|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

יומן שבועי

חז"ל הורישו לנו כי מי שקונה לעצמו עבד הרי שהוא קונה לעצמו אדון מעל ליובל שנים הכיבוש ממשיך, ולא אדון כאן על הסבל הפלשתיני אלא על הסבל של האדון שהפך לעבד
21/12/2017  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
גורל [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

ביורוקרטיה
מזמן אני זועק וקורא בקול כי כל "חוק הרבנות הראשית" הינו דוגמטי ומחויב שינוי. החוק הזה מסרבל ומתפיח ביורוקרטיה ומונע מכשרות לשמה להגיע לדורשייה.


עד מתי?

כולנו צפינו בתמונות הדרמטיות והקשיות מנבי סלח. צעירה פלשתינית, שמגיל שש בערך, היא כבר מתאמנת בהכאת חיילים ישראלים. אפילו התסריטאי הכי מוכשר לא היה יכול ליצור סרט סביב הצעירה הזו, כמו שיצרה המציאות. אילו הייתי פוגש את הקצין ואת החייל שהבליגו הייתי קודם כל לוחץ להם את היד. קשה לי להאמין, כמי שמכיר את הזירה הזו מכל צדדיה, אם עוד קיימים הרבה כמותם, שיכולים היו להבליג מול ההשפלה שעברו. זה בכל זאת הזכיר לי פרק מהעבר הלא רחוק. זה הזכיר את תמונתו של החייל הישראלי, ממוצא דרוזי, שברח מידויי האבנים של הילד הרך לימים ברצועת עזה. על חזהו של החייל היה תלוי רובה טעון אבל בחמלת ה' הוא לא חשב אפילו לאיים בו על הינוקא. אז - כשהתמונות התפרסמו בעולם, נמצאו לא מעטים בחו"ל שתלו את הרגעים האביריים הללו במוצאו הלא יהודי של החייל הישראלי. אבל הפעם אלה היו שני יהודים צעירים שקידשו שם שמים בעולם.

אבל ממש באותו היום שבו צפיתי ברגעים הקשים הללו הרי שצפיתי גם בסרט אחר, משטחי הכיבוש הישראלים. בסרט השני ראו קצין צבא ישראלי, חובש כיפה סרוגה, המסרב להגן על פלשתינים שהותקפו בידי מתנחלים, ושטען כי תפקידו הוא להגן רק על בני עמו היהודי, וכי מי שחושב אחרת הוא בוגד. כל זאת כשפוליטיזציה אסורה על חיילי הצבא הישראלי!

לא באתי כלל וכלל לשפוט מישהו או להצדיק משהו. באתי לקונן על היסטוריה שהיא עדיין מציאות. חז"ל הורישו לנו כי מי שקונה לעצמו עבד הרי שהוא קונה לעצמו אדון. מעל ליובל שנים הכיבוש ממשיך, ולא אדון כאן על הסבל הפלשתיני אלא על הסבל של האדון שהפך לעבד. צעירים, דור רביעי כבר, יוצאים להיהרג, כשמישהו שטף להם את המוח שזהו גורלם. פיגועים קוטלים חיי זקנים וטף, כשמישהו שטף להם את המוח שזהו גורלם לעד. יהודיי חו"ל חיים בפחד מה יהיה מחר בגלל הכיבוש המתמשך בארץ, ומישהו שוטף להם את המוח שעדיף שיהרגו בארץ ישראל ולא בחו"ל. זה עצוב וכואב. הנערה הפלשתינית, הילד מעזה, אלאור אזריה והפלשתיני שנורה על ידו, שני החיילים מנבי סלח וכל ההרוגים והפצועים הם קורבנות המצב הזה, שבו האדון הפך לעבד עבור העבד שהוא עצמו קנה אתמול, אבל, כמו מזוכיסט מצוי, הוא מסרב לשחררו.

לא מספיק כשר אבל מאוד מסריח

הזמר קובי פרץ ביקש, כמו יהודי טוב, לאכול בכלא גלאט כשר מכשרות הבד"ץ דווקא. אילו הוא היה מבקש זאת מכל חברת תעופה - בטיסה שלו, הוא היה נענה ברצון. אפילו אם הוא היה בכלל נכרי, בארה"ב או בכל מקום אחר בעולם, הוא היה נענה ברצון. איש לא היה בודק אם הוא חובש כיפה, או עורך חקירה האם יש לו "מסורת" של אכילת "גלאט כשר", או שמא הוא בסה"כ אכל בחייו "רק" כשר רגיל. אבל בארץ הקודש מסרב "רב" בית הכלא שלו לספק לו את הזכות הזו משום ש"הוא אינו עומד בקריטריונים"! במקום שרב בישראל ישמח שעוד יהודי חפץ להדר הרי שהוא מערים עליו קשיים! אם נכרי היה עושה זאת בבית כלא בחו"ל מיד היו כולם זועקים שזו אנטישמיות. ובכלל, כמו שטבעוני וצמחוני אינם נבדקים על עברם, בבקשות המזון שלהם, הרי שכך צריכים להתנהג גם כלפי יהודים המבקשים אוכל מהודר מטעמי דת.

