|   15:07:40
דלג
  אהוד פרלסמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

ברק וריבלין: ההכחשות והאמת

אהוד ברק הכחיש שהוא קרא למרד, וזאת האמת רק אי-יכולתו לדבר בעברית פשוטה גרמה לאי הבנת דבריו ואילו כשהנשיא ריבלין הכחיש שהוא קרא להפגין נגד נתניהו, הוא רחק מהאמת ת"ק פרסה
31/12/2017  |   אהוד פרלסמן   |   מאמרים   |   תגובות
ברק. לא מובן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

"נתניהו - נסיך יפה תואר. ברק - רובוט מקולקל", זה היה נוסח השלט שתליתי על מכוניתי לפני הבחירות של שנת 1999, שבהן הביס ברק את נתניהו, ושאחריהן אמר אמנון אברמוביץ': "בנימין נתניהו יורד מבמת ההיסטוריה ללא חותם כלשהו, ללא הישג של ממש. הוא יהיה הערת שוליים, אם בכלל, בהיסטוריה של ראשי הממשלות בישראל". (ותודה לנרי אבנרי על תרומתו רבת הערך לתיעוד ההיסטוריה הישראלית).

לא הייתי הראשון שדימה את ברק לרובוט, אבל את העדויות לאורח החשיבה המוזר שלו קיבלתי רק כשקראתי את הזכרונות מקמפ דייויד שכתבו גלעד שר ודן מרידור. שר סיפר שברק אמר שבקרוב יהיו לעירק ולאירן פצצות אטום, ושהתנאים שאותם אנו יכולים להשיג עכשיו בהסכם שלום עם הערבים, הם הרבה יותר טובים מאלה שנוכל להשיג אחרי שאירן ועירק תהיינה מעצמות גרעין.

עד כמה עירק קרובה להיות מעצמת גרעין אנחנו יודעים, וגם אירן טרם הגיעה לכך, אבל הדבר המפתיע הוא שברק כלל לא העלה בדעתו את האפשרות הפשוטה שהוא לא יוכל להגיע להסכם עם ערפאת. דבריו אלה של ברק מזכירים את דבריו של רבין, שאמר שלא בקלות הוא לחץ את ידו של ערפאת, אבל לא הייתה יד אחרת ללחוץ. גם רבין לא העלה בדעתו את האפשרות הפשוטה שלא ללחוץ שום יד.

עדות נוספת ליכולת הניבוי של ברק לפני קמפ דייויד, וגם במהלך הוועידה, סיפק דן מרידור בזכרונות קמפ דייויד שלו, שבהם הוא מספר שלא פעם דימה ברק את ישראל לאוניה טיטניק, העומדת להתנגש בקרחון. לא פחות ולא יותר.

חלום בלהות

מסתבר שאת כל הויתורים, שלא עזרו לו, הן בקמפ דייויד והן בטבה, עשה ברק מתוך הפחד הזה להתנגש בקרחון הערבי. ואם נוסיף לכך את נבואות הגרעין העירקי והאירני, ואת נבואת ה"צונאמי מדיני בספטמבר", נבין שברק הוא פשוט תבוסתן קיצוני, שללא הרף רואה שחורות, ומאמין אמונה שלמה בחלומות הבלהות שלו.

על-רקע זה של חלומות בלהות נוכל להבין את הדברים שאמר ברק בנאומו בפסטיבל הבננה. כיוון שהנאום ארוך ארוך ומתפתל, יוצג להלן תקציר שלו, כשתקציר דבריו, שאני(!) כתבתי, מוצג בסוגריים: "הממשלה היות שהיא מבינה שניסיון לממש את האג'נדה של מדינה אחת יביא בהכרח לזה (שיתחולל פה מרד) ... לא תהיה לה ברירה והיא תהיה מוכרחה להרוס את בית המשפט העליון ... להסתער כדי לסתום את הפיות של התקשורת החופשית . ... אני חזיתי את זה לפני שנתיים וחצי באיזו הרצאה בהרצליה. ... כל הדברים האלה קורים אחד אחרי השני לנגד עינינו היום".

בין המילים שהקפתי בסוגריים היו אלה שבהן אמר ברק שבכירים בצה"ל ובשב"כ עלולים(!) לסרב פקודה. אלא שהמשפט המוסגר שלו היה כל כך ארוך, עד שרוב רובם של שומעיו בכלל לא הצליחו לקשר בין מה שלפניו ומה שאחריו, ובכלל לא הצליחו להבין את דבריו - עדות נוספת לאורח החשיבה המוזר שלו.

ומול הריסותיו העשנות של בית המשפט העליון, שזה עתה אסר על הממשלה להחזיק בגופות מחבלים, והוגשה לו עתירה לביטול חוק ההמלצות, ובשעה שנסתמים פיותיהם של כל אנשי התקשורת החופשית, החל באמנון אברמוביץ' ואריה גולן, וכלה ברזי ברקאי ורינו צרור, אין לנו אלא להודות בכך שכל חלומות הבלהות של ברק אכן מתגשמים לנגד עינינו.

