|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

פרשת הנדל"ן של השבוע

הממשלה נגד קק"ל – המאבק רק התחיל

הקרן הקיימת עשויה לעתור לבג"ץ נגד החוק שיבטל את הפטור ממיסים מנדלבליט מזהיר: הממשלה חשופה לתביעה משפטית בגלל הפרת האמנה עטר: ניאלץ להפסיק תמיכות לרשויות ולפריפריה "לא יהיה כסף למשכורות" השורה התחתונה: מהומה רבה על לא מאומה
10/11/2017  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   כנסת 20   |   תגובות
הרצוג וסמוטריץ' בוועדת הכספים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

אלעזר לוין
קק"ל: נפסיק להעביר כספים לרשויות וארגונים

חברי ועדת הכספים של הכנסת יצאו בשעת לילה מאוחרת (יום ד' 8.11.17) מחייכים ומנצחים, לכאורה, מישיבה ארוכה-ארוכה. הם הצליחו "לכופף" את הקרן הקיימת, ולחייב אותה להעביר למדינה בין 1 ל-3 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות. כן ביטלו את הפטור ממס שבח שהיה לקק"ל כל השנים, וקבעו כי מינואר 2024 תשלם מיסים מלאים.

הצלחה? לא בטוח. המאבק בין הממשלה לקק"ל רק התחיל, ולקק"ל יש כמה קלפים טובים ביד. היו"ר דני עטר כבר ירה את יריית הפתיחה. הוא שלח (יום ה', 9.11.17) מכתב לרשויות המקומיות ולארגונים, והזהיר קק"ל תאלץ להפסיק או לקצץ בתמיכה לרשויות, כי לא יהיה די כסף בקופה. זו רק ההתחלה. דירקטוריון הקרן הקיימת עשוי להחליט בשבוע הבא לעתור לבג"ץ נגד המדינה. ואכן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הזהיר השבוע, שהממשלה תהיה חשופה לתביעה משפטית לאחר שהחוק יאושר. בית המשפט העליון כבר הוכיח באחרונה, שהוא אינו חושש מביטול חוקים.

הבה ונזכור במה מדובר: הקרן הקיימת היא כיום חברה לתועלת הציבור, שנוסדה ב-1901 על-ידי הקונגרס הציוני. היא אינה בבעלות מדינת ישראל, אלא בבעלות העם היהודי, באמצעות ההסתדרות הציונית - וזה לגמרי לא אותו דבר. יעודה העיקרי הוא לקנות קרקעות בארץ-ישראל (כיום: מדינת ישראל) לטובת העם היהודי. אסור לה למכור קרקעות, אלא רק להחכירן, בהמשך לאיסור דומה מן התורה. עקרונות אלו קבועים בתזכיר ההתאגדות של קק"ל, ואינם ניתנים לשינוי.
פרק ז' (פיתוח לאומי) בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2015 ו-2016), התשע"ה-2015 / הצעה להחלטה
מתווה להסדר עם הקרן הקיימת לישראל: המשך הליכי החקיקה להצעת החוק שקובעת כי קק"ל תעביר מדי שנה סכומי כסף לקופת המדינה, למימון פרויקטים של תשתיות לאומיות. במסגרת ההצעה מוצע כי הפטור ממיסים שחל על מוסדות קק"ל יותנה בכך שקק"ל תעביר 80% מכלל הכנסותיה ממקרקעין לתקציב המדינה מדי שנה. הסכומים שיועברו ישמשו לצורך מימון פרויקטים של תשתיות לאומיות שמתוקצבים בתקציב המדינה וללא צורך בהסכמת קק"ל לכך. (16 עמ')

הקרקעות שעליהן בנו ערים, מושבים וקיבוצים

מיום היווסדה ועד קום המדינה קנתה ("גאלה") הקרן קרקעות מערבים. עם קום המדינה היו בבעלותה קצת יותר ממיליון דונם. ללא קרקעות אלו, אי-אפשר היה לבנות מאות ישובים, ערים, כפרים, מושבים וקיבוצים.

הקרן המשיכה וקנתה, מקום המדינה ועד היום, כ-2.3 מיליון דונם נוספים. רוב הרכישות היו של קרקעות נפקדים, כלומר ערבים שעזבו את הארץ בעת מלחמת השחרור. ב-1955 קידם משה שרת, אז ראש הממשלה, הקמת קרן בהיקף גדול, שתשמש לפיצוי הנפקדים, תמורת ויתור רשמי מצדם על הבעלות. ככל הידוע, התוכנית לא הצליחה בעיקרה.

פעילות פחות ידועה היא של החברה-הבת הימנותא. זו קונה בחשאי וללא פרסום, במימון מתוך הכנסות קק"ל, בפעילות עסקית רגילה, קרקעות מערבים. רצוי שמפלגות השמאל יעודדו את הימנותא, כי היא מביאה לכך שיבנו ישובים יהודים על קרקע חוקית, ולא על מגרשים שהופקעו מערבים. חלק ניכר מרווחי קק"ל מופנים למטרה זו.

