|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

שישה בשישי

מצעד ההפחדות

אירן תרוץ לפצצה גרעינית! קים יתאבד ויקח איתו את העולם! חיזבאללה מאיים עלינו ב-100,000 טילים! הדמוקרטיה בסכנת הרס! ישראל תהפוך למדינת הלכה! זה מה שמשדרים לנו מי שרוצים לזרוע תבהלה; האמת שונה - לעיתים ב-180 מעלות
11/05/2018  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   אקטיביזם שיפוטי   |   תגובות
מאבק בלתי מתפשר [צילום: וחיד סאלמי, AP]


למה מפחידים
"בעיניים פקוחות" [צילום: פלאש 90]

אחד מכללי היסוד להורים הוא: no news – good news. אם לא שמענו כלום מילדינו ועליהם, סימן שהכל בסדר. בתקשורת שורר לעיתים כלל מהופך: good news – no news. או כפי שאמר אבשלום קור לפני עשרות שנים: התפקיד של התקשורת הוא לחשוף ליקויים. כאשר השמש זורחת מדי יום, היא לא מפרסמת דבר; אבל ליקוי חמה מיד תופס כותרות.

זו כנראה אחת הסיבות לכך, שהפחדות זוכות להרבה יותר תשומת לב מאשר אמירות מרגיעות. הכותרת "סכנת מלחמה" מושכת את העין הרבה יותר מאשר "הכל שקט". דיבורים על עלייה צפויה במחירי הדיור ימכרו יותר עיתונים מאשר תחזית שהם עומדים לרדת. וכך הלאה וכך הלאה.

חוץ מזה, לפסימי המפחיד אין מה להפסיד. יש סיכון הרבה יותר גדול באמירה "מצבנו ישתפר" מאשר "מצבנו יורע". אם המצב באמת יורע, יוכל הפסימי המפחיד להגיד: אמרתי לכם. ואם הוא ישתפר, איש לא יזכור את הנבואות השחורות שלו ואיש לא יתלונן שלא התממשו. וכפי שקובע אחד מחוקי פרקינסון: המנהל שדוחה יוזמה חדשה, ניצב על קרקע בטוחה. אם לבסוף היא תיושם ותיכשל – יתהדר בצדקתו; ואם תיושם ותצליח – הוא יטען שאזהרותיו המוקדמות הובילו לשינויים החיוניים.

ובכל זאת, לא צריך ליפול בפח של ההפחדות ותרחישי האימה. מובן שהקיצוניות השנייה – ה"יהיה בסדר" הישראלי – עלולה להיות קטלנית. אבל גם אסור לשקוע במרה שחורה, להתחבא מתחת למיטה או לברוח לברלין. אז מה כן? "אל תרכיבו משקפיים, לא קודרות ולא שמחות. הסתכלו נא בעיניים, בעיניים פקוחות", כפי שהציע נתן אלתרמן בביצועו של אריק איינשטיין.

אירן
יגייסו כספים למען המגבית [צילום: וחיד סאלמי, AP]

ההפחדה הכי אופנתית: בלי הסכם הגרעין, אירן תרוץ לעבר פצצה גרעינית ללא כל פיקוח. בלי תמריצים כלכליים, היא תעודד טרור בכל העולם. אם לא יהיה לה מה להפסיד, היא תפעל ללא מעצורים להשגת יעדיה. מה שמשתמע מההפחדה הזאת, הוא גם ההפך: עם הסכם הגרעין, אירן תהפוך את האתרים הגרעיניים שלה לגני שעשועים. עם תמריצים כלכליים, היא תפרוק את חיזבאללה מנשקו. אם יהיה לה מה להפסיד, האייתולות יצטרפו להסתדרות הציונית וייצאו למסע גיוס כספים מטעם המגבית.

