|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
יוסי אולמרט. חצי מיליון מדכנר [צילום: יוטיוב] אהוד אולמרט. "זוכיתי לחלוטין" [צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90] שולה זקן. שתקה בשל הלחצים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

אל מול השקרים של אולמרט: News1 מציג את העובדות

שיבוש, רשלנות וטעות: כך נחלץ <br>אולמרט מ-4.5 שנות מאסר בהולילנד

בית המשפט העליון זיכה מחמת הספק את אהוד אולמרט מאשמת קבלת שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן שמואל דכנר לאחיו, יוסי אולמרט, וקיצר את עונשו ב-4.5 שנים. אלא שבאותה עת כבר העידה שולה זקן, כי אולמרט ידע היטב על המתת, ביקש אותו ואף הודה עליו. אבל מאחר שאולמרט הצליח למנוע את עדותה של זקן, היא לא נשמעה בזמן. הפרקליטות התרשלה בבקשתה לזמן את זקן לעדות נוספת, ובית המשפט העליון שכח את קיומה של הבקשה
27/03/2018  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משפט הולילנד - הערעור   |   תגובות
אהוד אולמרט ירד מהפסים
איתמר לוין
בספרו טוען אולמרט שהייתה קנוניית ענק נגדו, מצד אנשי הימין שרצו לסכל הסכם עם הפלשתינים, ומצד ראשי הפרקליטות ואפילו בית המשפט העליון משום שתמך בדניאל פרידמן. כדי למכור את הסיפור ההזוי הזה, הוא חוזר שוב ושוב על שקרים בוטים ומופרכים, בלשון גסה שאפילו מראשיהם של ארגוני פשיעה לא שמענו כמותה. בשולי הדברים מתגאה אולמרט בהתנהגותו המופקרת בנוגע לפרסום ההתקפה על הכור הסורי
לרשימה המלאה

"זוכיתי בהולילנד"
איתמר לוין
מה עושים כשיש הרשעה בקבלת שוחד ועונש מאסר? התשובה של אולמרט: מבלפים, משמיצים, ממציאים, מתבכיינים - ועושים זאת שוב ושוב, בתקווה שמישהו יאמין
לרשימה המלאה

"אמרתי: עד כאן"
איתמר לוין
אולמרט צריך הסברים משכנעים במיוחד ליחסיו ההפכפכים עם שולה זקן ולהשלכותיהם. כאן הוא לא מהסס לומר: הודיתי במה שלא עשיתי - או במילים אחרות, שיקרתי לבית המשפט
לרשימה המלאה

רשלנות של הפרקליטות, טעות (או "טעות") של בית המשפט העליון ובעיקר עבירות שיבוש חמורות מצידו של אהוד אולמרט, הן שהביאו לזיכויו מחמת הספק של אולמרט מהאישום המרכזי נגדו בפרשת הולילנד ולקיצור מאסרו בארבע שנים וחצי. כאשר אולמרט מנופף באותו זיכוי וטוען "זוכיתי לחלוטין בפרשת הולילנד", News1 מזכיר מה היו העובדות כהווייתן.

אולמרט הואשם בפרשת הולילנד בקבלת שוחד הן בפרשה המרכזית שנתנה לתיק כולו את שמו, והן בפרשת-המשנה שהייתה קשורה לחברת תעשיות מלח. פרשת תעשיות מלח נולדה גם היא מעדותו של שמואל דכנר, שסיפר על מעשי השוחד בהם היה מעורב אישית או שידע עליהם.

בפרשת הולילנד המרכזית נטען, כי אולמרט קיבל מדכנר שוחד בדמות 500,000 שקל שנתן הלה ליוסי אולמרט - אחיו של אהוד, שנקלע לקשיים כספיים. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את אולמרט בפרשה זו, בקובעו שלא ייתכן שאהוד לא ידע על הסיוע ליוסי, ודן אותו לשש שנות מאסר. בית המשפט העליון זיכה את אולמרט מחמת הספק, שמא הוא אכן לא ידע. אולמרט הורשע הן במחוזי והן בעליון בקבלת שוחד בסך 60,000 שקל מדכנר בפרשת תעשיות מלח, ועונשו הופחת בעליון ל-18 חודשי מאסר.