מזמן אני זועק וקורא בקול כי כל "חוק הרבנות הראשית" הינו דוגמטי ומחויב שינוי. החוק הזה מסרבל ומתפיח ביורוקרטיה ומונע מכשרות לשמה להגיע לדורשייה. הכשרות הרגילה - בבתי כלא, בבתי חולים ובמוסדות ציבור, היא חלשה ביותר ולכן שומר מצוות אמיתי תמיד דורש בד"ץ ואיננו סומך על הכשרות הרגילה, שבראשה עומדים רבנים שהם עצמם לא פעם לוקים באי שמירת מצוות בסיסית. מסתמא שדרישה כזו - כמו של הזמר פרץ, מייקרת לכלא, לבית החולים וכו' את מחיר המזון המוזמן במיוחד. אבל אם הייתה מבוטלת החובה לחייב מלכתחילה בהכשר רגיל, ומנגד כל אחד היה יכול להזמין כאוות נפשו את ההשגחה שאותה הוא חפץ, הרי שהמחיר היה זול יותר משום שאז היו נחסכות כל משכורות הרבנים ועוזריהם בבתי החולים, בבתי הכלא, בקונצרנים וכו'.

החוצפה הגדולה היא לחשוד בכשרותו של יהודי בהזמנת מאכליו ולאלצו לאכול אוכל שהוא בספק כשר, וכל זאת רק משום שהוא לא גידל פאות או משום שהוא לא המציא הוכחה כי לפני בקשתו זו הוא אכל למהדרין. לא מעט יהודים, יוצאי עדות המזרח, שחונכו לאכול כשר למהדרין, הם לא פעם אינם מהדרים במצוות אחרות, ואף הילוכם הוא בראש גלוי. אך הקב"ה שמח על כל יהודי כזה, אז מדוע, לכל הרוחות, מעזים אחרים לצנן את קורת הרוח של הקב"ה וגוזרים על היהודים הללו לרדת מבקשתם?!

טוב היה עושה הזמר הזה אילו היה פונה גם לשרת התרבות והספורט - גב' מרים רגב, ולח"כ איתן כבל, יו"ר וועדת הכלכלה, להתערב בעניין ולפעול לשינוי "חוק הרבנות הראשית". למיטב ידיעתי העניינים הללו, של השחיתויות והדוגמטיות ב"רבנות הראשית לישראל" ובתקנותיה, הגיעו גם לידיעת משרד מבקר המדינה אך משום חוסר ההבנה והבלבול בעניין הם דחו את התערבותם. בכלל, מדוע שקובי פרץ יסמוך על כשרות ה"רבנות" הרגילה כשה"רב הראשי לשעבר", שהיה אחראי עלייה, יונה מצגר, הוא חברו לתא המאסר?...

על צבע וגזע

כשזה מגיע לתורת ישראל, אזי, כל תעמולה שקרית מותרת, ובמיוחדת שהיא מוצגת נגד היהדות תחת הכותרת הכל כך פופולרית ששמה: "גזענות". השבוע זה הופיע בעיר נתניה. משגיח כשרות נתפס על-ידי צלמי "כאן" כשהוא פוסל את בן הקהילה האתיופית מלהדליק את האש בטיגון הסופגניות, משום שלא הכיר בו כיהודי. מיד נזעקו ב"כאן" וזעקו "גזענות" ו"צבע". לא אכנס כאן לדיון הלכתי אבל כמו שאותו עובד נפסל בגלל פקפוק ביהדותו כך היה גם יכול להיפסל מישהו לבן מחבר העמים או ממערב אירופה, שלא היה יהודי. השאלה הינה ההכרה בעולי אתיופיה כיהודים, אבל בוואי שלא בגלל צבעם. מנגד, בטוחני שאם היה עובד שם שחור מארה"ב שהתגייר הרי שאך אחד לא היה פוסל אותו.

אולי הייתי מייעץ למשגיח - בפעם הבאה, לבדוק גם את אלה הבהירים והאירופים למוצאם היהודי...

