתפותה של רשימה זו, קובע המצע, כי: "ממשלה בראשות המחנה הציוני תפעל להשגת היעדים הבאים: עידוד העלייה לישראל מכל ארצות העולם, תוך שימת דגש על עליה מתוך מניעים של זהות ובחירה ערכית וציונית". עוד נכתב במצע זה, כי: "ממשלה בראשות המחנה הציוני תפעלת להשגת היעדים הבאים: חיזוק יחסיה של מדינת ישראל עם כלל הקהילות היהודיות בעולם, תוך השקעה בחינוך הציוני, לימודי השפה והתרבות העברית ועידוד הביקור של יהודי התפוצות במדינת ישראל, בדגש על הדור הצעיר".

זוהיר בהלול, כמי ששולט בשפה העברית ומתגאה בשליטתו בשפה זו אינו יכול לטעון, שקשיי שפה מנעו ממנו קריאת המצע האידיאולוגי של "המחנה הציוני". הוא מכיר חלק המצע המתייחס לציונות ולערכיה. דבר זה לא מנעה ממנו לומר בראיון לערוץ 2 שבכוונתו להחרים האירוע החגיגי לציון 100 שנה להצהרת בלפור. יו"ר מפלגת העבודה שמטעמה שובץ בהלול לרשימת "המחנה הציוני" אמר שבכוונתו לפעול שבהלול לא יהיה חבר כנסת של המחנה הציוני בעתיד. לדבריו דברי בהלול, מצטרפים לאמירות קיצוניות נוספות שלו המעידות שאינו חלק ממפלגת העבודה.

ח"כ זוהיר בהלול הגיב על דברי אבי גבאי ואמר כי: "אני שוקל את דרכי הפוליטית אבל אין לזה שום קשר לאבי גבאי. רק אני אחליט אם אמשיך במחנה הציוני או לא". בראיון בתוכנית: "שש עם עודד בן עמי" אמר בהלול, כי: "זו אינה חגיגה משותפת לי ולחבריי היהודים". עוד פירט בהלול ואמר, כי: "מה עם בני עמי? אתם קיבלתם באמצעות הצהרת בלפור את הזכות להגדרה עצמית. מהזכות של בני עמי כולם מתעלמים באופן גורף".

יא חביבי, זוהיר בהלול. אין מה להגיד. אין עליך. אתה אחסן גבר. אחד שאומר, מה בלב שלו. אבל אולי התבלבלת במפלגה, יא עמי? אולי תתפטר מין הדא כנסת ותלך למפלגה המשותפת ושם תתמודד בוליטית? מה דעתך? בינתיים תיתן הכסא שלך למישהו מ"המחנה הציוני", שלא חושף שציונות זו קללה בעברית שמכוונת נגד ערפים. מה דעתך, יא שייך? נכון אתה צודק. ברשימה הערבית המאוחדת אין מקום משוריין למיעוטים. שם כולם מיעוטים וכולם ערבים. ספר לכולם שנבחרת לכנסת בתאריך 14 לחודש ינואר 2015 בגלל שניצחת ת'חבר הכנסת והשר לשעבר, ראלב מג'אדלה בהתמודדות על מקום ששוריין למיעוטים? אז לא סיפרת לאף אחד שאתה לא ציוני ואתה פלשתיני, נכון?

ספר, יא חבוב שבחודש אפריל 2016 אמרת בראיון למנדי ריזל ב"רדיו דרום", כי יש הבדל בין פגיעה בחיילים לפגיעה באזרחים. סירבת אז לכנות דוקר החייל מחברון, עבאד אל פאתח שריף, במילה "מחבל" ואמרת: "אני קורא להם מפגעים פלשתינים". אז, גם ביבי וגם בוז'י הסתייגו מדבריך. עכשיו אתה מצהיר ואומר, כי: "אני משתתף במחנה הציוני אך אינני ציוני בעצמי ואיני יכול להיות ציוני. אני ראוי, כפלשתיני, בחלק השני של זהותי ומהותי, לקבל לפחות הכרה לנרטיב שלי. איני חושב שראוי שאשתתף כשאני לא בן-חורין".

אולי כדאי לקבוע במצע כלל המפלגות ובתקנוניהם המהווים חוזה לכל דבר בין המפלגה לחבריה, לפי פסיקת בית משפט העליון כי חבר כנסת, שבית הדין הפנימי של המפלגה קבע, שהוא פועל בניגוד למצע המפלגה, יחויב להחזיר המנדט שלו למפלגה ולהתפטר מהכנסת. לצורך כך יפקיד כל חבר כנסת מכתב התפטרות שייכנס לתוקף, במצב דברים זה ויתוקנו חוקי מדינה, הנוגעים לבחירת חברי כנסת, זכויותיהם וחובותיהם. כך נמנע מצב דרים מביש חבר כנסת המזה מצע מפלגתו מחזיק בכסאו, כמי האוחז בקרנות המזבח ולא ניתן לסלקו מכהונתו מטעם מפלגה זו, בכנסת.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  31/10/2017   |   עודכן:  31/10/2017
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ זוהיר בהלול לך לך כבר הביתה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדקנית
31/10/17 11:48
2
boby1
31/10/17 13:49
3
שמואל_ב
31/10/17 19:40
 
