|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מיכאל וכרמית נעימי. מגדלי-הייטק
איש הנדל"ן של השבוע

מי היזם הרוכש מתחם ענק מבזק

יזם הנדל"ן הירושלמי מיכאל נעימי הפתיע השבוע כשגבר על עזריאלי ואחרים, ורכש מבזק מתחם במסובים ב-550-497 מיליון בראיון ל-News1 מגלה: ישקיע בהדרגה 2.5 מיליארד בבניית 20 בנייני היי-טק אזורי תעשיה וקניון בבית שמש
12/01/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
"מגדלי נעימי" זכתה במכרז מתחם מסובים
אלעזר לוין
תשלם לבזק 497 עד 550 מיליון שקל * החברה, בשליטת מיכאל נעימי, גברה במכרז על אמות, עזריאלי וגב-ים
לרשימה המלאה

מרתפי ענק נבנו ללא היתר
בניית הקניון בנתניה החלה ב-2015 והסתיימה לפני יותר משנה. אולם הוא סגור עד היום, כי לא קיבל טופס 4. הבעיה היא, ששני מרתפי חניה גדולים, בני 11,000 ו-13,000 מ"ר נבנו ללא היתר. לכן אי-אפשר לקבל טופס 4, וממילא אסור לפתוח ולנהל בו עסקים.
ב-13 ביולי 2016 הוציא מהנדס העיר נתניה צו הפסקה מינהלי, שהורה על הפסקת העבודות במרתפים. בארבעת החודשים לאחר מכן ביקר במקום 12 פעמים פקח מטעם העירייה, וגילה כי העבודות נמשכו למרות הצו, ובניית אחד המרתפים אף הושלמה. כל זה הביא להגשת תביעה משפטית נגד חברת מגדלי נעימי, נגד מיכאל נעימי אישית (וכן נגד שני אנשים מחוץ לחברה) בבית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה. בחודשים מרס, יוני ונובמבר אשתקד נערכו שלושה דיונים מקדמיים.
בינתיים גילו פקחי העירייה, שבין מאי לאוגוסט אשתקד נכנסו לקניון שלושה עסקים, 280 מ"ר, סך הכל. הדבר אסור כאמור, כי אין טופס 4. כתוצאה מכך הגישה הפרקליטות כתב אישום מתוקן, שבו דיווחה גם על כך.
נעימי אמר בבית המשפט, באמצעות עורכי דינו: "החניון סגור כי אין טופס 4. נגרמו לי נזקים בעשרות מיליוני שקלים. שוכרים שאינם יכולים להיכנס הגישו תביעות במיליוני שקלים".
מהפרוטוקולים של הדיונים עולה, עם זאת, שיש מגעים בין היזמים לעירייה לפתור את הבעיה. בראיון ל-News1 אומר נעימי, כי לדעתו יימצא פתרון "בתוך חודש חודשיים", ואז יקבל את טופס 4. ויוכל לאכלס. נכון להיום, נמשכים ההליכים המשפטיים. שמיעת הראיות תתחיל ב-30 באפריל.

"מי זו חברת מגדלי נעימי" – שאלו השבוע רבים, כאשר פורסם שהחברה הלא-ידועה יחסית גברה על קבוצות נדל"ן מובילות, בהן עזריאלי וגב-ים, והיא רוכשת מבזק מתחם בצומת מסובים, ב-497 עד 550 מיליון שקל. ב-News1 פורסם כמעט מיד, כי מדובר ביזם הנדל"ן מיכאל נעימי [ראו משמאל]. הוא לא מוכר וידוע כמו המתחרים האחרים, ובכל זאת גבר עליהם.

נעימי יוכל לבחור בין שתי אפשרויות: לשלם לבזק 497 מיליון שקל בתוך זמן קצר, או לשלם 166 מיליון שקל במזומן בתוך זמן קצר, ולדחות את פירעון היתרה, 331 מיליון שקל, לחמש שנים עד סוף 2022. במקרה זה, יהיה עליו לשלם לבזק 53 מיליון שקל נוספים, שבזק מגדירה כ"הכנסות מימון", והם שווי-ערך לריבית של כ-3% לשנה, בממוצע. הדחייה תתן לנעימי "מרווח נשימה" לגייס את הכספים, אך תגדיל את השקעתו/הוצאותיו בעשרות מיליוני שקלים.

מה תבנה?

נעימי: "פארק טכנולוגיה עילית ובנייני משרדים, ולידם מרכז מסחרי, סך הכל 350 אלף מ"ר. בפארק יהיו כ-20 מגדלים בני 15,000 עד 20,000 מ"ר כל אחד. יהיו כמובן גם חניונים גדולים".

כמה תהיה ההשקעה, לא כולל המגרש?

נעימי: "כ-2.5 מיליארד שקל".

מהיכן תממן?

