|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

ניו-יורק טיימס חושף:

השאלות של מולר לטראמפ

התובע המיוחד בפרשה הרוסית כבר הכין עשרות שאלות לקראת הפגישה שביקש לקיים עם הנשיא. הן עוסקות גם בפרשה עצמה וגם בחשד שטראמפ ניסה לשבש את החקירה
01/05/18  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   יומן עולמי   |   תגובות
מולר. יראיין? [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

ניו-יורק טיימס חושף (יום ג', 1.5.18) את השאלות שהכין התובע המיוחד בפרשה הרוסית, רוברט מולר, לקראת פגישתו עם הנשיא דונלד טראמפ. מולר ביקש לראיין את טראמפ, שמצידו מיהר להסכים – בעוד עורכי דינו מסתייגים מן הרעיון. טרם ידוע האם ראיון כזה יתקיים, ואם כן – מתי. חשיפת השאלות בידי הטיימס דווקא מסייעת לטראמפ, שיוכל להתכונן לקראתן. כאן מובאות העיקריות שבהן, שחולקו בידי מולר לארבעה נושאים.

שאלות על מייקל פלין
האם נשקלה חנינה? [צילום: סוזן וולש, AP]

פלין היה יועצו של טראמפ לביטחון לאומי במשך חודש, עד שנאלץ להתפטר משום ששיקר לגבי קשריו עם גורמים רוסיים. השאלות העיקריות בנושא זה:

מה ידעת לגבי שיחות הטלפון בין פלין לבין שגריר רוסיה, סרגיי קיסליאק, בדצמבר 2016? מולר מבקש לדעת האם טראמפ ניסה לשבש הליכים ולהגן על פלין מפני העמדה לדין. פלין ביקש מרוסיה לא להגיב על העיצומים שהטיל עליה הנשיא ברק אובמה בשל התערבותה בבחירות, ומולר רוצה לדעת האם פעל בשליחותו של טראמפ.

כיצד הגבת על הפרסומים בעיתונות ב-12.1.17 וב-8-9.2.17? במועדים אלו חשף וושינגטון פוסט את השיחות בין פלין לקיסליאק ואת התוכן שלהן. מולר רצה לדעת האם טראמפ תכנן להגן על פלין במקרה שיתברר שעבר על החוק.

כיצד התקבלה ההחלטה לפטר את פלין ב-13.2.17? הבית הלבן לא נתן עד היום הסבר מלא לפיטורים.

אלו נסיונות נעשו להעניק לפלין חנינה או חסינות? הטיימס חשף את רעיון החנינה שהעלו עורכי דינו של טראמפ, כאשר פלין החל לשקול לשתף פעולה עם הבולשת. מולר רוצה לדעת מדוע.

שאלות על ג'ים קומי
מה נאמר בפגישות [צילום: AP]

ראש הבולשת פוטר בידי טראמפ, שאמר בגלוי שהיה זה בשל החקירה הרוסית. פיטוריו הובילו במישרין למינויו של מולר.

מה חשבת על התדרוך של קומי ב-6.1.17 בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות? בתדרוך זה מסר קומי לטראמפ, כי כל סוכנויות הביון משוכנעות שרוסיה פעלה לטובתו; טראמפ דחה מסקנה זו.

מה הייתה מטרת הסעודה עם קומי ב-27.1.17 ומה נאמר בה? קומי טוען שטראמפ ביקש שיבטיח לו את נאמנותו והוא סירב. אם כך היה, מדובר במניע אפשרי לפיטוריו של קומי.

מה הייתה מטרת הפגישה עם קומי ב-14.2.17 ומה נאמר בה? קומי טוען שטראמפ ביקש ממנו בארבע עיניים "להעלים" את החקירה נגד פלין; טראמפ מכחיש.

