|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

איש הנדל"ן של השבוע

שיימה תרכוש את אפריקה

חברתם של נתי ועופר סיידוף תרכוש (אם לא תהיה הפתעה) את אפריקה-ישראל בכ-2.2 מיליארד שקל לבייב יוצא לאחר 32 שנים נתי, יליד ירושלים המקפיד על פרטיות בעסקיו, היה יהלומן בלוס אנג'לס, עבר לנדל"ן ועשה כסף גדול במשבר 2008
17/11/2017  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
נתי ודבורה סיידוף

בעלי אג"ח אפריקה יוכלו לשנות הצבעתם
אלעזר לוין
ההצעה למכור את אפריקה-ישראל לאחים סיידוף זכתה ברוב של 67-63%, אך בעלי האג"ח יוכלו לשנות הצבעתם באספות נושים, שייערכו לאחר הדיון בבית המשפט * באחד השלבים עברה הצעת סיידוף ברוב זעום של חצי אחוז
לרשימה המלאה

ב-2 לפנות בוקר, אור ליום ה' (16.11.17) קיבל נתי סיידוף שיחת טלפון מתל אביב. לווילה שלו בשכונת בל-איר היוקרתית בלוס אנג'לס. "נתי, זכינו!" – הודיע לו נציגו (אולי עורך דינו). דקות קודם לכן הודיעה רשמית חברת הנאמנות הרמטיק: חברת "שיימה" של נתי ועופר סיידוף זכתה בתחרות לרכישת אפריקה-ישראל. היא גברה על המתחרים העיקריים, חברות אלון של מוטי בן-משה.

נתי סיידוף (63) מקפיד מאוד על פרטיות, גם בעסקיו, גם בחייו הפרטיים. אבל אפשר להניח, שהרים כוסית "לחיים". ייתכן אף שהעיר את רעייתו, דבורה (דבי), כדי לבשר לה על הזכייה.

עם זאת, נתי סיידוף ואחיו-שותפו עופר חייבים להיות מאופקים: כפי שחשף News1, יכולות אספות הנושים של בעלי האג"ח לשנות את ההחלטה, בפרט כאשר באחד השלבים זכה סיידוף ביתרון של חצי אחוז בלבד.

כך הסתיים – אם לא יהיה מהפך בשלב אספות הנושים - מרוץ של יותר משנה לרכישת אפריקה-ישראל, אחת מחברות הנדל"ן המובילות של ישראל. בימיה הטובים הייתה שווה עשרות מיליארדי שקלים. היא יזמה, בנתה, רכשה ומכרה ונכסים מכל הסוגים, לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב, באירופה, ברוסיה ובמדינות אחרות. המשבר הכלכלי של 2008 בכלל, וברוסיה בפרט, הביא לאובדן חלק גדול מהנכסים וגרר את החברה להפסדים. היא חייבת 3 מיליארד שקל לבעלי האג"ח, שהם עתה למעשה בעלי השליטה והם המוכרים אותה כעת, כדי לקבל חלק מהחובות. לבייב, שרכש מבנק לאומי את החברה ב-1985, עומד לצאת ממנה לאחר 32 שנים. אין ספק שזהו אירוע היסטורי בנדל"ן של ישראל.

נתי סיידוף רגיל לאלמוניות. חברתו האמריקנית קפיטל פורסייט CAPITAL FORESIGHR אינה נסחרת בבורסה בארצות הברית. חברה זו מרכזת את עסקי הנדל"ן של המשפחה בארה"ב. לצורך ההשקעות בישראל, הוקמה או הופעלה חברת שיימה השקעות (INVESTMENT SHAYMA). החברה רשומה באיי הבתולה, משיקולי מס. אולי האחים סיידוף עדיין לא קלטו זאת, אבל בתור בעלי שליטה בחברות ציבוריות, בבורסה של תל אביב, יהיה עליהם לפרט הכל-בכל על השכלתם, ניסיונם המקצועי, האם בני משפחה נוספים פעילים בחברה, עסקיהם בארה"ב, ומה לא.

המשבר של 2008 היטיב איתם

נתי ועופר נולדו וגדלו בירושלים. לאחר השירות הצבאי, יצא נתי לארה"ב, כדי ללמוד כלכלה בלוס אנג'לס. כפי שקרה לישראלים רבים-רבים סיים את לימודיו, והשתקע שם. תקופה מסוימת היה סוחר יהלומים. אחיו עופר (58) בא לארה"ב בעקבותיו והצטרף לעסקיו. נתי נשא לאישה את דבי, ונולדו להם שני בנים, אחד מהם יהושע, שם השני והגילים לא פורטו. המשפחה מתגוררת בווילה מפוארת וגדולה, שרכשה לפני שנים מעשיר אחר.

עסקי הנדל"ן שלהם גדלו בהתמדה. על-פי ידיעות לא רשמיות, בבעלותם נכסים במקומות שונים בארה"ב, בשווי מיליארדי דולרים. כמה בדיוק? לא ידוע, כרגע. הם נזילים מאוד, עם אשראי בנקאי לא גדול, יחסית.

