|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

מר"צ תישאר תמיד מר"צ

ההתקפה של מוסי רז - ח"כ ממר"צ, על סגירת חניוני הכנרת ביום הכיפורים, מוכיחה כי מר"צ נותרה מפלגה אנטי דתית קיצונית וכי הנפת דגלי השלום והשוויון היא מן הפה אל החוץ בלבד הפנייה שלה ל"ציבורים חדשים" היא אך ורק מלכודת חילונית אנטי דתית
23/09/2018  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
רז. "עלה תאנה" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

באחרונה נשמעים קולות במר"צ על שינוי תדמית ועל פנייה חדשה ל"ציבורים חדשים". למעשה אלה סיסמאות בלבד, ועם שמות חדשים כדבוש ובוסקילה וסיפורי מעשיות על אהדתה המוסיקלית של תמר זנדברג (יו"ר מר"צ) לזמרת מרגלית ("מרגול") צנעני, הרי שמר"צ עדיין נותרה אותה מר"צ אנטי דתית וארסית שדגל הלוחמה בדת ישראל תמיד יהיה דגלה העיקרי ולאוו דווקא דגלי השלום והשוויון יעמדו בראשה. רק הציבור הלא נורמטיבי וההזוי מצפון תל אביב - מיעוט שבמיעוט, הוא זה המכתיב לאנשי מר"צ את הקו הפוליטי שלהם גם אם שמות המשפחה הם מזרחיים. כל ה"פוזה" הזו של "ציבורים חדשים", איננה אלא עוד טוענה מיסיונרית להכניס את התועבות של מר"צ ואת השנאה שלה לדת ישראל ל"ציבורים החדשים" שאותם היא חושבת לדוג. ערב יום הכיפורים תשע"ט הוכיח ח"כ מוסי רז ממר"צ כי פניו אינם לשלום עם היהדות ועם ה"ציבורים החדשים", אלא שהוא ממשיך להיות אמון על ההסתה נגד כל דבר יהודי ויהיה זה הכי קונצנזואלי, ולשם כך אפשר גם להסית את הציבור הערבי נגד דת ישראל, במסווה של לחימה למען "שוויון" ולמען "אחוות העמים".

שמות חדשים עם השקפה ישנה

גם מוסי רז (משה מזרחי לשעבר...) וגם דבוש ובוסקילה יודעים ששמם ומוצאם הוא רק "עלה תאנה" פופוליסטי של תועבתני מר"צ "לחדור לישראל האחרת" ולהדביק את ה"ציבורים החדשים" בכול התועבות והסטיות שמר"צ הפכה אותם לדגל. מזרחיים, ומעט דתיים באמת, אומצו על-ידי מר"צ כמנוף להפוך את הטוב היהודי לרע התועבתי. ה"דת היהודית" אצל אנשי מר"צ באה בצורת "נשות הכותל" התימהוניות ובצורת הרפורמים המחללים שבת ומועדי ישראל, האוכלים טריפות ונבלות ועורכים "בר מצווה" לכלבים. הפעם הסוגיה החדשה, לה נטפלו טפילי מר"צ, הייתה לא פחות ולא יותר מאשר יום הכיפורים הקדוש ללמעלה מתשעים אחוז של העם היהודי. ומשה מזרחי לשעבר - יוצא כורדיסטן העירקית, עמד בראש ה"פורים שפיל" הזה.

אי כיבוד אמונת הרוב

מה שהפריע לרז ולחבריו במר"צ הייתה העובדה שחופי הכנרת נסגרו לרגל החג הקדוש. בכל מדינה בעולם היו מכבדים סגירת חופי אגם זה או אחר ביום חג קדוש, ובמיוחד כשרוב רובם של תושבי העיר הגדולה שם (כטבריה למשל) שומרים בקנאות את היום הקדוש הזה. גם בבריטניה, בצרפת, ברומניה ובכל העולם הנוצרי התחבורה הציבורית וכול שאר השירותים הצבורים סגורים ביום "חג המולד" הנוצרי - ליומיים. טבריה הייתה מאז ומתמיד אחת מארבעת ערי הקודש בארץ ישראל, וזאת למעלה מאלף שנה לפני שיחפני מפ"ם ומר"צ חלמו להיוולד. בצר לו גילה רז כי הציבור היהודי לא ישתתף עימו בהסתה ההזויה שלו נגד יום הכיפורים ואז הוא פנה לציבור אחר, כדי להסית נגד היהדות ונגד רוב רובם של היהודים: לציבור הערבי, כביכול נחסמה הכנרת לפניו. השלום עם הערבים - פרי הזיותיו והסתותיו של רז, עובר דרך המלחמה בדת ישראל, ובכך הוא קיווה כי יגרום לקרע נוסף בין יהודים לערבים. אבל כשזה משרת את המלחמה ביהדות, אז, מה איכפת לו מהשלום היהודי-ערבי?

