|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
תראו מי מתלונן על "דילים" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] יתרון למי שמכיר את השופטים [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

בדיקה מקיפה של News1 מעלה תהיות על בחירת השופטים

כישורים בלבד? 36% מהשופטים <br>עבדו והתמחו במערכת לפני המינוי

284 מבין 800 השופטים התמחו, שימשו כעוזרים משפטיים או מילאו תפקידים אחרים בבתי המשפט מדובר בתופעה רוחבית הנמשכת מזה עשרות שנים בכל הערכאות 10% מן השופטים התמחו או עבדו בבית המשפט העליון - המהווה רק 2% משופטי המערכת מסלול קידום מהיר ומובטח לרשמי בית המשפט העליון: ארבעה מבין שבעת האחרונים כבר שופטים מחוזיים
29/11/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות

284 שופטים, שהם 35.5% מבין 800 השופטים הפעילים כיום, התמחו או עבדו במערכת בתי המשפט לפני שהתמנו לשיפוט. כך מעלה בדיקה מקיפה של News1. נתונים אלו מטילים בספק את טענת נשיאי בתי המשפט לדורותיהם, ולפיה נציגי המערכת בוועדה לבחירת שופטים מפעילים שיקולים ענייניים בלבד.

הנתונים כוללים שופטים שהתמחו במערכת בתי המשפט, שימשו כעוזרים משפטיים או מילאו תפקידים אחרים במערכת לפני המינוי. הבדיקה מעלה, כי מדובר בתופעה רוחבית המתקיימת בכל הערכאות ובכל בתי המשפט מזה עשרות שנים, כך שלא ניתן לייחס אותה למדיניות נקודתית או למקריות.

ניתן כמובן לטעון, ובמידה רבה של צדק, שמערכת בתי המשפט קולטת מלכתחילה - להתמחות או לעבודה בה - את המוכשרים שבין המשפטנים ועורכי הדין. אולם כאשר זוכרים שהשופטים מהווים אחוז אחד בלבד מכלל עורכי הדין בישראל, הרי שהיחס בין חלקם בענף לבין שיעור מתמחיהם/עוזריהם שמתמנים לשיפוט - אומר דרשני.

טענה נוספת עשויה להיות, שעוזרים משפטיים מקבלים הכשרה מצוינת בשפיטה. לצד ההיגיון שבה, יש להצביע על כך שרוב העוזרים כמעט - או בכלל - לא עובדים כעורכי דין בשטח, ולכן ניתן לשאול האם די בעבודתם זו כדי להכשירם לשיפוט. זאת, במיוחד לנוכח העובדה שכמעט כל העוזרים שהתמנו לשיפוט, עברו מיד מתפקיד העוזר לתפקיד השופט.

יתרון לעבודה בעליון
ארבעה מעוזריו מונו לשופטים [צילום: פלאש 90]

תופעה בולטת נוספת קשורה במעבר ממשרות בבית המשפט העליון אל כס השיפוט. 45 שופטים היו מתמחים של שופטי העליון בשלושת העשורים האחרונים, ועוד 39 היו עוזרים משפטיים שלהם. למרות שקיימת חפיפה מסוימת בין המספרים (שופטים בודדים היו תחילה מתמחים ולאחר מכן עוזרים), עדיין מדובר על 10% מכלל השופטים במערכת – שעבדו לצידם של 2% בלבד מכלל השופטים. לפיכך, ברור שהיכרות קרובה עם שופטים בעליון מעניקה יתרון משמעותי בדרך לשיפוט.

כמעט כל שופטי בית המשפט העליון בעשורים האחרונים מצויים בין מי שמתמחיהם ועוזריהם הפכו לשופטים. השיאנים בין מאמני המתמחים הם תאודור אור, שלמה לוין ומשה בייסקי – שלושה מתמחים שלהם הם שופטים כיום. שני מתמחים כאלו היו לאהרן ברק, יצחק אנגלרד, דב לוין ומנחם אלון. יתר השופטים ששמותיהם צוינו בקורות החיים של השופטים המכהנים: שלמה אשר, הדסה בן-עתו, אליעזר גולדברג, דורית ביניש, טובה שטרסברג-כהן, אליקים רובינשטיין, אליעזר ריבלין, אשר גרוניס, יעקב טירקל, גבריאל בך, מרים נאור, שושנה נתניהו ומאיר שמגר.