מה הייתה תגובתך לעדותו של קומי ב-20.3.17? תאר את הקשר שיצרת עם קציני מודיעין. בעדותו בסנאט באותו יום אישר קומי שהבולשת חוקרת את הפרשה הרוסית. לפי וושינגטון טיימס, בעקבות זאת ביקש טראמפ ממנהל המודיעין הלאומי, דניאל קואטס, ללחוץ על קומי להפסיק את החקירה. מולר רוצה לדעת גם האם ועל מה שוחח טראמפ עם ראש ה-CIA דאז ושר החוץ כיום, מייק פומפאו, ועם מנהל הסוכנות לביטחון לאומי, מייקל רוג'רס.

לשם מה התקשרת לקומי ב-20.3 וב-11.4? קומי טען שטראמפ ביקש ממנו להודיע בפומבי שהוא עצמו אינו נתון בחקירה, ושבשיחה השנייה שב וביקש את נאמנותו.

כיצד התקבלה ההחלטה לפטר את קומי? מתי? מי מילא תפקיד? מולר הציג שאלות אלו לאנשי סגל בבית הלבן וברצונו להשוות את גרסתו של טראמפ לתשובות שכבר קיבל.

למה התכוונת כאשר אמרת לדיפלומטים רוסיים ב-10.5.17 שפיטוריו של קומי שחררו את הלחץ? הדברים נאמרו יום אחרי הפיטורים, ולפי הטיימס – טראמפ אמר לאורחיו שהפיטורים היו בשל חקירת הפרשה הרוסית.

למה התכוונת בדבריך בראיון עם לסטר הולט בנוגע לקומי ורוסיה? זמן קצר אחרי הפיטורים אמר טראמפ לרשת NBC שהוא חשב על החקירה הרוסית כאשר פיטר את קומי. מולר רוצה הסברים.

מה חשבת על עדותו של קומי ב-8.6.17 בנוגע לפלין ומה עשית בקשר לכך? קומי העיד שטראמפ ביקש ממנו "להעלים את החקירה" נגד פלין; טראמפ הכחיש.

מה הייתה מטרת ההצהרות והציטוטים בספטמבר ואוקטובר 2017 בנוגע לחקירה נגד קומי? דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, טענה שקומי שיקר בעדותו לקונגרס ושייתכן שמשרד המשפטים יפתח בחקירה נגדו. טראמפ צייץ שהוא עשוי להיחקר בשל שיבוש החקירה נגד הילרי קלינטון.

שאלות על ג'ף סשנס
ספג ביקורת קשה [צילום: ז'קלין מרטין, AP]

טראמפ מתח שוב ושוב ביקורת פומבית על שר המשפטים שלו, אשר פסל את עצמו מלעסוק בפרשה הרוסית משום שהוא-עצמו לא גילה מגעים שהיו לו עם אישים רוסיים לפני הבחירות.

מה דעתך על החלטתו של סשנס לפסול את עצמו? שאלה זו ואחרות נועדו לראות האם טראמפ חושב שראשי מערכת אכיפת החוק אמורים להגן עליו.

האם דיברת עם סשנס על כך שיגן עליך והתייחסת לשרי משפטים קודמים? טראמפ אמר לטיימס, שרוברט קנדי ואריק הולדר היו נאמנים לנשיאיהם (ג'ון קנדי וברק אובמה) והגנו עליהם.

מה חשבת ומה עשית בתגובה למינוי התובע המיוחד? טראמפ טען שוב ושוב שחקירתו של מולר היא "ציד מכשפות" ותוצאה של החלטת סשנס לפסול את עצמו.

אלו דיונים ניהלת בנוגע לפיטורי התובע המיוחד ומה עשית כאשר הדבר פורסם בינואר 2018? עוזריו של טראמפ דיווחו למולר על דרישתו של הנשיא לפטר אותו ועל איומו של פרקליט הבית הלבן, דון מק'גאן, להתפטר אם יעשה זאת. טראמפ הכחיש את הפרסום בנושא.

