|
להרוויח כמה שיותר [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשתות המזון מתחרות בימים אלו, שלאחר יום העצמאות, על התואר, איזו רשת תספיק לייקר יותר מוצרים ולבטל יותר מבצעים שווים. זה הזמן להחזיר את הרווח הגולמי ולפצות את הרשת על אובדן ההכנסות בשל מספר מבצעים (השנה יקטנו באופן משמעותי המבצעים וגם אלו למעט בודדים אינם מושכי קהל כבעבר).
כעת כל רשת מותחת עד למקסימום את מחיר הצרכן גם במחיר של הפרשי מחיר בקופה בין המחיר על המוצר לבין מחירו במחשב "ובמקרה הטוב" היא תזכה את הצרכן בשל "טעויות" אלה - והעיקר לשפר וכמה שיותר מהר את הרווח.
נראה שהקניינים ועוזריהם, עובדים קשה וכתוצאה מכך הם לא שמים לטעויות בעיקר במותג הפרטי, אותו הם מייקרים לעיתים אף מעבר למוצר הממותג!
מהלך קצר ראייה זה, מביא את הצרכנים להדיר את רגליהם ולחפש את המוצרים גם ברשתות אחרות, דבר אשר עשוי לגרום לנטישת לקוחות, אך למי זה אכפת? בטח לא למנכ"ל השכיר, אשר בראשו נמצא בעיקר הבונוס השנתי/רבעוני, או לבעלים אשר חברתם מונפקת בבורסה ורוצים להעלות את מחיר המניה, בכל מחיר ומהר.
ומה אנו הצרכנים צריכים לעשות?
לפצל את סל הקניות, להוריד מוצרים מהעגלה, לדלל (טיפ לא רע, במיוחד לאור המחקרים הרבים, אשר מראים להורדה של 30% בכמות האוכל הנצרכת, מעלה באחוז דומה את תוחלת החיים) ולקנות באופן שקול יותר ולהבין שכעת אנו משלמים הרבה יותר על הקניות מאשר לפני חודש פלוס.