|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

שישה בשישי

הפוך, גוטה, הפוך

בניגוד למה שאומר סלים ג'ובראן, "התקווה" היא גם ההמנון של הערבים בניגוד לטענות של אלשיך ולפידות, הבעיה עם מח"ש היא חוסר מעש בניגוד לתיאור בתקשורת, ברק כהן הוא עבריין חסר מעצורים בניגוד למה שסבור הרב הראשי, עדיין יש לנו בעיה של בצורת חמורה בניגוד לקריאות המתלהמות, חשוב מאוד להמשיך לבקר בפולין בניגוד למה שרגילים לחשוב, הכחשת שואה חמורה מתרחשת אצלנו
02/02/2018  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
מה זה אומר עליך?

ועוד שניים קטנים
לרוני אלשיך: מי שראויה לאמפתיה וצער היא קורבן ההטרדות המיניות של רוני ריטמן, שאותו היית צריך לזרוק מזמן מהמשטרה, ולא הטיפוס הזה. מה אנחנו צריכים להסיק עליך ועל סולם הערכים שלך?

לתקשורת: את אורן חזן צריך להחרים ולא לדווח על-אף אחת מההתגרויות הילדותיות שלו. כל מה שאנחנו עושים זה לתת לו פרסום בחינם, ויש בליכוד מספיק אנשים שזה רק מעודד אותם לתמוך בו.


ההמנון
ממלכתי, לא פרטי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

כאשר הושבע אשר גרוניס לנשיא בית המשפט העליון, שמנו לב – גיא פלג ואני – שהשופט סלים ג'ובראן אינו שר את "התקווה". לא שוחחנו על כך ולא תיאמנו זאת, אך אני התייחסתי לכך ב-News1 ופלג עשה זאת באותו ערב בחדשות ערוץ 2. ג'ובראן קיבל גיבוי כמעט מקיר לקיר, אך דעתי לא השתנתה – כמו גם דעתו של ג'ובראן, אותה הביע השבוע בהרחבה.

לאחר זמן מה יצא לי לשאול אותו, מה ההבדל בין "התקווה" לבין המגן דוד והטלית שבדגל המדינה והמנורה שבסמל המדינה, המצויים בכל אולם משפטים, ושהם הרבה יותר יהודיים מאשר מילותיו של נפתלי הרץ אימבר. ג'ובראן, מנומס ונעים הליכות כדרכו, השיב: "הדגל והסמל נמצאים שם; את ההמנון אני צריך לשיר בפועל". תשובה מכובדת, אך ממש לא משכנעת.

ישראל היא מדינה יהודית ובלי זה אין לה זכות קיום. לכן, כל סמליה הריבוניים יהודיים במובהק והם מחייבים את כל אזרחיה. God save the Queen הוא גם המנונו של בריטי התומך בביטול המלוכה. ההמנון האמריקני מייצג גם אסיר, למרות שמבחינתו אין זו the land of the free. מה שיכול האדם הפרטי סלים ג'ובראן לעשות באירוע פרטי, שונה לחלוטין ממה שמחויב השופט סלים ג'ובראן לעשות באירוע ממלכתי. אותם הדברים אמורים בשופט ג'ורג' קרא, שגם הוא לא שר "התקווה" בבית הנשיא, ובכל בן מיעוטים הנושא בתפקיד רשמי ומשתתף באירוע רשמי. מי שאינו מוכן לעשות זאת – ספק אם הוא ראוי לקבל תפקיד מהמדינה שאת המנונה הוא מסרב לשיר.

המחלקה לחקירות שוטרים
75% נסגרו אחרי חקירה עמומה או ללא כל חקירה

לדוברת המשטרה, מירב לפידות, היו השבוע טענות כלפי המחלקה לחקירות שוטרים – זו שהבוס שלה, רוני אלשיך, מנהל איתה מערכת יחסים קרירה במיוחד מאז שנכנס לתפקידו. אבל הטענות האמיתיות לא צריכות להיות כלפי עשיית יתר של מח"ש, אלא בדיוק להפך: על עשיית חסר. ואת זה ניתן ללמוד מהנתונים של מח"ש עצמה.