מה הייתה מטרת ביקורתך על סשנס ביולי 2017? באותו חודש היה סשנס המטרה לכמה וכמה ציוצים ביקורתיים ביותר מצידו של טראמפ.

שאלות על תיאום עם רוסיה
המיילים שלו חשפו את האמת [צילום: ריצ'רד דרו, AP]

זו ליבת החקירה של מולר: האם קמפיין טראמפ שיתף פעולה עם רוסיה, כאשר זו פעלה למענו ונגד הילרי קלינטון.

מתי נודע לך על הפגישה במגדלי טראמפ? דונלד טראמפ הבן, ג'ארד קושניר ואחרים נפגשו ב-9.6.17 עם עורכת דין רוסייה המקורבת לקרמלין, שהבטיחה מידע מכפיש על הילרי קלינטון. טראמפ הבן טוען שלא סיפרו עליה לאביו.

מה הייתה המעורבות שלך בהודעה לעיתונות בנושא זה? טראמפ טען, כי הפגישה עסקה בשאלת אימוץ תינוקות מרוסיה. היו אלו תכתובות דוא"ל של בנו שחשפו את מטרתה האמיתית.

אלו קשרים היו לך עם אישי ממשל רוסיים בביקורך ברוסיה ב-2013? מולר גם ישאל האם לטראמפ היה אז קשר עם אמין אגראלוב, שארגן את הפגישה עם עורכת הדין הרוסייה, ועם אביו, אראס אגראלוב.

אלו קשרים היו לך בזמן הקמפיין עם מייקל כהן, פליקס סייטר ואחרים, כולל אזרחים זרים, בנוגע לפיתוח נדל"ן ברוסיה? מדובר בניסיון הכושל להקים מגדל טראמפ במוסקבה.

אלו דיונים היו לך המהלך הקמפיין על פגישה עם ולדימיר פוטין? פקידים רוסים ניסו, דרך מתווכחים, לארגן פגישה בין טראמפ לפוטין. לא ברור האם טראמפ ידע על הנסיונות ומה הייתה תגובתו.

אלו דיונים ניהלת במהלך הקמפיין בנוגע לעיצומים על רוסיה? טראמפ שמר על טון מתון כלפי פוטין כאשר ממשל אובמה הטיל על רוסיה עיצומים.

מה הייתה מעורבותך בשינוי המצע בנוגע לעיצומים הקשורים לפלישה הרוסית לאוקראינה? המצע הרפובליקני שונה והפך להיות נוח יותר כלפי מוסקבה.

מה ידעת במהלך הקמפיין על פעילות האקרים רוסים, שימוש במדיה חברתית ואמצעים אחרים שנועדו להשפיע עליו? זוהי שאלת מפתח. טראמפ שיבח את פרסום הדוא"ל של המפלגה הדמוקרטית שהושג בידי פצחנים רוסים. לפחות עובד אחד בקמפיין, ג'ורג' פפדופולוס, ידע שהרוסים השיגו מידע שכזה. טראמפ טוען בעקביות, שלא הייתה שום קנוניה עם רוסיה.

מה ידעת על פניות לרוסיה מצד אנשי הקמפיין שלך, כולל מנהלו פול מנפורט, בנוגע לסיוע אפשרי שלה לקמפיין? זוהי אחת השאלות המעניינות ביותר ברשימה, מציין הטיימס. לא ברור האם מולר יודע משהו חדש; עד היום לא פורסם מידע הקושר את מנפורט למגעים כאלו. ריק גייטס, עמיתו הוותיק של מנפורט, חתם על הסדר ומשתף פעולה עם מולר.

האם ידעת על הקשר בין יועצך רוג'ר סטון ועמיתיו לבין ג'וליאן אסאנג' או וויקיליקס? האתר של אסאנג' הוא שפרסם את הדוא"ל שנגנב בידי הרוסים מהמפלגה הדמוקרטית. סטון דיבר על פרסום זה לפני שהתרחש והיה בקשר עם חשבון טוויטר שהופעל בידי המודיעין הרוסי.

