|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הפרוטוקולים של זקני הציונות

מופע הראווה של היהודים האמריקנים המהלים את ארה"ב עלול להסתיים במהפך עתידי, מיד לאחר שטראמפ ישוב לעסקי ה"קש ותבן" שלו
21/05/2018  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
טראמפ. יותר מדי חיובי [צילום: איוון ווצ'י/AP]

אחד הדברים שחז"ל אסרום בתלמוד היא ההתערבות בענייניהם הפנימיים של הנוכרים, קרי, אי-בחישה פוליטית במריבות שבין אומות העולם, גם כשזה נוגע ליחסיהם עם עם ישראל. ההיסטוריוגרפיה היהודית יכולה להביא שלל דוגמאות מנוגדות באשר להזהרת חז"ל: גם רווח יהודי כתוצאה מהליכה "בין הטיפות" המדיניות בקרבות בן העמים אך גם תוצאות הרות אסון כאשר היהודים נהגו בעזות לטובת גוי אחד נגד משנהו. כבר בימי המלך הצדיק יאשיהו (היה אמור להיות המשיח של דורו) אנו קוראים כיצד הלה לא שמע לדבר ה' מפי הנביא ירמיהו, ויצא לקראת מלך מצרים, שהיה בדרכו למלחמה נגד בבל.

יאשיהו היה בטוח בניצחונו לנוכח משטר היהדות שהנהיג אך הוא לא ידע כי מאחורי גבו חלק מהעם עבד עבודה זרה. הסוף היה שיאשיהו נהרג בקרב מול פרעה, במגידו, ובגסיסתו פלט: "צדיק ה' בכל דרכיו". סופה של ממלכת החשמונאים היה רע ומר ומידי הרומאים, איתם כרת יהודה המכבי ברית נגד העולם היווני. אחד ההסברים לפרעות ת"ח ות"ט היא הטענה כי היהודים השתתפו חזק מדי לצד האצילים הפולנים השליטים, בלחץ הכלכלי על האריסים האוקראינים והטאטרים. מנגד ידוע כי לפני מאות שנים ניצלה יהדות תימן מכליה כאשר עזבה את הבירה צנעה לנוכח המרד באימאם התימני (כדי לא לנקוט עמדה לצד זה או אחר) וחזרה לעיר רק לאחר שנתיים, בסיום דיכוי המרידה על-ידי האימאם.

קלות הראש כנגד אומות העולם

מאז הקמתה של התנועה הציונית נהגו ראשיה בקלות דעות בציווי התורתי הזה ולא פעם שילמו היהודים, שלרובם לא היה קשר עם הציונות, את מחיר ההתערבות הזו. ומנגד גם הקומוניסטים היהודים נקטו בקו דומה וגרמו לשפך דם ולעלילות דם אנטישמיות נגד היהדות והיהודים, ובראשן קונספירציית האנטישמים ששמה ה"פרוטוקולים של זקני ציון". התערבותם של הציונים מחד-גיסא, ושל הקומוניסטים היהודים מאידך-גיסא, בפוליטיקה העולמית, חידשה את הטענה על השלטון היהודי העולמי והסמוי שכביכול שותפים בו צדדים רעיוניים שונים אך בעצם הללו הם רק מסיכה פוליטית לתיאום סמוי יהודי לשלוט בעולם.

פרשה נעלמה שאיננה מסופרת היסטורית, היא פרשת התמיכה הלאומנית של הליטאים בהשמדת יהודי ארצם נגד הנאצים ימ"ש. להבדיל מאוקראינה, מסלובקיה, מפולין, מקרואטיה, מהונגריה ואפילו מרומניה, הרי שליטא לא הייתה מדינה אנטישמית - עד לכיבושה על-ידי בריה"מ, במהלך מלחמת העולם השנייה. הליטאים אפשרו ליהודים לקיים את דתם בנינוחות ולראיה הרי שבירתם וילנא פרחה והפכה לדגל התורתי והישיבתי של כל עולם התורה העולמי. לא לחינם כינוה מאות בשנים - גדולי ישראל, "ירושלים של ליטא". גם בתחילת מלחמת העולם השנייה עדיין שימשה ליטא עוגן של הצלה ליהודים בעצם שמירת עצמאותה. אבל עם הכיבוש הסובייטי הכל נגמר והעם הליטאי הפך לאנטישמי לא פחות מאלה שציינתי קודם לכן. הכל החל בכיבושה של המדינה בשנת 1941, על-ידי בריה"מ האדומה.

בראש גדודי הקומיסרים הסובייטים עמדו יהודים קומוניסטים שהתעמרו אידיאולוגית באוכלוסייה המקומית עד כדי מיסיונריות קומוניסטית קיצונית. ראשי הקהל היהודים - חרדים וחילוניים גם יחד, התחננו לקומיסרים היהודים מבריה"מ לפנות את תקיפותם לקומיסרים רוסים כדי שאח"כ לא יתנקמו הליטאים ביהודים אבל הקול והכול נפל על אוזניים ערלות. הקומיסרים היהודים מבריה"מ לעגו ל"יהודונים" הליטאים וטענו כי "הגיעו זמנים חדשים. אין יותר לאומים אלא מעמדות". הסוף היה שבכיבוש הנאצי מידי הסובייטים הצטרפו הליטאים וסייעו לגרמנים לטבוח ביהודים ואת הנותרים לשלוח לכבשנים.

