|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

נפלה על הראש

ח"כ עאידה תומא-סלימן מ"הרשימה הערבית המשותפת" הפכה בחות מקדנציית כהונה בפרלמנט הישראלי מייללת נגד קיפוח המיעוט שלה, לזו שמובילה את ההתקפה הברוטאלית על מיעוט אחר זו שיטה ששותפים לה בישראל הכהניסטים ומר"צ, ושצצה בשנות ה-30 של המאה ה-20 במרכז אירופה
26/12/2017  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
תומא-סלימן. פרובוקטורית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

יום ראשון, 24 לדצמבר 2017, היה יום שעת הפרובוקציה של "ועד הכנסת לקידום מעמד האישה". עוד פונקציה של פרובוקאטורים "לשם שמים". חבורה של חברות וחברי הוועדה, בצירוף הרפורמים, שעטה לכיוון שכונת רמת בית שמש ב', בעיר בית שמש, כי להוכיח נוכחות אלימה ולהשפיל שוב את תושבי השכונה החרדים, כדי שהאחרונים לא יקיימו את אורח החיים שלהם, בו הם חיים בארץ הקודש יותר ממניין דורות. מה שהרגיז את יושבי מזנון הפרלמנט הישראלי ואת יושבי בתי הקפה העלובים של קיצוני החילונים, היו שלטי הצניעות שמוקמו בעיר בית שמש. אבל הפעם היה חידוש קטן, בפרובוקציה הזו. בראש הפרובוקציה עמדה ה"כוכבת העולה" (רק בעיני עצמה...) של עולם ההזויות במלחמת "מעמד הנשים בישראל": ח"כ עאידה תומא-סלימן, מ"הרשימה הערבית המשותפת", ממפלגת חד"ש שברשימה. כנראה שלגב' תומא-סלימן נגמרו כבר כל המאבקים האפשריים על מעמדו של האזרח הערבי בישראל, והנה היא כבר יכולה ומזומנת לעבור צד, והפעם להופיע בראש חנית "קונצנזואלית" לדיכוי מיעוט אחר ששמו ה"חרדים". השיטה הזו - שלבוא בכוחניות ולהוכיח לציבור של מיעוט כי הוא אינו השליט אלא אלה הם "חוקי המדינה הציונית האליטיסטית" שמכתיבים את התנאים לכל חי, נרשמה כשיטתם של שני זרמים בציונות: הכהניזם ושיטת מר"צ. לבוא, כבריון לאור יום, ולהראות למיעוט, בביתו של האחרון, כי גם שם זה אינו ביתו, זו הייתה השיטה של מאיר כהנא לגבי תושבי אום אל-פחם בפרט והציבור הערבי בישראל בכלל, ושאותה הוריש למפלגות הבת שלו כ"עוצמה לישראל" ו"יחד". אך השיטה הזו גם אומצה על-ידי בריוני מר"צ, שהחלו להגיע שוב ושוב לשכונת "מאה שערים" כדי להגן, כביכול, על "כבוד האישה החרדית" שמעולם לא ביקשה מהם עזרה ורק התנגדה לעזרה הזו. אבל למעשה גם כהנא וגם מר"צ לא המציאו את גלגל הבריונות הזה - שמטרתו להשפיל בכוח את החלש והמיטוט בביתו. כבר בשנות השלושים של המאה העשרים זה החל להתרחש במדינה מרכזית באירופה, שם פלוגות סער החלו לתקוף יהודים בבתי הכנסת שלהם וברחובותיהם, עד לתוך ביתם. מה צמח מכל הבריונות הזו אנו למדנו די והותר בהיסטוריה הקרובה שלנו. והנה גב' תומא סלימן - זו שהחלה את הקדנציה שלה בפרלמנט כמי שמיללת על היותה קרבן לאומי לשיטה הבריונית הזו הפכה בן יום ליו"ר של אלה שמפעילים את השיטה הזו על יהודים חרדים בשכונתם. וגב' תומא-סלימן לא מצאה על מי לשפוך את חמתה המעוותת אלא דווקא על אלה מבין החרדים שמתנגדים בקיצוניות הכי גדולה לגזענות נגד הערבים, ואף מניפים את דגל פלשתין! אחד מראשי הציבור הערבי אמר לי השבוע כי "מלחמתה המזויפת והעקומה של תומא -סלימן על מעמד האישה המדומה שלה הביא אותה למצב שבו היא כבר איננה יודעת מה טוב ומה רע, במיוחד לציבור הערבי - ששלח אותה לייצג אותו כמיעוט ולא כעוף דורס, שיביא את תרבות הבאושים שלה גם למגזר הערבי.