נעימי: "הבנייה תהיה בשלבים, במשך שנים. אשקיע כמה מאות מיליוני שקלים בשנה. 33% מההשקעה ימומנו מהון עצמי, שמקורו בין היתר ברווחים מהשכרת המיזמים האחרים שלי [ראו בהמשך]. 67% ימומנו מהלוואות בנקאיות".

האם יש לך שותפים?

נעימי: "לא. חברת מגדלי נעימי היא בבעלותנו" [בזק הודיעה, כי העסקה תהיה בתוקף גם עם חברה אחרת, כל עוד מגדלי נעימי מחזיקים לפחות 51% ממניותיה. במילים פשוטות, אפשר לקחת שותף].

"בזק תשכור 35,000 מ"ר"

מי יהיו השוכרים?

נעימי: "אנחנו נמצאים במגעים עם בזק. התוכנית היא, שבזק תשכור 35,000 מ"ר משרדים, ועוד חניון ענק בן 45,000 מ"ר, ובו 1,200 מקומות חניה. היא תעביר למקום את משרדיה מקניון עזריאלי. בזק תשלם דמי שכירות של 25 עד 30 מיליון שקל בשנה, כולל דמי ניהול ותשלום בעבור החניונים".

כמה תשלם בזק למ"ר בנוי?

נעימי: "על-פי חישובינו, ינועו דמי השכירות למ"ר משרדים בין 50 ל-55 שקל למ"ר לחודש, כולל העמסה יחסית של שטחי החניונים".

בזק משלמת כיום, במגדלי עזריאלי בתל אביב, כ-100 שקל למ"ר לחודש, ואולי יותר. ברור, שכדאי לה לעבור לצומת מסובים. שוכרים אחרים, שישכרו שטחים פחות גדולים, ישלמו קצת יותר.

האם אפשר יהיה להרוויח, לאור דמי שכירות נמוכים מצד אחד, ופירעון הלוואות גדולות מצד שני?

נעימי: "על-פי חישובים שעשינו, יניב המיזם רווח, אומנם קטן".


נעימי אומר שיש כבר מגעים עם שוכרים-בכוח נוספים. הוא לא הזכיר שמות. לדבריו, המיקום מעולה, קרוב לתל אביב וליד כבישים ארציים. נראה, שנעימי הביא זאת בחשבון כאשר הסכים לשלם בעד המתחם עשרות מיליוני שקלים יותר מההערכה המוקדמת של בזק לגבי מחיר המכירה הצפוי.

לאור כל זאת, חשוב לדעת מהם עסקיו של נעימי, שמהם הוא מקווה לממן חלק מההשקעה הגדולה. הוא בן 46, תושב ירושלים. עסקה גדולה ראשונה עשה החל בשנת 2009, כאשר בנה אזור תעשיה גדול –100,000 מ"ר כדבריו בראיון - באזור התעשיה הרטוב, ליד בית שמש.

מאין הקרקע?

נעימי: "רכשנו שני דונם ראשונים ממינהל מקרקעי ישראל (כשמו אז) בספטמבר 2007, שילמנו כ-640 אלף שקל, כולל פיתוח, לא כולל מיסים. שלושה מתחרים הציעו עוד פחות. לא היו הוצאות פיתוח. אחר כך קניתי מגרשים סמוכים מפרטיים".

נעימי אינו מפרט את דמי השכירות שהוא גובה במיזמים שלו, ואומר כי בתור חברה פרטית הוא אינו חייב למסור נתונים עסקיים מעין אלו. "בנוסף" – הוא אומר – "אם חלק מהשוכרים יגלו, ששכניהם משלמים דמי שכירות נמוכים יותר, הם ימחו".

איך הגעת לבניית הקניון?

"תוך כדי ביקור בבית שמש, הכרתי ובדקתי את העיר. הגעתי למסקנה שיש הצדקה כלכלית לקניון גדול. ב-31 במאי 2009 זכיתי במכרז נוסף של המינהל. רכשתי שני מגרשים, כ-11.5 דונם שניהם יחד, המיועדים למסחר ולמוסדות. שילמתי 9.6 מיליון שקל".

זו הייתה עסקה מוצלחת, כי שמאי ממשלתי העריך את שווי המגרש ב-16.5 מיליון שקל. בנוסף, לא היה תשלום בעד הוצאות פיתוח.

כמה השקעת בקניון?

נעימי: "150 מיליון שקל, כולל מע"מ והוצאות פיתוח". נעימי, שוב כבעל חברה פרטית, אינו מפרט את הוצאות המימון.

מי השוכרים?

נעימי: "רשת המזון אושר-עד היא השוכר הגדול ביותר, 5,000 מ"ר. שוכרים אחרים הם רשתות ועסקים פרטיים".

שלושה מגדלי משרדים הושכרו למוסדות

מה הלאה?

