רוב החברות מפסיקות לרוץ כאשר רווחיהן מגיעות ל-100 מיליארד דולר. לא גוגל. הפרסום בשוק מנועי החיפוש אומנם כבר בן 20, אבל הצמיחה בו הואצה בשלוש השנים האחרונות. כתוצאה מכך, אלפאבית – חברת-האם של גוגל – צפויה לרשום השנה את הצמיחה המהירה ביותר שלה מאז 2011 ועם רווחים שיהיו גבוהים כמעט פי ארבעה מאשר לפני שבע שנים.
פייננשל טיימס מדווח, כי השנה ייכנסו לקופתה של אלפאבית 26 מיליארד דולר מעסקים חדשים – תזכורת לעוצמת ליבת העסקים שלה. הסכום הזה גם מצביע על בריאותה של מכונת המזומנים המממנת את עסקיה העתידיים של החברה והמתדלקת את ההתרחבות אל מעבר לשירותי החיפוש. להערכתו של מנהל ההשקעות דן צ'אנג, אם תצליח החברה לשמור על שיעור הגידול הנוכחי – היא תגיע בעוד שלוש שנים לשווי השוק המהמם וחסר התקדים של טריליון דולר. יש הסוברים ש
אמזון תגיע לשם קודם, אבל גם הם אומרים שגוגל תעשה זאת אף היא.
למרות הביצועים המשובחים והצמיחה הפוטנציאלית, העיבו עננים על מניית גוגל בשנה האחרונה – מציין העיתון. הם החלו עם הגידול בהוצאות, שזרע עצבנות בקרב כמה מן המשקיעים בחודשים האחרונים. מנהל ההשקעות ג'ים טירניי אף טוען, שהנהלת אלפאבית אינה עושה עבודה טובה בהרגעת המשקיעים. "יש לי אמון בהם בטווח הארוך – אבל יהיה נחמד מאוד אם יציבו אבני דרך", הוסיף. דאגה רבה יותר המשפיעה על המניה היא מפני תגובת פוליטית ורגולטורית לכוחה הגובר של גוגל, המונופול שלה בכמה ממגזרי השוק ובמיוחד לתחום הגנת הפרטיות.
אבל אם גוגל תנווט בהצלחה בין הקשיים הללו, צופים רבים מן האנליסטים בוול סטריט שהכנסותיה השנתיות של אלפאבית יעברו בתחילת העשור הבא את רף 20 מיליארדי הדולרים. תפקיד מיוחד ממלאים עסקי המובייל, שנתנו לגוגל תחום
חיים חדש. רוב הגולשים מבצעים כיום את החיפוש מהסמארטפון, ומספר הקליקים המשולמים – ההקלקות על פרסומות – זינק ב-59% ברבעון הראשון של 2018 בהמשך לעלייה רצופה ברבעונים הקודמים. ולמרות שהמחירים ירדו ב-19%, ההכנסות עלו.
השאלה כעת היא האם העסקים החדשים הללו ידחפו קדימה גם את יתר עסקיה של גוגל, ובמיוחד את יוטיוב. ההכנסות השנתיות של ענק הסרטונים כבר מסתכמות ב-20 מיליארד דולר, וההערכה היא שהן יכולות לעלות ב-30%-20% לשנה בחמש השנים הבאות. הפוטנציאל הוא עצום, לנוכח העובדה שכיום הכנסות יוטיוב מהוות רק 10% מהכנסות הפרסום הטלוויזיוני העולמי.
סיכוי גדול עוד יותר טמון בעסקי הענן של גוגל. היא נכנסה באיחור תחום זה והכנסותיה ממנו מסתכמות כיום ב-4 מיליארד דולר לשנה – הרחק מאחורי אמזון ו
מיקרוסופט, המובילות בתחום. אבל כעת היא מטילה את כל כובד משקלה על התחרות בשוק ומציעה לחברות אחרות גישה לבינה המלאכותית שפותחה עבורה – וזהו יתרון משמעותי. חוץ מזה, אלפאבית עוסקת בביוטק, פס רחב ומכוניות אוטונומיות – אבל המשקיעים עדיין מחכים לראות מה ייצא מהתחומים הללו.