|   15:07:40
דלג
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

זאת הדמוקרטיה הישראלית שמדממת

ערימות השנאה נגד נתניהו, שהצטברו פה רק השבוע, יכולות להבעיר את כדור-הארץ כולו השמאל הישראלי היה מוכן לבלוע את הפסדיו בבחירות, כל זמן ששאר מוקדי הכוח - במערכת המשפט, באקדמיה, בתרבות ובצבא - נותרו בידיו
25/02/2018  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   תגובות
למה הפוקוס רק עליו? נתניהו [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]


אני יודע שחלק מהקוראים מתהלך שפוף, מרגיש שגנבו את בחירתו. קשה להישאר שווה נפש לנוכח צהלולי השמחה של אויבי נתניהו, קשה לחשוב שנוכל כמו אלדד יניב ירחץ בניקיון כפיו ומלאכתו המלוכלכת נעשית בידי רשויות החוק, אבוי לבושה.

ערימות השנאה נגד נתניהו, שהצטברו פה רק השבוע, יכולות להבעיר את כדור-הארץ כולו. זו פתולוגיה קוסמית, ששורשיה מגיעים עד לתקופת העלייה השנייה ויחסי היריבות שפיתחו החלוצים המהפכנים (אבותיו הרוחניים של השמאל הישראלי כיום) מול אנשי העלייה הראשונה והיישוב הישן (אבותיהם הרוחניים של הציונות הדתית, החרדים והימין הרוויזיוניסטי).

השמאל הישראלי היה מוכן לבלוע את הפסדיו בבחירות, כל זמן ששאר מוקדי הכוח - במערכת המשפט, באקדמיה, בתרבות ובצבא - נותרו בידיו. מאז הבחירות האחרונות עושה רושם שמוקדי הכוח הללו הולכים ונשמטים באיטיות מבין ידיו. מערכת המשפט כבר אינה מונוליתית כפי ששומרי הסף רצו, משרד התרבות לא עומד דום לפני גאוני הרוח החד-פעמיים, מערכת החקיקה פועלת לטובת רעיונות השלטון, המכינות הקדם-צבאיות מעמידות דור לוחמים שלא עברו את האינדוקטרינציה של ארגוני השמאל, ורעיון המדינה הפלשתינית התפוגג.

כל הווקטורים הפוליטיים והתרבותיים התנקזו ב-22 השנים האחרונות - במיוחד בעשור האחרון - לאדם אחד: בנימין נתניהו. מנהיגי הימין האחרים טועים. אם הם חושבים שהחרב תיעצר רק על מפתן ביתו של יריבם. כיוון שניתנה רשות למשחית להשחית, שוב אינו מבחין בין צדיק לרשע. אם התעלול הזה יצליח ונתניהו ייפגע, הימין כולו ייפגע והשמאל יידע שהוא יכול לפגוע גם במנהיגים אחרים. לכן אסור להיכנע לפיתוי הנבצרות. אם חוק, אז עד הסוף.

לאורך השנים, ובמיוחד עם התפתחותן של הפרשיות האחרונות, בלטה הרעה החולה, שעלולה לערער כל משטר דמוקרטי נבחר: האכיפה הסלקטיבית. קשה להימנע מהרושם שיד המשטרה והפרקליטות קלה על הדק החקירה, בכל פעם שנראה שיש חיבור כלשהו - אמיתי או מדומיין - לראש הממשלה. לא עובר זמן רב ומייד נפתחת חקירה.

לעומת זאת, לא נפתחה שום חקירה ביחס ל-43 חברי הכנסת שתמכו בחוק נגד ישראל היום. החוק הזה היה שווה עשרות ואולי מאות מיליונים לידיעות אחרונות. מדוע המשטרה לא בודקת את יחסי התן וקח בין הח"כים האלה לבין "הסיקור החיובי" שקיבלו ב"ידיעות" לאורך שנים, בתמורה לכאורה לתמיכתם בחוק התועבה הזה? לפחות מחצית מחברי הכנסת של "יש עתיד" תמכו בחוק הזה. והינה, בתקופה הקצרה של כהונת הממשלה הקודמת, פחות משנתיים, העבירו שלושה שרים של "יש עתיד" במצטבר 3.5 מיליון שקלים ל"ידיעות" בתמורה לתוכן שיווקי וכתבות אוהדות. הם ניסו להסתיר את העסקות הללו, אבל אולצו לחשוף אותן.

