|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
מחוזי מרכז. אין מספיק אולמות
שיפוט מהיר / הלית סילש

"הם יהיו מאוד רגועים"

החיוך הטבעי, הרוגע והבקיאות בפרטים מבטיחים שהשופטת הלית סילש תנווט ביעילות ובצורה שקטה בתיקי פשיטת רגל - וכך היא מקדמת את ההליכים תוך איזון ראוי בין זכויות כל הצדדים
05/12/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
"דיסוננס מאוד גדול"
"הכי חשוב שהוא מאמן כדורגל, באמת. מה הכספים שיש לה [לאשתו] בקופה? מה המערכת שלה עם המעסיק? אני אגיד לגבירתי לאן אני הולכת. יש דיסוננס מאוד גדול בתיק הזה, כי היקף החובות לעומת הכסף שיישאר בקופה לא סביר. מצד שני, אלו אנשים שלא עשו רע לאף אחד, הם בהליך ארבע שנים, ואני מצרפת את הבעיות הרפואיות. אני מנסה למצוא את דרך הביניים"

"3,000 תיקים להשוות"
"חלק מהנתונים שמדברים כאן על הוצאות, ואני ערה שיש כאן שש נפשות, אבל יש לי 3,000 תיקים שאני יכולה להשוות. 5,500 שקל לשכירות - זה סכום מאוד גבוה, אנחנו לא באיזון [בין החובות לפרעון] ואנחנו כאן בבעיה". החייבים יכולים לשלם 1,400 שקל בחודש, אבל סילש עדיין לא מרוצה. "לפני שאני מפקיעה את יכולת ההחלטה מהלקוחות שלך, אני מציעה שהם יבדקו מול המעסיקים שלהם"

שופטים נודדים
בית המשפט המחוזי מרכז הוא מהיכלות המשפט החדשים ביותר, אבל גם בו כבר יש מצוקת מקום ולשופטים רבים אין אולמות קבועים. זה כנראה אומר משהו על התכנון ועל אורך הטווח אליו הוא מתייחס. ההודעות על האולמות העדכניים לאותו יום תלויות בפתקים בכניסה ובעמדת המודיעין, ואני שואל: מדוע אין כאן לוח אלקטרוני? או לפחות הודעה אחת מרוכזת ולא הודעה נפרדת לכל שופט?

השופטת: הלית סילש, בית המשפט המחוזי מרכז

המועד: יום ראשון, 17.9.2017, שעה 8:30

הנושא: פשיטות רגל


השופטת הלית סילש מתעכבת קצת. החייב ועורכת דינו מנצלים היטב את הזמן לוויכוח בצעקות עם הנאמן בפשיטת הרגל, שדווקא מגלה אחריות: "אתה חייב להוריד את הדציבלים, כי אתה בבית המשפט". זה עוזר, וכאן מתחיל דיון שקט יותר על התשלום החודשי שישלם האיש לצורך קבלת הפטר. גם נציגת הכונס הרשמי מתערבת, אבל לי זה נראה לא ראוי: אלו הם לא המקום והזמן לדיון מכריע שכזה. אנחנו לא בתיק תעבורה, בו מתנהל בזאר טורקי באולם או לידו.

החייב ועורכת דינו יוצאים. סילש נכנסת בחיוך ב-8:45 והנאמן אומר: "אני מקווה שהצעקות לא הגיעו לגבירתי". סילש משיבה: "הן הגיעו והן מאוד לא מקובלות, והם ייכנסו ויהיו מאוד רגועים". היא פונה לחייב ולאשתו: "בפעם הבאה שתצעקו ברמה שישמעו את זה מהקומה הראשונה עד הקומה השלישית - אני לא אקיים את הדיון". כאשר מדובר בהליך פשיטת רגל, הדיון הוא בראש ובראשונה אינטרס של החייב, כך שמדובר באיום ממשי.