אחד האירועים הבולטים בקריירה של נתי ועופר אירע לפני תשע שנים. בעת המשבר הכלכלי של 2008 השתלטו הבנקים על נכסים רבים של לווים, שלא עמדו בפירעון ההלוואות. הבנקים אינם יודעים ואינם מעוניינים לנהל נדל"ן, ולכן מכרו את הנכסים – בניינים ושכונות מגורים, מגרשים, משרדים ועוד – לכל מי שיקנה, ובזול, העיקר להיפטר מהנכסים. הייתה זו הזדמנות טובה לסיידוף לרכוש נכסים בזול. הכלכלה התאוששה, שווי הנכסים זינק, והאחים רשמו רווחים גדולים. כמה? איך? האחים שומרים על זכותם לפרטיות.

מה שידוע הוא, שהאחים פעילים ומסייעים לקהילה היהודית הגדולה של לוס אנג'לס, המונה על-פי הערכות 600 אלף יהודים, ומהם 250 אלף ישראלים. האחים תורמים הרבה ופעילים לפחות בשני ארגונים יהודיים. פעם מימן נתי את חגיגות יום העצמאית של הקהילה, כשלא היה די כסף בקופה. יש המעריכים את סך התרומות של המשפחה במיליוני דולרים רבים. נתי סיידוף פעיל, בין היתר, נגד תנועת BDS האנטי-ישראלית.

ניסו לרכוש 30% מ"כלכלית" – ונכשלו
עו"ד תמיר כהן

לפני כשנה וחצי החליטו האחים סיידוף להיכנס לישראל. הם ראו בה הזדמנות עסקית טובה. אחרי הכל, הכלכלה הישראלית נחשבת לאחת החזקות בעולם, יחסית לגודלה, ואחת הבודדות ששרה בהצלחה את המשבר של 2008. הם החליטו כמובן להיכנס בתחום ההתמחות שלהם, נדל"ן.

הניסיון הראשון של סיידוף, באוגוסט אשתקד, נכשל. הם הציעו לרכוש מקבוצת סאמיט-פורר 30% מחברת כלכלית ירשלים. ההצעה נדחתה, מאחר שהמחיר שהציעו היה רק 534 מיליון שקל, פחות ממחיר מחיר השוק של המניה. אפשר להניח שנתי למד את הלקח.

הקשר בין האחים סיידוף לאפריקה-ישראל נוצר אולי כתוצאה מפעילות של בנקאי ההשקעות ששכרה אפריקה, שחיפשו קונים בכל מקום בעולם. ייתכן שהקשר נוצר באמצעות, גם או בעיקר, של עו"ד תמיר כהן, מנהל עסקיו בארץ של סיידוף.

כהן אמר ל-News1, שיש לו אחוזים בודדים בחברת שיימה. הוא לא פירט. השליטה היא בידי שני האחים, לא נמסר אם חצי-חצי, או שחלקו של נתי גדול יותר.

מרגע שהחליטו להתמודד על רכישת אפריקה-ישראל, פעלו האחים במרץ. הם שכרו יועצים כלכליים, עורכי דין, חברת יחסי ציבור. אלו ניתחו לעומק את מצבה של אפריקה וקבעו כמה מוצדק לשלם בעדה. התנאים שופרו כמה פעמים בשבועות האחרונים, כדי לשכנע את בעלי האג"ח, וגם כדי להתמודד מול ההצעות המפתיעות של בן-משה וקוסברג-זאבי. שיפור התנאים עבד ממש עד הרגע האחרון, עד יום ה' בבוקר, שעה קלה לפני ההצבעה האלקטרונית הקובעת ב-11 לפני הצהריים. דקות מספר לאחר מכן נודעו התוצאות.

"גדלתי על השם אפריקה-השקעות"

סיידוף ביקר בשנה האחרונה בארץ, לרגל העסקה, לפחות פעמיים. תחילה, בחודש יולי, ערך ביקור לא רשמי ונפגש עם נציגי בעלי האג"ח. הפעם השנייה הייתה לפני כשבוע וחצי, באספת בעלי האג"ח שנועדה לשמוע בפעם האחרונה את המתמודדים לראשונה, נראה סיידוף בפומבי. הוא נכנס בצנעה לאולם האספות במלון קראון פלאזה בתל אביב. מבטים סקרנים נשלחו לעברו, כאשר עלה ב-13:30 לבימה הקטנה, והתיישב מאחורי שולחן קטן, עורך דינו תמיר כהן מימינו, יועצו הכלכלי אייל ידוב משמאלו.

נתי סיידוף דיבר, ולראשונה שמעו אותו המוכרים המיועדים. כיון שהוא כל כך ממעט בהופעות, כדאי לשמוע מה אמר: "אני יליד ירושלים. לפני יותר מ-40 שנה עזבתי לארצות הברית יש לי כבוד לשם אפריקה-השקעות. גדלנו על השם הזה. לחברתנו הכרות מעמיקה עם תחום הנדל"ן בארצות הברית. זה היתרון שלנו על מציעים אחרים. לדעתנו, אפריקה השקעות היא חברה טובה, שנקלעה למשבר לא באשמתה, אלא בגלל המשבר הכלכלי העולמי, שהגיע לרוסיה, אנחנו רוצים להביא את החברה ולפתח את פעילותה". אלו היו אמירות כלליות, ללא תוכנית עסקית ברורה.