מוסי רז כמסורת היסטורית במר"צ

מוסי רז איננו הראשון המתגרה ביום הכיפורים הקדוש, ודרך ההתגרות הזו הוא מתגרה בכול הציבורי היהודי. הוא גם לא איש המר"צ הראשון שקורא לערבים להילחם ביהודים על-רקע שנאת ישראל. כבר באמצע שנות התשעים של המאה העשרים התגרתה ח"כ לשעבר יעל דיין - אז במפלגת העבודה והיום היא כמובן חברת... מר"צ, בציבור היהודי בישראל כשהצטלמה ביום הכיפורים הקדוש בחוף ימה של תל אביב כאשר היא עוטה על עצמה ביקיני מינימאלי בלבד. אבל בעוד שהתגרותה של דיין נגד האמונה הדתית, הייתה אישית הרי שרז מזרחי התגרה השנה על בסיס ציבורי לא רק כדי להדגיש את שונותו אלא כדי לכפות את חילול היום הקדוש על כל עם ישראל, ובמיוחד על תושבי עיר הקודש טבריה שלחוף ים כנרת. בהפגנות השבת, אף הן בשנות התשעים של המאה העשרים, יצא נציג אחר של אותה מר"צ (בעיריית ירושלים), ארנן יקותיאלי שמו, וקרא לערביי מזרח ירושלים לסייע לו ולמר"צ להפגין בכביש בר-אילן בירושלים כדי לפתחו ללא תנאי. ערביי מזרח ירושלים כמובן סירבו. רז לא למד מהעבר והוא שוב חוזר לציבור הערבי ומסיתו נגד דת ישראל.

הסתת הציבור הערבי לשם פוליטיקת דמים

אנשי מר"צ ברובם, ורוב יהודי חד"ש ושאר יהודי השמאל הציוני והלא ציוני עימם, הם מיעוט שבמיעוט בקרב העם היהודי וכל תכליתם הפוליטית היא לייצר יהודים שאינם יהודים ויהדות שאיננה יהדות. קרבתם לציבור הערבי והנפת דגל השלום מנוצלת על ידם כדי להמאיס את דת ישראל על כל נכרי, ובמיוחד ערבי, ולהסית שהסיבה לשפך הדמים היא הדת. שנאתם לדת ישראל מזכירה את האנטישמים החשוכים ביותר, שלא פעם טענו כי כל הצרות באות בגלל היהודים, ובעיקר בגלל היהדות. כל תרבות הדו-קיום שלהם עם הציבורים הנוצרים והמוסלמים בישראל איננה שואבת מהיהדות דבר וחצי דבר.

למעלה מאלף שנה הייתה קיימת במזרח ובמגרב הערבי מערכת הכבוד של דו-קיום יהודי-ערבי שנשענה בעיקר על כיבוד דת הזלת. יהודי ארצות ערב וארצות האיסלאם ידעו להוקיר את דת השליטים אבל גם הגיעו להוקרה זו כיהודים הגאים בדתם, וכך גם השלטון המוסלמי כיבד אותם. שר האוצר העירקי של שנות שלטון המלך פייסל שם היה יהודי בשם יחזקאל ששון, שכאשר באו להחתימו בשבת על צו כלכלי במו"מ עם ממשלת טורקיה הרי שהוא דחה את מארחיו עד לאחר ההבדלה של מוצ"ש והם ניאותו לכך וכיבדוהו. כאשר יהודים ביקרו בחג מוסלמי הם עשו זאת ללא חילול שבת, ללא רמיסת התורה ובגדרי הכשרות, ואילו המוסלמים החזירו להם ביקורים דומים בחגיהם. אבל לא לדו-קיום הזה שואפים שונאי הדת ממר"צ, מיהודי חד"ש ושאר אנשי השמאל היהודי ההזוי. הם תמיד יבקרו את הערבים בחגים הדתיים שלהם (מוסלמים ונוצרים) בחילול שבת יהודית או בחילול חג יהודי. הם תמיד יאכלו טריפות ונבילות בפרהסיה לעיני המוסלמים והנוצרים ויותר מכול הם יגדפו באותן הזדמנויות את דת ישראל ואת האמונה שבזכותה הם עצמם שרדו.