הנאמן מציע שהחייב ישלם 36,000 שקל בכל תיק ב-24 תשלומים בני 1,500 שקל כל אחד. סילש מעיינת בתיק ומקשיבה בתשומת לב. עורכת הדין מתנצלת ומסבירה, שהלקוח שלה מצוי בהליך כבר 13 שנה. סילש מכירה את התיק ואומרת: "נמצאים ארבע שנים בתיק". עורכת הדין מסבירה: "זה 13 שנים של תסכול, אני מתנצלת בשמם". סילש מחייכת: "הבנתי, אין בעיה". היא זוכרת את הפרטים ומוצאת זמן להחמיא לקלדנית שלה: "היא תותחית, בן אדם, קטע שולי כזה".

3,000 תיקים להשוואה

עורכת הדין מתייחסת לבעיות מהן סובל אחד מילדיו של החייב, וסילש הבקיאה מעירה מיד: "את זה לא ראיתי בדוחות"; מתברר שהעידכון הוגש רק בסמוך מאוד לדיון. החייב עובד בשלוש עבודות, וסילש מגיבה: "ראיתי. הכי חשוב שהוא מאמן כדורגל, באמת. מה הכספים שיש לה [לאשתו] בקופה? מה המערכת שלה עם המעסיק? אני אגיד לגבירתי לאן אני הולכת. יש דיסוננס מאוד גדול בתיק הזה, כי היקף החובות לעומת הכסף שיישאר בקופה לא סביר. מצד שני, אלו אנשים שלא עשו רע לאף אחד, הם בהליך ארבע שנים, ואני מצרפת את הבעיות הרפואיות. אני מנסה למצוא את דרך הביניים.

"אם היא [האישה] עובדת, היא לא זכאית לפיצויים [כעת]. אלא שבחלק מהתיקים שנדונו לפני, חלק מהחייבים הציעו לקחת חלק מהפיצויים כדי לגמור את ההליך, וזה בהסכמה עם המעסיק לגרוע מהפיצויים בהמשך. את זה אני לא יכולה לחיֵיב. בגלל זה השאלה שלי הייתה מאוד עדינה לגבי היחסים עם המעסיק. השאלה היא אם זה משהו שהגברת יכולה לברר, עשוי להתקיים, רלוונטי בכלל". הנאמן: "אפשר לקחת הלוואות על חשבון הפנסיה". סילש: "זה נכון, אבל זה מה שאני הכי פחות רוצה, כי בלי שהאדונים ייעלבו - אני לא רוצה להיפגש איתם שוב".

עורכת הדין אומרת שההצעה אינה מעשית, וסילש רוצה לדעת מה כן אפשרי. "חלק מהנתונים שמדברים כאן על הוצאות, ואני ערה שיש כאן שש נפשות, אבל יש לי 3,000 תיקים שאני יכולה להשוות. 5,500 שקל לשכירות - זה סכום מאוד גבוה, אנחנו לא באיזון [בין החובות לפרעון] ואנחנו כאן בבעיה". החייבים יכולים לשלם 1,400 שקל בחודש, אבל סילש עדיין לא מרוצה. "לפני שאני מפקיעה את יכולת ההחלטה מהלקוחות שלך, אני מציעה שהם יבדקו מול המעסיקים שלהם. אני יכולה להגיד שמה שהילדים לומדים ממנו כדורגל, הם לא ילמדו במקומות אחרים" - היא מוסיפה מחמאה. כאשר עורכת הדין מציעה משהו, סילש אומרת ללא קול: "זה לא יהיה". החייבים עומדים על כך שאין אפשרות למשוך חלק מהפיצויים וסילש מודיעה שתתן את ההחלטה בהמשך.