שר הרווחה דאז, מאיר כהן, ביצע עסקת תוכן בת 250 אלף שקלים עם "ידיעות". יעקב פרי, שר המדע אז, העביר 1.3 מיליון שקלים עבור סיקור חיובי ב"ידיעות". ושר החינוך דאז, שי פירון, העביר שני מיליון שקלים תמורת תוכן מערכתי חיובי ב"ידיעות" (וזה חוץ משישה מיליון שקלים שלשכת הפרסום הממשלתית קנתה מכלי התקשורת).

האם שמעתם על חקירה בנושא? וודאי שלא. מדוע?! להזכירנו, כמחצית מחברי הכנסת של "יש עתיד" תמכו בחוק שנוני מוזס רצה. אכיפה סלקטיבית? בוודאי. החקירות האלה לא יניבו כתב אישום נגד ראש הממשלה, אז לשם מה לטרוח?

הלאה. ציפי לבני בשבתה כשרת המשפטים(!) קידמה את חוק התועבה נגד ישראל היום בניגוד לחוות הדעת המשפטית של היועמ"ש של הכנסת. לטענתה, הייתה לה חוות דעת משפטית נגדית שקיבלה מלא אחר מאשר נוני מוזס בכבודו ובעצמו!

בנובמבר 2014 התארחה לבני בתוכניתה של רינה מצליח ושם נימקה את תמיכתה בחוק התועבה. היא חזרה על ההשמצה שלא מדובר בעיתון אלא ב"תעמולת בחירות ממומנת על-ידי מישהו שהאג'נדה שלו, בעיניי, מאוד בעייתית לעתידה של מדינת ישראל". היא הדגישה שהעיתון מקדם "השקפת עולם שבעיניי מנוגדת לאינטרסים של מדינת ישראל".

חשוב שנבין את חומרת הדברים; לדעתי, אפילו לבני לא הייתה מודעת אליהם. שרת המשפטים דאז ביקשה לפגוע בכלי תקשורת מרכזי, רק משום שהוא מקדם השקפת עולם אחרת משלה, שהיא הגדירה כמנוגדת "לאינטרסים של מדינת ישראל". אתם מבינים שזאת סכנה ברורה לדמוקרטיה, משום שלבני פתחה פתח לסתימת פיות של כל מי שלא מסכים עם דעתה. עכשיו, האם מישהו חקר את מערכת היחסים בין לבני לבין נוני מוזס ו"ידיעות"? האם לבני נשאלה בידי חוקרי המשטרה שאלות בנושא? אלשיך, מישהו? לא נתניהו, לא חוקרים.

העוול של האכיפה הסלקטיבית מתעצם עוד יותר כשאנחנו מתוודעים למה שהמשטרה מצאה אחרי שנה וחצי של חקירות בכל העולם. מה נשאר בסוף? סיגרים תמורת ויזה וחוק מילצ'ן. אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק. הטענה היא שנתניהו היה כה מסכן, עד שנזקק באופן נואש לסיגרים, ואלו ניתנו לו כשוחד כדי לסדר למילצ'ן ויזה, שכל ראש ממשלה היה מסדר לאדם שפעל לטובת המדינה. באשר לחוק מילצ'ן, הצביעות זועקת יותר. אם יאיר לפיד או אנשיו במשרד האוצר נפגשו עם מילצ'ן ביחס להארכת החוק, כיצד שאלה ששאל רה"מ בנושא, הפכה אותו למקדם הראשי של החוק? יתרה מזו, החוק לא חוקק, אז על מה המהומה?