"שיטפל קודם בחובות שלו"

דכנר העיד, כי אולמרט ביקש ממנו לסייע לאחיו בפגישה ביניהם בלשכתו של אולמרט במשרד התמ"ת. לדבריו, כאשר יצא מן הפגישה שאלה אותו שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של אולמרט, על מה שוחחו. כאשר דכנר אמר שאהוד ביקש לסייע ליוסי, המשיך, הגיבה זקן בכעס ואמרה: "שיטפל קודם בחובות שלו" - שנוצרו בשל קמפיינים שניהל. דכנר לא נחקר נגדית על סיפור זה, שכן הלך לעולמו בעיצומה של עדותו. זקן לא סיפרה על כך בעדותה הראשית במשפט הולילנד.

לאחר שזקן חתמה על הסדר עם המדינה והעידה נגד אולמרט, היא גיבתה לחלוטין את דבריו של דכנר בנוגע לאותה פגישה. היא גם סיפרה לחוקרי המשטרה, כי מאוחר יותר ביקש ממנה אולמרט לקשר אותו עם דכנר והוא הודה לו על העזרה לאחיו. זקן דיברה עם החוקרים בעת שערעורו של אולמרט על הרשעתו היה תלוי ועומד בפני בית המשפט העליון.

המדינה כתבה בעיקרי הטיעון שהגישה בתשובה לערעורו של אולמרט, כי במידת הצורך (דהיינו: אם בית המשפט העליון יטה לזכות את אולמרט בנושא יוסי), היא מבקשת להגיש כראיה נוספת את עדותה של זקן. השופטים העירו בדיון שאין זו הדרך להגיש בקשה שכזאת, וב-7.12.14 הגישה המדינה בקשה מסודרת ומנומקת.

במקביל, קיבל בית המשפט העליון את בקשת המדינה והורה לבית המשפט המחוזי בירושלים לשמוע את עדותה של זקן בפרשת טלנסקי. בעקבות עדות זו שינה בית המשפט בירושלים את פסק דינו, הרשיע את אולמרט ודן אותו לתשעה חודשי מאסר. הפרקליטות ציינה, כי היא מבקשת להסתמך על עדותה המאוחרת של זקן רק במקום בו יש ראיות פיזיות התומכות בה. מכאן, שגם בנוגע לסיוע ליוסי היו בידי המדינה ראיות שכאלו.

דוא"ל מאמת של זקן

כפי שנחשף ב-News1, בנוגע לסיוע ליוסי הציגה זקן דוא"ל ששלחה ב-2.7.12 - היום בו סיפר דכנר בבית המשפט על אותה פגישה - לעורכי דינה, עופר ברטל ודב גלעד כהן. היה זה שנה וחצי לפני שהפכה לעדת מדינה, והדברים לא נאמרו לחוקרי המשטרה או לבית המשפט, אלא לאנשים הנאמנים עליה ביותר. זקן כתבה: "עובדה שלאחר פגישה מסוימת אחת שאלתי מה אהוד רצה ממך והוא סיפר לי שביקש כסף עבור יוסי ואני כעסתי שאהוד לא דואג לחובותיו הוא".

לא ידוע האם הייתה ראיה פיזית לשיחת ההודיה של אולמרט לדכנר. גם רישום השיחות היוצאות מלשכת שר התמ"ת לא היה מסייע, משום שאולמרט יכול היה לטעון שמדובר בשיחה שניהלה זקן - שעמדה בקשר אישי קרוב עם דכנר. עם זאת, בית המשפט המחוזי בירושלים ולאחריו בית המשפט העליון - בדיון החוזר בפרשת טלנסקי - נתנו אמון מלא בעדותה של זקן וכאמור אולמרט הורשע וערעורו נדחה.

