|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
דוד מאור מוטי אמזל

אנשי הנדל"ן של השבוע

למכירה: 322 דירות בקייב

דוד מאור ומרדכי אמזל רכשו בלעדיות לשנה לשווק לישראלים מגדל בן 23 קומות, 322 דירות, הנבנה בעיר מגוריהם קייב דירות קטנות וזולות סגן יו"ר לשכת עורכי הדין וח"כ לשעבר מייצגים את קוני הדירות, ועובד הקשור אתם משווק האם ההשקעה בטוחה? האם יהיו די שוכרים?
05/01/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אלירן טרבלסי

המהנדס דוד מאור (44) ויזם הנדל"ן מוטי אמזל (57) מתגוררים זה שנים עם משפחותיהם בקייב, בירת אוקראינה. בימים אלו הם מציגים בפני משקיעי הנדל"ן הישראלים אתר חדש לרכישת דירות להשקעה – קייב. הם נעזרים בשני עורכי דין ישראלים ידועים, ומבקשים למכור לישראלים 322 דירות במגדל בן 24 קומות, ההולך ונבנה בעיר. הדירות קטנות, המחירים נמוכים,. האם ההשקעה בטוחה? האם יימצאו די שוכרים, כדי שתהיה גם כדאית?

היזם הוא חברת הבנייה האוקראינית KDD בבעלות סרגיי פישל. היא בונה באתר שני מגדלים כאלו, אחד למקומיים, אחד רק לתושבי חוץ. בספטמבר חתמה KDD על הסכם עם חברתם של מאור-אמזל, ונתנה להם בלעדיות לשנה על מכירת הדירות במגדל האמור, ששמו "סטנדרד 1". מאור ואמזל שכרו את שירותיה של חברת אוקראינה-ישראל-שיווק בבעלות אלירן טרבלסי, כדי שתמצא קונים לדירות.

הרוכשים מיוצגים בידי שני עורכי דין, החולקים משרד משותף, אברהם ללום ואילן לייבוביץ. עו"ד ללום הוא סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, וגם יו"ר פורום המקרקעין של הלשכה. עו"ד אילן לייבוביץ היה בין 2003 ל-2006 ח"כ מטעם מפלגת "שינוי", ובין היתר עסק בקידום חוק תמ"א 38. לאחר מכן פעל שנים בעסקי נדל"ן ברומניה. לפני כשנה וחצי חברו השניים, עם שותפים נוספים, למשרד שעיקר עיסוקו חוזי נדל"ן, כולל התחדשות עירונית.

הכסף מופקד בנאמנות במשרד ללום
עו"ד אברהם ללום

בדיקת News1 העלתה, שהעסקות עובדות כך: טרבלסי מאתר רוכשים-בכוח, מנהל איתם מו"מ ומסכם את פרטי העסקה. הוא שולח את מסמכי העסקה, כולל צילום דרכון של הקונה, לעו"ד גרגורי ריפולסקי, בקייב, המייצג את הזכיינים מאור-אמזל. לבסוף חותמים על חוזה, שבו מתחייב הרוכש לשלם את תמורת הדירה ב-13 תשלומים חודשיים, מותנים בקצב הבנייה, מה שקרוי בענף הנדל"ן "אבני דרך". הקונה מפקיד את הכספים בנאמנות במשרד ללום-לייבוביץ, המייצג כאמור את הקונים. המשרד משחרר את הכספים לטובת היזמים, על-פי התקדמות הבנייה.

מה פתאום לקנות דירה להשקעה בקייב?


עו"ד לייבוביץ: "זו עיר מודרנית וחשובה, בת כ-4 מיליון תושבים, בצמיחה, מיליוני תיירים בשנה, עם תעשיות היי-טק, אוניברסיטה, מוסדות נוספים להשכלה גבוהה, אלפי סטודנטים, היוצרים ביקוש גדול לדירות להשכרה".

כמה עולות הדירות?

לייבוביץ: "מגדל סטנדרד 1 הוא בן 322 דירות קטנות, 14 בכל קומה. 276 מהדירות הן בנות חדר, 31-27 מ"ר שטח עיקרי, כולל מטבח ושירותים, ועוד מרפסת. דירות אלו נמכרות ב-40 עד 46 אלף דולר, לפי הקומה. יתר הדירות הן בנות 2 ו-3 חדרים".

בדיקת News1 העלתה, שחלק מהדירות יקרות בהרבה. דירות חדר בקומה גבוהה עולות 59-65 אלף דולר. דירות 2 חדרים, 40 מ"ר, עולות 110-69 אלף דולר. דירות 3 חדרים, 58 מ"ר, עולות 99-86 אלף דולר.

לייבוביץ: "הדירות כוללות ריהוט מלא, בסלון ובמטבח. מי שיכנס לגור, יצטרך להביא רק בגדים. יש שלוש מעליות, וחדר כושר בקומה העליונה, ה-24. בקומה הקרקע יהיו בין היתר מרכול, בית קפה וחלל עבודה. המיקום די מרכזי, ליד תחנת רכבת, פארק ושלוחה של האוניברסיטה המקומית".