ב_שמואל
31/10/17 22:08
 
מוישה חורץ לשון
1/11/17 07:30
 
ב_שמואל
1/11/17 16:25
4
קורןנאוה טבריה
1/11/17 07:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהבה יתרה שיש לי לפירות יער הביאה אותי לראות, לחוש ולהרגיש כמו גם למשש, ממש למשש בידיים, חקלאות עברית ולהרגיש חקלאות עברית מהי. הדברים נשמעים מיושנים משהו, כשהם נכתבים עכשיו, במאה ה-21 אבל עדיין מרגש אותי לראות יוגב המעבד אדמתו. הוא הוא ולא ערבי שרכש ממנו זכות עיבוד הקרקע ומפריש לו בתמורה חלק מהיבול או שווה כסף או כסף ממש.
30/10/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בתחילה קצת התנדנדתי, חסר יציבות, עד שהתייצבתי וצעדי נעשו בטוחים יותר. באותן דקות נראיתי כמו שיכור, והדמות התאימה להתנהגות: עם זקן בן שבוע, שיער חצי פרוע, מכנסים קצרים ונעלי ספורט (אויש, הייתי צריך זוג סנדלים תנ״כיים, אלו היו משלימים את הדמות להפליא! טוב לפחות שהנעלים היו משומשות מאד, והתאמו למראה הכללי. רק הטלפון החכם בידי, המודל האחרון שיצא לשוק, שאנשים עמדו בתור להשיל אלף דולר עבורו, לא התאים משום מה לתמונה).
29/10/2017  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
משהו אישי: בראשית שנות השבעים ביקשה תנועת השומר הצעיר-מפ"ם לשלוח את משפחתי ללונדון לשלוש שנות שליחות. ראינו בכך הזדמנות לראות קצת עולם אחר ואולי לגבש כיווני יצירה (לימודים, קולנוע ועוד). באותו זמן פרסמתי כמה שירים ואף כתבתי מחזה קטן ותסריט לחג הקיבוץ. אלי נצר ידידי, אמר לאחר שקרא - גש עם החומר לשמוליק שילה בצאלים הוא יגבש אותו ויכוון אותך לכתוב אותו כפי שצריך.
29/10/2017  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
המלחמה על המרחב הציבורי הופכת מהותית, חשובה ואקטואלית יותר, מיום ליום. אם בעבר הביעו גורמים וקבוצות חרדיות מחאתם על פרסום מודעות "חושפניות" במרחב הציבורי שלהם, קרי, פרסום מודעות של דוגמניות (שצולמו, בדרך כלל, בבגדי שחיה חושפניים ו"בלתי צנועים"), בשכונותיהם שלהם ובמתחמים החרדים הסגורים, בדרך של תלישת וגם/או השחתת מודעות שכאלה, הרי מכאן ואילך התרחבה "המלחמה" והיא כוללת בחובה, תחומים חדשים ומרחבים ציבוריים נוספים, מלבד המרחבים ציבוריים שנתחמו עד כה למרחב ציבורי החרדי, גרידא.
26/10/2017  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בשנת 2002 ביום חמישי בתשע בבוקר נפטרה אימא בפנמה. בשעה שנפחה את נשמתה הייתי במרחק של שעה וחצי מביתה, ובדרך חזרה בכיתי ובעיקר חשבתי... נשבעתי לעצמי שאעשה את הכל בשביל שאימי הצדקת לא תיקבר בפנמה כי אם בארץ אבותנו כיאה לכל צדיק. במקום לחזור הביתה הלכתי ישירות אל בית הכנסת למשרד הרב ציון לוי זצ"ל. שרדתי בפניו בקצרה את סיפור חייה המריר של אימי ולמרות הקושי ואולי דווקא בגינו דבקה כל חייה בקב"ה עד יום מותה, אין שעה שלא הזכירה אותו. ביקשתי מהרב, חרף הקשיים הכלכליים והביורוקרטים להעברת ארונה לארץ, שיעזור לי להביא את הפרויקט המורכב הזה לפועל. ענה לי שמבחינה הלכתית אין שום מניעה להשהות את קבורתה עד שתגיע ארצה אך מבחינה מעשית ההחלטה ביד ילדיה והוא לא יתערב בזאת. פשוט תצביעו ביניכם מי בעד ומי נגד; זו הייתה פסיקת הרב לוי.
25/10/2017  |  אלברט שבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי [צילום: AP]
איל השקס
מצרים לא פותרת את בעיותיה: החוב, השפעות המלחמה ברצועת עזה, מעורבות הצבא בכלכלה והאהבה למגה-פרויקטים    אך לעת עתה נחלצת מהמשבר בזכות חברותיה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il