בשנת 2016 קיבלה המחלקה 3,140 תלונות. 2,367 מהן – 75%! – נסגרו לאחר בדיקה ראשונית עמומה או ללא בדיקה כלשהי. מבין 773 התיקים שנחקרו, ב-110 הומלץ להעמיד את השוטרים לדין פלילי וב-128 נוספים הומלץ על דין משמעתי. מבקר המדינה, יוסף שפירא, קבע בשנה שעברה, כי קיימים כשלים משמעותיים בטיפול בתלונות על אלימות שוטרים ואין מיצוי מספק של חקירתן. לצד זאת, בכמה מקרים זיכו בתי המשפט נאשמים באלימות כלפי שוטרים, לאחר שהתברר שהתלונות בכיוון ההפוך כלל לא נבדקו.

הסניגוריה הציבורית סיכמה בצורה נכונה את המצב: "אלימות של שוטרים כנגד אזרחים היא תופעה שאין להשלים עימה במדינה דמוקרטית. מצב בו תלונות של אזרחים בנושא זה לא נחקרות עד תום, משדר מסר בלתי ראוי לאזרחים ומביא לאובדן האמון שלהם במערכת. אי-מיצוי החקירה משדר גם מסר בעייתי לשוטרים אלימים, כאילו המדובר בהתנהגות שניתן לעבור עליה לסדר היום".

אבל ללפידות ולאלשיך יש טענות הפוכות נגד מח"ש. תבינו לבד מה זה אומר עליהם, על המסר שהם מעבירים ועל הארגון שבצמרתו הם עומדים.

ברק כהן
עבריין, לא פעיל חברתי [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

אם להאמין לאתרי וואלה והארץ, ברק כהן נענש משום שכתב שיר נגד שוטר. ממש סתימת פיות נוסח מדינות אפלות: דיברת נגד שוטר? תועמד לדין, תיקנס, תחויב לפצות אותו, אולי אפילו תישלח לכלא. ואם אתה עורך דין (כמו כהן) – אתה גם עלול לאבד את רשיונך. והכל בגלל שיר נגד שוטר.

האמת שונה מאוד. כהן ניהל במשך שנה מסע שיימינג אינטרנטי נגד אלון חמדני, רכז מודיעין של המשטרה. כתב האישום נגדו מנה תשעה פרסומים כאלו, שהשיר היה רק אחד מהם, אשר בוצעו ב-2014-2013 – כולל לאחר שכהן כבר נחקר באזהרה בשל מעשיו. לא נחזור על הדברים; נאמר רק שהם כללו גידופים גסים, השמצות קשות ואפילו איומים. כהן לא הכחיש את הדברים, וטען שהם היו לגיטימיים. בית המשפט לא קיבל את טענותיו והוא הורשע. ביחס למעשים שביצע, עונשו קל מאוד – עד כדי גיחוך.

כהן איננו "פעיל חברתי", כפי שהוא אוהב להכתיר את עצמו וכפי שכמה מאמצעי התקשורת מכנים-מחבקים אותו. הוא פרחח משולח רסן וחסר מעצורים, וכעת גם עבריין מורשע – וזה עוד לפני התיק הגדול באמת, של ההטרדות האיומות שלו נגד ראשי הבנקים. גם שם כהן לא כופר בעובדות, אלא אומר שמדובר במחאה לגיטימית; נחיה ונראה. אבל להגיד שמדובר בפעיל חברתי תמים שבסך-הכל כתב שיר – זהו סילוף מכוון. ולמרבה הצער, הוא ממש לא היחיד בנוף התקשורתי שלנו.

התפילה לגשם
שנה אחת לא מפצה [צילום: דייוויד כהן, פלאש 90]

כמה ימים גשומים ואף סוערים הספיקו לרב הראשי דוד לאו להנחות את בתי הכנסת לצמצם את אמירת התפילה הנוספת לגשמים. אם היה קורא קצת את דברי אנשי המקצוע, היה הרב לאו מבין שצריך בדיוק את ההפך: להתפלל יותר בעוצמה ליותר מים. מאז 2013 לא ירדה בישראל באף שנה כמות הגשמים הממוצעת, אמר ל-ynet ד"ר עמיר גבעתי מרשות המים, ולכן "מבחינת המאגרים אנחנו בבצורת. חודש אחד או שנה אחת לא מפצים על מחסור גדול. יש שיפור, עדיין לא מהפך".

