בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לפתע הפך הפסוק ליסוד מוסד לדיני צניעותה היתרה של האישה, להדרתה מכמה וכמה ענייני הלכה בתחום המשפטי
|
כבודה [צילום: AP/Gero Breloer]
|
|
|
|
|
|
|
|
מתוך התיאור הזה נשלפה לה התיבה "כְּבוּדָּה" בשורוק והפכה ל"כְּבוֹדָּה" בסגול שלא על דעת הכתוב כמובן, והכל נשתנה תכלית שינוי. | |
|
|
|
|
בפרק מ"ה של ספר שירת תהלים מתארים כמה פסוקים בואה של נסיכה רחוקה שהייתה לכלה לפני המלך. היא מביאה עמה כל עושרה הצרור בכליה ומתייצבת לפני המלך בלבוש חמודות, ואומרת לו כי מעתה הכל שלו, כליה, ואף גם הנערות הבתולות המשרתות אותה ורעותיה. הלשון התנכ"ית הפיוטית והחגיגית הופכת את המעמד לאלגוריה לכלולות כנסת ישראל עם מלך מלכי המלכים. "כָּל-כְּבוּדָּה בַת-מֶלֶךְ פְּנִימָה, מִמִּשְׁבְּצוֹת זָהָב לְבוּשָׁהּ. לִרְקָמוֹת תּוּבַל לַמֶּלֶךְ בְּתוּלוֹת אַחֲרֶיהָ רֵעוֹתֶיהָ מוּבָאוֹת לָךְ. תּוּבַלְנָה בִּשְׂמָחֹת וָגִיל תְּבֹאֶינָה בְּהֵיכַל מֶלֶךְ" (תהלים מ"ה, י"ד-ט"ו). אלה פשוטם של דברים. מתוך התיאור הזה נשלפה לה התיבה "כְּבוּדָּה" בשורוק והפכה ל"כְּבוֹדָּה" בסגול שלא על דעת הכתוב כמובן, והכל נשתנה תכלית שינוי. לפתע הפך הפסוק ליסוד מוסד לדיני צניעותה היתרה של האישה, להדרתה מכמה וכמה ענייני הלכה בתחום המשפטי, לסוציולוגיה האומרת כי מקומה הוא בביתה שם כָּל-כְּבוֹדָּה, והיא מממשת את שליחותה בחיים בתוך ביתה, כרעיה, כאם, כעוגן המשפחה. הפנימה הוא ְּבוֹדָּה. לא הייצוג בחוץ. לא בבית הנבחרים. אכן יש שדרשו אחרת, אחרי שהשורוק נהייתה לחולם ואמרו כי כבודה של האישה הוא בפנימיותה. יפה, אולם גם זאת מטמורפוזה של הפשט האומר כי האישה שווה אבל שונה, האיש מחצין ובזה כוחו, האישה בשונה, מופנמת ובזה ייחודה. אבל כבר אמרו, שווה אבל שונה, לא שווה. אמת שאי-אפשר להתפלמס עם דרשות ולא עם תפיסות עולם שנוסדו מימים ימימה והתולות עצמן בווי עמודים. אבל ראוי לדעת. כְּבוּדָּה היא מילה שונה בתכלית מכְּבוֹדָּה. בכְּבוּדָּה מונחים אבנים טובות ומרגליות המוסעים והנישאים אל אשר שם יניחו אותם. כְּבוֹדָּה של האישה הולך עמה באשר שם היא הולכת לממש את ייחודה על-פי אישיותה, ויכולותיה, וכישוריה, ונטיות ליבה. רצונה כבת חורין זה כְּבוֹדָּה. לא באתי להיזכר במיני פרשנות הזאת אלא מפני שענייני המגדר עולים בקני הסוף של ישראל יותר משטוב להם לישראל, ומצווה גדולה להגדיל כבוד ולהאדיר.
|
תאריך:
|
15/08/2018
|
|
|
עודכן:
|
15/08/2018
|
|
יצחק מאיר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
קשה שפה
|
17/08/18 08:22
|
|
אנחנו אומנם בשלהי החופש הגדול, אבל הפעוטונים עדין פועלים ותלונות על חשדות להתעללות ממשיכות לזרום.
|
|
|
בשולי הכותרות: תנו לאחיות לחיות די לרעש - מה שלא הולך בחינוך, ילך בכסף ולקינוח מצא את ההבדלים
|
|
|
כאשר יחלו תלמידי כיתה א' את לימודיהם, ויכנסו בשערי בית הספר, חלקם יאמינו כי עם כל כך הרבה ילדים כמותם, עם חצר גדולה, ומרחבים גדולים, הם ישחקו רוב היום. המורה יסביר להם בסבלנות שהם לא הבינו עדיין את הסיפור. ההפסקה למשחק היא רק חלק, והעיקר הם הלימודים עצמם ורכישת הידע וההשכלה.
|
|
|
ההשתוללות החמאסית, הבלתי פוסקת על הגדר, בעוטף עזה ובבאר שבע, ולעומתה המתינות הישראלית המופגנת, מזכירים את ההבלגה הזכורה לשמצה, מודל 1937. רוב היישוב היהודי דאז, התנגד למדיניות של התקפה (בעוד שוינגייט, הוכיח (1938- תרצ"ט), כי רק תגמול הולם בשטח יפסיק את שפיכות הדמים) 1
|
|
|
ירדן נהנתה משקט יחסי בשנתיים האחרונות בתחום הטרור, הפיגוע האחרון היה במצודת כרכ בדרום ירדן בדצמבר 2016. המחבלים תקפו שוטרים ירדנים והתבצרו במצודה צלבנית ולקחו כבני ערובה 14 בני אדם ובהם תיירים ממאלזיה, בסופו של דבר חוסלו המחבלים, תיירת מקנדה נהרגו ועוד 9 בני אדם, רובם אנשי ביטחון ירדנים. נראה כי עתה שוב מתעוררים מחבלי האיסלאם הקיצוני הג'יהאדיסטי מתוך ירדן עצמה לגל חדש של פיגועי טרור שמכוון נגד הממסד הביטחוני הירדני כדי לזעזע את יציבות ההלכה ההאשמית.
|
|
|
|