אירן היא מדינה רצחנית, שחרתה על דגלה את הפצת האיסלאם הקיצוני שלה בכל מקום אפשרי, את המאבק הבלתי-מתפשר במערב ובראשו ארה"ב ואת השאיפה להשמיד את ישראל. אי-אפשר להתייחס ל-40 שנה של הצהרות, נאומים, איומים ושריפת דגלים כרטוריקה בלבד או כאמירות קיצוניות לצורכי פוליטיקה פנימית. כבר ציטטתי את פרופ' דוד מנשרי, המומחה המוביל בישראל לענייני אירן: אין שם קיצוניים ומתונים; יש שם קיצוניים ואולטה-קיצוניים.

אירן מסוכנת. היא הייתה כזאת לפני ההסכם, היא נותרה כזאת עם ההסכם והיא תהיה כזאת גם בלעדיו. ההבדל הוא, שההסכם נתן לה לגיטימציה להמשיך כעת בחלקים מתוכנית הגרעין ובמלואה בעוד 12 שנים, וגם לפתח טילים ולתמוך בטרור ולהצית מלחמות – וכל זה כאשר המערב עושה איתה עסקים בעשרות מיליארדי דולרים. בלי ההסכם, יהיה ברור עם מי יש לנו עסק – גם לאלו המעדיפים לעצום את עיניהם ולאטום את אוזניהם.

קוריאה הצפונית
המטרה היא לשרוד בשלטון [צילום: ג'ון צ'ול-ג'ין, AP]

הפחדות דומות אנחנו שומעים לגבי קוריאה הצפונית: היא תשתמש בנשק הגרעיני שלה אם תידחק אל הקיר, קים ג'ונג-און יוריד איתו שאולה את העולם אם ירגיש שמשטרו אבוד. ושוב, ההפך: אם כולם יהיו נחמדים כלפי הרודן מפיונגיאנג, יש סיכוי שהוא יהפוך לגירסה גברית של אימא תרזה.

בניגוד לאייתולות, לשושלת קים אין שאיפות של ממש מחוץ לגבולות מדינתה. העדיפות הראשונה, השנייה והשלישית שלה הוא לשרוד בשלטון. הנשק הגרעיני הוא חלק מאותה אסטרטגיה: השגת כוח שימנע מקוריאה הדרומית וארה"ב לנסות להפיל את המשטר. לכן, יש לכאורה מקום לחשוש שמא קים ישתמש בו כאמצעי אחרון להציל את עצמו. אבל גם הוא יודע, ששימוש כזה יהיה מסמר ענק בארון קבורה עשוי פלדה שייקבר בעומק של עשרה מטרים.

חוץ מזה, או בעצם – העיקר: מאחר שזו מטרת הנשק הגרעיני של קים, צריך פשוט להגיע למצב בו לא תהיה לו עילה להשתמש בו. נכון, מדובר במשטר אכזרי במיוחד, אבל כשלעצמו הוא אינו מהווה סכנה לסביבתו. במילים אחרות: אם קים יקבל ערבויות לכך שלא ייעשה ניסיון מבחוץ להפיל אותו, ייתכן שניתן יהיה להגיע איתו לעסקה בתחומי הגרעין והטילים.

חיזבאללה
לצה"ל יש מענה [צילום: AP]

נחזור לאזורנו הרותח. חיזבאללה הפך מארגון טרור לחצי-צבא ואולי אפילו לצבא ממש, עם רבבות לוחמים שצברו ניסיון בסוריה, 100,000 טילים ונשק מתקדם בכל התחומים. הארגון כבר מאיים לא רק על יישובי גבול ישראל-לבנון ולא רק על תושבי רמת הגולן, אלא על חלקים ניכרים מהמדינה.

