|
חיסלו את הזולים [צילום: מרסיו סנצ'ז, AP]
|
|
|
|
|
בשבוע שעבר (12.9.18) הודיעה אפל על השדרוגים האחרונים של האייפון ואפל-וואטש, כאשר הוסיפה שלושה מכשירי סמארטפון ושעון אחד לקטלוג המוצרים שלה. אבל היא גם הוציאה משהו, כותב פטריק לוקאס אוסטין באתר טיים: את היכולת להיכנס בצורה לא-יקרה למערכת הסמארטפונים שלה.
האייפון נחשב מאז ומתמיד למוצר פרמיום והגירסה האחרונה אינה שונה. האייפונים החדשים מתחילים ב-749 דולר (לדגם XR הנחשב לסטנדרטי שביניהם); עולה ל-1,000 דולר לדגם XS ומגיע ל-1,099 דולר לדגם XS Max. סדרה 4 של שעוני אפל מתחילה ב-399 דולר, 70 דולר יותר מאשר סדרה 3, ומגיעה עד 499 דולר.
לאפל יש גם הצעות זולות יותר, אבל אלו אותם דגמים שיכולתם לרכוש גם בעבר. האייפון הזול ביותר הוא אייפון-7, שמחירו באתר החברה הוא 449 דולר. רוצה משהו זול יותר? בעיה שלך. אפל הפסיקה לשווק את דגם X שהציעה בשנה שעברה וגם את הדגמים הישנים יותר והקטנים יותר – SE ואייפון 6s, שניים מהמכשירים הזולים ביותר שלה.
בקיצור, מסכם אוסטין: ההודעה האחרונה של אפל מדירה לקוחות המחפשים אייפונים שאותם יוכלו להרשות לעצמם, אפילו אם הם בני כמה שנים. ההתנהגות העוינת המתמשכת של אפל כלפי לקוחותיה אינה עוזרת לה לזכות בנקודות, ואוסטין תוהה מתי החברה תפסיק לשווק את האוזניות הזולות יחסית שלה. הוא גם מודאג ממבנה התמחור החדש שלה, המשתמש בחיסולם של הדגמים הזולים יותר כדי לאלץ את הלקוחות לרכוש את היקרים יותר.
בעבר יכול היה הלקוח לבחור בין אייפון לבין גרסה מוגדלת של אותו מכשיר. כעת, כאשר המחירים הועלו וכמה מאפיינים ומכשירים הוסרו, נדמה כאילו לאפל לא אכפת האם הלקוחות באמת אוהבים את מה שקורה לסמארטפונים שלהם. בעיני אפל, אנו תמיד נהיה לקוחות – לפחות עד שנחליט שנמאס לנו.