|   15:07:40
דלג
  יגאל יששכרוב  
עיתונאי-צלם, סופר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
ליד הפסנתר בביתו [צילום: יגאל יששכרוב]
איפה הם היום

ראיית חשבון בשילוב ספורט ומוזיקה

הקלידן וטכנאי האלקטרוניקה, צחי יונה, הפך לרו"ח המעניק ליווי פיננסי לעסקים ולחברות ומשמש לאחרים מודל להשראה ולחיקוי בניהול משרדו ובגידול ילדיו
12/09/2018  |   יגאל יששכרוב   |   כתבות   |   תגובות
עושה כלים [צילום: יגאל יששכרוב]


משמש כאב וכאם

ב-2015 נפטרה רעייתו של צחי יונה ומאז הוא משמש כאב וכאם לשלושת ילדיו: גל בת 18 שלמדה כלכלה באורט העומדת לפני גיוס, דור בן 17 לומד מדעי המחשב באורט ומנגן מזה חמש שנים על גיטרות, ושירה הלומדת בחטיבת ביניים במגמת מנהיגות. שיחות הטלפון מהם הן בעדיפות ראשונה אצלו. הוא דואג להקפיצם לחברים ולמסיבות, מקפיד לשבת איתם על הכנת שיעורים ודואג לכל ניהול משק הבית השוטף: עושה כביסות, כלים וכדומה... "הדאגה לילדיי היא בראש מעייניי", אומר לי צחי יונה ומוסיף: "אני מכוון אותם להיות עצמאיים ולהשקיע בלימודים. הלימודים הללו מבחינתי הם בחזקת תעודת ביטוח לחיים".

רוכב על אופניים

מדי יום הוא מתעורר בשעה חמש בבוקר עם אנרגיות חזקות ואוהב את מה שהוא עושה. מחמש וחצי ועד שש וחצי, ניתן לראותו ברחובות שכונת מגוריו קריית השרון בנתניה רכוב על אופניו. חזותו משדרת גוף אתלטי. תפריט האוכל היומי שלו מבוסס על תפריט של תזונאית: חמש ארוחות ביום, מרביתן מכילות פירות וירקות. מדי יום הוא מנגן בקלידים "על-מנת להרגיע את הנפש". בתשע בבוקר הוא מגיע למשרדו ועובד ברציפות עד השעה שבע בערב. במהלך השעות הללו הוא יוצא גם לפגישות עבודה. שולחן העבודה במשרדו חף מערימות של ניירת. הכל שמור ומאורגן בצורה ממוחשבת. צחי מעיד על עצמו כאדם שאינו תלותי, היודע להתנהל בחיים בכוחות עצמו. ואימרתו: התמקדות. עשייה. התקדמות. שווה הצלחה. "החיים לימדו אותי שהשקעה עיקבית ומאומצת מביאה לתוצאות". הוא אומר.

בשעותיו הפנויות הוא מתעניין בתקופת העת העתיקה, צופה בסדרות טלוויזיה וקורא ספרים מקצועיים בנושאים רוחניים "מהם ניתן ללמוד ולשפר את האישיות". כדבריו.

מתחבר לאנשי עשייה תכליתיים

צחי מגדיר את עצמו כאיש מאושר השמח בחלקו. ראיית עולמו מתמצה בכך שעל האדם לעבוד למחייתו, להכניס הכנסה שתספק את צרכי המשפחה, לחסוך עבור הילדים וליהנות מהחיים כאן ועכשיו. "אינני מתחבר לאותם אנשים העובדים במטרה לצבור עוד ועוד הון וכן לא לאלה הצוברים את הונם לגילאים מאוחרים", הוא אומר לי ומוסיף: "אותם אלה לטעמי אינם נהנים מחיי היום יום. אני למשל, נהנה מכל יום, כולי מרץ ומשמש דוגמה לילדיי. אינני מתחבר גם לאותם אנשים הרוטנים ומתלוננים, אלא לאנשי ביצוע ומעשה תכליתיים. אני מאמין שהאדם אחראי על גורלו ופחות מאמין באמונות טפלות, במזלות ובכוכבים. אני איש מעשה וטוען שמה שאפשר לעשות היום תעשה היום ללא דיחוי כי אין לדעת מה יהיה מחר".

הענקת ליווי פיננסי לעסקים ולחברות

צחי יונה הינו רו"ח במקצועו בעל תואר ראשון בראיית חשבון ומינהל עסקים מהמכללה למינהל ובעל תואר שני בראיית חשבון מאוניברסיטת בר-אילן אותו למד במסלול מיוחד לרואי חשבון ובו ניתן דגש על התקינה הבינלאומית בחשבונאות (IFRS).