לא פחות מארבעה עוזרים משפטיים של אשר גרוניס הם כיום שופטים; יש להזכיר, כי נשיא ביהמ"ש העליון חבר בוועדה לבחירת שופטים. אחריו ברשימה עם שלושה עוזרים ניצב יעקב טירקל. שני עוזרים משפטיים שהפכו לשופטים היו למנחם אלון, מישאל חשין, דורית ביניש, תאודור אור, טובה שטרסברג-כהן, שלמה לוין, מרים נאור, אליעזר ריבלין ואיילה פרוקצ'יה. למאיר שמגר ואהרן ברק היו יחדיו שלושה עוזרים כאלו. לשופטים הבאים היה עוזר אחד: דליה דורנר, אדמונד לוי, אסתר חיות, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן, ניל הנדל, יצחק אנגלרד ויעקב קדמי.

הקידום של הרשמים
עברה למחוזי לאחר חמש שנים [צילום: בוצ'צ'ו]

בולט במיוחד מסלול הקידום המהיר של רשמי בית המשפט העליון, הנחשבים לשופטי שלום - אך עבודתם מוגבלת לנושאים טכנים ומינהליים בלבד. גאולה לוין הייתה הרשמת בשנים 2010-2007, לאחר מכן מונתה לבית משפט השלום בבאר שבע, כעבור חמש שנים בלבד עברה במינוי זמני למחוזי והשנה קיבלה מינוי קבוע בו. עודד שחם היה הרשם בשנים 2004-2001, עבר לשלום בירושלים וכעבור שמונה שנים קיבל קידום למחוזי בעיר. מיכל אגמון-גונן שימשה כרשמת העליון בשנים 2000-1996, ולאחר מכן כיהנה תשע שנים בבית משפט השלום בירושלים בטרם קודמה למחוזי בתל אביב. בכל ההתמודדויות האחרונות לביהמ"ש העליון, היא הופיעה בין המועמדים.

חגית מאק-קלמנוביץ שימשה כרשמת בשנים 2001-1999 ו-2010-2003, מונתה מיד לסגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, ולאחר שש שנים בלבד עברה למחוזי. גיא שני היה רשם ביהמ"ש העליון בשנים 2013-2010 ומאז הוא מכהן בבית משפט השלום בראשון לציון. דנה כהן-לקח שימשה כרשמת בשנים 2012-2010, מיד לאחר מכן מונתה לבית משפט השלום בירושלים וכיום היא מועמדת לבית המשפט המחוזי. שושנה ליבוביץ הייתה רשמת בשנים 2008-2005, יצאה מן המערכת יחד עם השופט בדימוס תאודור אור, חזרה וב-2012 מונתה לשופטת שלום בירושלים.

גם כאן לא מדובר בנוהג חדש. כך למשל, אורית אפעל-גבאי הייתה רשמת העליון בשנים 1995-1987, מיד לאחר מכן עברה לשלום בירושלים, וכעבור חמש שנים בלבד קודמה למחוזי. כיום היא חברה ב"וועדת השתיים", המייעצת בצורה לא-רשמית וכמעט חשאית לנשיאת בית המשפט העליון לגבי קידום שופטים מהשלום למחוזי. ואילו יגאל מרזל התמחה אצל אהרן ברק ורשם העליון אלון גילון, היה רשם העליון בשנים 2009-2004 ועבר משם הישר לבית המשפט המחוזי בירושלים; כיום תמצאו אותו במכון להשתלמות שופטים.

60% משופטי המחוזי בירושלים
תשעה מבין 12 השופטים באשדוד

כאמור, בדיקת News1 מעלה שהקידום של מתמחים/עוזרים בבתי המשפט הוא חוצה ערכאות. חמישה מבין 17 השופטים והרשמים בבית המשפט העליון התמחו בו (שיעור של 29%). מבין 207 השופטים במחוזי, 82 (שהם 40%) עברו במערכת בתפקידים שונים. 172 מבין 500 שופטי השלום (34%) היו מתמחים או עוזרים משפטיים בבתי המשפט. בבתי הדין לעבודה המספר הוא 25 מבין 78 (32%).

