|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

אוסלו: בדם ואש התנפצה לרסיסים האשליה המתוקה... <br>

כבר בעת חתימת הסכם אוסלו הביעו ספקנים רבים את דעתם השלילית על ההסכם אזהרות היו בשפע הראשון בין המזהירים היה מלך ירדן חוסיין ששלח מסר סודי לרבין ובו הוא הזהיר אותו ואת ממשלתו לגבי ערפאת
05/09/2018  |   מרדכי ליפמן   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ערפאת. שיקר [צילום: ויסאם נאסר/פלאש 90]

מלך ירדן מזהיר
"ישראל עושה עסקים עם האיש הגרוע ביותר. ערפאת הוכיח שוב ושוב שלא ניתן לסמוך על מילתו". ישראל נפנפה את דעתו של המלך, כנפנף זבוב טורד מעל פניה...

בעוד מספר ימים (24.9.95), יחול יום השנה ה-23, לחתימה על הסכם אוסלו ב'. עוד ארבעה ימים יחלפו וההסכם ייחתם שוב, ברוב עם, על מדשאות הבית הלבן. הסכם אוסלו הראשון שעל שמו נקרא התהליך כולו, נחתם שנתיים קודם לכן ב-20.8.93.

כבר בעת חתימתם הביעו ספקנים רבים את דעתם השלילית על ההסכם. אזהרות היו בשפע. הראשון בין המזהירים היה מלך ירדן חוסיין. הוא שלח מסר סודי לרבין ובו הוא הזהיר אותו ואת ממשלתו לגבי ערפאת: "ישראל עושה עסקים עם האיש הגרוע ביותר. ערפאת הוכיח שוב ושוב שלא ניתן לסמוך על מילתו". ישראל שכבר התנכרה בעבר לאזהרותיו של המלך (שהוכחו כאמינות - גולדה מאיר הוזהרה על ידו ערב פרוץ מלחמת יום כיפור), לא למדה מניסיון העבר. הממשלה נפנפה את דעתו של המלך, כנפנף זבוב טורד מעל פניה.

ואכן לא חלף זמן רב ודיבורים טורדים יותר הגיעו לישראל. ב-23 במאי 1994, פחות משנה לאחר אוסלו הראשון, נשא ערפאת את נאום יוהנסבורג בעיר הדרום אפריקנית. הנאום שנישא בפני קהל שרובו היה מורכב מסטודנטים ערבים שלמדו בדרום אפריקה, הוגדר כנאום הסתה. ערפאת "הישן", התנער ממחצלותיו. הוא "תיבל" את דבריו בהתבטאויות קשות מבחינת ישראל. כך לדוגמה התייחס בנחרצות אל ירושלים כאל בירת פלשתין הנצחית. אמר מפורשות כי יש להמשיך בג'יהאד עד כיבוש ירושלים וחמור במיוחד: "לא נוותר על זכות השיבה, והסכמי אוסלו שווים במשמעותם להסכם חודייבה", אותו הסכם שביתת נשק שחתם הנביא מוחמד עם שבט קורייש היהודי, הסכם שהפרתו על-ידי מוחמד, לוותה בשפך דם אכזרי.

באופן מוזר (שראוי היה כי יחקר בזמנו), לא היה נאום יוהנסבורג של ערפאת ברשות אמ"ן באותה עת. הדבר עורר את זעמו של ראש הממשלה. רבין פנה באחד הדיונים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לנציגי אמ"ן ושאל אותם בזעם "מדוע לא הצליח אמ"ן לשים ידיו על הקלטות הנאום ומדוע למדתם (ולמדנו כולנו) על קיומן מח"כ בגין או מכלי התקשורת"?... כידוע נותרה שאלתו תלויה באוויר, ללא תשובה.

אופטימיות אטומה

אלא שערפאת לא היה לבד. אותות האזהרה התרבו מאד, אף בקרב גורמים באש"ף. פארוק קדומי, ובכירים אחרים, טענו כלפי ערפאת על שהוא הסכים לחתום על הסכם שמכיר במדינת ישראל גם ללא הבטחה להקמת מדינה עצמאית, ללא התייחסות לפתרון בעיית הפליטים וללא הגדרת מעמד ירושלים. הם אומנם אמרו לזכותו כי "הדבר נבע מהצורך הטקטי הדחוף, להיכנס לשטחים הפלשתינים ממקום מושבו בטוניס", אך אין בכך סתירה מהאידיאולוגיה הבסיסית של הארגון. גם לכך לא ניתנה בישראל תשומת לב. האופוריה כיסתה על הכל בהבל דק אך בלתי חדיר של אופטימיות אטומה לחשיבה "מחוץ לקופסא".

