|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

האם להפגש עם ג׳יי סטריט <br>

יהדות ארה״ב היום, זו שאינה שייכת לזרם האורתודוקסי, רחוקה הן מהיהדות והן מישראל מרחק יום מלילה
25/02/2018  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
מרחק גדול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שאל אותי חבר במשלחת המבקרת בלוס אנג׳לס האם זה נכון למשלחת רשמית של מדינת ישראל להפגש עם ג׳יי סטריט. הארגון ג׳יי סטריט הוקם כ״אלטרנטיבה״ לשדולה הישראלית בוושינגטון די סי, איפאק. אני מבין שאלטרנטיבה היא דבר ראוי, לדוגמה כשארגון נכשל במילוי תפקידו. אך תפקיד השדולה תמיד בוצע בצורה מעולה, כך שלא היה צורך שיקום גוף נוסף, מתחרה.

לכן היינו צריכים להקשיב היטב למה שג׳יי סטריט אמר, והעיקר הוא ש״איפאק לא מייצג את יהדות ארה״ב הצעירה, את דור ההמשך״. זו בדיוק הבעיה, וזו גם הסכנה. יהדות ארה״ב היום, זו שאינה שייכת לזרם האורתודוקסי, רחוקה הן מהיהדות והן מישראל מרחק יום מלילה. אכן יש ממשק - אותו רגע של דמדומים בין חשיכה לבין אור - אך היום הוא יום מלא שמש ואור, חוגג את המדינה היהודית היחידה בעולם, את הדת והלאום כאחד, את זכות קיומנו; בעוד בלילה שולט החושך, מדינת ישראל אשמה בכיבוש ובהתנחלויות, ויש לקדם בראש ובראשונה את אויבינו ולהכריח אותנו להתאים עצמנו לפי ראות עיניהם ומשאת נפשם של היהודים האמריקנים.

הממשק היה הצהרת הארגון שהוא ״פרו-ישראל, פרו-שלום״, אך עד מהרה הבינו הכל שלא כך הוא. הדבר היה ברור מלכתחילה לכל הצופה מהצד התומך במדינת ישראל, ולאנשי ג׳יי סטריט נמאס אחרי זמן לא רב לחזור על הטענה השקרית שוודאי הם עצמם לא האמינו בה. כל ה״פרו״ באנשי הארגון הוא תמיכה באויבינו, בלבול הצד שלנו ומעשים שתוצאותיהם בעוכריה של מדינת ישראל.

באפריל השנה יתכנסו פעילי ותומכי הארגון בוושינגטון לכנס העשירי במספר שלהם. הם מצפים לכארבעת אלפים אנשים. עתה, יותר מתמיד, חייבים להלחם - בנשיא בבית הלבן, בנתניהו בארץ, במתנחלים ובקיצונים. בין הקיצונים ביותר שגריר ארה״ב בישראל, נשיא ארגון ציוני אמריקה, פרופסור אלן דרשוביץ, הסנטון לשעבר ג׳ו ליברמן, סנטור טום קוטן ואחרים.

היכן ימי אובמה העליזים, בהם הם הכינו ניירות עמדה, דוגמת הספר הלבן, ובהם המלצות קונקרטיות לנשיא ארה״ב איך להכריח את מדינת ישראל להתנהג כפי שראוי? כמו אב האומר לאנס איך לאנוס את בתו הקטינה, כך שקלו הם על תוכנית עבודה עבור הנשיא הנערץ. ישראלים בניו-יורק עם קשר ישיר לנשיא לחשו על אוזנו מה כדאי לעשות ואיך, בכדי לכופף את ידה ורצונה של מדינת ישראל. ארגונים יהודים לחמו בכדי לאסוף כספים למטרות נעלות (לדוגמה להביס את מפלגת השלטון, לצייד את אויבינו במצלמות וידאו וללמדם איך לערוך סרטונים נגד חיילי צה״ל, וכו׳). כל אלו היו ואינם.