אבל למרד הוא לא קרא, וכשהוא אומר שהוא כבר אמר דברים דומים לא פעם, הוא אומר את האמת.

ברור כשמש

ולעומת זאת, כשהנשיא ריבלין מודיע לנו: "לא קראתי ולא יעלה על דעתי לקרוא לאזרחי ישראל להצטרף להפגנה זו או אחרת", הוא יכול באותה מידה של יושר להודיע לנו: "לא נבחרתי, ומעולם לא עלה על דעתי להיבחר, לכהונת נשיא המדינה".

כי דבריו היו ברורים כשמש: "ההפגנות נגד ובעד של החודשים האחרונים, שעברו באחרונה מהכיכר בפתח תקוה לתל אביב, ... גורן, הבימה ... אין תחליף לכיכרות העיר האמתיות, הפיזיות. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמתית יכולה להתחיל ברשת, אבל היא לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק ממשי בהכרעות, בוויכוחים, ובעשייה החברתית".

אז מה? הוא לא דיבר על הפגנות? הוא לא שיבח את ההפגנות? ועל איזה הפגנות הוא דיבר? לא אלה שנגד נתניהו? לאיזה כיכרות הוא רוצה שנשלח את הדור הצעיר? לא לגורן והבימה שבהן מפגינים נגד נתניהו?

מוטב היה לו לריבלין פשוט להתנצל על דבריו, לומר ששגה כשלא הזכיר בנאומו גם את המפגינים נגד ההינתקות בעבר כשם שהזכיר את המפגינים נגד נתניהו בהווה, ולא להתכחש לאמת, הברורה לעין כל.

ברור כשמש שלקרע הנוכחי בעם אין תקדים בתולדות המדינה. אי-אפשר להשוות את אספסוף הצועקים "בגין רוצח" בהפגנה בכיכר מלכי ישראל, ואת בני דמותם הזועקים "רבין בוגד" בהפגנה בכיכר ציון, לראש הממשלה בעבר, ולנשיא המדינה בהווה. השנאה לנתניהו מעבירה את אנשי השמאל על דעתם, ויש לקוות שהנשיא ריבלין כבר הבין שאסור לו לשפוך שמן למדורת השנאה הזאת.

תאריך:  31/12/2017   |   עודכן:  31/12/2017
אהוד פרלסמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ברק וריבלין: ההכחשות והאמת
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מושיקו
31/12/17 18:58
 
אני בטוח,
1/01/18 07:13
 
מקס פאואר
1/01/18 21:18
2
ב_שמואל
1/01/18 02:46
3
קיקו
1/01/18 18:37
4
דורון.צ
1/01/18 19:19
5
מדמוני אסף
1/01/18 20:27
6
אורח חשיבה תחמן
2/01/18 00:11
 