כמה ערכאות בולטות במיוחד: בית המשפט המחוזי בחיפה – 22 שופטים (58%); בית המשפט המחוזי בירושלים – 18 שופטים (60%); בית המשפט המחוזי בתל אביב – 19 שופטים (32%); בית המשפט המחוזי מרכז – 14 שופטים (35%); בית משפט השלום בתל אביב – 43 שופטים (34%); בית משפט השלום באשדוד – תשעה שופטים (75%); בית משפט השלום בירושלים – 30 שופטים (49%); בית משפט השלום בראשון לציון – 14 שופטים (50%); בית משפט השלום בחיפה – 17 שופטים (35%); בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב – 11 שופטים (37%); בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה – שישה שופטים (43%).

הנתונים מלמדים, כי למי שכבר נמצא במערכת בתי המשפט, יש סיכוי גבוה בהרבה להתמנות לשיפוט ולהתקדם בה, בהשוואה למי שמגיע מחוצה לה. עוד עולה, כי ההיכרות עם השופטים – ובוודאי עם שופטי בית המשפט העליון – תורמת רבות לקידום המקצועי. לאור זאת, ספק אם נשיאי העליון יכולים לבוא בטענות על "דילים" כאלו ואחרים, ועל הפעלת שיקולים פוליטיים בידי השרים, חברי הכנסת ועורכי הדין החברים בוועדה לבחירת שופטים.

תגובה ותשובה
המגזר הפרטי הוא הרוב [צילום: יוסי זמיר]

"אין למצוא כל פגם בכך שחלק משופטי ישראל היו בעברם עוזרים משפטיים או מתמחים. ההיפך הוא הנכון. ניסיון כעוזר משפטי או כמתמחה מהווה תו איכות המעיד על כישורים מעולים ואיכויות מקצועיות. לפיכך, הטענה הנרמזת בכתבה כאילו היכרות אישית עם שופטים 'תורמת רבות' לקידום מקצועי, חוטאת לאמת ועושה עוול לציבור השופטים, העוזרים המשפטיים והמתמחים במערכת, ללא כל בסיס או הצדקה"


הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה:

"בין שופטי ישראל אכן מכהנים מי שהיו בעברם עוזרים משפטיים או מתמחים במערכת בתי המשפט. המתמחים והעוזרים המשפטיים במערכת בתי המשפט בכלל, ובבית המשפט העליון בפרט, מתקבלים לתפקידם לאחר הליכי מיון שוויוניים וקפדניים ביותר שבהם נבחנים שיקולים מקצועיים בלבד. המועמדים המצטיינים והטובים ביותר, מבחינת כישוריהם המקצועיים, מתקבלים למשרות אלה.

"על-רקע זה, אין למצוא כל פגם בכך שחלק משופטי ישראל היו בעברם עוזרים משפטיים או מתמחים. ההפך הוא הנכון. ניסיון כעוזר משפטי או כמתמחה מהווה תו איכות המעיד על כישורים מעולים ואיכויות מקצועיות. לפיכך, הטענה הנרמזת בכתבה כאילו היכרות אישית עם שופטים 'תורמת רבות' לקידום מקצועי, חוטאת לאמת ועושה עוול לציבור השופטים, העוזרים המשפטיים והמתמחים במערכת, ללא כל בסיס או הצדקה.

"עוד יש לדעת, כי השופטים החברים בוועדה לבחירת שופטים פועלים בהתאם להחלטת הוועדה בעניין מניעת ניגוד עניינים של חברי הוועדה לבחירת שופטים, ומקפידים למלא אחר הוראותיה.