בפסק הדין בתיק הולילנד התעלם השופט ניל הנדל מבקשת המדינה לגבות את עדותה של זקן גם בנוגע ליוסי, בקשה אשר לא נדונה לגופה וממילא לא הוכרעה. הוא כתב: "המדינה לא טרחה להגיש בקשה סדורה ומנומקת לצירוף הראיה אף לאחר מכן. בשלב מסוים, כעבור מספר ישיבות, הודיעה המאשימה כי אם יש צורך להגיש בקשה, יש לראות את ההתייחסות בעיקרי הטיעון מטעמה כהגשת בקשה. התנהלות כזו אין להשלים עימה. בהינתן ההשקעה המרשימה של המדינה בניהול ההליך בפנינו, נראה כי דרך העלאת הבקשה לא נעשתה מתוך שכחה או רשלנות".

הנדל טעה בצורה חמורה בנקודה זו, שכן כאמור המדינה הגישה בקשה שכזאת. המדינה ביקשה להבהיר זאת, ולאחר מספר ימים (בתחילת ינואר 2016) תיקן הנדל את פסק הדין וכתב: "רק לאחר שעמדה זו הובהרה על ידינו, טרחה המדינה להגיש בקשה סדורה ומנומקת לצירוף הראיה בתאריך 7.12.2014. יודגש, כי בקשה זו הוגשה לאחר שכבר הוגשו עיקרי הטיעון מטעם המערער ולאחר שבאי-כוחו סיימו להשמיע את טענותיו באשר להכרעת הדין בפנינו בדיון בעל-פה. בהינתן ההשקעה המרשימה של המדינה בניהול ההליך בפנינו, נראה כי דרך העלאת הבקשה לא נעשתה מתוך שכחה או רשלנות".

הנדל: הפרקליטות אחראית

משמעות ההחלטה המתוקנת הייתה, שהנדל הסיר מעל עצמו ומעל חבריו להרכב את האחריות לכך שהבקשה לא נדונה ולא הוכרעה, והעביר אותה לכתפיה של הפרקליטות. כפי שאמר, הן בפסק הדין המקורי והן בתיקון, "נראה כי דרך העלאת הבקשה לא נעשתה מתוך שכחה או רשלנות". כלומר: לדעת בית המשפט העליון, הפרקליטות החליטה בכוונה להגיש את הבקשה בצורה שלא תתקבל, וכך תימנע מבית המשפט העליון ראיה חשובה ואולי מכרעת באישום המרכזי נגד אולמרט. נותיר בצריך עיון את השאלה מי התרשל ומי טעה, עם או בלי מרכאות.

נעבור לליבת העניין. מדוע זקן לא אמרה את כל זה בעדותה במשפט הולילנד? התשובה: משום שבאותה עת היא עדיין הייתה נתונה להשפעתו הבלתי-חוקית של אולמרט. ההקלטות שחשפה זקן מתעדות בצורה חד-משמעית כיצד אולמרט לחץ עליה שלא לחתום על הסדר טיעון בפרשת הולילנד והבטיח לה סכומי כסף ניכרים אם תציית לו. כיוון שכך, לא אימתה זקן בעדותה את סיפורו של דכנר. ואגב: כעת טוען אולמרט, בעוד אחד משקריו המרובים, כי הודה בשיבוש עדותה של זקן למרות שלא עשה זאת, וכי מעולם לא לחץ עליה ולא הבטיח לה דבר.

לפיכך, זיכויו של אולמרט מחמת הספק בנוגע לאחיו ו-4.5 שנות המאסר שנחסכו ממנו, נבעו משילוב של שלושה גורמים:

  • בראש ובראשונה - שיבוש עדותה של זקן בידי אולמרט עצמו. הוא לחץ עליה שלא לחתום על הסדר טיעון, תוך שהוא מבטיח שיסדיר לה ולמשפחתה סיוע כספי ניכר. השיבוש הצליח וזקן חתמה על ההסדר רק כאשר כבר היה זה מאוחר מכדי שתעיד נגד אולמרט בתיק הולילנד.

  • שנית - רשלנותה של הפרקליטות, אשר תחילה לא ביקשה בצורה מסודרת לזמן את זקן לעדות ולהגיש את הראיות שבידיה, ולאחר מכן לא עקבה אחרי גורל הבקשה שהגישה ומעולם לא הזכירה לבית המשפט העליון את קיומה.