נעימי: "בניתי שלושה מגדלי משרדים מעל הקניון. שטחם הכולל 12,500 מ"ר. מאחר שהמגרש השני מיועד כאמור למוסדות, הושכרו שטחי המשרדים לגופים ציבוריים, כמו עיריית בית שמש, קופת חולים מכבי וקופת חולים מאוחדת".

באותה עת, דיבר נעימי על הקמת קניון שני, בנתניה. ואכן, ב-26 במרס 2012 החליטה ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל למכור ל"מגדלי נעימי" מגרש בן 26.3 דונם בקריית השרון שבמזרח נתניה. מגדלי נעימי שילמה בעד המגרש 57.6 מיליון שקל, מתוך זה 39.6 מיליון שקל הוצאות פיתוח. בנוסף, שילמה מע"מ ומס רכישה. מגדלי נעימי הייתה היזם היחיד שהגיש הצעה למכרז.

הליכי התכנון והאישורים נמשכו, כמקובל בישראל, שנים. לבסוף אושרה בניית קניון בן כ-25,000 מ"ר שטח מניב. התב"ע אושרה. בניית הקניון הסתיימה לפני יותר משנה. במקביל, נחתמו חוזים עם שוכרים שונים. אולם הקניון עומד עד היום סגור ושומם. מדוע? ראו משמאל.

חפש את האישה

ב"מגדלי נעימי", יותר מאשר במיזמים רבים אחרים, צריך לחפש את האישה. כרמית נעימי (43) היא מנהלת הכספים של החברה ומעורבת בכל עסקיה. השניים נפגשו לפני כ-20 שנה, כאשר מיכאל הגיע לביקור בסניף בנק, ועיניו צדו את הפקידה היפה. "כבר בפגישה הראשונה הצעתי לה נישואין" – סיפר.

היום הם מתגוררים בירושלים, עם הבנות, רותם (18) וסתיו (14). כרמית שותפה לעסקים ולפעילות. בסוף היום היא חוזרת הביתה. "אז, אני הופכת חזרה לאימא, וזה הדבר החשוב ביותר בחיים", היא אומרת. כשבעלה יתחיל לבנות יחד איתה את הפארק בצומת מסובים, יהיה לה אולי פחות זמן בשביל הבית.

תאריך:  12/01/2018   |   עודכן:  15/01/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי היזם הרוכש מתחם ענק מבזק
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מבנה כוכבים חזק בימים האחרונים עודד חברות ורומנטיקה, גם בסביבת עבודה. אלה מכם העוסקים בעיצוב וב"סטיילינג" קיבלו ויקבלו תוצאות טובות. ההשפעה תהיה עד 14.01, אבל כוחו של המבנה חזק מאוד ויעזור להזדמנויות עסקיות, למפגשים שייתכן מאוד שהמתח המיני ילווה אותם, וכדאי להזכיר לכם לשמור על איפוק כדי שאיש מהצדדים בתוך המו"מ לא ילך להתלונן על הטרדה מינית (כן, אני כותבת את זה בציניות).
12/01/2018  |  טובה ספרא  |   כתבות
כמה רשמים מעשרה ימים בוושינגטון הקפואה אך המרתקת: החל מפחד הטרור שנפל על העיר, דרך גורלם של בתי כנסת, עבור בכמה קווי אופי מצחיקים/מרגיזים וכלה בתושבי העיר
עצמות רבות של מריון מצוי, מכרסם שכיח ביותר בארץ שאורכו לא עולה על 15 ס"מ, שהתגלו בשדות החקלאיים הקדומים של הביזנטים בנגב, מהווים את העדות הביולוגית הראשונה להיקף החקלאות שפרחה בצפון הנגב לפני כ-1,500 שנים וצבעה חלקים ניכרים ממנו בירוק.
11/01/2018  |  מירב ארד  |   כתבות
"מה לא היה ברור במה שאמרתי? את/ה באמת לא מבין/מבינה"?, שאלות כל כך מוכרות לכולנו, אך למרות ההכרות הענפה וה"ידידות" רבת השנים, אנחנו לא תמיד מצליחים לתת את התשובות הנכונות.
11/01/2018  |  הראלה ישי  |   כתבות
המחאות באירן מציגות דילמה עבור הנשיא רוחאני. הוא רוצה להקל על סבלם של התושבים, אך כפוף למשטר. למרות שהמילה האחרונה היא של ח'מנאי, רוחאני עדיין יכול לפעול
11/01/2018  |  אריאל י' לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
איתן לסרי
איתן לסרי
ברשימת החומרים שאסר ארדואן: פרופילים וכבלים מאלומיניום, מנחושת, פרופילים מפלדה, חומרים המיועדים לקונסטרוקציות בנייה, כבלים חשמליים, זכוכית המיועדת לבנייה ועוד    ענף הבנייה צפוי לשל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il