קול ברמה השמיעו גם ארגוני הסירוב, כמו החמאס, הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית. ארגונים אלה התנגדו להסכמים מאחר שאין להכיר ב"יישות הציונית", שללו באופן מוחלט את זכות קיומה של ישראל. חוגים נרחבים באשף החרו החזיקו אחריהם. ובמיוחד בראש ובראשונה ערפאת עצמו. הוא טרח להזכיר בפאתוס הדמגוגי האופייני לו את מחויבותו לזכות השיבה שוב ושוב ולא נמנע גם מלעשות זאת גם ערב הבחירות לכנסת ה-14 (29.5.96) ותרם את תרומתו לנצחון הימין בבחירות.

ליורשו, אבו מאזן, הייתה הפרשנות אחרת. הוא אמר בשנת 2003 כי הסכמי אוסלו היו טעות מבחינת ישראל וכי הפלשתינים פעלו בהצלחה: "לקחנו אדמה בלי תמורה". ביולי 2006 נימק זיאד אבו עין, בראיון טלוויזיוני, את התועלת שהניבו הסכמי אוסלו לערבים: "בזכותם הוצאנו לפועל את האינתיפאדה השנייה".

האינתיפאדה השנייה, המכונה בפי הערבים "אינתיפאדת אל-אקצה" ובפי חלק מהישראלים "מלחמת אוסלו", החלה בספטמבר 2000 ודעכה בהדרגה רק לאחר מבצע חומת מגן. היא הייתה רוויה באש ובדם יהודים. אוטובוסים, בתי מלון, מסעדות, מקומות ריכוז לחיילים, התפוצצו בערים הגדולות. אזרחי ישראל ראו את המראות יומיום בטלוויזיה, ונפשם נקעה מחוסר האונים של ממשלת ישראל.

הבטחה גדולה

אם באינתיפאדה הראשונה נהרגו (בין השנים 88 ל-92) בממוצע כ-456 פלשתינים וכ-24 ישראלים בשנה, הרי שבאינתיפאדה השנייה, (2000-2005), כן, זו שלאחר "שלום" אוסלו, נהרגו בממוצע כ-712 פלשתינים וכ-182 ישראלים בשנה. השנה הקשה ביותר הייתה שנת 2002 שבה נהרגו 452 ישראלים. לפי דוח של ארגון בצלם עצמו, נהרגו באינתיפאדה השנייה 4,944 פלשתינים ו-1,011 ישראלים.

באינתיפאדה השנייה נפל סוף-סוף האסימון בחוגי השלטון בישראל. הפעם נוהל מעקב הדוק יותר אחרי התבטאויות ערפאת בחדריו הסגורים, שלו ושל אנשי סודו ופמלייתו במוקטעה. מידע זה סילק את הספקות האחרונים באשר ליוזמתו ומעורבותו האישית, בכל הקשור למעשי הרצח ולתוכניותיו בעתיד.

כיום נראה שאת תעודת המוות להסכמים, שנראו בשעתו כהבטחה גדולה, גרמו גלי הטרור הפלשתיני מאז. את האירועים בשנים אלה מבצעים ערביי הגדה (הרוב) בשיתוף מצומצם עם ערביי ישראל. בפועל ישראל חווה מאז אירועי דמים שלא תמו גם היום.

המהומות בקרב הפלשתינים וערביי ישראל בשנת 2014 התבטאו בטרור יומיומי, אלפי פיגועים של יידוי אבנים ועשרות מקרים של יידוי בקבוקי תבערה, וגם בפיגועי טרור קטלניים שגבו חיי אדם. המהומות נמשכו גם ב-2015 והתפשטו ליהודה ושומרון. בגל הטרור האחרון (2015 - 2016) נמנו 47 הרוגים רובם אזרחים.

אל-אקצה בסכנה

גל הטרור הפלשתיני האחרון מאופיין בתקריות אלימות שהחלו ממהומות הר-הבית בספטמבר 2015. בולטת נוכחות רבה של קטינים פלשתינים בין מבצעי הפיגועים, ובעיקר פיגועי הדקירה, מאז מותו של אלכסנדר לבלוביץ' בראש השנה תשע"ו (ספטמבר 2015) ועד 9 באוקטובר 2016 התבצעו בגל הטרור מאות פיגועים בהם נרצחו 47 ישראלים.

כאן המקום להזכיר את השתתפותם של ערביי ישראל, בעיקר התנועה האיסלאמית, וכן אבו מאזן והפלשתינים בהסתה נגד ישראל. הנושא המרכזי היה "אל-אקצה בסכנה", נטען כי ישראל מתכננת להפר את הסטטוס-קוו בהר-הבית ולבנות את בית המקדש השלישי. עלילת דם מוחלטת בדויה מראשית ועד סופה אך כזו שמשרתת היטב את האתוס הפלשתיני, בארץ ובחו"ל.