גבעתי הסביר, כי משק המים התחיל את החורף הנוכחי במצב רע מאוד. בחורף רגיל אמור מפלס הכנרת לעלות ב-1.6 מטרים, ובשבוע שעבר התווספו 20 ס"מ בלבד. המפלס נמצא כמטר מתחת לקו האדום התחתון, וחמישה מטרים מתחת לקו האדום העליון. "אם פברואר לא יהיה גשום לפחות כמו ינואר, שוב נחזור למצב של התייבשות ובצורת. האופטימיות במקום, אבל אנחנו לא חוגגים יותר מדי בגלל אירוע אחד". אז המומחים לא חוגגים, אבל הרב הראשי – כן. לא יזיק לכבודו אם יבדוק קצת יותר לעומק, במיוחד בנושאים מקצועיים בהם אין לו שום הבנה.

המסעות לפולין
הם מכחישים? אנחנו נמצאים [צילום: פלאש 90]

אחת התגובות הנסערות לחוק הפולני בנושא השואה הייתה קריאה להפסיק את נסיעת משלחות הנוער למדינה זו. על החוק עצמו כבר עמדתי בתחילת השבוע, וכעת אבקש להתייחס רק לקריאה הזאת.

קיימת מחלוקת חינוכית אמיתית בנוגע לנסיעות אלו, ושתי הדעות לגביהן לגיטימיות. כמי שביקר כמה וכמה פעמים באתרי השואה בפולין, כולל במצעד החיים וכולל עם משלחת תלמידים, אני משוכנע לחלוטין שהביקורים הללו חיוניים. מוזאונים וסרטים – חשובים ככל שיהיו – אינם מתקרבים בכלל לעוצמת הידע והחוויה שסופגים בשטח. הרבה מאוד תלוי כמובן במידת הארגון, בתכנים ובמשמעת; אם הללו נעשים ברמה נאותה – הביקורים בפולין מותירים על רבים רושם בל יימחה. זוהי כאמור דעתי, ויש אנשים מכובדים – כולל מחנכים ותיקים – הסבורים אחרת, ודעתם ראויה בהחלט להישמע.

אבל את הדיון על הנסיעות יש לקיים במנותק מהוויכוח עם פולין, עמה וחוקיה. הטיעון לפיו "לא צריך לתת להם כסף" הוא אווילי. אושוויץ נמצאת בפולין, גם ורשה, גם לודז' וגם טרבלינקה. אין בשום מקום בעולם אתרים כלשהם שמתקרבים לעוצמה ולחשיבות של האתרים היהודיים בפולין. אז הפולנים עושים כסף. זאת הבעיה? תסתכלו על זה בצורה הפוכה: בלי הביקורים בכל האתרים הללו, לא יהיה תקציב ולא יהיה תמריץ לשמר אותם ולתחזק אותם – וממשלת פולין עושה את כל זה בעצמה ואינה גובה אף זלוטי בכניסה לאתרים. ועוד מבט הפוך: הם מכחישים? אנחנו נמצאים. הם משכיחים? אנחנו מזכירים.

הכחשת שואה
השוואות מופרעות ומופרכות [צילום: דוברות המשטרה]

ועוד בשולי הסערה הפולנית. הבעיה האמיתית והגדולה ביותר של זילות השואה נמצאת כאן, אצלנו, בישראל. ההשוואות המופרכות והמופרעות לשואה, הן-הן הבעיה שחייבים להתמודד איתה. ולא רק משום שמדובר בביזוי הקורבנות (ראו את הכתובות שהתגלו השבוע בכביש הערבה), אלא משום שמדובר במתן חומר והצדקה למכחישי שואה.

