מפגן מכוניות הפרארי ברחבת הכותל ביום שישי האחרון גררה תגובות חריפות דווקא מצדם של ארגונים דתיים ליברליים (נאמני תורה ועבודה) כמו גם חברי כנסת מכולנו (
רחל עזריה) ומיש עתיד (
אלעזר שטרן) בעלי אותה תפישת עולם. מי שמחאתם נשמעה בקול ענות חלושה עד לא נשמעת היו הח"כים והארגונים הדתיים והחרדיים, פרט לקרן למורשת הכותל, לרב הכותל ולשר לשירותי דת, שהבהירו כי מדובר בתקלה חמורה וחד-פעמית, שבעקבותיה הופקו לקחים כדי שלא תישנה.
כדי להבין מדוע שתקו אלה ומדוע דיברו אחרים, יש לנתח ראשית מה קרה ולאחר מכן את מסכת האינטרסים שמאחורי הגינויים.
ראשית לעובדות: רכבי היוקרה לא נכנסו לרחבת התפילה של הכותל. הם גם לא חרגו ממתחם החניה הרגיל שבו חונות יתר המכוניות לנסיעה ברחבה העליונה. על המכוניות היו דגלי החברה, אך איש לא תלה לכבודם סמלים של החברה. נהגי המכוניות לחצו אומנם על דוושת הגז והקימו רעש, אך לא כזה שנשמע ברחבת התפילה ומפריע לסדר התקין.
אין מדובר באירוע חמור, אלא בתקלה נקודתית זניחה שאין בה כדי לפגוע בקדושת הכותל, שאולי לא נראית טוב במצלמות אך אין בה חילול המקום. לכן כאשר מי שאחראי על התקלה נושא באחריות ופועל לתיקון המעוות - יש לראות זאת בסלחנות ולהתייחס בפרופורציה הראויה ולא להתחיל לגנות.
עיון בתגובות שלחו הדתיים הליברלים מלמד כי לכולם היה מכנה משותף אחד - הם לא הסתפקו בגינוי למפגן הראווה, והוסיפו גינוי לקרן למורשת הכותל תוך שהם מטיחים את הטענה מדוע להכניס פרארי מותר, אבל לאפשר לפולחן רפורמי, קונסרבטיבי ומעורב אסור.
את הדתיים הליברליים לא יראת השמיים מעניינת וגם לא שלמות העם. מעניין אותם דבר אחד - כרסום שליטתה הבלעדית של הקרן למורשת הכותל ורב הכותל על סדרי התפילה במקום הקדוש באופן שיאפשר תפילה מעורבת. השיטה: לקחת זכוכית מגדלת, להגדיל פגמים קטנים לממדים מפלצתיים ולומר כאילו הגורמים המנהלים את הכותל היום אינם עושים עבודתם נאמנה. העובדות בשטח מוכיחות אחרת: בעשור האחרון גדל מספר המבקרים בכותל גדל פי כמה בזכותם.
כאותו חזיר הפושט טלפיו ואומר "כשר אני", אין הם חרדים באמת לקדושת הכותל, ועל-ידי ההתכחשות לצניעות הראויה למקום יוצרים פירוד ומחלוקת. ביד אחת הם מגנים את הראוותנות שבמכוניות היוקרה ומטיפים להצנע לכת, אך בידם השנייה מקדמים ראוותנות דתית של ארגון נשות הכותל ודומיו שבינו לבין הצנע לכת אין דבר וחצי דבר.
היזהרו מן הצבועים שדומים לפרושין. שמעשיהם מעשה זמרי ומבקשים שכר כפינחס.