אהוד פרלסמן
2/01/18 01:30
 
אודי, התחרות קשה
2/01/18 12:55
7
קורןנאוה טבריה
2/01/18 07:18
8
סניל
3/01/18 10:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במאמרה "זה לא רק 'האדיוט התורן'" (ידיעות אחרונות 25.12.17), חוטאת הכותבת, אריאלה רינגל-הופמן ומחטיאה בתיאורה את הקיבוצניקים כ"גוזלי אדמות מדינה שכבר עשרות שנים מתחמקים מתשלום מס הכנסה". אילו ייחדה הכותבת את הזמן שהקדישה לקריאת "מאות תגובות ברשת", כעדותה, ללימוד עובדות, היתה, אולי, נמנעת מההכללה הגורפת, אשר יותר מאשר יסודה בטעות יסודה ברשעות.
31/12/2017  |  אברהם שרון  |   מאמרים
סיכום שנה - מסתכלים קדימה. ישבתי לסכם את השנה החולפת, ולהסתכל קדימה לעבר השנה האזרחית הנכנסת. בזמן כתיבת שורות אלו, אני עדיין בשנת 2017, אך בזמן קריאת שורות אלו, כולנו נהיה כבר בשנת 2018.
31/12/2017  |  ארי בוסל  |   מאמרים
אני חייב להודות כי בגילי (סבא לנכדים-אולי סבא צעיר אבל בכל זאת סבא) לא שמעתי מעולם על הזמרת המכנה עצמה "לורד". האמת איני מומחה גדול במוזיקה. כששמעתי כי אותה "לורד" החליטה לבטל הופעתה בארץ כי התנהלותנו אינה מוצאת חן בעיניה החלטתי לבדוק מי זו אותה "לורד", מקורותיה ואולי להבין למה החליטה להחרים את ישראל כלומר גם אותי. כמו שנאמר במקומותינו: מה עשית לה? אילו הייתה מחליטה לבטל מגיעה עם ממשלת ישראל כי עם מדיניותה אינה מסכימה מילא אבל לצאת נגד אותם אלפים של בני נוער שרצו להאזין לשירתה? למה?
31/12/2017  |  יורם דורי  |   מאמרים
צעד תמוה ביצע בשבוע שעבר היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, כשהגיש לבית המשפט בקשה דחופה לעיכוב הליכים בדיון, בתביעת לשון הרע שהגיש מני נפתלי, נגד אישים בסביבת נתניהו. תביעת הדיבה חסרת השחר של נפתלי, הוגשה מפני שאמרו עליו את האמת, והיא הקפיצה את היועמ"ש ואת פרקליט המדינה שי ניצן, וכל כך למה? לטענתם, בתיק הדיבה נחשפים מסמכים שונים והדבר עלול לפגוע בחקירה המתנהלת נגד שרה נתניהו ונגד סיידוף... על פניו נראה שהמהלך נועד לשבש את תביעת הסנגורים (הוגש נגדם כתב תביעה אזרחי) ומאחר שיום קודם לכן התרסקה תביעה של נפתלי שנאלץ להודות שהוא זה שהזמין חמגשיות ללא ידיעתה של אשת ראש הממשלה, וכדי למנוע את המשך קריסת התיק, מבקשים השניים, להפריע במהלך התיק הפלילי נגד שרה נתניהו.
31/12/2017  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
באמצע שנות התשעים יוסדה תנועת בחירות משותפת ל"הסתדרות העובדים הכללית" שכללה שני הפכים עד אז: מר"צ ו...ש"ס! הרשימה הזו התמקמה משמאל למפלגת העבודה ובראשה עמד השר וח"כ לשעבר - חיים רמון. הרשימה הזו אומנם ניצחה אבל לא הנושא הפועלי היה כאן העיקר אלא הברית הזו - בין שונאי דת ישראל לאלה שהניפו את דגל "החזרת העטרה ליושנה", בנוגע לחיים התורתיים של בני עדות המזרח. האדריכל של הברית הבלתי קדושה הזו היה השר וח"כ אריה דרעי, אז והיום יו"ר ש"ס, עם הפסקה בכלא. התירוץ של דרעי היה כי "זו רק ברית חברתית", אבל אנשי מר"צ דווקא העדיפו לחשוף את האמת: הברית הזו הייתה תחילת הדרך עבורם לחתוך בהתקדמות צמיחת הדת ותנועת התשובה בישראל. דרעי דיבר - במילה "חברתית", לציבור שלו בלשון סוציאלית ומעמדית אבל אצל מר"צ למילה "חברתית" יש עוד הסבר, מלבד הצד הסוציאל - מעמדי. אצל מר"צ למילה "חברתית" יש גם הסבר נוסף והוא קשור לשינוי החברה בישראל מחברה שמרנית לחברה הוללת והזויה עם דיכוי הדת ומעמדן של הנשים על-פי ההשקפה השמרנית. אצל מר"צ המילה "חברתית" מסמלת את עליית הנוער לשלטון ומרידת ילדים בהוריהם, המילה "חברתית" מסמלת אצל מר"צ מאבק ל"פמניזם" גם כשהוא נגד נשים שאינן חפצות בכך, אצל מר"צ חברת תועבות היא "מהפיכה חברתית" וכו'. דרעי ידע מכל זאת אבל לאוהדיו התמימים הוא מכר את המילה "חברתית" במינון שהיה נוח לו ובהסבר שהיה מוכר ליהודים שומרי מצוות. אבל דרעי חשב קדימה וחפץ היה בכך שחלק מה"מהמפיכה החברתית" שלה התכוונו במר"צ תנחת גם על הציבור החרדי. לשם כך למשל בודד דרעי בש"ס של אז - ואח"כ זרק ממנה, את ח"כ המנוח הרב יוסף עזרן, שהיה היחיד מששת ח"כי ש"ס דאז שהתנגד לכל הרעיונות הללו ויצא חזיתית נגד דרעי. כבר אז תכנן דרעי לבנות מערכת הסכלה חילונית לחרדים וגם לגייסם לצבא, ובמקביל הוא הקים בשנת 1996 רשימה חדשה לפרלמנט, מטעם ש"ס, עם כמה "יסמנים" שנותרו שם עד היום (הח"כים יצחק כהן, דוד אזולאי ויצחק ועקנין), ובתקווה שחיים רמון יהיה ראש ממשלה והברית עם מר"צ תתחזק. אבל כניסתו של דרעי לכלא והסתכסכותו עם אהוד ברק לצד קריסת רמון, שינו את התוכניות. אבל הברית ב"הסתדרות העובדים הכללית" עם השמאל, נמשכה גם בימים שאלי ישי תפס את ההנהגה, אם כי במינון נמוך יותר.
31/12/2017  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il