קרש קפיצה

בימי אובמה ניתן היה לרגל במדינת ישראל, לשלוח מומחים להתערב בבחירות, לממן פעילויות אנטי ישראליות, ולא היו גבולות. ההשתוללות הפרועה הזו הגיעה לידי סיום פתאומי, וחברי ג׳יי סטריט מתאבלים, ממאנים להסכים, ממשיכים לחבל ולזמום.

לפני מספר שנים הגיעו חברי כנסת ישראלים לכנס ג׳יי סטריט, והדבר עורר תמיהה. כמובן שחברי הכנסת והמוזמנים האחרים תרצו והסבירו ואף היו גאים מאוד במעשיהם, אך הייתה זו עדיין התקופה בה ג׳יי סטריט טען שהוא ארגון ״בעד ישראל״ ו״בעד שלום״. באותו זמן, הפדרציות היהודיות גם הן תמכו בג׳יי סטריט. אין זה דבר מוזר כלל ועיקר, שכן תומכיהם העיקריים הם מתומכי וראשי הארגון.

אך מאז עברו כמה שנים, נוכחנו שהארגון אומנם משתמש ב״יהדות״ חבריו כקרש קפיצה וחותמת כשרות, אך בפועל הארגון מנסה להביס כל מי שתומך בישראל ואף מתגאה מאוד במאמציו ובפירות שהוא נושא. ג׳יי סטריט הוא גייס חמישי, החותר נגדנו מתוך הקהילה היהודית בארה״ב. הארגון משתמש ב״יהדותו״ ככסות, והוא זורע בלבול, חוסר אמון ושנאת חינם בינינו לבין עצמנו.

כמובן שהגוף מזוהה ביותר עם חברי המפלגה הדמוקרטית, וראינו את הפלטפורמה של המפלגה ממשיכה להשתנות, כל הזמן לרעת ונגד ישראל.

וכך, כשנשאלתי האם טוב ונכון שמשלחת רשמית של מדינת ישראל תפגש עם חברי הארגון או תופיע בכנס השנתי שלהם, הרי תשובתי: ראשית דע מי אתה (קשה יותר לבלבל אדם שאמונתו אינה ניתנת לפיצוח). שנית, דע בפני מי אתה עומד (חשוב לדעת מי הם באמת חברי ג׳יי סטריט, מה מעשיהם ומטרותיהם, והאם הדבר טוב לנו או לרועץ). שלישית, התרחק מהארגון כמו מפני אש מסוכנת, שכן דבר חיובי לא יצא מהתעסקות אתו. אין אנחנו צריכים לחזק את הארגון שרוצה אך ורק במפלתנו.

מלחמה בעיצומה

אך יהודים, כדרכנו מאז ומתמיד, נחושים בדעתנו ובמעשינו, ולא ההיסטוריה או נסיונות העבר ישנו את האמור לקרות. עם עיקש, קשה עורף, עקשן ומועד לפיכך לפורענויות.

אין פה שאלה של ניתוק או קירוב. יש פה מלחמה בעיצומה, על עתיד וגורל העם היהודי ומדינת היהודים בא״י. ג׳יי סטריט טוב ליהודים כמו ארגון החרם BDS. גם אלו וגם אלו מאמינים באמונה שלמה בצדקת דרכם, אלא שכבר הצלחנו ללמוד על בשרנו שתנועת החרם לא טובה ליהודים.

ג׳יי סטריט מסוכן לא פחות, ואולי אף יותר, שכן היהודים תועים, והנה בא ארגון ואומר להם בחיוך מפתה ובחבוק חזק: אנחנו זה אתם, אנחנו רוצים את אותם הדברים, את אותם אידיאלים. בואו נלחם ביחד ל״שנות את העולם״, להביא לידי ״תיקון עולם״, עבור ״שתי מדינות לשני עמים״. בואו נוודא שהנציגים המבינים אותנו יבחרו לקונגרס ארה״ב, חייבים להביס את הקיצוניים, הימניים, תומכי טראמפ ונתניהו. חייבים, עבור ילדינו, לעשות מעשה ולעשות זאת עכשיו. למען העתיד, חייבים להביס את מי שהיום בעמדות כוח ושררה. כל זאת למען ישראל, למען ארה״ב, למען העתיד של כולנו!

