|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

רובשקין דידן נצח (חלק א')

הטריק הגאוני של דרשוביץ מול טראמפ הביזנס מן, היה ה"בלילה ההוא" של מגילת רובשקין כאשר הנשיא מחליט לשחרר מישהו, הדבר מתבצע באופן מיידי, ללא ועדות מייגעות, אישור של משרד המשפטים
09/01/2018  |   אסתר שניאורסון גרי   |   מאמרים   |   תגובות
מרדכי שלמה רובשקין [צילום: אנדראה מלנדז]

לפני חודש ימים שוחרר ממאסר שלום מרדכי רובשקין, לאחר שהיה כלוא שמונה שנים באחד מבתי הכלא השמורים ביותר בארצות הברית, כלא אוטיסוויל. שחרורו הכה גלים בכול העולם, לא רק באמריקה החרדית. ידידה המתגוררת באוסטרליה סיפרה לי כי שעתיים תמימות שידרה שם הטלוויזיה את הפרשה ואת שמחת השחרור, כך גם בבריטניה, שם חזרו לסיפור במשך מספר ימים. ואכן, עוד לא קרה מקרה כל כך מיוחד כמו סיפורו של רובשקין. שופטת הזויה, נשיא אמריקני שמתערב ומשחרר אסיר לראשונה מאז נכנס לנשיאות, וכך אומרים בעולם החרדי, "צריך להיות סומא וחירש כדי לא לראות את הארת הפנים הגדולה שמאירה משדרות פנסילבניה לעבר העם היהודי. לא ראינו תופעה כזו מאז הקיסר פרידריך וילהלם לפני מאה שנה, שהיה אוהב ישראל עד שיהודי אירופה חיברו לכבודו תפילות מיוחדות", סיפור ניסי של ממש. ואצלנו בארץ, זה עבר כמעט מתחת לרדאר, להוציא אזכור קטן. האם בגלל שנשיא אמריקני, רפובליקאי, מתגלה כמלאך מושיע עבור משפחה יהודית חרדית? אולי כי התפילות מסתיימות מיני אז, בברכה, "הנותן תשועה למלכים, הוא יברך וישמור וינצור את דונלד ג'ון בן מרי טראמפ"?

הכול התחיל בחדר הסגלגל. מצד האחד של השולחן ישב נשיא אמריקני, בעל נטייה להפתיע את העולם בכל פעם מחדש, מן הצד שכנגד ישב משפטן יהודי נודע ובעל מוניטין אלן דרשוביץ. טראמפ רפובליקאי, מחוספס, דרשוביץ הוא דמוקרט, איש שמאל מובהק שחוסיין אובמה היה חברו הטוב לאורך כל שנות נשיאותו, עד לסוף שנת 2016, אז סירב להטיל וטו על ההצבעה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, ודרשוביץ יצא נגדו, בטענה שהפקיר את ישראל, כשהוא משסה בה את השונאים האנטישמים ביותר. לנוכח זה, החל להתראיין בחריפות נגד הנשיא הפורש, ומאידך החל להתקרב לרפובליקאים, והוא זה שהביא לנקודת מפנה בעניינו של רובשקין. יהודים הפכו עולמות למען מצוות פדיון שבויים, אבל שום דבר לא עזר.

אלן דרשוביץ נטל את העניין לידיו. הוא כתב מכתב בעד רובשקין וכשנשאל, על דרישתו לחנינה, אם הדבר לא יעודד מקרים נוספים? הוא ענה: "לא יהיו מקרים כאלה שכן לא היו בהיסטוריה אישומים שכאלה, עם עונשים שכאלה, זה לא היה ולא יהיה".

הוא נפגש עם טראמפ כדי לשוחח על המדיניות המעוותת של הממשל האמריקני כלפי אנשי עסקים: כאשר משתלם לממשל, אמר, הוא הופך את העשירים לעשירים יותר באמצעות שורת הטבות מס והקלות, כשהאינטרס מתהפך, הממשל מקשיח את התנאים, מכביד את העול, וגורם להורדת העשירים מגדולתם הפיננסית, עד לתחתית. ואז, אמר, "יש יהודי בשם שלום רובשקין שנידון ל-27 שנים בכלא. הוא ניהל מפעל מצליח לייצור בשר כשר, פרנס מאות עובדים וניצח על עסק משגשג. אתה יודע על מה תפסו אותו? כשהוא נקלע למשבר פיננסי ונאלץ לקחת הלוואה, הוא הפריז קצת בשווי נכסיו בדוחות שבהם הגיש לבנק. רבים עושים זאת, כדי להשיג תנאי הלוואה נוחים יותר, שתאפשר להם להמשיך ולפתח את העסק. רובשקין נתפס בסיועם של ארגונים שפעלו ממניעים זרים, הוצג כמי ששיקר והפריז ללא פרופורציה. תגיד לי אתה, פנה דרשוביץ לטראמפ, "האם זו לא רדיפת אנשי עסקים"?