"למקרא הנתונים שהוצגו בכתבה אין מנוס מן המסקנה, כי הם מגמתיים ולא מדויקים ואינם תואמים את הנתונים שבידי מערכת בתי המשפט. על-פי הנתונים שבידינו, קרוב למחצית מהשופטים המכהנים כיום בכל ערכאות השיפוט כיהנו ערב מינויים במגזר הפרטי. רק 19 שופטים, המהווים כ-2.5% בלבד מכלל שופטי המערכת, כיהנו כעוזרים משפטיים ערב מינויים. מכאן שאין כל בסיס לטענה שהועלתה בכתבה שלפיה 'כמעט כל העוזרים שהתמנו לשיפוט עברו מיד מתפקיד העוזר לתפקיד השופט'.

"המחשה לאופן המגמתי שבו הוצגו הנתונים בכתבה היא שלא נאמר בה כי שופטים רבים, שכיהנו בשלב מסוים במסלול חייהם המקצועי כמתמחים או כעוזרים במערכת בתי המשפט, עבדו שנים רבות במגזר הפרטי או במגזר הציבורי, בתפקידים אחרים מחוץ למערכת בתי המשפט".

כתב News1 משיב:

למרבה הצער, תגובת הנהלת בתי המשפט היא החוטאת לאמת. הנתונים שהובאו כאן מבוססים על בדיקה פרטנית של קורות החיים של כל השופטים, כפי שהם מופיעים באתר הרשות השופטת. הנהלת בתי המשפט לא סיפקה שום נתון הסותר את האמור בכתבה - למעט זה המתייחס למינוי עוזרים משפטיים לשיפוט, והנתון שהיא מסרה אינו מדויק.

62 שופטים ורשמים מכהנים היו בעבר עוזרים משפטיים. מבין אלו, 35 - שהם 56% - מונו לשיפוט (כולל רשמים בבתי המשפט ורשמים בהוצאה לפועל שהייתה אז חלק ממערכת בתי המשפט) מיד לאחר שסיימו את עבודתם כעוזרים משפטיים. בשל התגובה הלא-נכונה של הנהלת בתי המשפט, להלן שמותיהם - וניתן לבדוק כל אחד מהם באתר הרשות השופטת:

נאוה ברורמן, גיל הימן, טל חבקין, איילת הרץ-טופז-אחיעזר, נעמה פרס, סיגלית אופק, קרן גיל, ענת הלר-כריש, דנה כהן-לקח, מרדכי בורשטין, קרן אזולאי, בן שלו, ערן שילה, גיא שני, רבקה ארד, דליה אסטרייכר, ליאת ירון, אורן כרמלי, עידית בן-דב ג'וליאן, שרון צנציפר-הלפמן, אמיר ויצנבליט, הדס שכטר-ישראלי, אביגיל זכריה, ודאד יונס, אסתר טפטה-גרדי, יניב הלר, דניאל קירס, רביע ג'באלי, רחל בר"ג-הירשברג, שרון אלקיים, קרן כהן, יגאל גלם, גאולה לוין, מיכל אגמון-גונן ואיריס לושי-עבודי.

עוד יש להעיר, כי העובדה ש"קרוב למחצית מהשופטים המכהנים כיום בכל ערכאות השיפוט כיהנו ערב מינויים במגזר הפרטי" רק מדגישה את הבעייתיות הרוחבית שבמינוי השופטים. בישראל יש 70,000 עורכי דין, מתוכם 800 הם שופטים, 1,000 עובדים בפרקליטות, 1,000 עובדים בבתי המשפט וניתן להניח שעוד 1,000 עובדים במשטרה וברשויות ציבוריות אחרות. לפיכך, המגזר הפרטי מעסיק 95% מכלל עורכי הדין. גם אם מספר זה מוטה כלפי מעלה, ונניח שהנתון הנכון הוא 80% - עדיין העובדה שרק מחצית מהשופטים מגיעים מהמגזר הפרטי, מלמדת על כך שלאנשי המגזר הציבורי - ובכללם יוצאי מערכת בתי המשפט - יש סיכוי גבוה יותר להתמנות לשופטים.

