בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סבלנות, לא קונים בשום חנות <br>
|
מה קורה כאשר עוברים כמה ימים ושום דבר לא משתנה, וכשהימים הופכים לשבעות, והם לחודשים ואולי אפילו שנים? מה אז עושים?
|
אפילו שנים [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
פרשת "מקץ" חידדה לי את מה שכולנו יודעים - שאף אחד מאתנו לא התחתן עם יצור מושלם. במהלך החיים המשותפים, ובעיקר בהתחלה, נוכחנו לגלות כל מיני נקודות שונות בבן/בת הזוג שלא שמנו לב אליהן לפני החתונה, וגם אם שמנו לב אליהן, היינו בטוחים שמהר מאוד נצליח לעבוד עליהן ביחד ולשנות את המצב. אך מה קורה כאשר עוברים כמה ימים ושום דבר לא משתנה, וכשהימים הופכים לשבעות, והם לחודשים ואולי אפילו שנים? מה אז עושים? בסוף הפרשה הקודמת קראנו על העלילה השפלה שהעלילה אשת פוטיפר על יוסף, בעלה הכעוס זרק את יוסף לבית הסוהר ושם פגש יוסף בשר המשקים ושר האופים של המלך פרעה. שניהם חולמים חלומות ויוסף פותר אותם בדיוק רב, כפתרונו של יוסף שר האופים נתלה ושר המשקים חוזר לתפקידו. שביב של תקווה מבליח לחייו של יוסף - יש לו שגריר בבית המלך. הוא מבקש משר המשקים שימליץ עליו בפני המלך, ומחכה לישועה שתגיע. אך משום מה הכל מתעכב, חולפות להן שנתיים ושום דבר לא קורה. רק אז, פתאום, נזכר שר המשקים ביוסף ומספר עליו לפרעה שמוציא אותו מהכלא. יוסף תקוע בכלא המצרי סתם, אך למרות הכל הוא מצליח לשמור על שלוות נפש. הוא מבין שיש דברים שלא נמצאים תחת שליטתו, ולכן הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא להרפות. גם אנחנו חייבים ללמוד להרפות. במקום לנסות לשנות את בן/בת הזוג תוך כדי שאנחנו סוחטים את עצבינו בהמתנה, עלינו לסגל לעצמנו ביטחון פנימי ולהירגע. לא מדובר בבריחה מהמציאות, אלא בסה"כ לא לבזבז אנרגיה מיותרת. יש תהליכים שצריכים להבשיל, יכול להיות שהשינוי יגיע בהמשך, מה שצריך לקרות יקרה. ובינתיים, בואו ננשום עמוק ונרגע.
|
|
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית ותיקה ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר". lev.co.il-www.doo
|
|
תאריך:
|
13/12/2017
|
|
|
עודכן:
|
13/12/2017
|
|
הראלה ישי
|
סבלנות, לא קונים בשום חנות
|
|
סקר מדד שלטון החוק שעורכת אוניברסיטת חיפה, מצביע על ירידה באמון של הציבור בהגינות המשטרה ומערכת המשפט בישראל. רק 28% מהמשתתפים בסקר הסכימו כי המשטרה פועלת בצורה שוויונית כלפי כלל אזרחי ישראל. 49% בציבור היהודי הביעו אמון בבית המשפט העליון ב-2017, לעומת 80% בשנת 2000 (שפיגל, 2017). לתהליך הזה סיבות רבות. הפעם אכוון את הזרקור לאחת התופעות המדגישות את אי-השוויון באכיפה: היחס המועדף שמעניקה המערכת לבכירים, ולאלה שבאו מתוכה... המושג 'הנחות סלב' מתייחס במקור למתנות שמקבלים הסלב מהחברות המסחריות - שכוללים תכשיטים, מכוניות וחופשות בחול-על-מנת לקשר מוצרים ו/או פרויקטים מסוימים עם אותו אדם. לדוגמה, העובדה שסלב עובר לגור בפרויקט מגורים מעלה את ערך הדירות ומושכת אנשים לפרויקט.
|
|
|
עיבודו של חנוך לווין לטרגדיה הקלאסית, מהחשובות שכתב אוריפידס, ובימויו המזהיר, חוצה גבולות הדמיון וחוקי התיאטרון של יאיר שרמן - מעלים הצגה שלשכמותה זוכים פעם בדור. מכל ההפקות שראיתי בעבר, זו המשובחת ביותר ליצירת "הנשים האבודות מטרויה". למרות שהסיפור מתמקד אך ורק בזוועות השפלתן של מי שהיו מלכה, נסיכות ונשות גדולי הלוחמים הטרויאנים, הרי הפיוטיות שבשירה היוונית נוסכת בטרגדיה יסודות אפיים נאצלים רבי הוד, כך שהצופים נלכדים בקסם המיתולוגיה היוונית.
|
|
|
הינה הגיע הזמן הזה בשנה - חגי תשרי מאחורינו, ופסח עוד נמצא בעתיד הרחוק. ואז, בזמן הנכון ובמקום הנכון, מגיע חג החנוכה, שנותן קצת אור בתוך השגרה, ועם בוא החג צינת החורף והחשכה, משתלטות על כל חלקה טובה בכל בית בישראל.
|
|
|
ישנם ילדים שאם רק תיתנו להם לעסוק בספורט כל היום, הם יהנו מהתחרות ומהוצאת האנרגיה ובשניה שתבקשו הם יעזבו את המחשב והטלוויזיה וילכו לעסוק בספורט. מנגד, יש ילדים שלא בא להם לצאת מהבית ולקום מהמחשב, הם מעדיפים לא לעשות כלום.
|
|
|
המותחן הפילוסופי-פסיכולוגי, רווי הסמלים, "משקה האלים" של דורית שרייב-שיבי, הוא ספר מפתיע, קסום ומהפנט שלא יכולתי להניחו מידי, מתחילתו עד סופו, על 350 עמודיו. מלבד עמקו הפילוסופי, יש בו גם ייחוד ומקוריות מבחינת המבנה, העלילה והסגנון. ספר הביכורים הבשל של דורית שרייב-שיבי שבה את לבי בתכנו ובמסריו. רוח של הבנה, סובלנות, פתיחות ואהבת אדם נושבת ממנו על-אף שהוא איננו מתעלם כלל מהרוע ומהאכזריות הקיימים בכל מקום בעולם, בצורות שונות, ואף מציג אותם בכל כיעורם. הכותבת מנסה למצוא את המשותף בין הדתות, לפשר ולתאם ביניהן, באומרה, בין היתר, שכל האלים אינם אלא התגלויות של פנים שונות של אל אחד. ובכל מקרה, משאירה לכל אחד את החרות להאמין באמונתו בלי לכפות אותה על הזולת.
|
|
|
|