|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

איש הנדל"ן של השבוע

אלי אלעזרא: נדל"ן, לא רק ביטוח

אלעזרא הוא אחד מאנשי העסקים הבודדים בישראל שבבעלותו המלאה שלוש חברות בענפים שונים חברת הנדל"ן שלו אפרידר היא בסיס עיקרי לפעילותו ולרווחיו
02/03/2018  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
אלעזרא. ללא שותפים [צילום: יח"צ]

אלי אלעזרא (58) הוא אחד מאנשי העסקים המעטים בישראל, ואולי היחיד, המחזיק בעלות מלאה בשלוש חברות, הפעילות בשלושה ענפים כלכליים: הכשרה-ביטוח, אפרידר, חברת השכרת הרכב אלבר. פעילותו נחשפת בדרך כלל בעיקר בחברת הביטוח, שיש לה מאות אלפי מבוטחים. אבל הרווחים העיקריים הם בחברת הבנייה אפרידר.

השבוע, בהופעה פומבית לא-שגרתית, השתתף אלעזרא במסיבת עיתונאים של הכשרה-ביטוח, שהציגה מוצר ביטוחי חדש. אלעזרא דיבר וגם ענה על שאלות בנושאי ביטוח. אפרידר לא הייתה הנושא, ואלעזרא לא אמר עליה דבר. אבל בדיקה לעומק מגלה את משקלה של אפרידר בקבוצת חברותיו.

שלוש החברות מאוגדות תחת החברה-האם אלעזרא החזקות. שלושתן בבעלות מלאה, 100 אחוז, של חברה פרטית בבעלות אלעזרא ורעייתו יפעת. לציבור אין מניות. כשרכש את אפרידר, לפני 17 שנים, אמר אלעזרא חד–משמעית: "אין לי שותפים בחברה, ואין לי כוונה להכניס שותף". הוא מקיים מדיניות זו עד היום, גם באפרידר וגם בהכשרה-ביטוח ואלבר. השותף היחיד, כאמור, הוא רעייתו. הילדים, ענבל (31), אור (26) ואלעד (23), יכולים לקבל תפקידים, אבל (עד היום) לא מניות. הקשר היחיד עם הציבור נובע מפרסום דוחות כספיים, מאחר שאלעזרא אחזקות גייסה מאות מיליוני שקלים בהנפקות אג"ח.

גבר על אפריקה, דמרי ואביב

לאפרידר היסטוריה מעניינת: היא נוסדה ב-1950 על-ידי קבוצת אנשי עסקים ציוניים מדרום אפריקה, שרצו לחבר בנייה לעולים ולוותיקים יחד עם עשיית עסקים. מכאן שמה של החברה. היא בנתה בעיקר באשקלון. בין היתר בנתה את שכונת אפרידר היוקרתית ומרכז מסחרי הקרוי על שמה. לאחר שנים מכרו המשקיעים את החברה למדינה, והיא המשיכה להתרכז באשקלון.

ב-2001, כחלק ממדיניות ההפרטה, הוציאה המדינה מכרז למכירת החברה. אלי אלעזרא, אז קבלן בניין פרטי, לא-ידוע יחסית, הפתיע את המתמודדים האחרים – אפריקה-השקעות, יגאל דמרי ומרדכי אביב – הציע מחיר גבוה מאוד יחסית, כ-80 מיליון שקל, וזכה. בשנים שלאחר מכן הרחיב את פעילות החברה לערים נוספות.

דרך ארוכה עשה אלי אלעזרא. כילדון בן שנתיים עלה לארץ ממרוקו בשנת 1962. המשפחה התגוררה בשכונת שמשון באשקלון. ילדי שכונת אפרידר – סיפר אלעזרא בראיון נדיר, לפני שנים רבות – הביטו "מלמעלה" על ילדים אחרים. מאז, היה נחוש להוכיח, שגם הוא, ילד משכונת עולים, ללא גב משפחתי-עסקי, יכול להצליח.

בנה את המרינה

אחרי סיום לימודיו ושירות צבאי למד ראיית חשבון. ב-1984, והוא צעיר בן 24, ניהל את מיזם שיקום השכונות בעיר. אחרי חמש שנים מונה למנכ"ל החברה הכלכלית העירונית, ובין היתר בנה את המרינה.

בראשית שנות התשעים החליט אלעזרא להיות עצמאי. הוא יסד, עם שותפים, חברת בנייה, שבמשך שבע שנים בנתה 1,200 דירות באשקלון.

בראשית 2001 עשה את הקפיצה הגדולה, כאשר זכה, כאמור, במכרז לרכישת אפרידר. הוא לא הסתיר את הסיפוק האישי שיש לו, תוך זכירת ימי ילדותו: "אני יושב במשרדי במרכז אפרידר" – אמר. משרדיו שם עד היום.

