איזה תענוג היה להתמכר ליופי הוויזואלי, לצלילי הקסם של השירים שכל אחד מהם היה הסמל של סרט מהקאדר של הסרטים הישראלים שהפכו כבר לאגדה. כל זאת בביצוע שחקנים-זמרים צעירים, יפים ומחוננים, שעד עתה, בשנה האחרונה הוכיחו כשרונות דרמטיים וקומיים במהלך שנת לימודיהם האחרונה. וכעת הם ניצבים בסיום השנה, כשהצגה מוסיקלית זו באיכותה, מדגימה את מלוא רבגוניותם של החברה הנפלאים האלה.
את הבמה ממלאים השחקנים גם בתנועה (בבימויו של
יורם לוינשטיין) פלוס כוריאוגרפיה מרתקת שעיצבה
לנה פרייפלד, שהיא אחת ממסיימי המחזור הנוכחי ואף שרה והופיעה בעצמה; התזמורת המשובחת שעטפה את הבמה, עם המוזיקה שעיצב
מאור סבג שאף ניגן וניצח על המוסיקאים; עם התלבושות המרהיבות, שהן יצירות המעוצבות כבגדי מעצבי-עילית בעיצובה של
אביב כרמי; עם סאונד משובח של
אלעד דדון, בתפאורה הקלילה והחכמה של
איל תבורי, ועם קטעי הווידאו המלבבים מהסרטים המקוריים שהוקרנו בעריכת
רדי רובינשטיין, שחיברו את המתרחש על הבמה עם מה שהפך לקאלט בסרטים אז, והעניקו עושר וויזואלי וצביטה נוסטלגית בלב כל הצופים.
לצד קטעים מלאים אנרגיה ומשחק מרשים שהביא לכדי ביטוי את כשרונם העתיר של השחקנים - כמו מהסרט "שני קוני למל" (שכיכב בו בזמנו מייק בורשטיין), מהסרט "אי לייק מייק" בביצוע מרתק של
תומר ברש;
שיר פופוביץ' בכוריאוגרפיה מדהימה יחד עם דניאלה דלין ולידור אדרי מתוך הסרט "דיזנגוף 99" בשיר של
צביקה פיק "לגור אתו"; "את לי לילה" מהסרט "זוהר" עם
דורון ברוקמן ששבה את הלב כזוהר ארגוב; או השיא - מ"גבעת חלפון אינה עונה" שכלל גם שיחזור מעודכן, נהדר ומלבב של הגשש החיוור; או מ"סלאח שבתי", היו גם שירים יותר רומנטיים ונוסטלגים כמו מתוך "השוטר
אזולאי" בהם
עומר דץ הפליא בקולו ובדמותו המרשימה; או מהסרט "שתי דפיקות לב" שהאירו את יכולתו של השחקן הקלאסי
אנטון מקלנקו בשירה, שהעידה על יכולתו להיות גם זמר - דבר עליו לא חשב קודם לכן. כך גם
אופיר מרטין ששר את "יש מקום" מתוך "קזבלן" לא היה חיקוי של יורם גאון, אלא זמר עם אישיות בפני עצמו, שכובש כל אוזן ולב. או השיר "לו ידעת" מתוך "סיפור אינטימי" בביצוע נפלא של
מיכל עוזיאל, שחקנית דרמטית מעולה.
דור הררי, שחקן משובח ביותר, העשיר בקולו המרגש ובהבעותיו המרשימות בשיר למילים של אסי דיין מתוך "החיים על-פי אגפא".
השיר במרוקאית ששר
אור משה "מהיום שהלכת" מתוך הסרט "אחותי היפה" והמוזיקה שכתב במיוחד
עידן רייכל, הרטיט את הלב בקסם של השיר, והודות ליכולתו של אור משה יחד עם
איתמר אליהו.
לפני הסוף הסעירה
שיר פופוביץ' ברוקנרול סוער, שבשעתו העלה את
זמרת הג'אז הראשונה בישראל, עדנה גורן, לכותרות. שם השיר "מנדלבאום", גילתה בפתיח הזמרת הצעירה פופוביץ', ניתן לו למרות שבמקור נקרא על שמו של יורי גגרין, הטייס הראשון שהגיח לחלל. אך בגלל חשיבות השם מנדלבאום בהקשר לשער מנדלבאום בירושלים, שעד מלחמת 1967 היה החיץ שהפריד בין ירושלים המערבית למזרחית - הוסב שמו לכזה. הרוקנרול המסעיר שבשיר, יכולת הזמרת שיר פופוביץ' לרדת לעומק עד לטונים העמוקים והצרודים כפי שעדנה גורן ידעה כה טוב - העשיר את ההופעה והעניק חוויה נוספת.
אין ספק, שכשתחזור בעוד כמה ימים הלהקה מהופעות בפסטיבל תיאטרון בינלאומי בברטיסלבה, סלובקיה, עם הצגת הקלאסיקה היוונית "נשי טרויה האבודות", וכשהצגות
"לי ולך" תתחדשנה, יוכלו כל אוהבי השירים שצבטו לנו פעם את הלב, וכעת חוזרים בעוז ובתנופה ובביצוע כה נהדר - לראות את ההצגה שתעלה עד ה26.6 כמדומני. כדאי לבדוק בעמוד הבית של הסטודיו.
הנאה שלמה מהצגת-שירה שאינה קיטש שאול ממחזמרים זרים, אלא עצם מעצמנו ומתרבותנו. תענוג בלתי נדלה.