השנה היצאת מסמנת את הגברת המאמץ הפלשתיני הגלובלי נגד ישראל. הפלשתינים, בעזרתם של ערביי ישראל, מעודדים מהצלחותיהם הפוליטיות בחו"ל, החריפו מאוד מאבק זה. הוא ניטש עתה באו"ם, במוסדותיו, בפרלמנטים השונים, ובכל מדינות האיחוד האירופי. על סף השנה החדשה לא נראה עתה כי יש למדינת ישראל תוכנית אב כל שהיא בתחומי ההסברה ו/או התחום הפוליטי להיאבק באופנסיבת השנאה המתוכננת לנו ממסדרונות המוקטעה וממשרדי התנועה האיסלאמית הצפונית והערבית המשותפת.

תאריך:  05/09/2018   |   עודכן:  05/09/2018
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אוסלו: בדם ואש התנפצה לרסיסים האשליה המתוקה...
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב עמר
5/09/18 18:07
2
רון ה.
7/09/18 06:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בצה"ל אומרים כי הסבירות להסלמה בעזה גדולה מהסבירות להסדרה וכי התנאי להסדרה הוא השבת גופותיהם של סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול. גורם בכיר בצה"ל אמר בתדרוך לכתבים צבאיים כי המודיעין יודע לומר שגופות החללים מוחזקות בידי החמאס.
04/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
הסיפור של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל הוא דוגמה מובהקת לפוליטיקה שהשתלטה על מוסדות חינוך שאמורים להישען על דעתם של אנשי מקצוע. כך או אחרת, אין מקום לפתוח פקולטה לרפואה ללא תשתית, טכנולוגיה וכוח אדם. אלמלא היה מדובר באריאל, הפקולטה הזאת לא הייתה נפתחת, אבל זה מה שקורה כשמצד אחד צריך לשמור על הסמוטריצים והיוגבים, ומהצד השני לבנות את עצמך כשר הביטחון הבא.
04/09/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מאחרוני הכתבנים והפוליטיקאים ועד לאחרוני הבדרנים, הכל מרשים לעצמם לזלזל בנשיא טראמפ. שנאה ואידיאולוגיה מונעים אותם מלראות אצלו את "השיטה בשיגעון" (שייקספיר, המלט). דוגמה אחרונה - חתימת הסכם סחר חדש עם מקסיקו שעל פיו ארה"ב אינה עוד ה"פראייר", בדיוק כפי שטראמפ הבטיח. גם את תוכניתו המוצהרת לשים לאל את הסכם הגרעין הקטסטרופאלי עם אירן הוא מגשים צעד אחר צעד. ואיך אמר שייקספיר? בשיטתיות! ואם הביצוע מחייב 'כסאח' גלוי עם איחוד אירופי ליברלי-שמאלני שהתרגל למשוך את אמריקה באף אל יעדים הנוגדים את האינטרסים שלה, טראמפ לא נרתע גם מכך. בו-זמנית הוא מנהל מלחמת סחר נגד סין, לא נותן גם לה "לחגוג" על חשבון אמריקה, בדיוק כפי שהודיע מראש. ודווקא את 'המלחמה הקרה' עם רוסיה של פוטין הוא מנסה לסיים, בהעדר מחלוקת של ממש, גם באוקראינה וגם בסוריה. זו הייתה תפיסתו למן היום הראשון, והוא דבק בה. אפילו כמה מגחמותיו אומצו גם על-ידי מתנגדיו. איך לעגו לציוצים שלו? היום - איזה מדינאי אינו מצייץ? ומיום שזרק לאוויר העולם את המדבקה 'פייק ניוז', מי אינו משתמש בה?
04/09/2018  |  אליקים העצני  |   מאמרים
כשבועיים לאחר הסרת היישובים הצעירים (מאחזים) מדיוני מינהלת התכנון העליונה (מת"ע) ושבוע לאחר פסק הדין במצפה כרמים, קיימו (יום ב', 3.9.18) חברי הכנסת מטעם שדולת ארץ ישראל סיור בגוש-עציון וביישובים הצעירים המצפים להסדרה.
03/09/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
את הדברים הנ"ל אמר לא אחר מראובן רובי ריבלין המכהן למרבה הבושה כנשיאה של מדינת ישראל. הוסיף מי שמתיימר להיות הנשיא שלי - "מדינת ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי אשר שב לארצו לאחר אלפיים שנות גלות. זהו ייעודה. אולם מדינת ישראל לעולם תהיה גם מולדתה וביתה של אוכלוסייה ערבית רחבה המונה למעלה ממיליון וחצי ערבים, יותר מ-20 אחוזים מאזרחי המדינה" (ההדגשות של הח"מ).
03/09/2018  |  בעז שפירא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il