דונלד טראמפ השפיל מבט ושתק. הטריק הגאוני של דרשוביץ מול טראמפ הביזנס מן, היה ה"בלילה ההוא" של מגילת רובשקין. כאשר הנשיא מחליט לשחרר מישהו, הדבר מתבצע באופן מיידי, ללא ועדות מייגעות, אישור של משרד המשפטים. סמכויות החנינה של נשיא אמריקני הן כמעט בלתי מוגבלות, והוא החליט לשחרר מיד. אובמה "נקי הכפיים" שסירב לכל הבקשות, פתאום התברר, שהיה שותף בעקיפין להכשרה של עבירות פיננסיות וביטחוניות.

יהודים בארה"ב ציינו כי טראמפ הרוויח ביושר את העולם הבא שלו. כי זאת יש לדעת, הפער בין המאסר הקשה ובין השחרור הפתאומי, הוא בלתי נתפס. המאסר באחד מבתי הכלא השמורים באמריקה הוא כרטיס בכיוון אחד. אין חופשות, אפילו אחרי עשר שנים. תנאי הביקור נוקשים, דרקוניים. הסוהרים קצרי רוח ומרושעים, ואדם כלוא שם, כמעט ואיננו שורד את מלוא עונשו.

במהלך שהותו של רובשקין בכלא, נישאו שלושה מבניו, ובנו הצעיר האוטיסט חגג את בר המצווה שלו, הבן היה קשור מאוד לאביו, וביקש כי יצא רק לשעה קלה, אבל שום דבר לא עזר. כל הלוביסטים היהודים בארה"ב, לא הצליחו לגרום למערכת הקשוחה להשיג עבורו חופש ולו לשעה קלה. כולם נתקלו בערלת לב, בלתי מוסברת ובלתי נתפסת. חופשות נמנעו ממנו לחלוטין. רוצחים יוצאים לחופשה, רובשקין לא. להוציא שלוש פעמים שהותר לו לצאת לשעתיים, כדי ללכת לציון של הרבי מלובביץ.

מה עשה רובשקין בכלא במשך כל התקופה? הוא ישב וכתב איגרות של אמונה וביטחון, לאלפי מכתבי ילדים חרדים שכתבו לו, לבית הכלא. הוא אומנם חבד"ניק בכל נימי נפשו, אבל גדל בבורו פארק ולמד ב'תורה ודעת' הליטאית.

טראמפ ביקש כי תוגש עצומה ועליה יחתמו חברי קונגרס וסנטורים משני האגפים בפוליטיקה האמריקנית. שליחי חב"ד עטו על הסנטורים וחברי הקונגרס שבאזורי מגוריהם. אפילו ננסי פלוסי, יושבת הראש של בית הנבחרים לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית, חתמה. מי שהחתים אותה הייתה הקבוצה האוונגליסטית. קואליציה מקיר לקיר של ציבור ליטאי, חב"ד, סאטמר, לא זכור שאי פעם היה איחוד שכזה בין לייקווד וסאטמר.

כאשר ישב רובשקין בתאו ביום השמיני של חנוכה המכונה "זאת חנוכה", וענה לילד ששלח לו איגרת, חתם במילים, "גאולה עכשיו". ולפתע קרע סוהר את דלת תאו ונבח לעברו: "רובשקין בוא איתי". רובשקין לא ידע למה הוא נקרא, אבל מיהר לקחת איתו את תיק התפילין והטלית. הוא כבר נשלח לבידוד בעבר, ושנותיו בכלא לימדו אותו להיות מוכן לכל אפשרות.

כאשר התבשר, "אני שמח לבשר לך שהנשיא דונלד טראמפ קצב את עונשך, אתה אדם חופשי", ענה למפקד הכלא, "אדוני אני באמצע סעודת חג, ואני צריך לשוב לתא לברך את ברכת המזון". המפקד סירב, לא מאמין למשמע אוזניו. ופקד בסופו של דבר, להביא לאסיר כזית של לחם, הוא סיים את הסעודה שם, ובירך בחדר המפקד על המזון.

רק אז יצא והשאיר את הכלא מאחוריו.

איפה היית כששחררו את רובשקין, השאלה הפכה לשאלת השאלות שכל אחד שואל את ידידו, בן משפחתו, שכנו. תקדים כזה של שחרור יהודי התרחש רק פעם עם משפטו של מנדל בייליס בעיר קייב בשנת תרע"ב 1913. עלילת דם נרקמה נגדו: כביכול רצח ילד נוצרי כדי להשתמש בדמו לאפיית מצות. העולם היהודי הזדעזע וחרד לגורלו. רבי מאיר שפירא מלובלין פנה אז לרבה הראשי של מוסקבה וסיפק לו חומר כדי להפריך את הטענות. ההוכחה של הקטגוריה הייתה, מאמרו של רבי שמעון בר יוחאי במסכת יבמות: 'אתם קרויים אדם, ואין עובדי כוכבים קרויים אדם'. הנה טענו הקטגורים לפי התלמוד, רק יהודים הם בני אדם, ואילו אומות העולם אינם נחשבים לאדם.