בין היתר הוא מרצה בקורסי דירקטורים במקומות שונים בארץ בנושאים אשראי וביטחונות, קריאה וניתוח של דוחות כספיים ובתחומים פיננסיים נוספים. במהלך כל שנות חייו המקצועיים שאף להיות עצמאי ודאג לאגור ידע מקצועי מכל מקומות עבודתו. ב-2017 הקים בנתניה חברה בבעלותו המעניקה ליווי פיננסי לעסקים ולחברות. הליווי הפיננסי כולל הכנת תקציבים, בניית דוחות כספיים ותפעוליים, ניהול תזרימי מזומנים וגיוס אשראי. לדבריו, הוא מסוגל לתת מענה מקצועי ומעמיק בכמה תחומים ומישורים בעת ובעונה אחת.

בעבודתו כמלווה פיננסי הוא רואה שליחות ומטרה לעזור לעסקים ולחברות, להכניס לתוכם שליטה פיננסית, להתנהל נכונה מול בנקים וגופי אשראי ולעבוד ביעילות פיננסית. "התפקיד", הוא מדגיש, "מלווה בסיפוק רב ובהערכה הן מצד הלקוחות והן מצד הגופים הפיננסיים".

תפיסה מהירה וזיכרון חזק

צחי יונה, נולד לפני 47 שנים בנתניה להוריו אברהם ואילנה. אביו, ששימש לו כמודל ועודד אותו בדרכו המקצועית ובלימודיו, כיהן כמנהל בבנק לאומי בנתניה ובחדרה ואמו עבדה כסייעת בגני ילדים. הוא גדל כילד אמצעי במשפחה לצידן של שתי אחיותיו: דנית גלעדי, המשמשת כיום כקצינת אשראי בבנק לאומי והילה אלמליח, בוגרת מדעי המחשב העובדת היום בחברת סונול.

אמו מספרת שכבר בגן חובה הגננת ציינה בפניה שצחי ניחן כבעל תפיסה מהירה וזיכרון חזק מאוד ושצפוי לו עתיד מזהיר. הוא עצמו זוכר אירועים עוד מהיותו בן פחות משלוש.

בבית הספר היסודי שורשים בנתניה היה תלמיד טוב בלימודיו ומגיל שמונה ועד היום מנגן בקלידים: בפסנתר, באורגן ובסינטיסייזר. מאז ומתמיד התעניין במקצועות הריאליים. בבית הספר התיכון אורט יד ליבוביץ' בנתניה למד במגמת אלקטרוניקה ומחשבים ועשה 5 יחידות באנגלית, 5 בפיזיקה, 5 במתמטיקה ו-10 יחידות באלקטרוניקה ובמחשבים. ביחד עם כל שאר מקצועות הליבה הגיע ל-33 יחידות לימוד כאשר מספר יחידות החובה שהקנו בזמנו זכאות לתעודת בגרות עמד על 22 יחידות בלבד.

בצבא שימש כטכנאי אלקטרוניקה מוטס ועבד על מערכות לראיית לילה. במהלך שירותו הצבאי ובמקביל לתפקידו כטכנאי הצטרף גם לצוות הווי צה"לי בבסיס שבו שירת איתו הופיע ב-12 הופעות כקלידן בלהקה. בין היתר השתלם במהלך שירותו הצבאי בקורסים מקצועיים נוספים בתחום האלקטרוניקה. עם שחרורו מהצבא ב-1992 קסם לו העיסוק בראיית חשבון. לדבריו, נושא הפיננסים נותן לנו הבנה רחבה ומעמיקה בכל התחום העסקי ומשמש גם קרש קפיצה למקצועות ניהוליים ובכירים.

