|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
"רכבת" בצוק מנרה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

רכבת לשום מקום

לצפות שרכבת לקריית שמונה תתמלא מאליה במקום שקווים אזוריים ובין-עירוניים בקושי מתמלאים זו הנחה מופרכת, שקשה להבין את ההיגיון מאחוריה
18/03/2018  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

המאמר הזה רק יישמע לא-חברתי. כי איך אפשר להתנגד לרכבת שתוביל נוסעים לקריית שמונה וממנה ותחבר את הפריפריה למרכז, ועדיין להיקרא חברתי. אולם דווקא ההתנגדות לפיל הלבן לעיר הספר הצפונית היא המעשה החברתי הנכון והאמיתי, לא רק למען כלל תושבי ישראל אלא גם לטובת הק"שמונאים עצמם.

הקמת רכבת אינה דבר זול. וליתר דיוק - היא דבר יקר, ואפילו יקר מאוד. כדי לממן את פעילותה נדרש כסף רב, שכולו מגיע (ניחשתם נכון) מספי משלם המיסים הישראלי. ההוצאות אינן מסתכמות בהקמה בלבד, אלא נמשכות לאורך שנים - בתחזוקה, בתפעול, בנסיעות, בכוח האדם הרב שמאייש את התחנות ועוד.

קווי הרכבת האחרונים שהוקמו ועודם מוקמים אינם כלכליים. אבל לא הכל חייב להיות כלכלי, אומרים בממשלה, ולפעמים יש החלטות שבסיסן הוא חברתי. אולם יש חברתיות-יתר הגובלת בהפקרות. הווי אומר: הקו אומנם אינו כלכלי, אך עדיין תורם תרומה שאינה ניתנת לערעור לפיתוח האזור - בהעברת סחורות ברכבות מטענים, בהעלאת ערך הנדל"ן, במספר נוסעים גבוה ועוד. כל אלה אינם קיימים בקו המתוכנן לקריית שמונה. כבר היום מספר הנוסעים היוצאים מקרית שמונה ונכנסים אליה נמוך מאוד. הנוסע בכביש מראש פינה ועד קריית שמונה יווכח כי אינו עמוס ובהחלט נותן מענה מהיר ומספק. בחלק ניכר של היום, הכביש באזור צומת מחניים עד קריית שמונה כמעט ריק. למעט ימי ראשון בבוקר וחמישי אחר-הצהריים בהם חיילים רבים עושים שימוש באוטובוסים, מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית דליל לכל היעדים.

קרית שמונה שוכנת ליד הגבול. עברה, וכנראה גם עתידה הביטחוני, אינם מהווים אבן-שואבת לתושבים. גם הרכבת הכי יעילה לא תשפיע במיוחד על ערכי הנדל"ן שלה. סמיכותה של עיר הספר הצפונית לגבול לבנון, לופתת אותה בצבת חנק ואינה מאפשרת לה להרחיב את גבולותיה, גם לא בעוד 30 שנה. רכבת לקריית שמונה יכולה להיות משמעותית רק אם יהיה שלום עם לבנון ובשער פטמה יוקם מסוף מטענים. מימוש תחזית שכזו במזרח תיכון שרק הולך ומקצין אינו נראה באופק. הארכת קו הרכבת צפונה מכרמיאל טובה ונכונה, אך אין שום סיבה להאריך אותה מעבר לתחנת חצור הגלילית, צומת הדרכים המוביל גם אל רמת הגולן.

כדי להביא נוסעים לתחנת הרכבת בקריית שמונה יהיה עדיין צורך להשתמש באוטובוסים, אולם גם אז - לצפות שרכבת תתמלא מאליה במקום שקווים אזוריים ובין-עירוניים בקושי מתמלאים (ונסעתי המון באוטובוסים מק"ש) זו הנחה מופרכת, שקשה להבין את ההיגיון מאחוריה. למשרד התחבורה עבר עשיר של החלטות מלאות איוולת ושל הקמת פילים לבנים, ולכן אין פלא שהוא מוביל עוד החלטה מטופשת ופופוליסטית. התימא היא על מי שאמור להיות המבוגר האחראי - משרד האוצר.

האם גם שם אין מי שרואה כי המלך עירום? איפה האחריות לתקוע את האצבע בחור הסכר, כדי שכספי ציבור לא יישפכו לחינם? האם את סכומי העתק הללו לא היה נכון יותר להשקיע בתחבורה ציבורית שנותנת פירותיה ומתאימה לצרכים?

תאריך:  18/03/2018   |   עודכן:  18/03/2018
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רכבת לשום מקום
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סאלאח שבתי
18/03/18 16:27
2
קצת חזון
18/03/18 22:19
3
סנשו פנשו
19/03/18 03:01
4
חיים ו.
19/03/18 09:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, דחתה (יום ה', 15.3.18) שתי עתירות נגד החלק הרמת-גני של הקו הסגול במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן.
15/03/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
"סיכונים כבדי משקל לעמידה בלוח הזמנים ובתקציב עליו מצהירה נת"ע" - זו המסקנה העיקרית בדוח מבקר המדינה, יוסף שפירא, על חברת נתיבי תחבורה עירוניים, הבונה את הרכבת הקלה בגוש-דן. הדוח מצביע (יום ד', 14.3.18) על עיכובים ניכרים במכרזים המרכזיים של הפרויקט ועל חילוקי דעות מתמשכים בין משרד האוצר לבין נת"ע ומשרד התחבורה.
14/03/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, קרן טרנר-אייל, פרסה (יום ב', 12.3.18) בפני ועדת השקיפות של הכנסת את נתוני שקיפות המשרד עליו היא מופקדת. "יצאנו למכרז על המערכת המספקת נתוני זמן אמת בתחבורה הציבורית. יש לנו בעיה עם זה שנתוני זמן אמת היום לא טובים. אדם רוצה לדעת בדיוק מתי האוטובוס שלו הגיע לתחנה, מתי יצא מהתחנה ומתי יגיע אליו ואת זה אנחנו עוד לא יודעים לעשות".
12/03/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה בשיתוף וועדת הפנים והגנת הסביבה קיימו (יום ב', 12.3.18) דיון משותף בהכשרת נתיבי תחבורה ציבורית, מסופים וחניונים תפעוליים ברשויות המקומיות וכן בשילוב בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים - רכבות, אוטובוסים ומוניות.
12/03/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
קואופרטיב אגד מבקש (7.3.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים לקבוע, כי החישוב שלו לגבי החזר בלו על הסולר המשמש את האוטובוסים שלה הוא הנכון, ולא זה של רשות המיסים.
11/03/2018  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il