מגמה מבורכת
בצד המגמה המבורכת, הרווחת במשרדי הבריאות והרווחה, במיוחד בעשור האחרון, לשילוב בעלי מוגבלויות בקהילה, ראוי לברך את הגופים הממלכתיים והתעסוקתיים שהרימו את הכפפה לקידום החברתי, התרבותי והכלכלי של האוכלוסייה המוגבלת. וכך היא משתלבת בתחרויות ספורט ובגלריות שונות מציגים יצירות אומנות שלה. יתר על כן, יותר ויותר עסקים וחברות (בזק, קפה ארומה ועוד) משלבים אותה בעבודה.
לאחרונה גם הרשות לשירות לאומי ואזרחי, בראשות שר שלום ג'רבי, נרתמה אף היא לא רק לגייס בעלי מוגבלויות לשורותיה, אלא גם לדאוג להם לתעסוקה לאחר שחרורם. צעדים מבורכים אלה תורמים לא רק לקהילה מיוחדת זו, לקידומה ולהבטחת רווחתה וזכויותיה. לא פחות הם מסייעים בניפוץ סטיגמות, רתיעה ודיעות קדומות כלפי הקהילה. כל הכבוד!
שוטרים טובים יותר
בניית שכונה מיוחדת לכוחות הביטחון אינה המצאה ירושלמית. היא קיימת זה מכבר בראש העין ועוד. אולם אין ספק, בעיר כמו ירושלים, שֶׁבָּה הרגישות הביטחונית גבוהה, יש לשכונה קהילתית זו לשוטרים ערך מוסף.
המגורים בעיר, שבה השוטרים הופכים לחלק בלתי נפרד מהווייתה ונופה, זמינים ומכירים אותה היטב על המרקם האנושי, החברתי, האתני והביטחוני שלה, תגביר את המוטיבציה שלהם ואת יעילותם בעבודה. היותם תושבי העיר תחזק את ההיכרות איתם של האזרחים ואת האמון בהם ובמערכת בכלל. וכך הן השוטרים והן אזרחי העיר יֵצאו מוּרווחים. וּבא לביטחון הבירה גואל.
נהגים אלימים
כל הכבוד לקמפיין "לא נותנים לאלימות לעלות לאוטובוס" המעטר את דפנות האוטובוסים מבחוץ של
אגד. יש להניח שהפרסומת פונה, בצדק, אל ציבור הנוסעים.
אולם, למרבה הצער, המציאות מוכיחה כי גם הנהגים לא תמיד חפים מפשע, ולא אחת מפגינים חוסר אדיבות ותוקפנות כלפי נוסעים תמימים. כך, בצד נהגים אדיבים, המקפידים גם על חוקי התנועה, נמצא נהגים גזעניים, הפוגעים למשל באתיופים בגלל צבע עורם, או שופכים את זעמם על נוסעים מזדמנים ומשתוללים באוטובוס ועל הכביש. הם ממש רחוקים מלהצדיק את הסיסמה של החברה "טוב שההגה בידיים של אגד", הגורמת ללא פחות מהרמת גבה.
יש לקוות שהנהלת החברה לא שוכחת לטפל גם בנהגים, כדי למנוע הישנות תופעות בלתי נעימות אלה בעתיד, הפוגעות בשירות הציבור וגם בתדמית החברה.
מתהפכים בקברם
מטרידן הנשים הסידרתי וּמנהל כת, עזרא שיינברג. אחרי מעשיך המבישים, שנחשפו לאחרונה, ושעליהם נשלחת לכלא למאסר ממושך, נשאלת השאלה: באיזו זכות נתלית באילנות גדולים, כשקראת למוסדותיך בשם הנכסף "אורות האר"י"? ביישת אותם ואת דרכם הנעלה.
דומה שהאר"י המקובל הקדוש מצפת, ואפילו האורות הרוחניים, מתהפכים בקברם כשהתהדרת בשמם, בעוד בסתר ניאפת, תוך ניצול מרותך והכריזמה שלך ששבתה את קהילתך, ועברת על דיבר מרכזי מתוך עשרת הדיברות, שניתנו במעמד הר סיני.
בגירסה היהודית, על משקל ד"ר ג'קיל וּמיסטר הייד, האתה זה רב חושך וּמר אור?