שנה לאחר מכן, עשה אלי אלעזרא צעד גדול נוסף, ורכש מדיסקונט -השקעות את חברת השכרת הרכב אלבר, ב-270 מיליון שקל. מאוחר יותר רכש את חברת הכשרת הישוב ביטוח. יצוין, כי ברכישות אלו נעזר אלעזרא, כמו יזמים רבים אחרים, במימון בנקאי. "לחברה איתנות פיננסית ושיתוף פעולה הדוק עם הבנקים" – כותבת החברה-האם, אלעזרא החזקות, בדוח הכספי האחרון שלה, שפרסמה לפני כשלושה חדשים.

אפרידר – המקור העיקרי לרווחים

דוח זה מצביע על רווחי החברה-האם. כשיורדים לפרטים, מתברר שהמקור העיקרי לרווחי הקבוצה היא חברת הבנייה אפרידר. בינואר-ספטמבר אשתקד היו לה הכנסות של 455 מיליון מעסקי בנייה.

החברה בונה כיום כ-600 דירות בתל אביב (נווה שרת), ראש העין, חדרה וחולון. יש לה גם מיזם פינוי-בינוי ביהוד. יצוין, כי כשני שלישים מהדירות עדיין לא נמכרו, אולי משום שהבנייה בחלקן היא בשלב התחלתי. זאת, בנוסף לבנייני ומגדלי דירות שבנתה בין היתר באשקלון ובהרצליה.

לאפרידר כיום גם פעילות צנועה יחסית בייזום מרכזים מסחריים - 4,800 מ"ר באזור ו-900 מ"ר בראש העין. בבעלותה, כמובן, גם המרכז המסחרי של אפרידר.

אפרידר והכשרה משתפות פעולה באשדוד

לפני שנתיים רכשו אפרידר והכשרה-ביטוח את בניין "אלרוב סנטר", באשדוד. זהו שיתוף פעולה עסקי מעניין בן שתי חברותיו של אלעזרא. החברות שילמו למוכרת, חברה בשליטת אלפרד אקירוב, 248 מיליון שקל. שטחו הכולל של הבניין, כולל משרדים, מרכז מסחרי וחניון, הוא כ-38 אלף מ"ר, ליזמים תוכניות לפיתוח.

בנוסף, בונה אלי אלעזרא, בשני שלבים, קניון ליד המרינה של אשקלון, בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-150 מיליון שקל.

2017 הייתה ככל הנראה - על-פי הדוחות לינואר-ספטמבר - שנה טובה לאפרידר. ההכנסות היו כאמור 455 מיליון שקל - זינוק של 172 אחוז (לעומת ינואר-ספטמבר אשתקד). הרווח עלה ב-103%, ל-69 מיליון שקל.

מה מקורות הרווח?

אלעזרא (בדוח בחתימתו): "בשנה האחרונה רשמה החברה רווחים ממסירת יותר מ-150 דירות באתרי בנייה, ומהכרה ברווח במיזם מסחרי באזור. כן מכרנו חמישה מגרשים בהרצליה".

אפרידר היא בסיס איתן של הקבוצה. לדוגמה, הנכסים שלה משמשים כביטחון מוביל לאגרות החוב שהנפיקה הקבוצה.

הבן הוא גם עוזר אישי

אחרי הכל, אפרידר היא חברה פרטית בבעלות זוג אחד. סביר, שבעל הבית יקדם כמה מבני משפחתו לתפקידים בכירים בחברה. האחיינית, שרון עזרא-הררי, מונתה למנכ"ל החברה. האח יוסף הוא משנה למנכ"ל. אחותו, דורית הגר, נותנת שירותי תיווך לחברה (כנראה במכירת דירות ושטחים מסחריים).

זוהי רשימה חלקית מאוד. בני משפחה נוספים מונו לתפקידים בכירים גם באלבר ובהכשרה-ביטוח. זוהי אולי תופעה מובנת במשפחה מלוכדת, עם מסורת של "איש את רעהו יעזורו", שבניה נפגשים, למשל, לעתים קרובות בסעודות ואירועים משפחתיים. צריך להניח שאלי אלעזרא שוקל, בצד הקרבה המשפחתית, גם את ההתאמה המקצועית.

אחד המינויים עורר לפני כשנה וחצי תשומת לב ציבורית מסוימת: הבן האמצעי אור (26) מונה לעוזר אישי ליו"ר אלי אלעזרא, במשרה בהיקף של 80% שכרו נקבע ל-25 אלף שקל בחודש, ועוד כ-4,000 שקל אחזקת רכב לחודש.

החברה מסבירה את הרקע למינוי: "על העוזר ליו"ר להיות איש אמונו של היו"ר, בעל נכונות לזמינות מיידית ובעל תואר אקדמי בתחום הפיננסי". בתור הבן של אבא, אין ספק שהוא ניחן בשתי הדרישות הראשונות מתאימות לו. האם אלי אלעזרא, כיום צעיר יחסית, מסמן את היורש?