כאן התשובה להפחדה היא פשוטה ביותר, אבל משום מה היא לפעמים מתחמקת מעינינו: צה"ל. אנחנו שומעים הרבה על התעצמות חיזבאללה, ומטבע הדברים אנחנו שומעים הרבה פחות על התשובות שמכין צה"ל. שמענו על כיפת ברזל ומדי פעם ראינו תמונות של האימונים בצפון, אבל לא הרבה יותר מזה – וכך צריך להיות. אבל מותר להיות בטוחים, שהיכולות ההגנתיות וההתקפיות של צה"ל עולות בהרבה על האיומים של חיזבאללה.

הדמוקרטיה
אלו נציגי העם [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

הרס הדמוקרטיה. לא פחות מכך. זו המשמעות של פסקת ההתגברות, אם נאמין לכל ההפחדות שמשמיעים מתנגדי החוק המוצע – מאסתר חיות ומטה. המשותף לכולם: הם משפטנים – שופטים בהווה, שופטים בעבר, יועצים משפטיים, פרקליטים ועורכי דין. ובמילים אחרות: אלו שהתרגלו בעשרות השנים האחרונות לכך שהם פוסקים כמעט בכל דבר, קטן וגדול.

נחזור ליסודות. "דמוס" – עם; "קרטוס" – שלטון; "דמוקרטיה" – שלטון העם. בהעדר דמוקרטיה ישירה בדמות משאלי עם, הדמוקרטיה באה לידי ביטוי באמצעות נציגיו הנבחרים של העם: הפרלמנט הבוחר את הממשלה. לכן, כאשר הכנסת מחוקקת חוק – היא מממשת את הדמוקרטיה. כאשר בית המשפט העליון מבטל חוק – הוא הפוגע בדמוקרטיה. אם הכנסת תאשרר מחדש את החוק – היא תממש שוב את הדמוקרטיה.

זה במישור המילולי. במישור המעשי, הדמוקרטיה באה לידי ביטוי בשלטון הרוב תוך שמירה על זכויות המיעוט. במלאכת האיזון הזאת יש מקום חשוב מאוד לבית המשפט העליון, כדי להבטיח שהרוב לא יהפוך לעריצות וכדי שהוא לא ינצל את כוחו כדי לרמוס את המיעוט. לצד זאת, יש לשמור על כך שלמיעוט לא יינתן כוח עודף שיאפשר לו לנטרל את הרוב, שהרי גם זוהי עריצות. וגם שלשופטים לא יהיה יותר כוח מאשר לנבחרי העם.

במצב הנוכחי, הופר האיזון – לא בין המיעוט לרוב ולא בין הזכויות לחוב, אלא בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת. המילה האחרונה שייכת לשופטים, ולא לנבחרי העם. זה מה שלא דמוקרטי, לא הניסיון לתקן את המצב. אפשר וצריך לדון בפרטים, כדי להבטיח שהאיזון באמת יהיה איזון. אבל הרס הדמוקרטיה? ממש לא. בדיוק להפך.

המשפט העברי
פה משה רבינו נוכח

בחודש ינואר נכחתי בדיון בבית המשפט העליון של ארה"ב. האולם הנודע מעוטר בסצנות של משפט וצדק מתולדות האנושות. בדיוק מולי נראה משה רבינו, המחזיק את השמאלי שבין לוחות הברית – זה המצווה שלא לרצוח ולא לגנוב ולא לנאוף. משום מה, משה איננו נוכח בבית המשפט העליון בירושלים.

העדרותו של משה איננה רק במישור העיטורי. התורה שקיבל ושאותה פיתחו חכמי המשפט העברי לאורך אלפי שנים, כמעט שלא באה לידי ביטוי בפסיקה הישראלית. פה ושם תראו אזכור של המשפט העברי בפסיקת בית המשפט העליון – בצורה כמעט בלעדית מצד שומרי המצוות שבין השופטים. כאילו העם היהודי לא צבר אלפים רבים של פסיקות בכל תחומי החיים, הכוללות אמירות מוסריות ועקרוניות נעלות, לצד יישומן המעשי בחיי היום-יום.

