בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
היתרון שלה היה החיסרון הגדול
|
|
|
אחרי עשר שנים ו-800,000 מכוניות שנמכרו, "המכונית הזולה ביותר" של הודו יורדת מן הכביש - אבל אולי תחזור כחלק ממכונית חשמלית חדשה
|
מחיר מחירון: 2,500 דולר [צילום: ביקאס דאס, AP]
|
|
|
|
|
מכוניות התלקחו בכבישים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
"היא קיבלה יותר תשומת לב מאשר למבורגיני" – אומר עיתונאי הרכב ההודי, סיירוס דנבהאר. "היא" – מכונית טאטא נאנו תוצרת הודו, אשר שווקה כ"מכונית הזולה ביותר בעולם" כאשר נחשפה ב-2008. היא לכדה את עינו של העולם כאשר רטאטן טאטא, מנכ"ל הקונצרן, נהג בה לבמה בתערוכת הרכב בניו דלהי. מחיר המחירון שלה היה 2,500 דולר ודנבהאר מסביר לשבועון טיים, כי איש לא חשב לפני כן שניתן לקבל מכונית כזאת במחיר כזה. הנאנו הייתה קטנה, בטוחה, ידידותית למשפחה ובהישג יד מבחינה כספית – חלופה לאופנועים ולקטנועים הפופולריים בשכבות הביניים בהודו. הרעיון היה מצוין והוא בוצע היטב, למרות העובדה שהמיסים והתוספות שרצו רוב הנהגים ייקרו אותה בצורה משמעותית למדי. לא תמיד רכשו את הנאנו אלה שנחשבו לקהל היעד שלה. רבים מעשירי הודו קנו אותה, רק בגלל החידוש שבה. אבל כעת סיפורה של הנאנו מגיע לקיצו. בחודש יוני נמכרה מכונית אחת בלבד ויוצרו שלוש, לעומת 167 ו-275 בהתאמה ביוני 2017. המספרים נמצאים בירידה מתמדת ומלמדים שהמכונית עומדת להיעלם. קונצרן טאטא אומר: "ברור לנו שהנאנו בצורתה הנוכחית לא יכולה להמשיך מעבר ל-2019 והיא צריכה השקעות נוספות כדי לשרוד". טיים מזכיר, כי הנאנו ניצבה בפני מכשולים עוד לפני שהמכונית הראשונה הגיעה לשוק. המפעל בו יוצרה, במערב בנגל, עמד במרכזה של מחלוקת בעלות בנוגע לקרקע עליה ניצב: איכרים מקומיים טענו שהקרקע נרכשה בכפייה. לאחר שנתיים של מאבק פוליטי ומשפטי החליטה טאטא להעביר את המפעל, אך הוא החל לפעול רק ב-2010 ובינתיים נערמו ההזמנות. טאטא ערכה הגרלה לבחירת 100,000 הרוכשים הראשונים וכל האחרים נותרו מתוסכלים. בעיות בטיחות הציבו מכשול נוסף. חלק ניכר מהרוכשים הראשונים דיווחו על עשן ואף על דליקות ברכב, אך בדיקה שהעלתה שהבעיה מוגבלת למספר מצומצם של מכוניות. אבל התמונות של נאנו בוערות בכבישי הודו הרתיעו רבים. באופן אירוני, הבעיה הכי גדולה הייתה נקודת החוזק של הנאנו: המחיר. טאטא לא הביאה בחשבון את העובדה שמי שקונה מכונית רוצה להתגאות בה. היו שאמרו שהם מעדיפים לקנות מכונית יד שנייה במחיר של נאנו חדשה. רטאטן טאטא עצמו הודה שהמיתוג היה שגוי ושנכון יותר היה להציג את הנאנו כ"מכונית שבהישג ידך" ולא כ"זולה ביותר". לאורך השנים המכירות ירדו והמחיר עלה, ובשנת 2016 החליטה הנהלת הקונצרן להפסיק את הייצור ההמוני. סוחרי הרכב הפסיקו לקבל הזמנות במחצית השנייה של 2017. כעת היא מיוצרת רק אם וכאשר מתקבלות הזמנות נקודתיות. בסך-הכל נמכרו בהודו 800,000 מכוניות נאנו – אך טיים אומר שהיא דווקא עשויה להמשיך ולחיות בצורה אחרת. בנובמבר שעבר הודיעה טאטא, כי היא תספק את המרכב של הנאנו למכוניות החשמלית ניאו. לא בטוח שהניאו תגיע לכביש, משום שהודו נמצאת מאחור בתחום הרכב החשמלי; אוהדיה של הנאנו אומרים, שבכל מקרה יזכרו אותה לטובה.