להניף את האיומים כנגד החרדים הסובלניים ביותר

ולא לסתם חנות חרסינה שעטה הפילה הזו. רמת בית שמש ב' הוקמה בסוף המאה ה-20 עבור יוצאי "מאה שערים" מירושלים שסירבו להתגורר מעבר ל"קו הירוק", בביתר ובשכונת "מנחת יצחק", שבמודיעין עילית. האזור המדובר - שם הונפו שלטי הצניעות שניקרו את עיניהם ועיניהן של הזויי בתי הקפה, הוא מבצרם של אלה שאינם מצביעים לפרלמנט הישראלי ולעירייה הציונית, ואשר ב"ימי העצמאות" הם צועדים במחאות כשבידי רבים מהם דגלים פלשתינים. את העיקרון הזה, שככל שאתה חרדי יותר כך אתה פחות לאומני, מצליחים להסתיר יפה אנשי השמאל האנטי דתי מהערבים, באמנות של כזב ורמייה, כשועלים מנוסים. וגב' תומא-סלימן נפלה בפח הזה ויצאה נגד אלה שהם היו יכולים להיות בני בריתה הטובים ביותר ברחוב היהודי - הרבה יותר טובים מלאומני "יש עתיד", ה"מחנה הציוני" ואלה החפצות כרפורמיות לעלות, ביום מן הימים, להר-הבית כקבוצת נשים, כפי שהן עושות זאת בכותל המערבי. אבל את גב' תומא - סלימן זה לא כל כך עניין. היא פיתחה לעצמה קריירה חדשה - להפוך לחיל החלוץ של ה"פמניזם הערבי", גם אם זה יהיה על חשבון ויתור בסדר העדיפויות לרעת הרחוב הערבי.

אבל מסתבר שגב' זו איננה מייצגת ממש את ה"רשימה הערבית המשותפת", ולא רק בפרשת בית שמש. גם עמיתיה לסיעת חד"ש הסתייגו ממה שהיא עוללה בבית שמש. הח"כים איימן עודה, דב חינין ויוסף ג'ברין לא היו נכנסים לעימות עם ציבור שאינו בעייתי לציבור הערבי. גם ח"כית לשעבר כתמר גוז'נסקי - יהודיה קומוניסטית, לא הייתה מגיעה לשם פרובוקציה בבית שמש. בכלל, למרות ההשקפה הקומוניסטית האנטי דתית של הקומוניסטים הישראלים הרי שבמאבק האנטי דתי היהודי בישראל הם לא הובילו מעולם. סדרי העדיפויות שלהם היו מדיניים ומעמדיים. גוז'נסקי הגנה גם על פועלים דתיים וחרדים, מאיר וילנר פתח את שערי בריה"מ לשעבר לפני חסידות ברסלב ואילו תאופיק טובי סייע להגנת בתי עלמין יהודים. איימן עודה מנסה שוב ושוב לפתח קשרים עם העולם החרדי ואילו דב חינין מקדם הצעות חוק לא מעטות עם "יהדות התורה" ועם ש"ס. בתנועה האיסלאמית הדרומית למדו לעבוד עם ה"עדה החרדית" ואילו בבל"ד ובסיעת אחמד טיבי הכל פתוח לברית עם החרדים. אין ספק שמה שעוללה ח"כ תומא - סלימן הוא בגדר רגרסיה בכיוון של של יחסים פוליטיים קורקטיים עם מי שלא עוין את הציבור הערבי. המעללים הללו של ח"כ תומא-סלימן, חייבים להדליק נורה אדומה לשותפיה, ערב הקדנציה הבאה בפרלמנט הישראלי. תומא-סלימן אומנם פגעה בציבור חרדי עדין נפש, שהאלימות והנקמה בערבים רחוקה ממנו, אבל מקרא מעלליה על-ידי גורמים לאומניים בשוליים של הרחוב החרדי עלולים להיות נמהרים. חלק מה"טוקבקים" - בכתבות שפורסמו על מעלליה בבית שמש, החלו בתגובות זעם של "ביקור גומלין" כהניסטי באום אל-פחם. למרות שוליות הסכנה הרי שעדיף היה להימנע מהתנהגות פרובוקטיבית כזו.