לימודים במכללה למינהל

צחי יונה מתחיל את לימודיו במכללה למינהל במסלול של ארבע שנים אקדמאיות בתחום ראיית חשבון ומנהל עסקים ושנה נוספת שהינה שנת השלמה בחשבונאות שבה מכינים את הלומדים לבחינות הסופיות של מועצת רואי החשבון על-מנת להוציא את הרישיון הנכסף של רו"ח. את חמש השנים הללו הוא מסיים בפחות משלוש שנים וחצי בגלל רצף לימודים ללא הפסקה. באותה תקופה, אחוזי ההצלחה של התלמידים במבחני מועצת רואי החשבון עמד על 20%. צחי יונה עובר את הבחינות הסופיות של מועצת רו"ח בפעם הראשונה ואת התמחותו במקצוע זה הוא עושה במשרד רואי חשבון גדול המשתייך לארבעת המשרדים הגדולים בארץ (big4) המעניקים למתמחים ניסיון מקצועי משמעותי. במהלך עבודתו במשרד רו"ח הוא מקודם לתפקיד של מנהל צוות (מנג'ר) ומנהל צוות של חמישה עובדים העוסק בביקורת של חברות מתחומים שונים, בעריכת דוחות כספיים ובהתנהלות מול רשויות המס. בין היתר טיפל בקרנות נאמנות בכובע של נאמן ורואה חשבון ובהכנת דוחות כספיים ותשקיפים לקרנות הללו.

לאחר ארבע שנות עבודה במשרד רו"ח הוא עובר לעבוד בבנק הבינלאומי כאנליסט אשראי באגף העסקים של ההנהלה המרכזית, שם עוסקים בניתוח פיננסי של חברות לצורך מתן אשראי. לאחר כ-5 שנות עבודה בבנק מחליט צחי יונה להתקדם הלאה מבחינת מקצועית ועובר לעבוד בחברה הפיננסית גלובל פקטורינג בע"מ, חברת בת של קבוצת ישראכרט, שם הוא משמש כחשב החברה במשך חמש שנים נוספות.

מדוע נסגרים עסקים?

צחי יונה אומר: "חברות ועסקים רבים פותחים עסק במטרה לנהל אותו מבחינה פיננסית ולהרוויח, אבל לאחר תקופה של שנתיים בערך הם נסגרים וזאת בשל ניהול פיננסי לקוי שאינו מתחשב בגורמים מסוימים כגון: אי-תכנון פיננסי קדימה, אי-עריכת תקציבים ותחזיות, חוסר תשומת לב לניהול תזרים המזומנים ולקיחת הלוואות שאינן מתאימות לצרכי העסק".

בהתייחסותו לדוחות כספיים ולתקציבים הוא אומר: "רוב העסקים והחברות בארץ מתנהלים ללא תקציב מסודר וללא דוחות כספיים חודשיים. דבר זה יוצר חוסר שליטה בעסק, מונע את האפשרות לאיתור הוצאות גבוהות מידי ומונע את יכולת העסק לתכנן את עצמו קדימה מבחינה פיננסית.

ניהול תזרים מזומנים מאפשר ראייה מראש למספר חודשים קדימה, מונע חריגות ממסגרות האשראי בבנקים ומאפשר לעסק לשלם תשלומים לספקים, לעובדים ולרשויות המס במועדם".

לדבריו, "רוב העסקים והחברות אינם מודעים לסוגי ההלוואות הקיימות במשק, לעיתים נוטלים הלוואות לא נכונות ואינם נותנים את הדעת לעמלות המשולמות מעבר לריבית. כאשר רואים לדוגמה שחברה הולכת לחרוג ממסגרת האשראי בבנק – יש לטפל בנושא מבעוד מועד. יש למשל לנסות להקדים הכנסות מלקוחות ו/או לנסות לדחות שיקים לספקים ו/או לבקש הלוואת גישור מהבנק. נקיטת פעולות כאלה פותרת את המצב הבעייתי מראש והסיטואציה מסתדרת עוד לפני שהפכה לבעיה".

לדבריו של צחי יונה, חברות ועסקים המגיעים אליו לחברה לקבלת שירות מגלים פתאום שירות פיננסי צמוד שלא הכירו לפני כן, המסייע להם בהתנהלותם היומיומית, מכניס סדר וראייה פיננסית נקודתית תמידית, נותן רוגע ומכניס שליטה פיננסית לעסק.

צחי יונה מדגיש, כי התנהלות פיננסית מסודרת, נכונה ורגועה הינה בעלת השלכות רחבות יותר. העסק נתפס כבעל מוסר תשלומים גבוה, הבנק אינו חושש להעניק לו אשראי בנקאי, ניתן לבצע עסקות בצורה מושכלת בשל ראיית התמונה הפיננסית העתידית וכך הלאה.

עוד הוא מציין, כי רוב העסקים והחברות המקבלות מחברתו שירות פיננסי נשארים לקוחותיו לאורך זמן רב מאחר שקשה להם לוותר על שירות פיננסי חודשי מלא ומסודר אשר בסופו של דבר מקנה להם ערך מוסף רב ומוביל אותם להצלחה.