ההתגרות הציונית בעבר ותוצאותיה

לאורך כל ימי הציונות, ובמיוחד לאחר הקמת המדינה, התערבבו ראשי הציונות, מכל החוגים, בתככים עולמיים שרק הביאו יותר ויותר סכנות ליהודי העולם, אבל על-פי הגרסה ההרצלייאנית הרי שהאנטישמיות הייתה תמיד הידיד הטוב ביותר של הציונות, שהרי קיומה הביא לעליית יהודים לארץ ישראל. גם נציגי השלטון הבריטי בארץ ישראל, היהודים בנטובי'ץ וסמואל, הזכירו לעולם את "זקני ציון" ההיסטוריים. אבל בנימין נתניהו וחבורת הימין האופפת אותו עברו להילוך מסוכן יותר. הם עושים זאת בראווה ומציגים בגלוי את סוכניהם בראשות השלטון האמריקני. אולי כדי להגיד לעולם הנכרי כי אמת הדבר שהיהודים מנהלים את העולם, ובמיוחד את ארה"ב, זו שלפני אובמה וטרמפ הייתה המעצמה העולמית הראשונה במעלה.

כך זה נראה היה לפחות בחנוכת השגרירות האמריקנית בירושלים. היו שם - מטעם ארה"ב ה"אוביקטיבית", כאלה שבשקט אפשר להציגם כ"זקני הציונות" של ימינו. הפעם זו מהדורה חיה של "זקני ציון" האגדתיים. בקיצור, שיתפוצץ העולם. שר האוצר האמריקני היה שם - יהודי בשם מנוחין, והיה שם עוד יועץ יהודי בכיר בשם אנגלמן, והיה שם כמובן החתן היהודי של טרמפ, ג'ראלד קושניר, עם הבת המגוירת של טארמפ, גב' איוונקה, וניצח על כולם השגריר האמריקני, דיויד פרידמן, שאפילו נפתלי בנט נחשב ונשמע כאש שמאל לידו. ועכשיו מי עוד יעז לטעון שה"פרוטוקולים של זקני ציון" הם שקר כאשר "זקני ציון" עצמם אינם מסתירים את עצמם ואת מעלליהם?!

קיסינג'ר

הפרוטוקולים שנחשפו לאחרונה על מה שאירע סביב מלחמת יום הכיפורים וממשל מדיניות החוץ במזה"ת, עד בואו של אנוואר אל סאדאת לישראל, חשפו כי יהודי אמריקני פיקח מאין כמוהו עשה למען מדינת ישראל יותר מכל ממשלות ישראל דאז. זה היה באמת דמות של אחד מ"זקני ציון" החכמים יותר. הוא דילג על פני בירות ערביות וזכה לאמונם, בימים שבישראל לא הכיר כמעט חצי עולם. אבל מנגד הוא באמת ניסה להביא שלום ורגיעה לאחיו היהודים בציון. הוא היה חוד מדיניות החוץ האמריקנית בימים שארה"ב הייתה באמת ארה"ב ובבית הלבן ישבו נשיאים שהעולם כרע לרגליהם מתוך כבוד.

לאיש הזה קוראים הנרי קיסינג'ר. והיו לו לא מעט סייענים יהודים מהשדולה היהודית בארה"ב אבל ראשי המדינה בישראל העדיפו שלא להציגם לעולם הרחב מפחד הסטריאוטיפ האנטישמי של...."זקני ציון" האבודים. אח"כ הגיע סאדאת ועד היום, למרות הירצחו, ישראל קוטפת את פירות הימים ההם בדמות מצרים ידידותית המשפילה את הפלשתינים בכלל ואת החמאס בפרט. סאדאת, ואח"כ מוברק, ידעו היטב לצד מי עומדת ארה"ב ומיהו באמת קיסינג'ר אבל מאחר שהלה לא היה ברוטאלי מדי עבור ישראל, אזי, הם ראו בו גורם שישרת גם אותם. יש לציין אמפ ואנשיה.

הברוטאליות של אנשי טרמפ

אבל בירושלים של 2018 הקסם הזה כבר לא היה. כל אנשי הנשיא האמריקני נחשפו כפרו ישראלים - ואפילו יותר מכך. אי-אפשר היה לסלוח להם כפי שהערבים סלחו לקיסינג'ר, כי היה ברור שפניהם אינם לשלום. מי שמשלה את עצמו שה"אביב" היה ימשך לנצח טועה בגדול. אם טראמפ יסיים את הקדנציה הזו הרי שזה כבר יהיה די והותר ואח"כ כבר יבוא המבול הפוליטי וישראל תחזור אחורה אל לחץ אמריקני שיפעיל נשיא חדש, שירצה להוכיח כי עידנו של טראמפ לא יחזור עוד לעולמים.