הפוזה של ה"פמניסטית הערבייה הראשונה"

ברחוב המוסלמי צריכים להבין כי תומא-סלימן היא גם בבחינת "אור אדום" עבורם. כבר ביום השנה השישים לטבח כפר קאסם ניסתה הגב' הזו לעמוד במרד נגד החלטת נשות כפר קאסם להפריד באירועים ובצעדת המחאה בין גברים לנשים. לאחרונה ארגנה הח"כית הזו, ממוצא נוצרי, מסע של מאבק לבחירת "קאדית" מוסלמית. כנראה שהעמדתה בראש ועדת הנשים נותנת לה תחושת שביעות רצון מ"השתלבותה" בקדמת מהפיכת הסחי של התפרקות הנורמות והערכים החברתיים והדתיים בישראל. ברור לחלוטין כי גם מצביע חד"ש הנוצרים לא בחרו אותה כדי שהפוך ל"שולמית אלוני של הסקטור הערבי". בהזדמנות הזו - כשראשי הציבור הערבי החלו להבין לאן תלותם בשמאל האנטי דתי יכול להגיע, עליהם ללמוד, פעם אחת ולתמיד, מהי האמת על הרחוב החרדי, על ההשקפה החרדית - שאיננה רק "חיים של קהילה" ותו' לא, ועל הפסיפס הפוליטי שבו. כך למד גם ח"כ עיסאווי פרג', בביקורו לא מכבר בבני ברק. כך הם גם יבינו עד כמה השמאל האנטי דתי מתעתע בהם לא פעם בשקריו.

כאן זה לא קוריאה הצפונית

ולגב' תומא-סלימן הייתי מציע לחשוב שוב על הפרובוקציה שבראשה היא עמדה ועל המודעות שחברותיה מהשמאל ההזוי קרעו מול בתי החרדים, בערך כמו שאירע בימים האפלים של שנות השלושים של המאה העשרים, במדינה ידועה במרכז אירופה. טוב תעשה הגב' תומא-סלימן אם היא תחליט על ביקור נוסף בעיר בית שמש, והפעם כדי לבקש סליחה מהנשים היהודיות האמיתיות שבאמת מתנגדות לכיבוש ומחנכות את צאצאיהן לדו-קיום אמיתי. תומא-סלימן והחברות החדשות שלה רחוקות עדיין מללמד נשים דתיות וחרדיות ערכים ומה מותר ומה אסור, ועוד כשהנשים עצמן מתנגדות לכל הפריצות שנאסרות במודעות הללו. חלום המהפכה ה"מתקדמת" - בו כופים על דתיות יהודיות ומוסלמיות מה ללבוש וכיצד להתנהג, נמוג כבר עם קריסת הקומוניזם הדוגמטי והאפל. אבל מסתבר שתומא-סלימן צריכה עדיין ללמוד את מה שכבר הבינו קומוניסטים וותיקים כתמר גוז'נסקי ודובי חינין. אם את שיח ראד סלח ממשילים לנציגה של אירן השיעית בישראל, אזי, תומא-סלימן היא נציגת קוריאה הצפונית וה"חמר רוז' הקמבודי לשעבר בסקטור הערבי.