הם גם יעשו הכל על-ידי הסתה מניפולטיבית, להרחיק את הדתיים והחרדים היהודים ממפגש עם הערבים ובמקום זאת הם יציגו את הרפורמים הקיצוניים והאנטי דתיים כדתיים. הרחוב הערבי חייב לזכור כי הציבור הערבי בארץ ובמדינות ערב ידע לכבד את צום יום הכיפורים היהודי וכי איש מקרב שומרי המצוות היהודים איננו מתכוון "לזרוק את הערבים מהכנרת", כדברי המסית משה מזרחי - רז. מי בכלל מהערבים מגיע בהמוניו לכנרת?! אלה שחפצים לרחוץ שם דווקא בכיפור הם יהודים הזויים ואומללים חסרי יהדות, אבל לצורך ההסתה הם גם המציאו את "אפליית הערבים בכנרת", כדי להיבנות אלקטוראלית על קולות דמיוניים ברחוב הערבי, לאחר שהרחוב היהודי הקיא אותם. זו השיטה של פרחחי מר"צ להעביר קולות ערבים ממחנה ה"רשימה הערבית המשותפת" למר"צ.

ההפך מ"מחנה שלום"

מר"צ איננה בעיקר "מחנה שלום" משום שכאשר מדובר על הגירה של זרים לבנים לישראל, על חשבון הערבים, הם מיד יקפצו על המציאה, ובעיקר אם יצטרפו הללו לעם ההזוי שלהם עוד ועוד עב"מים על חשבון המלחמה ב"דמוגרפיה החרדית". במר"צ יעדיפו תמיד רב לאומני-יהודי רק משום היותו "ליבראל" בענייני הדת לעומת חרדי מתון אך "חשוך" דתית. העיקר במר"צ הוא לרדוף אחר קיומה של דת ישראל ולשם כך הם יתחפשו למסייעים לחרדים בענייני פטור צבאי כדי להגיע לשכונות החרדיות ולהסית את הנשים הדתיות נגד בעליהן וכך גם לנסות להרוס עוד תא ועוד משפחה דתית. מר"צ איננה "גוש שלום" שמתרכזת בענייני מדיניות חוץ. מר"צ היא מפיקה היסטורית, וכך תישאר, של מלחמה ביהדות וכפייה חילונית, וכמובן למופעי תועבה. ההסתה נגד יום הכיפורים באה לנסות להחדיר בדלת האחורית גם ברחוב הערבי את הארס האנטי דתי בכלל, ומהדלת הקדמית להגביר את השנאה ליהדות.

עצה לערבים

את השורות הללו מסתמא קוראים לא מעט ערבים אדוקים באיסלאם או ערבים נוצרים, ובעיקר מנהיגותם. טוב יהיה אם הערבים בישראל - בהנהגת ה"רשימה הערבית המשותפת", ימשיכו לפעול בדרך של כבוד לדת היהודית כדי שאנשים כמותנו יוכלו להילחם למען כבוד וזכות האיסלאם הנצרות להתקיים בכבוד במדינה הזו. מסיתי מר"צ הם מחרחרי מלחמה שהשותפות הערבית עימם ועם הרפורמים מעלה רק חרס. כדאי להזכיר לקוראים הערבים כי במדינות ערב השלטונות כיבדו אך ורק את הרבנים היהודים האמיתיים ומסרו לידיהם את היהודים שהעזו לצאת ממסגרת היהדות. ואסיים בסיפור שאירע לפני כשנתיים בכפר קאסם - במסגרת ציון 60 שנה לטבח בכפר קאסם.

האמת ההיסטורית של ח"כ עיסאווי פרג'