דבר אחד ברור מתוך הרשימה: הרעיה יפעת אינה ממלאת כל תפקיד בקבוצה אם כי ייתכן שהיא פעילה מאחורי הקלעים. במשפחה זו, וגם באחרות, מקיימים את הפירוש שחז"ל נתנו לפסוק מתהלים מ"ה: "כל כבודה בת מלך פנימה".

כל הנדל"ן בכף-ידך
תאריך:  02/03/2018   |   עודכן:  02/03/2018
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלי אלעזרא: נדל"ן, לא רק ביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנחנו בתקופה שבה השמש במזל דגים עוזרת לנו להתבונן פנימה, להתמודד עם מצבים אישיים ברגישות רבה.
02/03/2018  |  טובה ספרא  |   כתבות
שבועות סוערים גרמו לפגיעה באמון הציבור בבתי המשפט ובמשטרה, ולירידה נוספת באמון בפוליטיקאים. יש מה לעשות כדי לתקן לפחות חלקית את הנזקים הללו, שהתעלמות מהם מסוכנת לעצם קיומה של הדמוקרטיה
02/03/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלב קיבוץ הזורע סמוך לגדת נחל השופט העובר בתוך הקיבוץ, ניצב מזה שנים רבות בשיממונו מבנה היסטורי נטוש ועזוב משהו. המדובר בשרידי טחנת קמח שהופעלה באמצעות כוח המים בנחל. המים הוזרמו לטחנה באמצעות תעלה חצובה בסלע. יש האומרים כי הטחנה היא מהתקופה הצלבנית אחרים סבורים כי המדובר בטחנת קמח שנבנתה בתקופה מאוחרת יותר בתקופת העות'מניים. יש עדויות כי הטחנה פעלה עד תחילת המאה ה-20. ביקרתי באתר לפני מספר חודשים וצילמתי אותו. לא ראיתי לידו שלט המתאר ומסביר מהו המבנה ומה עברו ההיסטורי. אומרים לי בקיבוץ, כי הוצב שלט הסבר ליד האתר, לא נותר לי אלא להאמין לדבריהם. אני מכל מקום בזמן ביקורי במקום לא ראיתי כל שלט הסבר ליד מבנה זה, אחרת הייתי מן הסתם, מצלם אותו. ההתרשמות היא, כי הקיבוץ לא נלהב ולא שש לחשוף את האתר ההיסטורי שבתחומו לציבור הרחב מסיבותיו הוא, אולי מחשש געתם של מטיילים וסקרנים למיניהם שעלולים לפגוע ולהפר שלוותם של חברי הקיבוץ. זו ככל הנראה, הסיבה שרק מעטים יודעים דבר קיומו של אתר היסטורי זה. שוחחתי עם טיילים ותיקים, אף הם לא מכירים את האתר ומעולם לא ביקרו בו.
01/03/2018  |  אלי אלון  |   כתבות
על טובה קידר-רודר שמעתי מבני הצעיר דניאל, האתלט הכי רציני במשפחתנו. אליבא דאמת, את התואר המשפחתי הזה לא היה קשה להשיג... הוא היחיד הלוקח את המרתונים והטריאתלונים כאתגר ממכר. "טריאתלון איש ברזל" הוא אירוע תחרותי מאתגר במיוחד כולל שחיה (כ-ארבעה ק"מ), רכיבה על אופניים 180 ק"מ וריצת מרתון (42 ק"מ) ברצף, לפי כללי איגוד הטריאתלון העולמי. גיל 41 אינו באמת אידיאלי לאיש ברזל ואף לא לחצי איש ברזל, אך עדיין נחשב לגיל נאות וסביר לספורט אתגרי. אבל כאשר מדובר באישה בת 70 סבתא לתשעה נכדים (והעשירי בדרך), המשתתפת באופן קבוע במרתונים ובטריאתלונים בארץ ובאירופה, אישה אשר בכל תחרות מפגינה את מלוא יכולותיה ומוכיחה עצמה מחדש, זה כבר סיפור אחר... אין זה פלא שהוא עורר את סקרנותי.
01/03/2018  |  שיה מלכין  |   כתבות
"הים הכחול העמוק", המוצג לראשונה בישראל בתיאטרון בית ליסין, הוא סיפור אהבה נכזבת שבו נוטלים חלק אישה הנקרעת בין בעלה בנפרד ובן זוגה הנוכחי. זוהי דרמה מטלטלת, מרגשת ומשכנעת בזכות להקת השחקנים המוכשרת וההפקה הקולחת והמעניינת.
01/03/2018  |  חיים נוי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
מיכאל מירו
מיכאל מירו
העימות הבלתי פוסק בין מעצמות יכול לעלות לנו כעת ובכלל ביוקר    אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לפעול ללא תיאום, כי אם נעשה זאת נמצא את עצמנו מדממים לבד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il