דברים נוטפים צוף דביק, סמיך, כה מושך. ויהדות ארה״ב נוהה אחרי אותו קול במדבר ואינה יודעת שובע. חייבים להציל את הפלשתינים בגדה המערבית מהכיבוש הזוחל ומשתלט. עבורם, כן עבורם!

מאז ומתמיד נלחמו היהודים למען האחרים, הנרדפים, הנחלאים, העשוקים. צעדנו עם ד״ר מרטין לותר קינג. עמלנו למען השכבות העובדות (תנועת העבודה). עזרנו לכל נזקק. ועכשיו אנחנו נלחמים עבור אותו סרטן מתפשט והטוען: ״אני טוב לגוף, הנה, הגעתי לכבד. כמה שאני רצוי, גם בריאות אני כבר מצוי. הופ, למוח, שם מקור החוכמה והמחשבה! רק לעצמות אני עוד צריך להגיע, כי זה טוב, נחוץ, חיוני, מיידי״!

מדינה אחת

יתכן שאיבדנו חלק נכבד מיהדות ארה״ב. על-ידי השתתפות בארועים פעילים כמו כנסים של ג׳יי סטריט או של ברגותי (מקים תנועת החרם), לא נחזיר את אותו חלק. אכן, יש להיות נוכחים, להחשף לסכנה, לדעת מה קורה בפועל, אך אסור שתהיינה משלחות רשמיות של מדינת ישראל.

כך בתאוריה. במעשה, אנחנו נמצא את כל הטיעונים האקדמאים מדוע חייבים שנהיה, עד כמה חשוב, ועד כמה כל מי שטוען אחרת הוא קיצוני-ימני ושונא את אחיו ואחיותיו.

אכן, ג׳רמי בן-עמי, נשיא ג׳יי סטריט, לפני מספר ימים כתב לתומכי הארגון: ״במקום לקדם את האינטרסים הלאומיים של ארה״ב ובת הברית שלנו ישראל, השגריר פרידמן עומד במרכז ברית של קיצוניים-ימניים ישראלים ואמריקנים המבססים את הכיבוש ומערערים את הסיכויים לשלום.

״הם מושכים את הישראלים והפלשתינים פנימה לתוך סיוט מדינה אחת, ובכוונתנו להתייצב נגדם ולהתנגד לחזון ההרסני שלהם. ״בעזרתך, נעבוד בבחירות הבאות לבחור מנהיגים שיקדמו שלום במקום לחסום אותו, ויתנגדו לקיצוניים במקום לתמוך בהם״.

כך דברי העומד בראש הארגון. עתה כל שנשאר הוא לשאול את עצמכם - מי רוצה להשמיד את מי? מי מלמד את ילדיו להיות שהידים ולמות מות גיבורים? מי דוגל במדינה אחת שבה אין אף יהודי? מי מחק את ישראל ממפותיו? מי באמת רוצה שלום, ומי פניו למלחמת שמד? הכיצד, למרות כל המאמצאים, ההצעות, הנכונות, כמעט שלושה עשורים ואין שלום, ורק ישראל סובלת מאינתיפאדה אחרי אינתיפאדה. זו ודאי חייבת להיות תוצאה ישירה של אוזלת היד של ה... יהודים ומדינת ישראל!

ג׳יי סטריט אומר דבר אחד ועושה דבר אחר. הרשות הפלשתינית אומרת דבר אחד באנגלית ואחר בערבית.