שופטים שעברו במערכת לפני המינוי – דוגמאות בולטות
השופט/ת
ערכאה נוכחית
תפקידים קודמים בבתי המשפט
מני מזוז
ביהמ"ש העליון
התמחות אצל שלמה אשר והדסה בן-עתו בביהמ"ש העליון
יעל וילנר
ביהמ"ש העליון
התמחות אצל משה בייסקי בביהמ"ש העליון
גאולה לוין
המחוזי בב"ש
עוזרת ליצחק אנגלרד בעליון, עוזרת בכירה למאיר שמגר ואהרון ברק בעליון, רשמת ביהמ"ש העליון
עודד שחם
המחוזי בירושלים
התמחות אצל מאיר שמגר בעליון, עוזר לתאודור אור בעליון, רשם בית המשפט העליון
אהרון פרקש
המחוזי בירושלים
התמחות אצל שושנה נתניהו בעליון
חגית מאק-קלמנוביץ
המחוזי בירושלים
רשמת העליון
רמי רובין
המחוזי בירושלים
התמחות אצל מנחם אלון בעליון, עבודה בייעוץ המשפטי להנהלת בתי המשפט
יהושע גייפמן
המחוזי בת"א
התמחות במחוזי בת"א, רכז מערכת פסקי דין של בתי משפט השלום, יו"ר ועדת היגוי בהנהלת בתי המשפט
מיכל אגמון-גונן
המחוזי בת"א
התמחות במחוזי בירושלים, עוזרת למאיר שמגר ואהרון ברק בעליון, רשמת העליון
איריס לושי-עבודי
המחוזי בת"א
התמחות במחוזי בת"א, עוזרת ליעקב קדמי בעליון
גרשון גונטובניק
המחוזי בת"א
התמחות אצל יצחק זמיר בעליון, עוזר לאהרון ברק בעליון
רמי חיימוביץ
השלום בת"א
עוזר למישאל חשין בעליון
צחי עוזיאל
השלום בת"א
מתרגל של שופט העליון יעקב קדמי
גיא הימן
השלום בת"א
עוזר לדליה דורנר ואדמונד לוי בעליון
יסכה רוטנברג
השלום בת"א
עוזרת למישאל חשין בעליון
עמית יריב
השלום בת"א
התמחות בשלום ובמחוזי בת"א, עוזר לענת ברון במחוזי בת"א
טל חבקין
השלום בת"א
התמחות במחוזי בת"א, עוזר משפטי בעליון
עידית קצבוי
השלום בת"א
התמחות במחוזי בת"א, עוזרת ליהושע גרוס ומיכל רובינשטיין במחוזי בת"א
דן סעדון
השלום בת"א
עובד המחלקה המשפטית בעליון
כרמית חדד
השלום באשדוד
עובדת הנהלת בתי המשפט
דנה כהן-לקח
השלום בירושלים
התמחות אצל דורית ביניש בעליון, עוזרת לביניש בעליון, רשמת ביהמ"ש העליון
שושנה ליבוביץ
השלום בירושלים
התמחות ועזרה משפטית אצל תאודור אור בעליון, רשמת ביהמ"ש העליון, עוזרת של אור אחרי פרישתו
אורנה סנדלר-איתן
השלום בירושלים
עוזרת לשלמה לוין בעליון, עוזרת לנשיאי המחוזי בחיפה מיכה לינדנשטראוס ובלהה גילאור, עוזרת למרים נאור ואשר גרוניס בעליון
אלעזר נחלון
השלום בירושלים
התמחות אצל יצחק אנגלרד בעליון, עוזר לאסתר חיות בעליון
אילן סלע
השלום בירושלים
התמחות ועזרה משפטית אצל דוד מינץ במחוזי בירושלים
קרן אזולאי
השלום בירושלים
התמחות בעליון ובמחוזי בירושלים, עוזרת בכירה לנשיאים דורית ביניש ואשר גרוניס בעליון
סיגל אלבו
השלום בירושלים
התמחות במחוזי בת"א, עבודה במחלקה המשפטית בעליון
קרן מילר
השלום בירושלים
התמחות בעליון, עוזרת משפטית בעליון
בנימין בן-סימון
השלום בירושלים
התמחות בפ"ת, עבודה במחלקה המשפטית בעליון
ערן שילה
השלום בירושלים
התמחות ועזרה משפטית אצל אליקים רובינשטיין בעליון
עמית פרייז
השלום בכפ"ס
עוזר הוראה של השופט עודד מודריק
גיא שני
השלום בראשל"צ
התמחות ועזרה משפטית אצל אליעזר ריבלין בעליון, רשם ביהמ"ש העליון
רבקה ארד
השלום בראשל"צ
התמחות בכפ"ס, עוזרת לנשיא בתי משפט השלום במחוז המרכז
דלית אסטרייכר
השלום בראשל"צ
התמחות אצל נשיא השלום בירושלים, עוזרת משפטית לדבורה ברלינר ובעליון
שלי פרקש
השלום בראשל"צ
התמחות במשפחה בירושלים, עוזרת משפטית בבתי המשפט למשפחה והשלום בירושלים, עובדת המחלקה המשפטית ועוזרת למנהל בתיהמ"ש
אמיר לוקשינסקי-גל
השלום בפ"ת
עוזר משפטי בביה"ד הצבאי לערעורים, עוזר משפטי לאיילה פרוקצ'יה בעליון
שרון צנציפר-הלפמן
השלום ברחובות
התמחות אצל גבריאל בך בעליון, עוזרת משפטית לאליעזר ריבלין בעליון
אפרת מאירי-מרקוביץ
השלום בנתניה
התמחות ועזרה משפטית אצל ניל הנדל בב"ש, עוזרת משפטית לסלים ג'ובראן ולהנדל בעליון
אמיר ויצנבליט
השלום בהרצליה
התמחות במחוזי בירושלים, עוזר משפטי למרים נאור ולאשר גרוניס בעליון
בן-ציון ברגר
השלום בחיפה
עוזר משפטי לנשיא המחוזי בחיפה
ודאד יונס
השלום בעכו
התמחות במחוזי נצרת, עוזר משפטי לנשיא המחוזי בנצרת
יעקב גולדברג
השלום בחדרה
התמחות במחוזי בירושלים, עוזר משפטי לנשיא המחוזי בירושלים, עוזר משפטי לאיילה פרוקצ'יה בעליון
דניאל קירס
השלום בנצרת
התמחות אצל מרים נאור ומוסיה ארד במחוזי בירושלים, עוזר משפטי לנאור בעליון
אפרת קוקה
הארצי לעבודה
התמחות בביה"ד הארצי, עוזרת משפטית לנשיא סטיב אדלר
רחל בר"ג-הירשברג
העבודה בירושלים
התמחות בבתי הדין האיזורי והארצי, עוזרת משפטית לסטיב אדלר בארצי
אירית הרמל
העבודה בת"א
התמחות במחוזי בת"א, עורכת דין בהנהלת בתי המשפט