תאמרו: זו פסיקה מיושנת שאינה מתאימה למאה ה-21. אענה: לא נכון. ראשית, יש עקרונות שנותרו יפים גם אחרי מאות שנים. שנית, יש פסיקה הלכתית מודרנית לחלוטין, המתמודדת עם ההתפתחויות הטכנולוגיות והחברתיות של השנים האחרונות. הבעיה האמיתית היא, שרק מעטים מכירים את הפסיקה הזאת, לעומת רבים שמפחדים ומפחידים: ישראל תהפוך למדינת הלכה! יהיה אסור לעבוד בשבת!! יסקלו הומוסקסואלים!!!

כפי שכתב לאחרונה בצדק פרופ' אביעד הכהן, המציאות בשטח מלמדת בדיוק את ההפך. ישראל הופכת למדינה הרבה יותר חילונית והמשפט העברי אינו מתיימר להתעלם מהמתרחש סביבו. שופטים משתמשים במשפט הבריטי ואיש אינו חושש שהמנדט יחזור; ציטוטים מהפסיקה האמריקנית לא הופכים אותנו למדינה ה-51. אז תפסיקו להפחיד ותגידו את האמת; תפסיקו לפחד ותלמדו את המקורות שלנו לא פחות מאשר את המקורות הזרים.