הרב של רוסיה הסביר לחבר המושבעים שבמאמר זה טמונה התכונה הבולטת של העם היהודי. אדם הסתבך והעם היהודי כולו מאירופה עד ארצות המזרח, מאמריקה עד ארץ ישראל-חרד לגורלו, מתפלל לשלומו. מה היה יחסם של הגויים אילו היה נשפט גוי על עלילה דומה? אולי רק בעירו היו מגלים עניין. והכוונה 'אתם קרויים אדם' שהעם היהודי הוא היחיד בתבל שמרגיש כאדם אחד, הנה בייליס אחד נשפט, וכל העולם היהודי עוצר את נשימתו.

דידן ניצח קוראים מאז זה לזה (דידן נצח כינוי מקובל בחסידות חב"ד לניצחון. משמעות המילים בארמית "שלנו ניצח").

תאריך:  09/01/2018   |   עודכן:  09/01/2018
אסתר שניאורסון גרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רובשקין דידן נצח (חלק א')
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרגש
9/01/18 08:44
2
נוניק
9/01/18 17:15
 
ממגילת "אסתר"
9/01/18 17:58
3
אשרינו שזכינו לכך
9/01/18 18:33
4
אשרינו שזכינו לכך
9/01/18 18:33
5
קורןנאוה טבריה
14/01/18 07:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל נמנית עם עשר המדינות החילוניות ביותר בעולם של היום. כשני שלישים מאוכלוסייתה היהודית מגדירים את עצמם כלא-דתיים וממילא גם כמי שאינם טורחים בשל כך לקיים את מצוות התורה. עם זאת חלקם הארי עדיין שומרים על ערכים מסורתיים בסיסיים, כמו אמונה באלוהים, הימנעות מאכילת בשר-חזיר, צום ביום כיפור, נישואים על-פי הרבנות, וישיבת "שבעה" לזכר המת. כשליש מהחילונים אף נמנעים מאכילת חמץ בפסח.
09/01/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הטונים עולים, מיתרי הקול נמתחים, הדמעות כבר מבצבצות מבעד לעפעפיים, ובפנים הלב מתרסק, הנפש מצטמקת. עוד משבר, עוד קושי, עוד פער. ומה עושים עכשיו?
08/01/2018  |  הראלה ישי  |   מאמרים
ידיעה שהתפרסמה לאחרונה ממחישה שוב עד כמה ניתן לאחז עיניים על-ידי מכבסת המילים בה עושה השלטון שימוש כדי לעוור את עיני העם הזה, בהצלחה לא מועטה יש לומר. השר יובל שטייניץ, ככל הנראה על-פי הוראת נתניהו, החליט לחדש את אספקת החשמל לרוצחי החמאס בעזה. בהבינו את רוע מעלליו בעשותו כן מיהר השר לנסות ולהקטין הרושם הרע - "שש עשרה שעות ביממה לא יהיה חשמל בעזה", כך הצהיר.
08/01/2018  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בשבועות האחרונים הקואליציה מקדמת נוסח מרוכך של חוק המרכולים, כל זה כדי להבטיח את אישורו, בניגוד לעמדת שר התיירות. החוק צפוי לחול גם על העיר אילת, חוק המריבה. בשבועות האחרונים נראה כי מדובר בחוק המלצות, אנטי דמוקרטי, שמטרתו לסתום פיות, חוק מכשיר שחיתויות, תפור פרסונלית - במבצע. חוק המרכולים מפלה ציבור חילוני, מפר סטטוס-קוו, ממליך חרדים, מעודד כפיה דתית מפלג עם - במבצע. תראו את הצעת החוק עונש מוות למחבלים. כל בר דעת מבין שהחוק רע לישראל, רע לביטחון, מעודד טרור ולא באמת ישיג תוצאה. כל המהלכים הללו מעידים כי הליכוד מוכר וימכור אותנו לכל דורש. מי יודע אולי יקרה איזה נס ובינתיים תפתח איזו מלחמה "בלתי נמנעת" או נס אלקטורלי אחר ויחזרו המנדטים בסקרים. יו"ר הקואליציה אמסלם וכנופייתו הם ההפך מהתנועה שז'בוטינסקי ובגין יצבו, תנועה חופשית ליברלית שהיא ההפך מהכפייה הדתית שהכנופיה הזו רוצה להשתית. הם אלה שצריכים להיות מסולקים מהתנועה ולא ח"כ השכל, כל הכבוד לח"כ שרן השכל, בניגוד להרבה שפנים פחדנים, אחרים בסיעה הזו!
08/01/2018  |  ציפורה חלפון  |   מאמרים
כולם יודעים שברוסיה התחוללה מהפכה, אבל רוב רובם של המשווים את גרמניה של שנות השלושים לישראל של היום, אינם יודעים שגם בגרמניה התחוללה מהפכה שהחלה ביום שבו מונה היטלר לראש ממשלת גרמניה. האמת היא שבגלל שכשאנו מדברים על גרמניה של אז, אנחנו מדברים אך ורק על השואה, מוכר לנו יותר השם אס.אס., ורק מעטים יודעים על התפקיד המכריע שמילאו פלוגות הסער, אס.אה., בימים שאחרי שהיטלר מונה לראש הממשלה בהליך דמוקרטי.
08/01/2018  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il