פצצת זמן: רמ"י חייבת 3 מיליארד שקל

על-פי חישוב פשוט, קנתה קק"ל לדורותיה 3.4 מיליון דונם. אז מדוע כיום בבעלותה רק 2.1 מיליון דונם? התשובה פשוטה: קק"ל העבירה ב-1961 את ניהול כל קרקעותיה ומגרשיה לרשות (אז: מינהל) מקרקעי ישראל. זה החכיר במשך השנים כ-2.3 מיליון דונם, שעליהם נבנה חלק גדול ממדינת ישראל כפי שהיא קיימת כיום. המינהל אמור להעביר לקק"ל, את רווחיו ממכירת הקרקעות, לאחר ניכוי הוצאות ניהול ותכנון. לפני שנתיים אמר מאיר שפיגלר, אז מנכ"ל הקרן הקיימת, בראיון ל-News1, שהרשות חייבת לקק"ל כ-3 מיליארד שקל. חוב זה, אם אומנם הוא קיים, עשוי להיות אחת ה"פצצות" שראשי הקרן הקיימת מכינים לקראת תביעה משפטית נגד המדינה.

הצעת החוק שתובא בקרוב לכנסת מבקשת לבטל את סעיף 12 בחוק להסדרת מעמדן של ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית, שנכנס לתוקף ב-2.12.1952 סעיף זה קובע: ההסתדרות הציונית וקרנותיה יהיו פטורים ממסים ותשלומי חובה ממשלתיים". קק"ל היא קרן של ההסתדרות הציונית, וסעיף זה הוא מקור הפטור שלה ממיסים.

ועדת הכספים מציעה לבטל את סעיף 12, ולקבוע במקומו שקק"ל תחויב לשלם, החל בינואר 2018, מס שבח בשיעור הרגיל, עד 25% מהרווח הריאלי, לאחר קיזוז הוצאות והצמדה. מהרווח הריאלי (לגבי קק"ל, גביית מס הכנסה איננה ריאלית). האוצר מעריך שהגבייה תכניס כ-300 עד 500 מיליון שקל בשנה.

החוק המוצע יתן אומנם לקק"ל מסלול חלופי: היא תוכל לשלם בבת אחת בשנתיים הקרובות 2 מיליארד שקל, ואז תקבל פטור ממס שבח לשנים 2023-2020. איש אינו יכול לדעת מה יהיו המיסים הצפויים באותן שנים רחוקות. חוץ מזה, המסלול הזה ירוקן את קופת קק"ל בשנתיים הבאות, ולכן הצעה זו מאוד בעייתית.

נכון, מבקר המדינה מתח ביקורת חריפה בשנה האחרונה על ניהול הכספים בקרן הקיימת. בנושאים אלו יש לטפל בכלים המקובלים – תיקון סטיות תקציביות, ביטול העברות כספים לא מאושרות, נקיטת צעדים נגד האחראים, ענישה, אולי גם תלונות במשטרה, שינוי נהלים וכדומה. גביית מס שבח איננה פתרון או תשובה.

תביעת ענק, מצוקת נזילות
לוי, ביטן ורז [יונתן זינדל/פלאש 90]

מדוע הזהיר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי החוק חושף את המדינה להליכים משפטיים מצד קק"ל? הנה התשובה:
  • סכנה למצוקת נזילות ופגיעה בעובדים - ה"פשרה", עלולה להכניס את קק"ל למצוקת מזילות. יו"ר ועד העובדים ישראל גולדשטיין, למשל, הזהיר שאולי לא יהיה כסף למשכורות ל-950 העובדים. הדבר יביא לעיצומים ולשביתה, כנראה בתמיכת ההסתדרות. אגב, אם תהיה שביתה, לא יעבירו כסף לאיש. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הבטיח שהמדינה תדאג לעובדים. אז הבטיח.
  • הקרן הקיימת תגיש תביעה משפטית בסך 3 מיליארד שקל נגד רשות מקרקעי ישראל, בגין החוב שהוזכר למעלה. היא אף עשויה לבקש מבית המשפט שיטיל עיקול לטובתה על הכספים שהיא חייבת להעביר למדינה. צו כזה יגמור את כל הסיפור.

  • הפרת האמנה - ב-18.11.15 חתמו הממשלה וקק"ל על אמנה, שלפיה תעביר קק"ל למדינה 2.2 מיליארד שקל בשנים 2016 ו-2017. בתמורה, התחייבה המדינה לא לדרוש ממנה כספים נוספים. קק"ל קיימה את חלקה. הממשלה, לעומת זאת, מטילה על קק"ל מס שבח או 65% מהכנסותיה, בניגוד לאמנה. לכאורה זו הפרה של האמנה. בית המשפט העליון יצטרך להחליט אם חוק יכול למחוק אמנה דו-צדדית.

