|
C-135. מחוקקים דורשים חקירה
|
|
|
|
|
מטוסי הסיור מדגם C-135 שבשירות חיל-האוויר האמריקני ממשיכים להתפרק, ומחוקקים מודאגים דורשים מחיל-האוויר להסביר להם מדוע – מדווח דיפנס ניוז.
המטוסים מתוצרת בואינג, כולם בני למעלה מ-50, שייכים לכנף 55 של חיל-האוויר ובסיס האם שלהם הוא בנברסקה. הם מבצעים משימות סיור ואיסוף מודיעין מבסיסים מבצעיים באנגליה, יוון, יפן וקטר. תחקיר של העיתון אומהה וורלד הראלד גילה, כי בעיות מכניות משביתות את המטוסים וגרמו לקיצור 500 משימות מאז 2016 ולביטול אחת מכל 12 משימות מאז 2015.
הפרסום הביא את חברי הקונגרס מנברסקה לפנות לשרת חיל-האוויר, התר וילסון, בדרישה לחקור את הנושא ולדווח על מצבה של הכנף ה-55. במקביל, הם פועלים ליצירת רוב בקונגרס שיתנגד לקיצוץ בתוכנית המימון מחדש למטוסי OC-135, המבצעים טיסות בשמי רוסיה במסגרת הסכם עם מוסקבה לטיסות סיור הדדיות. חלק מן המחוקקים ופקידים בפנטגון מטילים ספק ביעילותו של ההסכם, בטענה שרוסיה מפרה אותו, אך הממשל ביקש מימון בסך 222 מיליון דולר לשני מטוסים נוספים.
דון בייקון, חבר בית הנבחרים מטעם נברסקה, אמר בשבוע שעבר בדיון במליאה על ה-OC-135, כי הם סובלים מאחד משיעורי התחזוקה הגרועים ביותר בחיל-האוויר האמריקני. לעיתים קרובות הם מתפרקים בשמי רוסיה, ומעמידים אותנו במצב עוין מאוד ומביש מאוד מול הרוסים". בייקון הוא גנרל בדימוס ובעבר היה מפקד הכנף ה-55. בהרכבו הנוכחי (עד לבחירות אמצע הקדנציה בחודש נובמבר), הקונגרס חלוק בדעתו בנוגע לבקשת הממשל לממן את המטוסים הנוספים.
בית הנבחרים הוציא את המימון המבוקש מתקציב 2019, והודיע שלא יאשר אותו עד אשר רוסיה תציית לחוזה הסיורים ותסגיר לידי ארה"ב את החשודים בהתערבות בבחירות 2016 – כלומר: לעולם לא. למעשה, הצעד מיועד ללחוץ על ממשל טראמפ להקשיח את עמדתו כלפי רוסיה. לעומת זאת, התקציב שאישר הסנאט כולל את המימון לשני המטוסים, וכעת יש צורך במציאת הסכמה בין שני הבתים.