מה ידעת בתקופת המעבר על הניסיון ליצור ערוץ אחורי לרוסיה ועל חלקו של ג'ארד קושניר במאמץ זה? קושניר העיד שקיסליאק הציע ש-פלין ייפגש עם נציגים רוסים כדי לדון בסוריה, וכי בתגובה הוא עצמו הציע לעשות שימוש בטלפונים מאובטחים מן השגרירות – הצעה מאוד יוצאת דופן שלא יצאה לפועל.

תאריך:  01/05/18   |   עודכן:  01/05/18
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השאלות של מולר לטראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הגלשנית
1/05/18 17:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  יומן עולמי
בשבוע שעבר נעצר ג'וזף דה-אנג'לו, בחשד הוא הרוצח מגולדן סטייט – רוצח סדרתי שפעל בשנים 1986-1976 בקליפורניה ומואשם כעת בשמונה מעשי רצח; ההערכה היא שהוא אחראי ל-12 רציחות ו-46 מעשי אונס. פריצת הדרך באה בזכות טכנולוגיית הדנ"א.
01/05/2018  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בשנה שעברה הציגה הסוציולוגית פרנצ'סקה טריפודי שאלה מעניינת: מדוע כל כך הרבה אוונגליסטים תומכים בדונלד טראמפ? התשובה אינה מובנת מאליה – כותבת ג'יליאן טט, העורכת הראשית של פייננשל טיימס בארה"ב. טראמפ אינו הדוגמה לנוצרי מסור: הוא התחתן שלוש פעמים, התגאה בהטרדת נשים, הוא בנה אימפריית הימורים והוא יצירתי ביחסו כלפי האמת.
01/05/2018  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
לוחמי הטליבאן באפגניסטן הכריזו בשבוע שעבר על פתיחת "עונת הלחימה", כאשר השנה קרוי המבצע שלהם "אל-חנדאק" – על שם קרב ידוע להגנת העיר מדינה בתחילת ימי האיסלאם. מומחי סופאן גרופ מסבירים, כי הסמליות ל"קרב על החפיר" היא מכוונת: הטליבאן מציגים את עצמם כמגני האמונה, המשתמשים בטופוגרפיה ובדרכי עורמה כדי לגבור על אויביהם העולים עליהם במספרם. אין זו הפתעה שהטליבאן דחה את ההצעה לנהל שיחות שלום עם ממשלת אפגניסטן: מצבו הצבאי טוב ויש לו השפעה בחלקים נרחבים של המדינה, יותר מאשר בכל זמן מאז 2001.
30/04/2018  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
  • הגנרל מייקל היידן היה ראש סוכנות הביון המרכזית בשנים 2009-2006 וראש הסוכנות לביטחון לאומי (יחידת ההאזנה הראשית) בשנים 2005-1999. ניו-יורק טיימס פרסם מאמר המבוסס על ספרו הקרב "ההתקפה על המודיעין: הביטחון הלאומי האמריקני בעידן של שקרים", אשר נכתב בגוף ראשון – וכך גם מובאים כאן עיקריו.

30/04/2018  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אנטישמיות גלויה מזדחלת לאיטה לליבת המפלגה הרפובליקנית, ואחד מן הקיצוניים שבמבטאיה מתמודד כעת על מועמדות המפלגה לסנאט במדינה הגדולה ביותר בארה"ב: קליפורניה – מדווח ניוזוויק.
30/04/2018  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   יומן עולמי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת טראמפ-רוסיה  /  מי ומי  
37% לימין-מרכז באיטליה  /  איתמר לוין
האמירות של טראמפ: נכון, תלוי הקשר, לא נכון  /  איתמר לוין
כוכבים בשירות ביה"ד הבינלאומי  /  איתמר לוין
חדר הדואר של המאה ה-21  /  איתמר לוין
בריסל נגד ורשה  /  איתמר לוין
קוריאה - הפעם באמת?  /  אנה פיפילד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il