אולי היא הבעלים של עזריאלי

סילש עוברת במרץ לתיק הבא: "הוסר חוב הפיגורים?" והיא מחייכת: "בשביל זה יש לנו פה את נציגת הכנ"ר. אין פיגורים - יופי". היא מכניסה לפרוטוקול בשם הנאמן שהוא חוזר על האמור בדוח המסכם ובתוכנית הפרעון, מוודאת שהנושים זומנו (באמצעות צו הכינוס) ושואלת האם יש הסכמה על התוכנית המוצעת. עורכת דינו של החייב מתנגדת לאורך תקופת התשלומים. סילש מקשיבה כדרכה בתשומת לב, ומהנהנת לעבר הקלדנית ברמז לעורכת הדין להאט את קצב הדיבור.

עורכת הדין טוענת שמדובר ב-64 חודשים, אבל סילש תוהה: "54 חודשים. 27,000 שקל ב-500 שקל לחודש, במתימטיקה שלי זה יוצא 54. What am I missing here?". עורכת הדין מסבירה שתלוי ממתי מתחילים לספור. "למה הוא לא עובד בעבודה אחרת?", היא ממשיכה לשאול. התשובה: מדובר באסיר לשעבר שלא מצליח למצוא עבודה. סילש סופרת על אצבעותיה ומגיעה למסקנה שאכן מדובר ב-64 חודשים מאז צו הכינוס. היא מחייכת לחייב: "אדוני יכול לשבת. זה מההליכים שלא אצלי [פליליים], אתה רגיל לעמוד. הכל בסדר".

סילש מכתיבה החלטה בו במקום בצורה רהוטה ועניינית. היא מתייחסת בקצרה ברמה העקרונית לדרך הטיפול בפשיטת רגל: "ההליך השיקומי אינו אינטרס של החייב בלבד, אלא משרת גם אינטרס ציבורי". היא קובעת שהאיש ישלם 22,000 שקל ב-44 תשלומים של 500 שקל. הנאמן מבקש להורות לחייב להגיש תצהיר על מקורות התשלומים, אם יקדים אותם - וסילש מקבלת בברכה את ההערה. "אני ערה לעובדה, כי שיעור הדיבידנד הצפוי לנושים הוא נמוך, אך לאור הנתונים והעדר התנגדות נושים והאינטרס הציבורי - מצאתי לאשר את המתווה. רבותי, שנה טובה".

גם בתיק הבא סילש מעודכנת היטב, וכאשר המנהל המיוחד מדווח על הסכמה לפיה החייבת תפרע את מלוא החוב (76,000 שקל) בתוך חמש שנים, היא שואלת: "אדוני דיבר על דיבידנד של 100% פלוס הוצאות, אבל מה קורה אם מחר בבוקר אדוני מגיש לי תביעת חוב על 2 מיליון דולר?" הוא מבטיח להגיש עידכון לתוכנית הפרעון אם תצוץ תביעת חוב משמעותית, ואז מתעוררת עוד בעיה: המנהל המיוחד זימן לדיון רק את הנושים שהגישו תביעת חוב.

"זה יפה, אבל לא בבית ספרנו", מגיבה סילש. "ככל שאין לאדוני אישור מסירה, אני בבעיה, כי נושים של הגברת לא זומנו ולא נשמעה דעתם על ההליך. יכול להיות שהם יבואו ויגידו לי שהיא הבעלים של מגדלי עזריאלי. אני צריכה אישורים. זה חל על הגברת, זה חל על כל מי שנמצא באולם". יש חמישה נושים שלא הגישו תביעות חוב: "חסרים חמישה אישורי מסירה ואני כבר אומרת שאני לא מאשרת את התוכנית. הגברת תתחיל לשלם לפי התוכנית, וככל שהיא תאושר - זה יהיה על חשבון התוכנית. אבל מי שצריך עכשיו להתחיל עם האישורים הוא עורך הדין [של החייבת]".

