|   15:07:40
דלג
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

הקריאה לשלום

שלום יכול להיות, וחייב שיהיה, והוא יתקיים אך ורק כשלום אמת, בין עמים המקבלים את האמת לאמיתה
19/11/2017  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בני דודים [צילום: פלאש 90]

ארץ ישראל נגזלה מידינו, היהודים, בשואה מתמשכת וברוע אכזרי, ומעולם לא התייאשנו מלשוב אליה ומלהשיבה אלינו. אכן, הנס היחידי מסוגו התרחש. שבנו אליה, בהסכמת אומות העולם ובהכרתן בציווי האלוקי, בתנ"ך, בעצם קיומנו כעם, בתפילותינו, בספרינו, ביצירותינו, בסבלנו ובמסירותנו, שהם ההבטחה וההצהרה כי שלנו היא, לנצח.

אומות העולם הנוצריות הכירו בקשר חי בל יינתק זה, בין עם ישראל לארץ ישראל. הסוחר הדני פאולי, הגיש תוכניות מפורטות למלך ויליאם השלישי מאנגליה, ללואי הארבעה-עשר מצרפת ולשליטים אירופיים אחרים, לתקומה מחדש של מדינה יהודית בארץ ישראל. הכומר הצרפתי פייר ז'וריא המשיך את הפעולה למען הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. הנסיך דה לינה, פרסם בשנת 1797 תזכיר ארוך, שבו טען בזכות ייסודה מחדש של ממלכת יהודה בארץ ישראל. כאשר פלש נפוליון למצרים וסוריה, בשנת 1799, הפיץ כרוז ליהודי אסיה ואפריקה, בו קרא להם לקומם את ירושלים העתיקה ולשוב לארצם. מרדכי עמנואל נוח האמריקני פעל ועורר להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. באנגליה דיברו סיר לורנס אוליפנט, הקונסול הבריטי לירושלים וכן וורדן גרסון, בזכות בית לאומי ליהודים בארץ ישראל.

התומך הידוע ביותר של תקומת המדינה היהודית היה הרוזן השביעי משפטסברי. הוא פנה בשנת 1838 בבקשה אל חמשת מעצמות המערב, שירשו ליהודים לשוב ולהתיישב בארץ ישראל, כי בעיניו, כפי שכתב, הכל נראה מוכן לשיבתם. הוא פרסם מאמר מפורט על כך, ב"קווטרלי ריוויו", ובוועידת לונדון, בשנת 1840, ערך הלורד שפטסברי תזכיר בנושא זה ללורד פלמרסטון. תזכיר זה פורסם במאמר בטיימס הלונדוני ביום 17 לאוגוסט 1840. העיתון פרסם ביום 26 באוגוסט את התזכיר במלואו, בצירוף תשובות תומכות ומעודדות מאת רובם של השליטים הידועים אליהם פנה. תזכיר נוסף ברוח זו, פורסם לאחר חודשים מספר, בו הובעה תמיכתה של קבוצת מדינאים. זו הייתה ההקדמה להצהרת בלפור מנובמבר 1917. לורד ביירון, תמך בשיבת עם ישראל למדינתו בארצו, ארץ ישראל, ב"נימות עבריות" שלו. כך גם דישראלי בספרו "טאנקארד". ג'ורג' אליוט ב"דניאל דירונדה". אלכסנדר דיומא הבן ב"אשת קלוד". להצהרת בלפור קדמה הצהרתו של ז'יל קמבו, ראש האגף המדיני במשרד החוץ הצרפתי, במכתבו לנחום סוקולוב.

משכן מבטחים

הצהרת בלפור נתקבלה על-ידי ועידת סן רמו, באפריל 1920, ושם העניקו מעצמות הברית העיקריות, לבריטניה, מנדט להקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, אשר אושר והוגדר על-ידי חבר הלאומים בשנת 1922. בשנת 1947 הציעה ועדת מיוחדת של האומות המאוחדות, כי המנדט יסתיים וכי ארץ ישראל תחולק לשתי מדינות ריבוניות, האחת יהודית והאחרת ערבית, וכי ירושלים תהיה לעיר בינלאומית. תוכנית החלוקה נתקבלה על-ידי העצרת הכללית של האומות המאוחדות ב-29 בנובמבר 1947, היהודים קיבלו, המנהיגות הערבית הכופרת דחתה, הוכרזה מדינת ישראל, והיא מנצחת את הכופרים מאז ועד היום. העם היהודי שב לארצו ולתחייתו השלימה והמתעצמת בכל מרחבי ארץ התנ"ך.