ככלל, מי קבע שהמשטרה צריכה לאחוז בעמדה אפריורית נגד בנימין נתניהו? מדוע הגיעו החוקרים לרף המקסימלי האפשרי בהאשמות נגדו - פעמיים שוחד, בתיק 1000 ו-2000? לא יכול היה להיות מצב שהחוקרים היו חוזרים עם תמונה יותר מורכבת, ואז מאשימים רק בחלק, או מזכים לגמרי? כיצד אירע שחוקרי המשטרה קיבלו לגמרי את אשמת השוחד, וזה לאחר הדלפות בלתי פוסקות רק נגד רה"מ?

שימו לב, שהמשטרה התייחסה לאורך כל הדרך לנתניהו כאל פושע. היא בודדה את כל האנשים הקרובים אליו, הרסה את שמם ולמעשה פגעה במעגל הקרוב אליו. הפגיעה אינה רק בנתניהו, אלא באופן ניהול המדינה.

איך הגענו למצב שרשויות החוק מתייחסות לראש הממשלה הנבחר, ראש ממשלה מצוין, כאל סכנה למדינה? האם הוא העביר סודות מדינה לאויב, האם הוא הקים משטרה חשאית שגזלה מאיתנו את חופש הביטוי? האם הוא פתח במלחמה באופן חסר אחריות?

מה, לכל השדים והרוחות, גורם לחוקרי משטרה - שהם גם אנשים כמונו וכמוכם - להתייחס למי שבחרנו בו להנהיג אותנו, כאל אויב? אם זה לא מפחיד אתכם, כדאי שתתעוררו. לא נתניהו נדקר פה פעם אחר פעם ומדמם לנגד עינינו; זאת הדמוקרטיה הישראלית שמדממת, וכולנו באותה סירה.

פורסם במקור: ישראל היום (22.2.18)
תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זאת הדמוקרטיה הישראלית שמדממת
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כאלה !
25/02/18 13:09
 
אקסטרה כאלה
25/02/18 18:13
 
למגיב
25/02/18 21:48
 
איזה מחצבים
26/02/18 09:31
 
החוצב המתמיד
26/02/18 22:58
2
שלמה המגיב
25/02/18 13:51
3
הירונימוס
25/02/18 17:48
 
שוחר-שלום
25/02/18 21:17
 
בחרת ניק מתאים...
25/02/18 21:45
 
יוסי חושב שאתה טו
1/03/18 04:54
4
1 העם
25/02/18 18:05
5
דן ה
25/02/18 19:11
6
יעקב יעקב
25/02/18 20:06
7
שלום מהפכן
25/02/18 20:28
8
אזרחים מוטרדים
25/02/18 20:43
 