תאריך:  11/05/2018   |   עודכן:  11/05/2018
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אביעד הכהן   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אבשלום קור   אהוד יערי / Ehud Yaari   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איברהים מחלב / Ibrahim Mahleb   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אסתר חיות / Esther Hayut   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   אריק איינשטיין / Arik Einstein   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דמיטרי מדבדב   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   חסן רוחאני   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מחמוד אחמדינג'אד   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נתן אלתרמן / Natan Alterman   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד גרנות   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עלי חמנאי   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צבי יחזקאלי   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קוריאה הדרומית   קוריאה הצפונית   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רון לאודר   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמאם סלאם / Tamam Salam   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 אורניום   אורניום   אורניום 235   אורניום מועשר   איזוטופ   בג"צ 1/65 ירדור נ' ועדת הבחירות המרכזית   בג"ץ ברגמן   בג"צ ההינתקות   בג"צ לאור נ' יו"ר הכנסת   בג"צ לשכת מנהלי ההשקעות נ' שר האוצר   בג"צ מעצר החיילים   בג"צ ערוץ 7   בג"צ קלפי המיקוח   בג"צ קציר   בג"צ רובינשטיין נ' יו"ר הכנסת   ביקוע גרעיני   בשאר אסד   דלק גרעיני   הכור הגרעיני, דארקהובין    הלכת בבלי   הלכת גורדון   הלכת ועקנין   הלכת קסטנבאום   המרכז לחקר אנרגיה אטומית, בונאב    המרכז לטכנולוגיה גרעינית, אספהאן    המרכז למחקר גרעיני של טהרן    המתחם הגרעיני, אראכ   זכויות האדם במשפט הפרטי   כאראג'   כאשר הפצצה נופלת   כללי המשפט המנהלי   לאביזן-שיאן    מים כבדים   מכרה האורניום, סגהנד   מסה קריטית   מפעל לייצור "עוגה צהובה", ארדכאן   מתקן העשרת אורניום, לאשקאר עבד    מתקן טאבה   מתקן להעשרת דלק בפורדו (FFEP)   נשק גרעיני   נתנז   עוגה צהובה   עלי אכבר סאלחי    פלוטוניום   פרצ'ין   פשעי מלחמה   צנטריפוגות   שיקול דעת מנהלי   תחנת הכוח הגרעינית, בושהר    תעלת סואץ 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מצעד ההפחדות
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פרנקל
11/05/18 12:06
2
אריה123
11/05/18 12:07
3
נועם בלום
11/05/18 12:23
4
שוחר-שלום
11/05/18 12:59
5
yust
11/05/18 14:37
6
משה דב
11/05/18 16:13
7
האם הוא מתחרט?
12/05/18 08:07
8
מקס פאואר
12/05/18 10:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אקטיביזם שיפוטי
אין ספק שרבים ממגיני בית המשפט העליון אינם מכירים או מבינים לאשורם את המקורות המחשבתיים המגדירים שלטון דמוקרטי בסיסי ואת יסוד הפרדת הרשויות שהוא תנאי הכרחי לכך שיתקיים ממשל כזה. דמוקרטיה לא נולדה בעידן הפוסט-מודרני וגם בעידן זה היא מרובת גוונים ונוסחאות. חסידי הפוסט-מודרנה גורסים שדמוקרטיה חייבת להגן על היחיד מפני "עריצות הרוב הדמוקרטי", ותפקיד זה הם מייעדים לבתי המשפט (לחוקה) ולפרשנות המשפטית שאלה נותנים לחוקי-יסוד. אולם בהיסחפותם אחר נפלאות זכויות הפרט, "אידאליסטים" אלה שוכחים שהאדם איננו רק אינדיבידואל אלא גם ייצור-חברתי הזקוק לחברה. בכדי שחברה תוכל להתקיים, חייב לשרור בה איזון מוסכם ביחס לעקרונות החיים המשותפים. ההסכם כולל כמובן מאליו גם הגדרה של עקרונות החיים המשותפים ושיטה לפתרון מחלוקות. הטענה הגורסת שדמוקרטיה היא מערכת שתפקידה להגן על היחיד מפני עריצות הרוב, היא חד-צדדית ובלתי-סבירה בעליל. המחצית השנייה של המשוואה חיונית לקיום המסגרת לא פחות ממחציתה הראשונה, דהיינו: עקרונות החיים המשותפים חייבים להבטיח גם הגנה על הרוב מפני "עריצות המיעוט".
10/05/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
במודעת ענק שמתפרסמת (יום ד', 9.5.18) בעיתונות קוראים בכירי עורכי הדין הפרטיים בישראל לממשלה ולכנסת להגן על הדמוקרטיה הישראלית ועל עצמאות בית המשפט העליון, ולהימנע מחקיקת פסקת ההתגברות.
09/05/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
חלקים ממערכת המשפט לוקים ביוהרה והיא מתחרה עם הרשות המחוקקת, תוך שהיא מקלה ראש בכנסת - טוען יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי, במאמר המתפרסם (יום ב', 7.5.18) בביטאון "עורך הדין" של לשכת עורכי הדין. סלומינסקי הוא איש הבית היהודי, המפלגה שראשיה - השרים נפתלי בנט ואיילת שקד - מקדמים את פסקת ההתגברות, והוא עומד בראש הוועדה אשר תכין את החוק אם יעבור בקריאות טרומית וראשונה.
07/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
בסיעת הבית היהודי מגיבים (יום ב', 7.5.18) למתקפה מצד ראש הממשלה ואומרים כי פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים. "אנו מודיעים מראש, שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק. בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים", נאמר בהודעת הסיעה.
07/05/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שב וקורא לדו-שיח סביב פסקת ההתגברות והיחסים בין הכנסת לבית המשפט העליון. הוא דיבר (יום ב', 7.5.18) בטכס השבעת שופטים במשכנו.
07/05/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אקטיביזם שיפוטי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משבר קוריאה  /  מי ומי  
שקד: חזונו של לנדוי  /  איתמר לוין
חיות נגד כל פשרה בפסקת ההתגברות  /  איתמר לוין
נתניהו מבקש: לדחות הדיון בפסקת ההתגברות  /  עידן יוסף
השאלה איננה "התגברות"  /  עו"ד אביעד ויסולי
אימת הדין אינה ניתנת לחלוקה  /  יצחק מאיר
להתגבר על עריצות המיעוט  /  רון בריימן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il