תאריך:  26/12/2017   |   עודכן:  26/12/2017
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נפלה על הראש
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אסתר ואיתן
26/12/17 11:06
 
אליהו קאופמן
26/12/17 12:55
 
אסתר ואיתן
27/12/17 06:27
 
אליהו קאופמן
27/12/17 13:03
2
ב_שמואל
26/12/17 19:46
 
אליהו קאופמן
27/12/17 00:00
 
ב_שמואל
27/12/17 05:29
 
אליהו קאופמן
27/12/17 18:44
 
ב_שמואל
28/12/17 15:04
3
עובד 1
26/12/17 22:24
 
אליהו קאופמן
27/12/17 00:05
4
ראובן 1987
27/12/17 13:25
5
דניעגכעג
27/12/17 17:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התבשרנו לא מזמן על פיטורי כ-1,300 דיילות היופי אותן היינו רגילים לראות, בסניפים של הרשת, לבושות בשחור, מטופחות ומאופרות באופן הדור ומרשים.
26/12/2017  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
אני מקווה, שכל מי שקרא השבוע את פרשת השבוע פרשת "ויגש" אימץ את התביעה של הפרשה, לפיה חייב אדם ליטול אחריות על תחומי האחריות עליהם הוא מופקד לא רק במלל עקר של אמירה סתמית - "אני אחראי", אלא לעשות מעשה.
26/12/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
לפני כעשור הגיעו בני זוג לביהמ"ש וביקשו לאשר הסכם יחסי ממון. בית המשפט התרשם שבהסכם, בו נקבעה הפרדה רכושית מוחלטת בין בני הזוג, יש משום קיפוח של האישה, הזהיר אותה שהיא מבצעת טעות, ודחה את הדיון על-מנת שהאישה תחשוב עליו פעם נוספת. בדיון הבא התייצבה האישה והכריזה, כי היא עומדת על בקשתה. ואכן, הסכם הממון אושר על-ידי בית המשפט.
חוק ההסדרים לשנים 2018-2017 ביקש להעניק להעניק לרשות המיסים את הכלים להתמודד עם תכנוני מס המהווים ניצול לרעה של שיטת המיסוי הדו-שלבי החלה על חברות. על-מנת למנוע מבעלי שליטה לדחות את חלוקת הרווחים שצברו החברות שבשליטתם ועל-ידי כך לגרום לדחיית מס לא רצויה, נתן המחוקק לרשות המיסים, במסגרת תיקון סעיף 77 לפקודה, את הסמכות לכפות על חברות לחלק דיבידנדים מרווחיהן הצבורים, בהתקיים תנאי הסעיף.
"ואף על-פי-כן, נוע תנוע"; את המשפט המפורסם והכל כך עמוק ופשוט: הפטיר גלילאו מול שופטיו מהאינקוויזיציה, לאחר שהכריחו אותו לוותר על דעתו המדעית והבלתי משוחדת, לפיה כדור-הארץ אינו מרכז העולם אלא סובב סביב השמש, שגם היא אינה מרכז העולם. רוצה אני לומר, שאמת היא אחת ואינה ניתנת לשנוי אלא אם הוּכחה כשגויה. שיטות מניפולטיביות להפצת דעות ועמדות, תקשורת מעוותת העומדת בניגוד לאינטרס הציבורי, הפגנות פוליטיות בתחפושת תמימה של מלחמה בשחיתות ואתרוג של מנהיגי-דמה שלא קנו את מעמדם בזכות מעשיהם - אינם שקולים כנגד האמת העובדתית. לכן, מסעות הציד ייתמו. הרעש ישכך והעבים יתפזרו. שוב תזרח השמש והאמת תצא לאור. ברוח דברים אלה אני מבקש להעיר ולהאיר מספר נושאים שעמדו לאחרונה במוקד העניין והשיח הציבורי שלנו.
26/12/2017  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il