|
תאריך:
|
09/08/18
|
|
|
עודכן:
|
09/08/18
|
|
איתמר לוין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קיבוצניק
|
12/08/18 15:55
|
|
כאשר מתבוננים על ניו-יורק של 2018, מזהים שלוש מערכות מרכזיות הנתונות במשבר: התחבורה, הדיור הציבורי ודמי השכירות. העיר סובלת מתורי ענק ברכבת התחתית, דירות ציבוריות נגועות בעובש ובסירחון ודמי שכירות הדוחפים כמעט את כולם הרחק ממנהטן – כותב USA Today.
|
|
|
אין ספק שרוסיה, בהנהגתו של ולדימיר פוטין, ממשיכה להתערב בבחירות בארה"ב. כיצד ניתן לגרום לפוטין לחדול? חשוב מאוד למצוא את התשובה לשאלה הזאת – כותב (8.8.18) מייקל מורל, קצין מודיעין מקצועי שבשנים 2013-2010 היה סגן ראש ה-CIA ופעמיים המנהל בפועל של הסוכנות, במאמר בוושינגטון פוסט. משום שמה שעשתה ארה"ב עד כה – שיפור מסוים בהתגוננות מפני התקפות אלו, עיצומים על רוסיה וכתבי אישום נגד רוסים שפרצו למחשבים ב-2016 – לא הצליח.
|
|
|
עד חודש אוגוסט אשתקד, נמל התעופה הבינלאומי של וינה לא עורר יותר מדי תשומת לב. אבל אז קרסה אייר ברלין, שהייתה חברת התעופה השנייה בהיקף פעילותה בו, וכעת הוא משמש כשדה קרב לטיסות הלואו קוסט האירופיות – מדווח פייננשל טיימס.
|
|
|
החל מליל שבת (3.8.18) בשעה 18:00 ועד יום ראשון (5.8.18) בחצות נורו 66 איש בשיקאגו ו-12 מתוכם מתו. מספרים מעוררי אימה אלו מזכירים, אומר ניו-יורק טיימס, כי למרות כל ההתקדמות במאבק בפשיעה הקשורה לכלי נשק – עדיין יש צורך לטפל בשורשי הפשע הידוע לשמצה של שיקאגו.
|
|
|
הנשיא דונלד טראמפ פועל מתוך יאוש שנראה בוושינגטון רק לפני 45 שנה: כאשר הנשיא ריצ'רד ניקסון הורה לפטר את התובע המיוחד בפרשת ווטרגייט, ארצ'יבלד קוקס. ניקסון היה מקובע ברצונו לסיים את אותה חקירה, בדיוק כמו שטראמפ רוצה לעשות לחקירתו של רוברט מולר בפרשה הרוסית – כותב בוושינגטון פוסט (7.8.18) ויליאם רוקלשאוס, שהיה המנהל בפועל של ה-FBI וסגן שר המשפטים בשנת 1973, כאשר פרשת ווטרגייט הייתה בעיצומה.
|
|
|
|
|
|
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
|
|
|
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים אותה רוח ...
|
|
|
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|