למשל: ישראלים אומרים שגירוש מסתננים הוא כמו גירוש יהודים בשואה. כל בר-דעת יודע שמגרשים אותם על-פי החוק הבינלאומי למדינה שהסכימה לקלוט אותם, לאחר שנכנסו לשטח ישראל בניגוד לחוק. אז מי ששומע את זה מסיק, שזה מה שעשו ליהודים: שהם נכנסו לפולין או לגרמניה או להונגריה בניגוד לחוק, ושגירשו אותם משם בהתאם לחוק ושזה הדבר הכי גרוע שעשו להם. השמדה? מה פתאום. כמו שישראל לא משמידה את הסודנים, כך הגרמנים לא השמידו את היהודים.

ועוד דוגמה: ישראלים אומרים שהסגר על עזה הופך אותה למחנה ריכוז. השומע שיבדוק, ימצא שבעזה יש שלטון שבחרו התושבים ואשר מנהל מלחמה בלתי פוסקת נגד ישראל, תוך שהוא מנצל לשם כך סיוע הומני, בתי ספר ובתי חולים. המסקנה תהיה, שזה מה שהיה בדכאו ובברגן-בלזן: היהודים שנכלאו שם היו אויביה של גרמניה, הם ניהלו מלחמה נגדה מתוך המחנות והשתמשו בילדים ובחולים כמגנים אנושיים.

נגד השקרים הגסים הללו, שבאים מתוכנו, אנחנו צריכים להילחם בכל העוצמה. אמירות שכאלו חייבות להיות עבירות פליליות, ולו רק משום שאנחנו לא יכולים לצאת נגד הכחשות שואה של אחרים, בעוד אצלנו הן נעשות בריש גלי ואין פוצה פה ומצפצף.

תאריך:  02/02/2018   |   עודכן:  02/02/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפוך, גוטה, הפוך
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רון ה.
2/02/18 15:02
2
צבי מרחב
2/02/18 17:43
3
אלטע קאקער
4/02/18 16:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
ישראל ביקשה מפולין (יום ה', 1.2.18) לדחות את ביקורו המתוכנן בישראל של ראש המועצה לביטחון לאומי, לאחר שבשעות הבוקר אישר הבית העליון של הפרלמנט הפולני את "חוק השואה"- האוסר להתבטא באופן שיטיל על העם הפולני אחריות לפשעים שנעשו במלחמת העולם השנייה.
01/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף (יום ה', 1.2.18) את תוכנית הבידור ארץ נהדרת של זכיינית השידור קשת (ערוץ 12).
01/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
הביקורת על המסעות של בני נוער לפולין והאופן שבו משתתפים ישראלים ב"מצעד החיים" לא הביאה עד כה לשינוי. ישראלים ממשיכים לנסוע במשלחות לפולין ולהפגין התנהגות של מנצחים, כאילו ניצחה ישראל במלחמת העולם השנייה - הרי גם מטוסי חיל-האוויר כבר טסו בשמי אושוויץ. את מקום הטלית תופס דגל ישראל בטקסים ובאירועים למיניהם. עתה, בעקבות חקיקת "חוק השואה" בפולין, סוף-סוף מתחילים לחשוב על עצירת המסעות לפולין, אך לאו-דווקא מן הסיבות נכונות.
01/02/2018  |  משה צימרמן  |   מאמרים
סוג של צדק היסטורי נעשה בימים אלה במדינת ליטא שבמזרח אירופה: ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הגיע לעיר קובנה, כדי להצדיע לקונסול היפני ששירת בעיר בשנים 1938-40, והציל אז מן התופת הנאצית כרבבת יהודים.
01/02/2018  |  מנחם רהט  |   כתבות
ג׳וליוס יודע את כל מחזור התפילה בעל פה. רבים יגידו שאין זה ממש שימושי, אך אותי זה מרשים כל פעם מחדש, שכן ג׳וליוס תמיד שורה אחת קדימה מהחזן, והספר בידו סגור לחלוטין.
01/02/2018  |  ארי בוסל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
ישראל העניקה מתנה לאנטישמים  /  עומר כרמון
הוריתי לשגרירת ישראל להביע מחאה   /  עומר כרמון
ממשלת סעודיה: אסור להכחיש את השואה  /  עומר כרמון
פולין וההשמדה  /  אפרים הלפרין
ירושלים איננה ברלין  /  איתמר לוין
ביטול, רק ביטול  /  יצחק מאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il