בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תחקיר בטלוויזיה האוסטרלית:
|
|
|
עורכי התחקיר טוענים, כי זכריה אחמד שאה הוביל את טיסה 370 להתרסקות, אחרי שהוריד בכוונה את לחץ האוויר וגרם לכל יתר 238 הנוסעים לאבד את הכרתם
|
"לא קיבלנו משהו מוכח" [צילום: אנדי וונג, AP]
|
|
|
|
|
כל 239 בני האדם על סיפונה של טיסת מלזיה איירווייס 370, למעט אחד, היו חסרי הכרה בשל הירידה הפתאומית בלחץ האוויר בבואינג 777. היחיד שנותר בהכרה היה הקברניט, זכריה אחמד שאה, והוא שהפנה את המטוס שמאלה זמן קצר לפני ההתרסקות. זוהי התיאוריה שמעלה תוכנית הטלוויזיה האוסטרלית "60 דקות" לגבי השעות האחרונות של המטוס שהתרסק ב-8.4.14 באחת התאונות הקטלניות והמסתוריות ביותר בתולדות התעופה. מפיקי התוכנית סבורים, כי מדובר בהתאבדות של זכריה – שהפך עם מותו לרוצח המונים. תחילה הוא הפחית במכוון את לחץ האוויר במטוס וכך שיתק את הנוסעים, אנשי הצוות וטייס המשנה. תיאוריה זו מסבירה את הדממה המוחלטת של המטוס, ממנו לא נשמעה אפילו קריאת מצוקה אחת. היא גם מסבירה כיצד יכול היה מישהו לנווט את המטוס למיקומו הסופי בו התרסק, בדרום האוקיינוס ההודי – הרחק מן המסלול בו אמור היה לטוס מקואלה-לומפור לבייג'ינג. שברי המטוס לא נמצאו עד היום, למרות מאות מיליוני דולרים שהושקעו בחיפושים – מציין וושינגטון פוסט, המדווח (15.5.18) על ממצאי התחקיר. הוא נערך בידי מומחי תעופה, המפקח לשעבר על בטיחות הטיסה באוסטרליה ומומחים לאוקיינוסים. התאבדותו של זכריה מסבירה גם את הפנייה הבלתי-צפויה שמאלה: הוא רצה לראות בפעם האחרונה את עיר הולדתו, פנאנג. החקירה הרשמית של ממשלות מלזיה, סין ואוסטרליה הופסקה בינואר 2017 בלא מסקנות. אנשי "60 דקות" ביקשו לענות על התעלומה הגדולה ביותר: כיצד יכול מטוס מודרני להיעלם בלא להותיר זכר, בעידן של מכ"ם מתוחכם ולווינים המכסים כל פינה? התשובה שלהם היא: כי זה מה שזכריה רצה. היו לו 20,000 שעות טיסה ובביתו היה סימולטור טיסה, כך שהוא ידע היטב מה עליו לעשות. למשל: בנקודה מסוימת טס המטוס ליד גבול מלזיה ותאילנד, כאשר הוא נכנס ויוצא לסירוגין מהתחום האווירי שלהן. שתי המדינות לא ראו בו איום, משום שהקפיד להישאר סמוך מאוד לגבול. הפקחים לא הוטרדו ממנו, משום שברגע שיצא מהתחום האווירי שלהם – הוא לא עניין אותם. התיאוריה בדבר אשמתו של זכריה אינה חדשה, מציין הפוסט. הוא וטייס המשנה, פריק עבד-אל-חמיד, נחשבו לחשודים מיד עם תחילת החקירה. היו למשל שמועות לפיהן זכריה התאבד כאשר נודע לו שאשתו עומדת לעזוב אותו. תיאוריה אחרת טענה שהוא ריסק את המטוס במחאה על מאסרו של מנהיג האופוזיציה דאז במלזיה, אנואר איבראהים. קבוצה בשם "בריגדת המרטירים הסינים" טענה שהיא הפילה את המטוס, אך צוות החקירה דחה טענה זו. עוד התברר, כי שני נוסעים השתמשו בדרכונים מזויפים, אבל אחד מהם היה מבקש מקלט ולשניהם לא היו קשרים לארגוני טרור. שרה נורטון, שאחיה פול וויקס נהרג בהתרסקות, מתייחסת בספקנות לממצאי התחקיר. לדבריה, יש להם משהו משותף עם כל התיאוריות האחרות: מדובר בניחושים. "זוהי הערכה והשערה ודעה, כמו כל דבר שקשור לטיסה הזאת", אמרה. "אין להם שום עובדות מוכחות לתמוך בכך, ומעולם לא קיבלנו משהו מוכח".
|
תאריך:
|
16/05/18
|
|
|
עודכן:
|
16/05/18
|
|
איתמר לוין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
הבונבון
|
16/05/18 17:04
|
|
ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה (יום ב', 15.5.18) דיון מיוחד לקידום והטמעה טכנולוגיות להתרעה מפני שיטפונות וזאת בעקבות האסונות האחרונים במותם של אזרחים בשיטפונות בדרום הארץ. יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב, חברי הוועדה וגורמים מקצועיים מרשויות שונות הסכימו כי על הממשלה להקים גוף או לייחד תפקיד לכך שמערכות קיימות כאלו יהיו ידועות לכל הציבור וזמינות למטיילים ולמבקרים במקומות המועדים.
|
|
|
השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, נמנע מקידומו של קצין בשב"ס בלחצו של שני ניצבים בדימוס בעקבות אסון השריפה בכרמל - טוען הקצין, סגן-גונדר אמנון יהבי. הוא מבקש (8.5.18) מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות לארדן לנמק מדוע אינו מאשר את מינויו לסגן מפקד כלא קציעות והעלאתו לדרגת גונדר-משנה.
|
|
|
אשדות מים, שפרצו לערוצי נחלים בדרום הארץ, טרפו חייהם של שלושה עשר פרחים. אחרון שבהם הוא נהג תושב העיר טייבה. נכון לעת כתיבת שורות אלו הוא בחזקת נעדר. ראשונה בנספים הייתה רועת צאן פלשתינית, שרעתה את צאן משפחתה בשטח, הנתון לשליטה אזרחית וצבאית של ישראל.
|
|
|
מבקר המדינה, יוסף שפירא, הנחה את משרדו (יום א', 29.4.18) להיערך לביקורת מערכתית בעקבות האסון בו נספו עשרה בני נוער, תלמידי המכינה הקדם-צבאית "בני ציון", בשיטפון בנחל צפית.
|
|
|
כתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג, דיווח (יום ו', 27.4.18) כי ראשי מכינת בני ציון בת"א, שעשרה מחניכיה נהרגו ביום ה' בשיטפון בנחל צפית, מסרו בחקירתם במשטרה כי לפני שהתירו לקבוצת החניכים לצאת למסלול, התייעצו עם חברה מוכרת לחיזוי מזג אוויר ועם בוגר של המכינה שמשמש כיום כחזאי של חיל-האוויר. (דובר צה"ל מכחיש טענה זו ומוסר כי לא נמסרה למכינה שום תחזית רשמית מטעם הצבא). הנחקרים טענו כי הוסבר להם שאין סכנת שיטפונות בנחל צפית עד השעה 15:00 ולכן החליטו לצאת מהנחל עד השעה 14:00 (השיטפון בנחל התרחש בסביבות השעה 13:30).
|
|
|
|