מ.אלקרייאף
26/02/18 10:23
9
יוסי מ.
25/02/18 23:50
 
ושוב - הכורדי
26/02/18 05:47
 
יוסי מ.
26/02/18 08:36
 
תודאה
26/02/18 10:18
10
מגיב ותיק
25/02/18 23:52
11
אפ
26/02/18 04:25
12
מיכל מירושלים
26/02/18 08:33
13
הכתבן מטעם
27/02/18 16:52
14
פועה
1/03/18 11:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתה אדוני המפכ"ל רוני אלשיך (להלן: "השועל"), חוקר בימים אלו את "פרשת" ה"פרסומים האוהדים והמחמיאים", לשרה ולביבי נתניהו באתר "וואלה"? אתה? הרי, אתה בדיוק - זה האחרון - שצריך או מוסמך לחקור "פרסומים אוהדים" בתקשורת. האחרון ממש. אתה, המעסיק בשכר מלא לא פחות ממאה דוברים! בחטיבת דוברות ("גולני"? "צנחנים"? "גבעתי"?) שבראשה עומד תת-ניצב (לא פחות) ומתחתיו דוברת משטרה בדרגת ניצב משנה (לא פחות) ומעליהם, עד לאחרונה ממש, מרחף לו יועץ תקשורת, חיצוני, בכיר, בשכר עתק, ליאור חורב שמו, בחוזה עבודה "שמן" בגובה של כשמונה מאות אלף ש"ח בשנה ( על חשבון הציבור - בחוזה - ספק מכרז פתוח - לארבע שנים!) כל זאת, על-מנת לזכות, אך ורק בתקשורת מחבקת, מלטפת ואוהדת. את זה בדיוק צריך לחקור.
25/02/2018  |  פנחס (פיני) פישלר  |   מאמרים
כשהייתי תלמיד כיתה ד', לקחו אותנו לטיול שנתי לטבעון ובית שערים. ליד פסלו האייקוני של השומר העברי אלכסנדר זייד, פגשנו את בנו גיורא. הוא סיפר לנו על אביו ועל ילדותו בארץ ישראל המנדטורית. הסיפור המעניין ביותר בעיני, והוא זה שנחקק בזכרוני, היה סיפור מילדותו של גיורא בכפר גלעדי. הוא היה בין אלו שראו במו עיניהם את הלוחמים המפונים מתל חי, וביניהם לוחם אגדי נוסף – יוסף טרומפלדור, אשר הובהל פצוע קשה מחצר תל חי לאחר קרב הגבורה שנערך שם, ונפטר בדרך. בזעם כבוש סיפר על כך שיש הטוענים כאילו טרומפלדור סיים את חייו בעודו פולט קללות ברוסית, בעוד לוחמי תל חי סיפרו כבר אז, בעת התרחשות האירועים, שטרומפלדור אמר את המילים "טוב למות בעד ארצנו".
25/02/2018  |  טל זהר  |   מאמרים
ישבנו בבית קפה ברחוב אבן גבירול בתל אביב ושוחחנו על ענייני דיומא. שמואל, שהגיע עם פול בטרמפ, התלונן על הנהג שלו. "הוא נוהג בזהירות, נותן לנהגים אחדים להידחק לפניו וכאשר עמד להחנות את המכונית, לא הפריע לנהג אחר לתפוס את החניה. חשבתי על זה והגעתי למסקנה שהוא נדיב. מציג דוגמה אישית של נהג שמוכן לוותר לאחרים". פול חייך לעצמו והסביר: "נכון, אני לא חושב שצריך להסתבך במריבה כדי להרוויח דקה או שתיים עם המכונית. לא כל דבר הוא סיבה למריבה". פול לא הגיב על המחמאה לו כאיש שנותן דוגמה אישית.
25/02/2018  |  יאיר דקל  |   מאמרים
רשעים וחסרי אחריות הם נציגי השמאל המוכנים לשרוף את המדינה כדי שביבי לא יעמוד יותר בראשה. אפילו צדיק אחד לא נמצא ביניהם שיצעק: "די... הגזמתם, חידלו! עד מתי"? יבוא יום וגם השמאל יהיה בשלטון ולא בגלל שאני מעוניין בכך, אלא בגלל שזו מהותה של הדמוקרטיה, בה מתבצעים מהפכים אחת לכמה שנים (ואני מקווה שזה לא יקרה לפני שימלאו לי 120) אך ביום שזה יגיע, זה מה שצפוי להתרחש:
25/02/2018  |  עמוס שנער  |   מאמרים
אדם מצווה לעשות. ליצור. לשנות. להטביע חותם. יערות מוריקים בלעדיו. אבל שדות אינם פורחים אלא אם כן הוא עושה. הים גואה, מביא חול לחופים, מכהה יבשות תהום מאליו, אבל אם אדם אינו עושה ספינות סוגרים אותו הימים באייו. יער לא צריך לשותף בבריאה. שדות כן. ים רועם במלואו לבדו, אבל בלא 'אז ישיר' אין בו פלא. השיר הוא שותף, כי בלא אדם ששר אין הבריאה כולה אלא מובן מאליו חסר מובן.
25/02/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il