פשיטת הרגל של ה"רבנים הראשיים"

בעיר חדרה יחכו עוד שלושה שבועות לפחות כדי לבחור שם "רב ראשי". מועמד אחד נאשם בכך שאיים ברצח ואחר בכך ששלח מתלמדים למול תינוקות של בני העדה האתיופית בעיר. אלה, דרך אגב, היו מועמדי ש"ס. זו התמונה המרה כיום. "רב ראשי" אחד יושב בכלא, "רב ראשי" אחר ניצל מהכלא בגלל מצבו הבריאותי, ואילו בכל אתר ואתר מוצגים מועמדים ל"רב הראשי" מקומי - ובמיוחד על-ידי ש"ס, כשה"רקורד" שלהם הוא ממכללת עולם הפשע של גניבות, איומים ברצח, הטרדות מיניות ועוד מיני מינים. אז מה הפלא שלציבור החילוני אין יותר אמון במושג רב ואילו הרפורמים והקונסרבטיבים הופכים ללגיטימיים, ומאושרים כ"אנשי דת"?...

זה כל הסיפור ?...

השבוע גילו סוף כל סוף חוקרי "להב 433" עדות "עובדתית" על עסקיו הכספיים ה"מוזרים" של דוד ביטן. נהגו של ביטן - שאול סעיד, ראה אותו סופר דולרים ואח"כ מקבל מחברו תמורתם כששת אלפים שקל. הסכום לא בשמים ואת הפעולה הזו עושים מדי יום ביומו לפחות כמה אלפי אזרחים, שהמשטרה עדיין לא קראה להם לחקירה, ובטח שלא נקראו לשבת מול החוקרים עשרות שעות, מדי שבוע. גם המשטרה מודה בגמגום שזו לא ממש עבירה אבל נותרה רק השאלה מדוע ביטן החליף את כספו אצל איקס ולא אצל וואי. תארו לכם שהמשטרה תתחיל לחקור כל אזרח מדוע הוא החליף את כספו אצל זה ולא אצל אחר... אני רוצה להאמין כי כל הרעש הזה סביב דוד ביטן, איננו רק בגלל אותה "ספירת דולרים" ששאול סעיד צפה בה, כי אם אכן כך הוא הדבר הרי שטוב יעשה אח"כ מר אלשיך - מפכ"ל המשטרה, אם יתפטר לאלתר...

"מסורת" ביד היוצר

יתכן ש"ערוץ 20" הוא ערוץ שזקוקים לו ויתכן גם שיש לו קהל וביקוש. אבל לנסות לטעון שקיומו נחוץ מסיבות של "מסורת" ו"דת", זו הונאה ממש. אין שום קשר בין הדעות הלאומניות והחילוניות שלו לבין תורת ישראל, ואילו ציבור שומרי התורה והמצוות רחוק מלאמצו. זהו ערוץ ימני של חילוניים המעוניינים לשווק את דעותיהם החילוניות במסווה "דתי", כפו שהרפורמים והקונסרבטיביים עושים זאת משמאל.

תאריך:  21/12/2017   |   עודכן:  21/12/2017
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יומן שבועי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב_שמואל
21/12/17 18:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון דאעש הגביר בחודש שעבר את הפעילות של בצפון סיני כדי להראות שכוחו לא נפגע בעקבות תבוסתו בסוריה ובעירק, גולת הכותרת של פעילותו הייתה הטבח הגדול שעשה במסגד אלרווצ'ה בעיירה ביר אלעבד הסמוכה לאלעריש שבו נהרגו 305 מתפללים ויותר ממאה אחרים נפצעו.
21/12/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
כאשר באים ומאימים שהכרת טראמפ בירושלים כבירה\ת ישראל תדליק את האזור, זה גובל בשיגעון. כל האזור בוער כבר 8 שנים אז לבוא ולאיים עליו בדליקה? ובכלל מתי סבבי העימות בינינו לבין הפלשתינים הדליקו איזה שהיא מדורה באזור?
21/12/2017  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
ב-14 החודשים האחרונים נהגתי להגיש שיחה בנושא היסטורי - או משפטי-היסטורי במדורו של מושיק טימור - "שישי אישי" תוכנית המשודרת ברשת ב' ברדיו בימי שישי בלילה. את השיחות נתתי פעם בשבועיים. לא קיבלתי כל תשלום עבור השתתפותי על-אף ששיחותיי עוררו ענין רב מאוד ושמעתי תגובות חיוביות ושבחים רבים מן הארץ וגם מארה"ב. עורך-התוכנית בעצמו הכיר בערכן של שיחותיי בכך שהגיש אותן ב-prime time - במרכז השעה הראשונה של התוכנית, מייד לאחר ההקדמה שלו.
21/12/2017  |  אהרן פאפו  |   מאמרים
בשולי הכותרות: 'סְמוֹך' מכירים? -יער קולה כְּמשל חֲמִשָּפיקס? - הקמבק וּלקינוח בדלת האחורית
20/12/2017  |  ציפי לידר  |   מאמרים
שתי משפחות עם שני סיפורים שונים והממשלה אותה ממשלה אומללה ורופסת. ממשלה שלא נוקטת יוזמה, ממשלה שנכנעת להלכי רוח וללחץ תקשורתי- ממשלה שאיננה יודעת איך לספק את הסחורה.
20/12/2017  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il