הבעיה של טראמפ בעולם ובארה"ב איננה רק יחסו היותר מדי חיובי ושקוף לישראל אלא כל התנהלותו הפרובלמאטית, שאפילו הרפובליקנים מצפים לנפילתו כדי להיפטר ממנו סופית. נכון אומנם שטראמפ רק ביצע החלטה נושנה של ממשל ארה"ב אבל אם נשיאים כמו בוש - האב והבן, קלינטון, ריגן, פורד או ניכסון היו מבצעים העברה כזו הם היו סוחפים איתם עוד עשרות מדינות, ולאו-דווקא מסיבות התלויות באהדה עולמית לישראל אלא משום שהנשיאים הללו היו אנשים מאוזנים שהעולם הלך אחריהם בעיניים עצומות ואילו כל מה שטרמפ מבצע נתפס כקוריוז של קוריוז. נתניהו - ביצירת "חיבוק הדוב" של טראמפ לישראל רק הביא לנזק עתידי קשה לשתי המדינות שהוא טוען כי הן "מולדתו הראשונה".

הסיפור הזה מזכיר לי את הסכם השלום שכפה שרון על לבנון בראשית שנות השמונים של המאה העשרים, ובמיוחד את חשיפתו של אמין גומאייל (נשיא לבנון דאז) כבובת שעוות ישראלית. אבל הנזק שעלול להיות הפעם לא יסתיים רק באיבוד שלום עם מדינה אבודה בלאו הכי כלבנון אלא באיבוד המשקל בכל רחבי הדיפלומטיה העולמית.

תאריך:  21/05/2018   |   עודכן:  21/05/2018
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפרוטוקולים של זקני הציונות
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אפ
21/05/18 19:45
2
יואב נצר
22/05/18 00:28
3
ארי בוסל
22/05/18 02:05
4
מרדכי הצדיק
22/05/18 10:44
5
ב .ל
22/05/18 21:55
 
אליהו קאופמן
23/05/18 11:28
 
ב .ל
23/05/18 20:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתחיל בהבהרה: כמה קוראים נאמנים שאלו אותי מדוע לא פרסמתי מאמר מזה זמן רב יחסית. ראשית תודה להם על ההתעניינות. שנית, לפני שהמגדפים הקבועים כותבים את תגובתם ושוב מלעיגים או משמיצים, אבהיר שהזמן הפנוי והתחייבויות שונות הם שמנעו ממני להתפנות לכתיבת מאמרים. צר לי אם אני מאכזב מישהו שסבר בתומו שמא החלטתי "לברוח" משום התגובות הלא אוהדות, בלשון המעטה. לא, אני כאן כל עוד יהיה לי מה לומר. ועתה לעיקר.
21/05/2018  |  צל'ו רוזנברג  |   מאמרים
מה המשותף בין פרשת יתרו ואילך, חומש ויקרא וחלקו הראשון של חומש במדבר, שאנו מתחילים לקרוא השבת? עוד לא ניחשתם, התשובה היא כהונה במשכן. זהו המוטיב המרכזי המקשר בין מעמד הר סיני, שבו ה' מכריז על עם ישראל כ"ממלכת כהנים וגוי קדוש", וּמבקש מאיתנו להצדיק את התואר הייחודי במעשים, דרך הקמת המשכן וחומש ויקרא, המכוּנֶה גם 'תורת הכהנים', ועד הדלקת המנורה בחוּמשֵנו.
21/05/2018  |  ציפי לידר  |   מאמרים
חגי ישראל הם מאז וחגי ישראל הם מהיום. חגי ישראל חצובים באבן. חגי ישראל נעים כנהר. הגדה של פסח סידרוה חכמי המשנה, אחרי שאמרו אותה לפניהם דורות הרבה. והגדה של פסח אומרים בה בכל דור מה שהדור מחדש וקורא אל תוכה.
21/05/2018  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
יום ה-14 במאי 2018 שהיה יום השיא של קמפיין "צעדת השיבה" שאירגנה תנועת חמאס ייכנס להיסטוריה הפלשתינית כיום "שחור" שבו נהרגו, על-פי הנתונים האחרונים של משרד הבריאות הפלשתיני בעזה, 66 פלשתינים על גבול רצועת עזה, אך מבחינת ישראל הוא ייזכר כניצחון צבאי ששבר את גל הטרור של חמאס והציל תושבים רבים בעוטף עזה.
20/05/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
"חייבת לשאול אותך, יוסי, אם אתה מרגיש נוח עם התמונה הזאת?" - כך שאלה אותי ידידה במסנג'ר של הפייסבוק, למחרת יום הדמים בגבול עזה. התמונה אכן קשה. עזתי קטוע רגליים, בכסא גלגלים, מנסה ליידות אבן אל עבר הגבול, כשמעליו ענני עשן סמיך מתבערת הצמיגים. תמונה שכמו לקוחה מסרט מלחמה. ואכן, כך הצטייר יום הלחימה שיזמו הערבים המוסתים בעזה נגד ישראל, כשהם מסתערים על גדר המערכת.
19/05/2018  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il