ישבנו בביתו של ראש העיר. היינו אז משלחת חרדית ענפה, ובתוכה גם רבנים מ"אגודת ישראל", ואפילו מה"מזרחי". יחד עימנו הגיעו גם אנשי ה"עדה החרדית" וחסידות סאטמר. כולנו באנו להביע - כגוש חרדי, את הזדעזותינו מהטבח ההיסטורי ולהדגיש כי בוודאי שהיהדות החרדית והדתית סולדת ומגנה אותו עד עפר. ואז קם בתורו לנאום, ח"כ עיסאוויי פרג' ממר"צ, בן העיר כפר קאסם ואשר משפחתו שיכלה מבנייה ברצח. בין שאר דבריו ציין ח"כ פרג' עובדה היסטורית נכונה ומדהימה, שהחינוך הציוני נמנע מלהדגישה. ח"כ פרג' הדגיש כי ההיסטוריה מוכיחה כי כאשר הערבים והאיסלאם שלטו והיה להם טוב בכול מקום ומקום הרי שכך היה גם טוב ליהודים שהיו נתיניהם. והוא התכוון כמובן לימי הזוהר היהודיים בספרד המוסלמית, בעירק של הגאונים וכמובן באימפריה העו'תמנית. את הדברים הללו, בצירוף העובדה ההיסטורית כי באותם ימים האיסלאם והיהדות התבטאו בדת בלבד, היה טוב שמר פרג' ישא לפני חבריו במר"צ. הוא גם יוכל לספר להם כי הרבנים היהודים בארצות האיסלאם היו קדושים בהיותם דתיים ולאוו דווקא אותם "רבאיים" רפורמים שנוסעים בשבת ומעלים כלב ל"בר מצווה". פרג' הוא אדם בעל אישיות עצמאית ואמיצה והייתי מצפה ממנו לצאת נגד העלייהום של רז מזרחי וחבריו נגד יום הכיפורים בדיוק כפי שיצאו במפלגת העבודה נגד ח"כ מרב מיכאלי, כשזו יצאה נגד מסגרת המשפחה המסורתית.

תאריך:  23/09/2018   |   עודכן:  23/09/2018
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מר"צ תישאר תמיד מר"צ
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה, עורך-דין
25/09/18 09:50
 
אליהו קאופמן
26/09/18 01:56
 
משה, עורך-דין
29/09/18 11:26
 
אליהו קאופמן
30/09/18 11:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במודעה שפורסמה בעיתונות מטעם עיריית בית בית שאן (צילום המודעה מצורף לכתבה זו) נאמר בזו הלשון ואני מצטט: "בס"ד הודעה לציבור. בכוונת עיריית בית שאן לשנות שמות רחובות כלהלן:
23/09/2018  |  אלי אלון  |   מאמרים
הבעיה הגדולה של הדמוקרטיה בכלל ושל מה שמכונה "הדמוקרטיה הליברלית", היא שהשיטה הפכה מדרך לניהול קהילה וקבלת החלטות בהשתתפות הציבור ובפיקוחו, לשיטה להגנה על "קבוצות אינטרסים", אליטות, שקרים ושקרנים.
23/09/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
איזה ביש מזל היה לכולנו כשמערכת המשפט שלנו החליטה להכניס את אהוד אולמרט לבית סוהר על מספר עבירות בעלות אופי פלילי. אם היינו נמנעים מלעשות את האיוולת הזאת היה יכול לשכון שלום בין ישראל לפלשתינים ממש תוך שבועות בודדים. טענה נבואית שכזו השמיע בשחצנות רבה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בתום פגישתו בימים אלה בפריז עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. אולמרט אמר חד וחלק את הדברים הבאים: "אילו יכולתי להמשיך כראש ממשלה עוד 3-4 חודשים הייתי מצליח להשיג שלום בין ישראל לפלשתינים".
23/09/2018  |  עמי דור-און  |   מאמרים
היו ימים שחג הסוכות היה החג העיקרי של בני ישראל, באשר ראש השנה ויום הכיפורים אינם נחשבים לחגים של ממש. אחרי ככלות הכל "ימים נוראים" הם ימי הדין, שבהם עומדים למשפט כל יצורי העולם. ובאשר לחג הפסח, שהוא חג המצות וחג האביב, הריהו קשור בהגבלה הקשה של איסור אכילת חמץ. מגבלה זו בלבד היא מכשול לשמחה שלימה של חג. ומה שנוגע לחג השבועות - הריהו קצר יותר, כשבישראל הוא נמשך יום אחד בלבד, מה גם שהוא לא היה קבוע כל כך בימי בית שני.
23/09/2018  |  ראובן לייב  |   מאמרים
נפתלות הן דרכי הפוליטיקה המזרח תיכונית, נכון לשעה זו הנשיא בשאר אסד הוא המרוויח העיקרי מהמשבר הדיפלומטי בין ישראל לרוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי, באופן אבסורדי, סוריה שמערכת ההגנה האווירית שלה היא שהפילה את המטוס הרוסי באמצעות טיל רוסי מסוג 5-SA יוצאת "נקיה" מהפרשה בעוד ישראל נדרשת לשלם את המחיר.
23/09/2018  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il