כמה דירות נמכרו עד עתה?

לייבוביץ: "בשלב ראשון הוצאנו למכירה את 11 הקומות התחתונות, 154 דירות. נכון ל-1 בינואר, נחתמו כ-70 חוזי רכישה נותרו למכירה בשלב זה 84 דירות, ועוד כ-170 בשלב השני, שיוצאו למכירה עם סיום מכירת השלב הראשון".

לא נראה הרבה, בינתיים.

טרבלסי: "עד לאחרונה נמכרו הדירות מפה לאוזן. רק עתה התחלנו בשיווק מסודר. בנוסף, חתמנו אתמול (יום ג', 2.1.18), לדוגמה, על 14 הרשמות. בעסקה זו, 'הרשמה' זו למעשה רכישה. ההרשמה הופכת לרכישה לאחר שליחת המסמכים לקייב, וקבלתם חזרה כשהם חתומים על-ידי המוכרים".

410 דולר לחודש, תשואה 5% פלוס
עו"ד אילן לייבוביץ' [צילום: יח"צ]

גורם חשוב לגבי כדאיות העסקה, ליזמים, למשווקים הישראלים ובעיקר לקונים, הוא האם ימצאו שוכרים, ומה תהיה ההכנסה מדמי השכירות. חברת ניהול, בבעלות דוד מאור, שהוא כאמור אחד היזמים, תעסוק באיתור שוכרים, כמובן תמורת עמלות. הרעיון המרכזי הוא להשכיר את הדירות לסטודנטים, המחפשים דירות לשכירות, כמו סטודנטים בכל מקום בעולם. לדברי היזמים, יש אומנם בקייב עשרות בניינים להשכרה, אבל רק מעטים מהם באיכות של "סטנדרד 1", במיקום טוב ובריהוט מלא.

כמה ישלמו השוכרים?

לייבוביץ: "410 דולר לחודש, שהם כ-4,900 דולר לשנה".

לכאורה, תשואה טובה, 11% עד 12%.

לייבוביץ: "האמת היא, שהתשואה הריאלית נמוכה בהרבה. חברת הניהול גובה עמלה של חודש בשנה. בנוסף, יש מס מקומי והוצאות אחרות. אנחנו מעריכים את התשואה נטו ב-5% ויותר".

התשואה גבוהה בהשוואה לדירות להשכרה בישראל, אך דומה או אף נמוכה, כנראה, בהשוואה לתשואה בדירות להשכרה במקומות שונים באירופה.

לייבוביץ: "בשבועות האחרונים, מאז התחלנו לשווק את הדירות, גילינו שמה שמושך רבים היא שהדירות זולות מאוד. היכן אפשר למצוא, בישראל או בחוץ לארץ, נדל"ן, ולו גם דירה קטנה, בכ-150 אלף שקל? זהו פתרון למשקיעים קטנים ובינוניים. אנחנו מעריכים, שמתוך אלפי סטודנטים בעיר, יימצאו כמה מאות שיוכלו לשלם את דמי השכירות, בפרט כשהדירות ברמה גבוהה, לדעתנו".

מה יקרה אם לא תשווקו את כל הדירות עד לתום תקופת האופציה, בספטמבר?

לייבוביץ: "הדירות שלא נמכרו יחזרו ליזם, חברת KDD של סרגיי פישל, והוא יטפל בשיווקן".

שתי בעיות עיקריות עשויות להטריד את הקונים. ראשית, אי-אפשר לקבל משכנתה למימון חלק מהרכישה! למה? כי הבנקים באוקראינה לא נותנים משכנתאות לעסקות כאלו. היזמים מאמינים, שהדירות כל כך זולות, עד שרבים יוכלו לגייס 150 אלף שקל ויותר, כדי לקנות דירה. העתיד הקרוב יוכיח, אם צדקו.

חברת הפיקוח היא של אחד הזכיינים

בעיה שנייה וחמורה יותר: איזה ביטחון יש לקונים על כספם? הם לא מקבלים אפילו הערת אזהרה בטאבו של קייב. מה יקרה אם חלק מהדירות לא יימכרו, ולחברת KDD תהיה אולי בעיה של תזרים מזומנים?

עו"ד לייבוביץ מבקש להרגיע: "הקונה מפקיד את הכספים בחשבון נאמנות שלנו, ואנחנו משחררים אותם רק על-פי קצב התקדמות הבנייה, כפי שמדווחת לנו חברת פיקוח. אנחנו מייצגים את הקונים ונמצאים בצד שלהם".

אלא שחברת הביקוש, COMFORT HAUSE, איננה גוף חיצוני, אלא בבעלות דוד מאור, אחד משני הזכיינים, המעוניינים כמובן לקבל את כספם.

ביטחון נוסף, לכאורה, הוא של חברת רואי החשבון הידועה זיו את האפט. אלא שחברה זו אחראית על הבקרה החשבונאית, ולא על קצב התקדמות הבנייה.

ואם לא כל הדירות יימכרו?