עם שלושת ילדיו [צילום: יגאל יששכרוב]
רוכב על אופניו [צילום: יגאל יששכרוב]
צחי יונה במשרדו בנתניה [צילום: יגאל יששכרוב]
מעביר הרצאות [צילום: יגאל יששכרוב]
עם האורגן בילדותו
צחי יונה (שני מימין) בשירות צבאי כטכנאי
צחי יונה (שני מימין) בשירות צבאי כטכנאי אלקטרוניקה מוטס
תאריך:  12/09/2018   |   עודכן:  12/09/2018
יגאל יששכרוב
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראיית חשבון בשילוב ספורט ומוזיקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבי יונה
12/09/18 14:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שיריה של שושנה קרבסי הם שירים של זהות. בספרה החדש המשוררת נסחפת במנהרת הזמן, מחפשת את שורשי זהותה, את שורשיה התרבותיים. השורות חושפות את רגשותיה החמים כלפי התרבות שגדלה בה, וכאן נמצא פרטים שהם חלק מן הבית, מן המטבח, מן הפולקלור. מעבר לחיפוש סימני הזהות בין העבר להווה, אנו מגלים בשיריה שבילים לשאוב תעצומות רוח, משמעות לקיום. השורות מובילות אותנו לרבדים נסתרים, לדיאלוג עם ימים מקדם, עם מיתוסים שלא חלפו מן העולם. מי שיבחר לקרוא שירה תוך התעלמות מכל השכבות הפנימיות, יחטא לאמת, יטעה בהבנת השירה. כל קריאה שאין בה ניסיון אמתי לקרוא מעבר לשורות, לגעת בדו שיח הפנימי שהוא נשמת השירה, כל קריאה שכזאת תיוותר על פני השטח, בלי הבנה של ממש מה נסתר באותו נהר, שנזכר בשם הספר.
12/09/2018  |  הרצל חקק  |   כתבות
נחל סעדיה ממוקם בסמוך לצ'ק פוסט - מחלף הקריות, במזרחה של חיפה. זהו נחל איתן הזורם לאורך כל השנה. נביעתו טבעית. תחילתו של הנחל - מקום נביעתו נמצא במעיין עין סעדיה, הנובע למרגלות הכרמל בסמוך לצומת הצ’ק פוסט ("מחלף הקריות"), משם הוא זורם בתעלה פתוחה מתחת לגשר של מנהרות הכרמל ליד הצק פוסט. לכיוון צפון ונשפך בסופו של דבר לנחל הקישון. נחל סעדיה הוא למעשה אחד מיובליו של נחל הקישון. יצוין, כי מעיין סעדיה - מקור נביעתו העיקרי של נחל סעדיה שימש בעבר הרחוק כמקור מי שתיה לעיר חיפה. עם השנים, השימוש במי המעיין לשתייה פסק, והמים שאגב הם מים צלולים זורמים לנחל סעדיה.
12/09/2018  |  אלי אלון  |   כתבות
הצעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להיוועד עם נשיא אירן, חסן רוחאני, העידה על כוונת הממשל האמריקני לקיים מגע ישיר עם טהרן, במקביל ללחצים הדיפלומטיים והכלכליים, ולהשיג פגישה בין טראמפ לרוחאני.
09/09/2018  |  יוסי מנשרוף  |   כתבות
החלטתה של מרוקו במאי השנה לנתק את קשריה עם אירן, בשל טענות להתערבות אירנית בסכסוך בסהרה המערבית, מקשה עוד יותר את מצבה המדיני של אירן, המתמודדת לאחרונה נגד מסע דיפלומטי וכלכלי המכוון נגדה, בהובלת ארה"ב והמדינות הסוניות המתונות בראשות סעודיה.
09/09/2018  |  עומר דוסטרי  |   כתבות
הדיאלוג בין ארה"ב לרוסיה בסוגיות בינלאומיות מתאפיין באי-הבנות מתמשכות ששיאן הסמלי היה בשנת 2009 כאשר מזכירת המדינה האמריקנית דאז, הילרי קלינטון, הגישה למקבילה, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כפתור שאמור היה לסמל איתחול היחסים. אלא שבמקום המילה "איתחול" ברוסית נכתב בטעות "עומס יתר". מעבר לאנקדוטות כאלו, ארה"ב ממשיכה להחמיץ את המשמעות שרוסיה מייחסת לתהליכים גיאו-פוליטיים שונים שהיא מקדמת.
09/09/2018  |  מיקי אהרונסון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il