  • פרישה מהאמנה - האמנה מנובמבר 2015 תפוג בנובמבר 2018, ואז תוכל קק"ל לפרוש, ולמשוך מרשות המקרקעין את כל קרקעותיה. אבל קק"ל לא צריכה לחכות: האמנה האמורה קובעת, שאם יחול שינוי מהותי במצב, תוכל הקרן הקיימת לפרוש מיד. ברור שביטול הפטור ממיסים הוא שינוי מהותי. קק"ל יכולה למשוך את הקרקעות מיד, וכך הודיע השבוע מנכ"ל הקרן הקיימת אמנון בן-עמי במכתב לרשות המקרקעין. הדבר ינחית מכה אנושה על רמ"י, כולל מבצעי "מחיר למשתכן", כי חלק גדול מהמגרשים המיועדים למכירה ולבניית דירות הם על אדמות הקרן הקיימת מה יגיד על כך שר האוצר ויו"ר הרשות משה כחלון?. רמ"י רק יכולה, על-פי האמנה, לדחות זמנית את משיכת הקרקעות.

יהודי העולם לא יאהבו את הסיפור

  • יהודי העולם - קק"ל תדווח מן הסתם לעשרות אלפי התורמים שלה בכל העולם מה עושים לה. אפשר להניח שהפזורה היהודית לא תתלהב מהשיטה החדשה. חלק מהתורמים מעבירים כספים בחשאי לקק"ל, מסיבות שונות. ספק אם ישמחו לשמוע, שהאוצר שם יד על כספי קק"ל, ואולי אגב כך גם יבקש לקבל פרטים על רשימת התורמים, כדי לוודא מהן ההכנסות.
  • הימנותא אולי לא תוכל להמשיך ולקנות קרקעות מערבים, כי לא יהיה כסף בקופה.
  • הכי מגוחך: החוק לא נחוץ ואין בו תועלת! מה עושה בעצם היום קק"ל עם רווחיה? היא נוטעת יערות, סוללת כבישים ועוד עבודות תשתית, חופרת מנהרות, מקימה מצפים. מה מתכוונת המדינה לעשות, על-פי הצעת החוק, בכספים שתקבל מקק"ל? הצעת החוק מדברת על "תשתיות, כבישים, גשרים" זה פחות או יותר אותו דבר, פחות יערות ומצפים. אז על זה כל המהומה?

תאריך:  10/11/2017   |   עודכן:  10/11/2017
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אמנון בן עמי / Amnon Ben-Ami   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מבקר המדינה / The State Comptrollr   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה  שרת / Moshe Sharet   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי באב"ד / Shai Baabad   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה נגד קק"ל – המאבק רק התחיל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
amiami55@gmail.com
10/11/17 18:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
האם ייתכן שבגלל שלרשות לשיקום האסיר אין מספיק כוח אדם או תקציב, ישנם אסירים שאינם זוכים לתוכנית שיקום ובשל כך גם לא לקיצור מאסרם בשליש? שאלה זו עלתה בעת סיור (יום ה', 9.11.17) ועדת הפנים בכלא אלה בבאר שבע. "לעלות לוועדת שליש זו זכות יסוד של כל אסיר", אמר יו"ר הוועדה דוד אמסלם. "אם אני שומע שאסיר תושב רחובות לא מקבל תוכנית שיקום כי ראש העיר שלו לא נתן מאצ'ינג, ובגלל זה סיכוייו של האסיר לניכוי שליש ירדו לאפס, זה לא נשמע לי סביר. ועדות השליש הן גם כלי לניהול הכלא. אסיר שאין לו מה להפסיד מתנהג אחרת ממי שמקווה לקבל ניכוי שליש".
09/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
פשרה בנושא מיסוי קק"ל אושרה (יום ד', 8.11.17) בוועדת הכספים של הכנסת. שדנה בהצעת החוק למיסוי קק"ל: הפשרה קובעת, כי יבוטל הפטור הגורף ממסים, שניתן כיום לקק"ל על-פי חוק המוסדות הלאומיים. קק"ל תחויב לשלם מס שבח של 25% על רווח ריאלי ממכירת קרקעות כמקובל לגבי כל מכירת נדל"ן מניב.
08/11/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה (יום ד', 8.11.17) בנושא הפשיעה החקלאית יו"ר הוועדה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה בפתח הדיון, כי התופעה בה אזרחים רבים, חקלאים, מתעוררים לבוקר של סיוט התחדדה וזלגה לתודעה הציבורית אחרי האירוע הקשה במושב שקף. זהו אירוע בו התרחשו ביזה ושוד שנמשכו שעות ארוכות. הדוח האחרון של מבקר המדינה, הצביע על כשלים מהותיים. על חולשה, אוזלת יד והעדר מענה מערכתי.
08/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית תיקון להצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי: תחרות הוגנת ומבוקרת בין קופות החולים, של חבר הכנסת דוד אמסלם (ליכוד). בהצעה נקבעו הוראות שיבטיחו
08/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), כינס את הוועדה לדיון (יום ד', 8.11.17) שכותרתו: "השתלחות יועץ התקשורת של המפכ"ל ודוברת המשטרה ביו"ר הוועדה ובחברי כנסת".
08/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il