לדברי עורכי הדין הישראלים, יוכל הקונה להוציא "צו סילוק יד" נגד בעלי הבניין, אם הבנייה תפגר בשישה חודשים. לא ברור עד כמה הליך זה יעיל ומהיר, באוקראינה, וכמה יעלה ההליך המשפטי. הקונים צריכים לעקוב אחרי התקדמות הבנייה, ולקוות שיהיה בסדר.

רוכשים שירצו, יוכלו לסמוך על השם הטוב של נציגיהם בעסקה - סגן יו"ר לשכת עורכי הדין וחבר כנסת לשעבר. שניהם בקיאים בעסקות ובחוזי נדל"ן. הקונים גם יוכלו לרשום לפניהם את הודעת עורכי הדין, שהם עצמם (עורכי הדין), וגם טרבלסי קנו דירות. האדריכל הידוע סמי טיטו, האחראי על העיצוב האדריכלי של הבניין, קנה שלוש דירות. הקונים גם יוכלו לצפות בטלפון הסלולרי בסרטון וידאו, העוקב בשידור חי, אחרי הבנייה. הסרטון שראיתי השבוע מציג בניין בשלד קומה 15 (זהו הבניין הגבוה מבין השניים. הבניין השני מיועד למכירה למקומיים).

היזמים והמשווקים מאמינים שהעסקה כדאית, גם (ואולי בעיקר), כי הם צופים שמחירי הדירות יעלו. מבחינת הקונים, יהי רצון שהם צודקים.

קישור לשידור ישיר של הבנייה במיזם
תאריך:  05/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למכירה: 322 דירות בקייב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דרומי
12/08/18 13:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקריקטורה של עמוס בידרמן בהארץ בה מוצג אריה דרעי כמחבל המתפוצץ במרכול הפתוח בשבת, מלבד היותה סרת טעם, גם חוטאת למציאות בדיוק מהכיוון ההפוך. הצהרותיו של דרעי אולי מתפרשות ככאלה הפוגעות בחילוניות אך מעשיו בשטח פוגעים דווקא באידיאולוגיה הדתית אותה הוא מייצג. הקשר בין דיבוריו למעשיו של שר הפנים בכל הקשור לשמירת השבת במרחב הציבורי מקרי בהחלט.
05/01/2018  |  עידן יוסף  |   כתבות
זה לא עניין פוליטי ולא נוגע לאדם זה או אחר. מדובר בסכנה לעצם קיומה של המדינה, שיש להכיר את מניעיה ולדעת כיצד להילחם בכל הגילויים שלה - הן בשירות הציבורי והן ברשויות האכיפה
05/01/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
תושב תל אביב, החולה במחלה קשה, הגיש תביעה כנגד העירייה בעקבות ניסור ענפי עץ שגדל בחצר ביתו. מדובר בעץ פקאן שניטע במקום על-ידי סבו, ואשר הטיפול בו, לאור מחלתו הקשה, הוא משענת עבורו. בפרפרזה לסיפור הילדים הידוע, העץ הנדיב, "והאיש אהב את העץ, והעץ אהב את האיש".
04/01/2018  |  עו"ד יוסף ויצמן  |   כתבות
במגן-דוד-אדום ערוכים לגשם ולמזג-אוויר הקר שצפוי לפקוד בימים הקרובים אזורים רבים ברחבי הארץ וזאת על-מנת לטפל בחולים ובנפגעים שונים כתוצאה מנזקי מזג-האוויר.
04/01/2018  |  זכי הלר  |   כתבות
במשכן לאמנויות הבמה שבתל אביב יעלו ביום ראשון הקרוב (7 בינואר), בשעה תשע בערב, מיטב אמני הספוקן-וורד של שנת 2017, בזה אחר זה, כדי להטיח שירה מדוברת, ללהטט במלים מושחזות, ולחלוק עם הקהל הרחב מנבכי מוחם הפואטי.
04/01/2018  |  ראובן לייב  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
ביבי הבליג על כל הפגיעות בישראל, בחייליה ובאזרחיה    למרות דרישות שר הביטחון וצה"ל לקבוע יעדים ברורים מעבר להצהרות ריקות מתוכן, להחליט סוף-סוף מה הן מטרות המלחמה ולקבוע מתווה ליום ש...
דן מרגלית
דן מרגלית
גלנט הבטיח שוויון    גלנט איים על ביבי בווטו על חוק גיוס שהוא בלוף    באנו לעודד אותו להתמיד    אילו יצא אלינו היה נתקל במאות שהם קהל אוהד
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אל מול המרור הרב והבלתי נתפס ניצבת החרוסת, החרוסת של אבא, מתוקה, טעימה, מנחמת    החרוסת של הרוח היהודית-ישראלית שניעורה, הרוח המדהימה של הערבות ההדדית
זלמן שובל
זלמן שובל
אנטישמיות איננה תופעה חדשה לגמרי באמריקה אך האנטישמיות של היום עלולה לסמן מגמה שצריכה להדאיג לא רק את יהודי אמריקה אלא גם את מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il