הבטחת ארץ ישראל לעם ישראל נמצאת בקוראן בצלילות ובבהירות: "ונכונן לבני ישראל... משכן מבטחים ונכלכלם מן המטעמים" (פרשת יונה, סורה י', 93). "וננחל את העם אשר נחשבים לחלשים את מזרח הארץ אשר ציווינו לה את הברכה ואת מערבה. ויבא כתומו דבר אלוקיך אשר דיבר טוב על בני ישראל, עקב האריך רוחם, ונהרס את אשר עשה פרעה ועמו ואת אשר הקימו" (פרשת המחיצה, סורה ז, קלג). בקוראן, בפרשת השולחן (סורה ה, 22-23), בפרשה בה נזכרת ארץ הקודש במפורש, בפעם היחידה: "ובאמור משה לעמו: עמי, זכרו את הטוב אשר עשה אתכם אלקים בהקימו בקרבכם נביאים, וישם אתכם מלכים, וייתן לכם את אשר לא נתן לעם מן האדם. עמי, בואו אל הארץ הקדושה אשר ציווה אלוקים לכם ולא תיסוגו אחור פן תאבדו לעד". בפירוש המפורסם (מהדורת 1856) של אל-זמח'שרי ושל בידאוי: "בית המקדש היה משכן הנביאים והמאמינים. לך הוריש ה' את הארץ - הא-ל הבטיח (נשבע) כי זאת הארץ לך, וכתב על הלוחות כי שלך היא. אל תפנה לה עורף, לא תירא ולא תיחת מפני ילידי הענק היושבים בה".

המועצה המוסלמית העליונה, בירושלים עיר הקודש, בעת מותו של עבדול מגיד ועלייתו של עבדול עזיז (1861), על-פי בקשת המושל סוראיה פחה, בראשות המופתי, הקאדי, ומכובדים ערביים ידועים, הכירה כי בני ישראל הם בעליה של הארץ מימי קדם. ארמטה פייירוטי, האדריכל הראשי של המושל העותומאני, פחת ירושלים, כתב על כך, והוסיף: כולנו יודעים, אף הערביים, כי אלקים אמר לאברהם: לזרעך אתן את הארץ הזאת, וחזר על הבטחתו זו בפניו כמה פעמים, וכן בפני יצחק ויעקב. מאמיניו של מוחמד מודים בכך. האמיר פייסל, המנהיג הערבי הגדול של עמי ערב, כתב (מארס 1919): "אנו הערביים... רואים באהדה עמוקה את התנועה הציונית... נעשה כמיטב יכולתנו, עד כמה שהדבר נוגע לנו, לסייע... אנו מקדמים את פני היהודים בברכה לשובם הביתה... אני צופה לעתיד, ועמי צופה עימי, בו נעזור איש לרעהו כדי שהארצות שבהן יש לנו עניין משותף יתפסו שוב את מקומן בקהל עמי התרבות שבעולם".

עמים אחים

זהב מזוקק הם דברי הרב בן ציון חי עוזיאל לפורעים ערבים ממסגד חסן בק שביפו, שבאו לתקוף את הבתים היהודיים (1921). יחידי יצא לקראת הערבים, בעמדו בשטח ההפקר בין המגינים היהודיים לבין הפורעים הערבים, הוא דיבר בשם כולנו היהודים, וכך אמר: "אין זה מקרה כי ארץ זו, יותר מאשר כל ארץ אחרת עברה מיד ליד פעמים כה רבות. היא נלקחה כעת בידי מדינות הברית אשר הסכימו לאפשר ליהודים לבנות בה את מולדתם עתיקת הימים. לאחר שנאנסו לעזוב את ארצם, ציפו הם מאות שנים שישיבו אותה אליהם, מבלי שהסכימו לקבל כל ארץ אחרת. אין זה מקרה כי ארץ זו שלנו, אשר הכתה את יושביה בקדחת, בעיוורון, ברעב ובארבה, מאז חידוש היישוב היהודי, ראתה שממות מחרידות, אשר הביו לגן פורח. מעיינות מים חדשים נתגלו ושערי שפע ושגשוג נפתחו בפני כל יושבי הארץ. התחלה חדשה זו, אשר באה תוך עמל רב וקורבנות יקרים מצביעה על כוונת ההשגחה להשיב את בני ישראל לארצם. אוצרות טבע עשירים טמונים בארץ. הם התחילו להתגלות רק עתה, אולם רבים אחרים עוד יתגלו בעתיד הקרוב ויביאו עושר ושפע, חיים של הנאה ושלווה לארץ יחידת סגולה זו אשר עיני השם בה מראשית שנה ועד אחרית שנה. אנו מושיטים אליכם את ידינו באמונה, כששלום אמת בליבנו ואומרים: הארץ כולה מונחת לפנינו, הבה נטה שכם אחד לעבדה, לגלות אוצרותיה, ולחיות בה באחווה. דעו ובטחו, כי דברי הקדוש ברוך הוא סופם שיתגשמו. השלימו עימנו ונשלים עימכם, ויחדיו נשבע מברכת השם על הארץ הקדושה. בני דודינו היקרים! אבינו המשותף, אברהם, אבי יצחק ואבי ישמעאל, כאשר ראה כי לוט בן אחיו גורם למריבות בטענה כי צר המקום לעדרי שניהם, אמר אליו: אל נא תהי מריבה ביני ובינך ובין רועיי ובין רועיך כי אנשים אחים אנו. גם אנו אומרים לכם, הארץ יכולה להכיל את כולנו, ולתת שפעה לכולנו. הבה נפסיק להילחם איש ברעהו, כי גם אנו הננו עמים אחים".