07.12.17 - עידכון מטעם מערכת News1: באתר הרשות השופטת נכתב אודות השופטת טל לוי-מיכאלי, כי בשנים 2003-2010 היא שימשה "עוזרת משפטית לנשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר". בשל כך כללנו ב-News1 את שמה בידיעה שפרסמנו על אודות עוזרים משפטיים של שופטים שקודמו לשפיטה. בעקבות בירור שנערך בימים בין מנהל הנהלת בתי המשפט והדוברת לבין מחבר הרשימה דלעיל, תיקנה הנהלת בית המשפט את קורות החיים של השופטת לוי-מיכאלי, כך שהנוסח הרשמי הינו כי היא "שימשה עוזרת משפטית לנשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט שמגר". נוכח התיקון נמחק שמה של השופטת לוי-מיכאלי מן הידיעה ב-News1.
תאריך:  29/11/2017   |   עודכן:  07/12/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אדמונד לוי   אהרן ברק   אורית אפעל-גבאי   אורית אפעל-גבאי   אילנה סקר / Ilana Seker   איריס לושי-עבודי   אלון גילון   אליעזר גולדברג   אליעזר ריבלין / Eliezer Rivlin   אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein   אסתר חיות / Esther Hayut   אשר גרוניס / Asher Grunis   גאולה לוין   גבריאל בך   גיא שני   דב לוין / Dov Levin   דורית ביניש / Dorit Beinisch   דליה אסטרייכר / Dalia Astraicher   דליה דורנר   הדסה בן-עתו   חאלד זועבי / Khaled Zoabi   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   טובה שטרסברג-כהן   יגאל גלם   יגאל מרזל / Yigal Marzel   יעקב טירקל   יעקב קדמי   מאיר שמגר / Meir Shamgar   מיכל אגמון-גונן / Michal Agmon-Gonen   מישאל חשין   מנחם אלון   מרים נאור / Miriam Naor   משה בייסקי   משה כחלון / Moshe Kahlon   נורית קורן / Nurit Koren   ניגוד עניינים   ניל הנדל / Neal Hendel   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד שחם   רבקה ארד   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   שלמה לוין   תאודור אור 