כתום דבריו הקצרים קם נתי סיידוף ויצא בשקט בדלת צדדית מן האולם, יחד עם עורך הדין שלו ויועצו הכלכלי. הוא לא נשאר כדי לענות על שאלות, וזו אולי גם לא הייתה המטרה. הוא הגיע מארה"ב, כנראה, פשוט כדי שהנושים יראו למי הם מוכרים את החברה. נתי נשאר מספר דקות במבואת הכניסה לאולם, החליף כמה מלים עם יועציו, ויצא מהבניין. על-פי התקנות, אסור לקונים המיועדים להיות נוכחים בדיון הפנימי של בעלי האג"ח.

עכשיו חייב נתי סיידוף לעבור עוד מכשול אחד, שלוש אספות הנושים (בעלי האג"ח), שייערכו לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב יאשר את המכירה. לא בטוח שנתי ועופר יעברו בשלום את האספות. מוטי בן-משה, לי קוסברג, גד זאבי, עמוס לוזון – הארבעה שהציעו לרכוש נתחים גדולים מהקבוצה - מחכים למהפך אפשרי באספות אלו. לנתי סיידוף צפויים עוד כמה שבועות מעניינים, מותחים, ואולי גם מפתיעים. בינתיים הוא נשאר, כמובן, עם עסקי הנדל"ן שלו בארצות הברית.

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  17/11/2017   |   עודכן:  17/11/2017
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידיעות אחרונות משחד את אלשיך, ונתניהו יתקשה לחמוק מאישום על שוחד ממילצ'ן המשפטנים במחלקת ייעוץ וחקיקה ביצעו פוטש בתי המשפט נכשלו בשנת 2016 במילוי תפקידם הרב אברהם יוסף מצטרף לרשימת מחללי השם מי שנופל במלכודת של תרמית פונזי הוא טיפש
17/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
האדם נולד סקרן ושאפתן מטבע בריאתו בשל סקרנותו ושאפתנותו לחולל שינויים הוא היה לממציא אך היות שהשינויים לא חלים באופן מידי, נדרש האדם - לכישרון, לידע ודעת ספרו של דוד אדלר
16/11/2017  |  אדלינה קליין  |   כתבות
מנין נובע מעיין הכתיבה הלירית, הסיפורית? מאילו עומקים ותהומות הוא מגיע?
16/11/2017  |  ציפורה בראבי  |   כתבות
הרצח המזעזע התרחש ב-2 בינואר 1995 בעת ששירה ובעלה דויד ארנון, יצאו לטיול בחופשת השנה החדשה יחד עם זוג דיפלומטים מפינלנד בעיר אקורה המרוחקת כ-300 ק"מ מהבירה לאגוס. בשובם ללאגוס אירעה תקלה ברכב בו נסעו ודויד יצא כדי להזעיק עזרה וסיוע בתיקון התקלה. לאחר שעזב את המקום הגיחו אל הרכב על-פי עדויות, מספר אנשים, ככל הנראה כפריים ניגריים מקומיים והחלו לדקור בסכין את שירה ואת זוג הדיפלומטים מפינלנד. שירה איבדה דם רב ומתה מפצעיה. כששב דויד למכונית הוא ראה תושבים מקומיים מתגודדים סביב האוטו ובאוטו סימני דם. הוא הבין שקרה אסון ומיהר לבית החולים הקרוב. שם ראה את רעייתו הצעירה זרוקה בפינת החדר ללא רוח חיים. הדיפלומט הפיני אושפז במצב קשה והאישה נפצעה קל. משטרת ניגריה פתחה בחקירה. למחרת בלילה הוטס ארונה של שירה לישראל כשבעלה שב לארץ באותה טיסה ומלווה את ארונה.
16/11/2017  |  אלי אלון  |   כתבות
מתי הגיע החציל לארץ ישראל? חקירתו של בור אשפה קדום בן כ-1,100 שנה, שנחשף בחפירות ארכיאולוגיות בעיר דוד שבגן לאומי סובב חומות ירושלים העתיקה, עשוי לספק תשובה לשאלה זו. בבור, מהתקופה המוסלמית הקדומה (תקופת שלטונה של השושלת העבאסית, 940-750 לספה"נ), זוהו זרעי חציל - הקדומים ביותר המוכרים בארץ, בנוסף התגלו אלפי חרצני גפן, גלעיני זיתים, שיזף, תות עץ, עדשים, תאנים ועוד. תכולת הבור נחפרה ונחקרה בחפירה ארכיאולוגית שמנהלת רשות העתיקות בעיר דוד, במימון וביוזמת עמותת אל עיר דוד (אלע"ד).
16/11/2017  |  עידן יוסף  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il