  • שלישית - טעות של בית המשפט העליון, אשר ככל הנראה שכח (או "שכח") את קיומה של הבקשה ולא הכריע בה לגופה.

טענתו של אולמרט כאילו זוכה בהולילנד היא שקר ממילא - הוא הורשע בקבלת שוחד כחלק מן הפרשה. והיא במיוחד שיא של ציניות: הזיכוי באישום העיקרי נבע בעיקר מהתנהגות פלילית בוטה שלו, התנהגות המתאימה לראשי ארגוני פשיעה.

תאריך:  27/03/2018   |   עודכן:  27/03/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שיבוש, רשלנות וטעות: כך נחלץ אולמרט מ-4.5 שנות מאסר בהולילנד
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חבלנים
27/03/18 08:55
2
מגיב ותיק
27/03/18 08:58
 
יוסי מ.
27/03/18 13:45
3
יוסי מ.
27/03/18 09:04
 
מגיב ותיק
27/03/18 15:25
 
יוסי מ.
27/03/18 16:14
 
מגיב ותיק
27/03/18 21:51
 
יוסי מ.
28/03/18 00:48
 
מגיב ותיק
28/03/18 13:20
4
בני בנקר
27/03/18 09:06
 
יוסי מ.
27/03/18 13:37
5
אורי פ
27/03/18 09:27
6
א.ל. רמת-גן
27/03/18 09:27
7
הטבות
27/03/18 09:29
8
תמר ארנברג
27/03/18 11:09
 
יוסי מ.
27/03/18 18:41
9
דוד מהשרון
27/03/18 12:10
10
עורך דין מהמרכז
27/03/18 15:59
11
תוכנן מראש בפרקלי
27/03/18 18:28
12
אוליבר הולמס
28/03/18 05:52
13
דודו מהשרון
28/03/18 15:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משפט הולילנד - הערעור
אהוד אולמרט הוא אדם חכם, ומן הסתם מבין שהציבור יתקשה להאמין שכל מערכות החוק יצאו דווקא נגדו. לכן, הוא שוזר בסיפורו האישי אמירות כוזבות המתייחסות למערכת בכלל, כולל כאלו שהן הזויות במיוחד.
23/03/2018  |  איתמר לוין  |   תחקירים
הרשעותיו של אהוד אולמרט אינן נובעות חלילה מכך שהוא עשה משהו פסול; לא, זו הייתה מערכת מתוכננת ומתודלקת בהרבה מאוד כסף. זו התיאוריה המרכזית של אולמרט בספרו "בגוף ראשון". העובדות, מה לעשות, קצת שונות - בעיקר הימנעותו שלו-עצמו מלהעלות אפילו ברמז את הטענות הללו כאשר נלחם על חרותו, עתידו ושמו הטוב.
23/03/2018  |  איתמר לוין  |   תחקירים
פרקליט המדינה, שי ניצן, החליט (יום ג', 30.1.18) שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בשל הוצאת קטעים מסווגים מספרו מכלא מעשיהו. ההחלטה התקבלה על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
30/01/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריית ירושלים ידעה בספטמבר 1999 על האפשרות שהלל צ'רני ימכור חלק משמעותי מפרויקט הולילנד שבבעלותו, ואיש לא הוליך אותה שולל במו"מ על היטל ההשבחה בפרויקט. כך קובע (7.1.18) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, רם וינוגרד, בדחותו תביעה בסך 130 מיליון שקל שהגישה העירייה נגד צ'רני ושותפיו - חברות הולילנד פארק וקלדש בנייה.
07/01/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
יו"ר קלד"ש לשעבר, אביגדור קלנר, מבקש (8.11.17) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר לו לשמש כדירקטור בחברה ציבורית, למרות הרשעתו בעבירות שוחד בפרשת הולילנד.
10/11/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד - הערעור  /  מי ומי  
ריבלין ביטל מגבלות אולמרט  /  איתמר לוין
ועדת השחרורים כללה בהחלטתה מידע שגוי  /  איתמר לוין
אולמרט משתחרר: המדינה לא תערער  /  איתמר לוין
היגיון פשוט  /  איתמר לוין
הכללים אינם חלים עליהם  /  איתמר לוין
צירופי מקרים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il