בספטמבר 2019 יעבור ג'ף בזוס להתגורר בוושינגטון, והעיר תהפוך לזירה הפיזית של המאבק בין האיש העשיר ביותר בעולם לאיש החזק ביותר בעולם –
דונלד טראמפ. במשך שנתיים וחצי מנהל טראמפ מלחמת ציוצים נגד בזוס, המתמקדת בעיקר בטענה שחברת
אמזון אינה משלמת סכומים הוגנים לדואר האמריקני. הדואר דחה את הטענות, אבל כידוע – עובדות לא ממש מעניינות את טראמפ.
יש כנראה שתי סיבות אמיתיות למלחמה האובססיבית הזאת, כותב גארדיאן: העובדה שבזוס הוא בעל השליטה בוושינגטון פוסט – אחד מכלי התקשורת העוינים ביותר לטראמפ – וקנאה בעושרו העצום של בזוס. הונו של האחרון עומד על 140 מיליארד דולר; טראמפ שווה רק 3.1 מיליארד. בזוס מדורג במקום הראשון ברשימת פורבס; טראמפ רק במקום ה-766. בזוס באמת עשיר כפי שהוא טוען; הוא עשה את כספו במו ידיו; הוא מכובד ושקול; יש לו חוש הומור מצוין; הוא בעל משמעת ברזל בניהול; השקפותיו ליברליות; הוא איש משפחה מסור; בקיצור: הוא ההפך הגמור מטראמפ.
בזוס רכש את הפוסט לפני חמש שנים ממשפחת גרהאם ב-250 מיליון דולר והשקיע בעיתון סכומים ניכרים, שאפשרו לו לשכור עשרות עיתונאים ולהיאבק ראש בראש מול היריב המסורתי הגדול – ניו-יורק טיימס. ערב הבחירות הזהיר בזוס: "טראמפ לא סתם רודף את התקשורת, אלא מאיים לנקוט במי שתוקף אותו. הוא מסכן את יסודות הדמוקרטיה שלנו. התנהגותו פסולה". אבל מאז נצחונו של טראמפ, בזוס מסרב לדבר עליו – ודומה שזה מה שהכי מרגיז את טראמפ, שאינו יודע כיצד להתמודד עם מי שמסרב להשתתף במשחק שלו, כותב גאדריאן. בזוס גם דומה לתובע המיוחד
רוברט מולר: אי-אפשר למצוא שום לכלוך עליו – עוד בעיה מבחינת טראמפ.
וזה לא שטראמפ לא ניסה. בשנה שעברה הוא טען, כי וושינגטון פוסט משמש ככלי המונע מהקונגרס "לחקור את מונופול ההימנעות ממס של אמזון". זה לא היה נכון: אמזון משלמת את המיסים הנדרשים ממנה, הן ברמה המדינתית והן ברמה הפדראלית. אחר כך, כאמור, תקף טראמפ את תעריפי הדואר שמשלמת החברה על מיליוני המשלוחים שלה – ושוב התברר שאין בכך אמת.
סם נויברג, שהיה יועץ בכיר לקמפיין טראמפ, טוען שהבעיה מבחינת הנשיא היא שאמזון – כמו גוגל ו
מיקרוסופט – היא מונופול בתחום עיסוקה: "הנשיא לא אוהב מונופולים, הוא אוהב תחרות". כן, טראמפ לא סובל אישית את בזוס, הוא אומר – אבל גם ההפך נכון.
בזוס והפוסט אומרים בתוקף, שהבעלים מעולם לא ניסה להתערב בתכני העיתון ובמדיניותו המערכתית. ככל הידוע זוהי האמת, וגם זה דבר שטראמפ אינו מסוגל להבין: את המחויבות של בזוס לעיתונות חופשית ולהפרדה בין הבעלות לבין העריכה. "אם לטראמפ היה עיתון, הוא היה נקרא 'טראמפ דיילי' ולטראמפ היה טור בעמוד הראשון שלו", אומר אחד הביוגרפים של הנשיא.
לעומת זאת, מי שמכירים את בזוס אומרים שקלושים הסיכויים שהוא מתרגש או יתרגש מההתקפות של טראמפ. בראד סטון, ביוגרף של בזוס, אמר לגארדיאן: "הוא מאוד משכנע, כריזמטי, חכם בצורה בלתי רגילה, מעביר מסר ממושמע מאין כמותו לטובת החברה שלו. הוא לא מאפשר לרגשות לשלוט בתגובותיו. הכל מחושב אצלו". אמזון ובזוס גם יודעים שטראמפ יהיה בסביבה לכל היותר עוד 6.5 שנים – והם חושבים לטווח הרבה יותר ארוך. הם פשוט יתפסו מחסה עד שהזמן הזה יעבור.
למרות הכל, עדיין קיימים ערוצי תקשורת בין השניים. בזוס היה בין ראשי מגזר ההיי-טק שנפגשו עם טראמפ לאחר בחירתו ולאחר השבעתו, ואמזון ממשיכה לעבוד עם הבית הלבן בנושאי סייבר ובינה מלאכותית ואפילו עם יוזמת "Be Best" של
מלאניה טראמפ לילדי ארה"ב. נקודת מפגש מעניינת במיוחד היא תוכנית החלל של בזוס – בלו אוריג'ין: המדיניות של טראמפ אוהדת תוכניות חלל של המגזר הפרטי ומתקיים שיתוף פעולה משמעותי בין החברה של בזוס לבין נאסא.