כדרכה, סילש מכתיבה החלטה רהוטה ותוך בקיאות בפרטים: "התנהלות החייבת בהליך לא הייתה משביעת רצון - צברה פיגורים, לא הגישה דוחות, הדוחות לא היו מלאים. הפער בין ההוצאות להכנסות העלה אף הוא סימני שאלה". מאחר שתוכנית הפרעון מבטיחה את החזר מלוא החוב, ניתן היה לאשר אותה - אלא שכאן נכנסה לתמונה בעיית אישורי המסירה, שכן "לא ברור אם הנשייה חלוטה והאם הנושים מודעים לדיון". סילש קובעת הליך מסודר ואם לא יהיו התנגדויות - התוכנית תאושר בעוד שלושה חודשים.

השורה התחתונה:
הבקיאות חשובה מאוד בתיקים כאלו, וסילש מפגינה אותה היטב. גישתה העניינית והשקטה תורמת להתקדמות המהירה, והחיוך הטבעי שלה משרה רוגע בהליך שאינו פשוט למי שמצבם קשה גם כך. החיסרון היחיד: היה מן הראוי לומר בכמה מילים פשוטות לחייבים מה הוחלט בעניינם.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 9

תאריך:  05/12/2017   |   עודכן:  05/12/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
רשמו לעצמכם את 3 בדצמבר 2017. אם יום אחד נשאל את עצמנו מתי הפסיקה ישראל להיות דמוקרטיה מערבית והפכה לרפובליקת בננות, זה יהיה אחד התאריכים המובילים. זה היום בו המשטרה והפרקליטות השתמשו בכוחן נגד מחוקק במטרה לטרפד הצעת חוק לה הן מתנגדות. זה היום בו התחולל בישראל הדבר הקרוב ביותר לפוטש.
04/12/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשם של בית משפט שנאלץ להתפטר בשל חשד לתרמית, עורך דין ששילם כופר על עבירות מס ועורכת דין שניסתה להתערב בתוכנו של תצהיר - כל אלו מצויים בין המועמדים לכהונת דיינים בבית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין. אחד מהם, עו"ד אלי בן-טובים, נבחר ב-2014 לבית הדין הארצי למרות ששנה קודם לכן שילם את הכופר.
01/12/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
היכן טועים הליברלים ביחסם לטרור אסתר חיות מתעקשת לטעון שהשופטים אינם בני אדם חוק ההמלצות לא ישנה דבר הדרך לטפל בתביעות סחטניות ייצוגיות איננה באגרות נחוצה רפורמה בתחום פשיטות הרגל ותראו מיהו הפרשן של רשת לענייני נתניהו
01/12/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
שבעה עוזרים משפטיים של ארבעת נשיאי בית המשפט העליון האחרונים, מונו לרשמים או לשופטים בתקופות כהונתם של אותם נשיאים. עוזר נוסף מונה כאשר השופטת עימה עבד הייתה המשנה לנשיא בית המשפט העליון. שני עובדים נוספים בהנהלת בתי המשפט מונו לשפיטה כאשר הממונים עליהם היו בעלי השפעה בוועדה לבחירת שופטים. כך מעלה בדיקת News1.
30/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
284 שופטים, שהם 35.5% מבין 800 השופטים הפעילים כיום, התמחו או עבדו במערכת בתי המשפט לפני שהתמנו לשיפוט. כך מעלה בדיקה מקיפה של News1. נתונים אלו מטילים בספק את טענת נשיאי בתי המשפט לדורותיהם, ולפיה נציגי המערכת בוועדה לבחירת שופטים מפעילים שיקולים ענייניים בלבד.
29/11/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
רשות ניירות ערך: שמואל האוזר פורש  /  עומר כרמון
נשיא מחוזי מרכז סילק את כתב News1 ממפגש פומבי  /  איתמר לוין
יו"ר ויצו: לא לאשר עסקת הטיעון עם משה אבגי  /  עומר כרמון
"לצערי אני רך לב"  /  איתמר לוין
לקרוא ולא להאמין  /  איתמר לוין
"רק רוצה לחדד לעצמי"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il