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כישורים בלבד? 36% מהשופטים עבדו והתמחו במערכת לפני המינוי
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאלה
29/11/17 08:17
 
באום
29/11/17 10:25
 
תשובה
29/11/17 13:09
 
באום
29/11/17 14:30
2
שולגי
29/11/17 10:25
3
ישע .
29/11/17 10:46
4
מקס פאואר
29/11/17 11:00
5
אוליבר ונדל הולמס
29/11/17 17:20
 
יוחנן המטביל
29/11/17 20:15
6
הפוסט של אדם גולד
29/11/17 23:49
7
רמץ
30/11/17 15:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הוועדה לבחירת שופטים
"קריאתה של הנשיאה אסתר חיות היא לא פחות מקריאה להפיכה" - מאשימה (26.11.17) ח"כ נורית קורן (הליכוד), חברת הוועדה לבחירת שופטים. היא הגיבה בכך על מכתבה של חיות לנשיאי בתי המשפט, בו יצאה נגד ההסכמות בין הפוליטיקאים ונציגי לשכת עורכי הדין בוועדה.
26/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מזהירה (26.11.17) מפני ברית מוצהרת בין לשכת עורכי הדין לבין הפוליטיקאים החברים בוועדה לבחירת שופטים. חיות אומרת זאת במכתב ששלחה לנשיאי בית המשפט, בעקבות התוכנית "עובדה" ששודרה בשבוע שעבר.
26/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
"הם לוקחים מקטעים-מקטעים ומשדרים לציבור איך שהם רוצים, כדי לשדר עסיסיות. כך זה היה תמיד וזה המנגנון, יש דו-שיח ויש דילים, ככה זה היה תמיד. זה לא היה תחקיר חדשני, לא היה שם מידע חדש שלא ידע מי שעוסק בתחום". כך אומרת (23.11.17) שרת המשפטים, איילת שקד, בתגובה לכתבה ב"עובדה" על הוועדה לבחירת שופטים.
23/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
1. יש פעלים המשתנים לפי שם העצם, מסביר ברנרד וולי ב"כן, אדוני השר". הנה דוגמה משלנו: אני מגיע לפשרה, אתה עושה עסקה, הוא חותך 'דיל'. במילים אחרות: אפשר לתאר כל פעולה במילה שתיצור את הקונוטציה הרצויה. כך גם לגבי הוועדה לבחירת שופטים: כאשר רוצים ליצור אווירה שלילית, אומרים שחבריה עושים "דילים".
23/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
חוק חופש המידע אינו חל על הוועדה לבחירת שופטים ועל ועדת השתיים המייעצת לה בנוגע לקידום שופטי שלום - טוענת (25.10.17) הנהלת בתי המשפט.
03/11/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי  
נאור וחיות החליפו במפתיע את הנדל בדנציגר לקראת בחירת שופטי העליון  /  איתמר לוין
שפיצר נבחר לארצי לעבודה  /  איתמר לוין
בג"ץ מגבה הנחיית נאור לשופטים  /  איתמר לוין
בעיטת קורן  /  איתמר לוין
ועדות, איתורים ומינויים  /  איתמר לוין
רוח המפקד בעליון  /  עו"ד אברהם פכטר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il