השיך הערבי, אשר הורה לאנשיו להניח את נשקם לזמן מה, להקשיב לדברי החכם היהודי, אכן הקשיב יחד עם אנשיו, בדריכות, לדברי הרב בדומיה. הם התפזרו בתום דבריו, ללא אומר. כך נמנעה מלחמה במשך שמונה שנים.

אומץ ליבו של הרב, והאמת אשר בליבו ופיו, כמו האמת שבפי הפרופסור הרב אברהם יהושע השל (בספרו 'ישראל הווה ונצח'), הרב שלמה קרליבך, ובפי הרב מנחם פרומן, ובפי העם היהודי מאז ומעולם, יחד עם אומץ ליבו והאמת של השיך הערבי ואנשיו, כמוהם רבים וטובים, ניצחו וינצחו את האויב הגדול ביותר של ערביי ארץ ישראל, הרוצח הסדרתי הגזעני הנאצי חאג' מוחמד אמין אל חוסייני, אשר פקד על טבח ערבים ומשפחות ערביות שהנהיגו את ערביי ארץ ישראל, הרבה לפניו, והרבה יותר טוב ממנו, וידיו מלאות דם ערבים ויהודים חפים מפשע (בארץ ישראל ובבוסניה), מאז ועד היום. לפניו חיו ערבים ויהודים בשלום בירושלים במשך מאות בשנים. לאחריו ולאחר הניצחון על הכופרים בתנ"ך ובקוראן, יהודים וערבים יישבו בשלום בארץ הקודש. הגיע הזמן שערבים ויהודים ואומות העולם גם יחד, יסלקו מן הארץ הקדושה ומכל מקום בעולם, את ממשיכיו של רוצח ההמונים הכופר הזה, שסילף את הקוראן והמיט חרפה ובושה על עמי ערב ועל האיסלאם ועל כולנו. הגיע הזמן לעשות שלום.

תאריך:  19/11/2017   |   עודכן:  19/11/2017
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקריאה לשלום
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ערב
19/11/17 14:24
2
גדעון אמיר
19/11/17 20:55
 
גדעון אמיר
19/11/17 21:12
3
ישע.
20/11/17 05:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מזכ"ל מפלגת מר"צ - מוסי רז, וחברו לסיעה - ח"כ עיסאווי פריג', ביקרו (שבת, 18.11.17) בישובים הבדואיים עין אל חילווה ואום ג'מאל בצפון בקעת הירדן, לאחר שנודע כי 500 מתושביו קיבלו צו פינוי. ממר"צ נמסר כי מדובר "בפשע שיש למנוע אותו בכל דרך חוקית שהיא".
18/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
העיתונאי הפלשתיני, נאסר אל-לחאם, עורך סוכנות הידיעות הגדולה ביותר בשטחי הרשות הפלשתינית - מען, קרא (שבת, 18.11.17) לרשות הפלשתינית להפסיק את מגעיה עם אנשי שמאל בישראל "שעוסקים בפיוס המתנחלים ובחיקוי של בנימין נתניהו".
18/11/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
מחבל דרס (יום ו', 17.1.17) אזרח בן 35 באזור צומת אפרת ופצע אותו באורח קל-בינוני. לאחר שדרס יצא המחבל מרכבו כשהוא חמוש בסכין ורץ לעבר כוח מגדוד 50 של חטיבת נח"ל שהיה בנקודה. החיילים פתחו בירי לעבר המחבל, שנוטרל ונמסר כי הוא במצב אנוש.
17/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ה', 16.11.17) סיור ודיון במועצה האזורית לכיש, כחלק מסדרת הדיונים והסיורים אותם היא מקיימת כדי לבחון מקרוב את מצב גדר הביטחון סביב יהודה והשומרון, לנוכח מידע בדבר תקלות שונות בגדר אשר הצטברו בוועדה בכלל, ובפרט על אירוע החדירה והגניבה אשר התרחש בגזרה זו, במושב שקף, לפני כחודש.
16/11/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בֵּין הַיַּרְדֵּן לַיָּם
16/11/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il