ובימינו אנו, מאז שהנשיא האמריקני הצהיר שירושלים בירת ישראל, נהיה ברור לחלוטין שג׳יי סטריט מקדמת את האינטרסים של הרשות, לא של מדינת ישראל. מסתבר שהגישה של אלו ושל אלו זהה ומטרתם (ללא הרטוריקה) אחת. עם יהודים כאלו, ודאי שלא צריך אויבים.

תאריך:  25/02/2018   |   עודכן:  25/02/2018
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם להפגש עם ג׳יי סטריט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
25/02/18 13:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשולי הכותרות: שופטות פורצות דרך משפט ביבי - לינץ תקשורתי? שיכרות כהלכה ולקינוח - לא רק לפורים -פצצת צחוק
25/02/2018  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בשבת שלפני חג הפורים אנו קוראים בבית הכנסת פרשה מיוחדת על סבו של המן, עמלק, שהיה צורר יהודים לא פחות מנכדו. בעקבות הניסים הגדולים שעשה הקב"ה לישראל בצאתם ממצרים חששו מהם כל האומות, חוץ מאחד עמלק. עמלק יצא להילחם בבני ישראל ובכך החליש וצינן את פחד העמים מהם.
25/02/2018  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
ערימות השנאה נגד נתניהו, שהצטברו פה רק השבוע, יכולות להבעיר את כדור-הארץ כולו השמאל הישראלי היה מוכן לבלוע את הפסדיו בבחירות, כל זמן ששאר מוקדי הכוח - במערכת המשפט, באקדמיה, בתרבות ובצבא - נותרו בידיו
25/02/2018  |  דרור אידר  |   מאמרים
אתה אדוני המפכ"ל רוני אלשיך (להלן: "השועל"), חוקר בימים אלו את "פרשת" ה"פרסומים האוהדים והמחמיאים", לשרה ולביבי נתניהו באתר "וואלה"? אתה? הרי, אתה בדיוק - זה האחרון - שצריך או מוסמך לחקור "פרסומים אוהדים" בתקשורת. האחרון ממש. אתה, המעסיק בשכר מלא לא פחות ממאה דוברים! בחטיבת דוברות ("גולני"? "צנחנים"? "גבעתי"?) שבראשה עומד תת-ניצב (לא פחות) ומתחתיו דוברת משטרה בדרגת ניצב משנה (לא פחות) ומעליהם, עד לאחרונה ממש, מרחף לו יועץ תקשורת, חיצוני, בכיר, בשכר עתק, ליאור חורב שמו, בחוזה עבודה "שמן" בגובה של כשמונה מאות אלף ש"ח בשנה ( על חשבון הציבור - בחוזה - ספק מכרז פתוח - לארבע שנים!) כל זאת, על-מנת לזכות, אך ורק בתקשורת מחבקת, מלטפת ואוהדת. את זה בדיוק צריך לחקור.
25/02/2018  |  פנחס (פיני) פישלר  |   מאמרים
כשהייתי תלמיד כיתה ד', לקחו אותנו לטיול שנתי לטבעון ובית שערים. ליד פסלו האייקוני של השומר העברי אלכסנדר זייד, פגשנו את בנו גיורא. הוא סיפר לנו על אביו ועל ילדותו בארץ ישראל המנדטורית. הסיפור המעניין ביותר בעיני, והוא זה שנחקק בזכרוני, היה סיפור מילדותו של גיורא בכפר גלעדי. הוא היה בין אלו שראו במו עיניהם את הלוחמים המפונים מתל חי, וביניהם לוחם אגדי נוסף – יוסף טרומפלדור, אשר הובהל פצוע קשה מחצר תל חי לאחר קרב הגבורה שנערך שם, ונפטר בדרך. בזעם כבוש סיפר על כך שיש הטוענים כאילו טרומפלדור סיים את חייו בעודו פולט קללות ברוסית, בעוד לוחמי תל חי סיפרו כבר אז, בעת התרחשות האירועים, שטרומפלדור אמר את המילים "טוב למות בעד ארצנו".
25/02/2018  |  טל זהר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il